karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:01:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 513 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-02-28 21:31:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Tämä kertomus on tosi :) . Eli olin kokeillut karppausta kolmisen vuotta sitten kesälomalla, mutta töiden alettua kaatui juttu eväsbrobleemaan. Nyt olen aloittanut alusta vakavissani.
3 päivä.

Aamupalana : ╗
2 kananmunaa ║
1 juustonakki ║ paistettuna
n 1.5 dl juustoraastetta emmentalia ╝

paprikarengas
kurkkua n. 30g
vähän vihr,salaattia
pieni kuppi mustaa kahvia.

Lounas:

Parsa/kukkakaalia
300g hunajamarinoituja broilerinpaloja
2dl juustoraastetta
-uunissa (oli hyvää)
kurkunpala+salaattia+majoneesia


Välipala:
Kreikkalaista jugurttia+muutama vadelma seassa 2dl

Iltapala:
1 keitetty kananmuna
1/2 juustonakkia
2 siivua graavilohta
20g kurkkua

VETTÄ VETTÄ VETTÄ ¥¥¥

- Vatsa meni oudokseltaan ihan sekaisin, mutta on nyt asettunut, toivon mukaan.


♪♫♪♫ laskin myöhemmin ■ hiilareita n.15 ■ ♪♫♪♪♫ ■ kcal 1800

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-01 19:14:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
4 päivä

Aamupalana: Paistoin kaalisilppua2dl, kinkkusoiroja 2dl, 1dl juustoraastetta, mausteita.
Väriksi hiukan paprikaa, persilijaa, 20g kurkkua. Vettä 4 lasillista.

Kahvi JÄI tänään pois, ei maittanut.

1 Välipala: 2dl kreikkalaista muutama vadelma.

Lounas (klo 15): Söin eilistä kaali/broisku paistosta+vähän salaattia.

2 Välipala: 2 siivua emmentalia 17%, graavilohta 30g, koskenlaskijaa 20g

Tänään tuli outo olo, istuin sohvalla ja katselin taivaanrantaa. Koin yhtäkkiä sellaisen, kuin en olisi ollut itsessäni ollenkaan. Olikohan se nyt se ketoosi?

En ole vielä jaksanut tässä alussa alkaa laskea kaloreita, mutta ajattelin että jos sen saisi pysyyn 1500 ja hiilarit jossain 30, olisikohan se hyvä?

Saa kommentoida ja olen kiitollinen neuvoista. :wink:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-02 20:31:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
5.pvä
Työssä tuntui olevan hyvin aktiviteettia, puhuin ainakin paljon. Kotona testasin ketox-tikulla ja se oli ihan punainen. Ihmeen hyvin ne toimi, vaikka ovat jo 2v. vanhoja. Purkista huomasin , että säilyy 1/2 vuotta sen jälkeen kun on avattu. :wink:

Aamupala
paistettua kaalia (tykästynyt siihen)
kinkkusoiroja
juustoraastetta
kurkkua/salaattia


välipala
kreikkalaista+vadelm.



lounas/illallinen klo 17.30
Jäännös broileri/kaali paistoksesta
terästin vähän koskenlaskijalla
vähän salaattia ja kurkkua

kreikkalaista+ 20g banaania

iltapalana piti vielä tehdä, vaikka ei ollut nälkä:
vähän kinkkusoiroo/kaalia/1muna/juustoraastetta.
kalorit jäi alle 1500 hiimmanneita alle20

Hohhoijaa #-o koskahan se laihtuminen alkaa?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-03 19:54:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
6 pvä
Heräilin n.2 tuntia normaalia aiemmin, mikä on suuri ihme. Yleensä on vaikea saada itseään sängystä ylös. WAU! Päivälläkään ei nukuttanut yhtään, työt sujuu.
Aamupalana
söin partaa ja vadelmia

Laitoin kukkakaalia, tonnikalaa, koskenlaskijaa,kermaa, vähän juustoraastetta, mausteita vuokaan ja uuniin. > tuli tosi hyvää.

Söin sitä lounaalla.

Päivällinen: kaalia, juustonakki, kinkkusoiroo, 1dl juustoraastetta.

Iltapalana: partaa ja marjoja

Hiimannit on olleet alle 20 ja kcal alle 1500, pitäisköhän olla kaloreita enemmän? :(
En käy vielä huomenna vaakassa, vaan perjantaina. Katsotaan sitten onko mitään tapahtunut.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-04 09:52:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
7 pvä, Taidan ottaa punnituspäiväksi torstain, torstai on toivoa täynnä, kuulemma.
Havaintoja: vatsa meni "kuralle" alussa ja sen jälkeen oli pari päivää hiljaa. Nyt on alkanut toimia. Aiemmin jouduin juokseen monta kertaa aamulla, ennen työhön lähtöä, mutta nyt kerta riittää. Samoin pahat ilmavaivat ovat loppuneet. Silmissä on ollut hieman samea olo, voi johtua siitä, että saisin pitää enemmän lukulaseja, tai käydä optikolla tarkastuttamassa pitäiskö vahvuuksia vaihtaa. Niin ja yksi asia on vielä muuttunut, ennen piti ruuan päälle torkahtaa, (suttasta hommaa) mutta ei enää. Olen energisempi ja pysyn valveilla kauemmin.

Mitään särkyjä tai kolotuksia ei ole. Lisäilen illalla syömiseni. Tässä vaan käy niin, että samoja ruokia tulee syötyä monta päivää peräkkäin. Kunnes saa ostettua ja tehtyä uudet satsit.

░░░░░░░░░░░░░░░░

Aamupalana:
Paistettu kaali, kinkkusoiroo, juustoraaste, juustoraaste> olen hiukan pienetänyt annosta

Lounas: toinen puoli kukkakaali/tonnikala vuokasta

Illalla: partaa & vattua & 20g banaania

Huomenna hyppään vaakalle =P~

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-05 09:10:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
8 pvä ketoosissa, kävin vaakassa -1.5 kg näytti lukema. Aamulla oli isot pussit silmien alla, söin palan graavilohta ennen nukkumaan menoa. Siinä varmaankin syy. Suolaa pitäisi vähentää.
Kolme syöntikertaa riittää tässä hommassa, nälän tunnetta ei tule. Menen nyt tällä systeemillä vielä viikon ja lisäilen sitten marjoja ja hedelmiä. Täytyis löytää se oikea suhde kaikkien kesken? Siinä sitä haastetta on! Mutta leivästä, sokerista, perunoista ja pastoista pysyn erilläni.

Luin lehdestä Irene Kristeristä hän kertoi olevansa syömisriippuvainen ja ettei ihminen kenties koskaan parane siitä. Tosi kannustavaa, :mrgreen: tunnevammat ja vauriot voi olla niin syviä, että niiden kanssa joutuu kamppailemaan koko ikänsä. > Heräsi kysymys, onkohan hän kokeillut Karppaamista?

░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Aamupala: kaalia paistettuna, kinkkusoiroo, vähän juustoraastetta, muna, vähän salaattia.

Lounas: partaa ja vadelmia

Illallinen: kaalia, paistettu jauhelihapihvi 100g, 20g pippurikoskista (koskenlask.juusto),
salaattia.

Laitoin uuden kokeilun uuniin huomista varten, parsakaalia 400g vuokaan päälle broilerin suikaleita 300g(hunajamarin.) Lopuksi juustoraastetta 100g. Maistoin äsken ei niin hyvää, kuin kukkakaalista.

Vatsa on ihan ähky, jotenkin turvottaa. Miten voi olla näin täysi olo, vaikka ei ole syönyt juuri mitään, (vanhan mallin mukaan). :cry:

Sain tänään postissa tilaamani kirjan: Laihdu helposti> kirj. Varpu Tavi Luin jo puoleen väliin. Täytyy todeta, että tosi asiaa on. Tunnistin heti itselleni tämän sokeririippuvuuden, ihmeellistä vain ettei vielä ole tullut mielitekoja? Pitää koputtaa puuta. Minulla on pitkä tie edessäni, en ole ottanut vielä edes alkuaskeleita loppuun. Olisin kiitollinen siitä, jos saisin painon ensiksi kaksinumeroiseksi.

Olen 51v, monta vuotta laihduttanut ja vielä enemmän lihonut. Välillä tympääntynyt kaikkeen yrittämiseen ja elänyt vain kevyt tuotteita syöden. Vähän yli kakskymppisenä , kun aloin odottaan poikaani, oli aloituspaino neuvolassa 55kg. Lapsena olin aina laiha, eikä suvussanikaan ole lihavia ihmisiä. Kolmekymppisenä aloin ekoja laihdutus kuurejani, sen jälkeen on vain kilot karttuneet. > kuinka 55kg on voinut muuttua 115kg?< -ilmeisesti syömällä, syömällä ne pitäisi lähteä poiskin. Mahtaakohan ikäni riittää?

Ihmettelen sitäkin, kun 60-70 kg elopainoiset nimittävät itseään läskeiksi ja uhoavat sekä harmittelevat, etteivät laihdu? :shock: > Läskiys taitaa olla enemmän sisäinen mielenlaatu.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-06 09:33:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
9 pvä ketoosissa

Jatkoin illalla >Laihdu helposti< kirjan lukemista, yön aikana oli mieleeni jäsentynyt riippuvuuteni koko kuva. Olin ihan järkyttynyt, kuinka olin antanut itseni tälläiseen loukkuun kulkeutua? :shock: > Kertailin mennyttä ja sieltä nousivat monet hylkäämiset ja pettymykset> lohtusyöminen laihdutus/lihomiskierteet. Työtä olen tehnyt paljon, laihtuakseni, vaan se on ollut pelkkää haittaa omalle terveydelle. :P Tässä kohtaa täytyis tuntea varmaan surua ja pettymystä, mutta olen jostain syystä iloinen. Mennyttä ei voi muuttaa, ei elää uusiksi, mutta tästä päivästä eteenpäin voin tehdä uudet valinnat. Sisäinen Kreivittäreni odottaa kuoriutumistaan, niikuin rumasta ankanpoikasesta tuli kaunis joutsen, kun se sai tietää totuuden itsestään. Jännää!!! =D>

Työ kutsuu, laittelen taas illalla päivän syömiset.

░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Aamupala: 2munan munakas, 2rkl kermaa, 30g tonnikalaa, 20g pippurikoskista, vihr,kasviksia 40g
Lounas: partaa ja vadelmia
Illallinen:Parsakaali/ broiskusuikaleita/juustoraastta 200g
iltapalana: juustoa 3 siivua, graavia30g, 1dl partaa/ appelsiinipala.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-07 10:21:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
10 pvä ketoosissa

Perjantai-iltana olin aika väsynyt työviikon jälkeen. Menin nukkumaan aikaisin, ennen olisin mässäillyt herkuilla ja kellahtunut mahani viereen. :oops: Tilasin kuntopyörän, minulla on selässä kulumaviat ja kävely ei tunnu aina hyvältä. Tykkään pyöräillä ja uida. Uimahalliin ei aina ole kiva mennä läskejänsä esitteleen. Kesällä käyn uimassa järvessä joka päivä ja pyöräilen. Siksi vähän laihdun kesäisin. Tässä on nyt menossa tälläinen elämän uudelleen järjestelyt, keittiön kaapit pitää järjestää ja tehdä tilaa karppijutuille. Samaten olen tehnyt listaa ruoka-aineista, laitoin sen keittiön kaapin oveen. Kauppareissu täytyy tehdä. :D


░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Aamupala: 2siivua pekonia, kaalia 30g, tonnikalaa 1dl, 1 muna, salaattia.
Lounas:Parsaakaali, broiskuvuokaa loput, oli vähän kuivahtanut heittelin siihen päälle hiukan salamin paloja ja voita 20g, salaattia.
Iltapala: partaa2dl+mustikoita1/2dl, napostelin 4 savukipparijuustopalaa kurkunviipaleiden kanssa.
Ketoositikku näyttää edelleen ihan tummaa, eli nytkö elimistö polttaa sisäisiä rasvoja? Olo on ihan hyvä, vatsa toimii ja juon vähän väliä vettä. Ostin aiemmin Berokkaa ja olen sitä ottanut sitä aamuisin. Tänään ostin vielä d3 vitamiinia, mutta ajattelin ottaa sen pillerin jokatoinen päivä. Olen päivittäin ulkona n.2-3 tuntia, mutta tarvitsisi liikkua enemmmän, että hapenottokyky parantuisi. Happi vie kuona-aineina kehosta ja tästä proteeinisyönnistä sitä taitaa kerääntyä enemmän.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-08 18:02:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
11 pvä
Onpa ollut tosi kaunis kevättalven päivä. Kävimme maalla, mökillä katsomassa, onko katto paikallaan. Katselin niitä lumisia niittyjä ja sieluni silmillä näin jo itseni siellä kirmailemassa kesällä 100kg keijukaisena, :lol: siis -15kg. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. :smt023
Olo on ollut hyvä. Kaalille pitäisi keksiä salaattikastike? #-o

░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Aamupala:2 munaa, pekonia 2 siivua, salamisoiroo1/2dl (en osta enää liian mausteista mulle) salaattia.
lounas: 4 siivua koskenlaskija juustoa, partaa + vadelmia
Päivällinen: 2 munaa, pekonia 2 siivua, possunlihaa 60g, koskista 10g, salaattia
Iltamyöhällä: mustikoita1/2 dl + 1dl partaa

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-09 10:44:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
12 pvä Ketoosi jatkuu

Maha on pelannut ja nukkunut olen hyvin. Eilen vähän rasvailin ihoa, tuntui kuivalta. Olen vielä tällä Atkinsin Induktiolla,( jos tämä nyt oikaoppisesti on sitä) torstaihin, punnituspäivään asti. Katsotaan sitten eteenpäin, mitä lisäilen tai vähennän. Jäi kaiveleen se happilisä. Pitäiskö sitä vielä hankkia? Löysin tälläisen sivuston, oisko kellään kokemusta? http://www.suomenhappituote.fi/yritys.htm

░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Aamupala: 2 munan munakas, päällä15g koskista, 50g kinkkusoiroo, salaattia.
Kermakahvi.

Lounas: Partaa + mustikkaa

Iltasyöpötys: 4 siivua savukipparia, 50g graavilohta, raejuustoa1/2 dl, salaattia, kahvi + kerma, 50g leipäjuustoa.

Laitoin uuniin kukkakaalia, 100g juustoraastetta, päälle 500g marin, porsaansuikalelihaa, siitä söin vielä maistiaisia, nam - oli hyvää. No, sitä syödään taas ainakin 2 päivää.
:smt038 - Kalorit oli jotain 1300 ja hiilarit 17

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-10 09:50:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
13 pvä
Löysin tälläisen sivun: http://WWW.Laihduttaminen.org
Atkinsista
"Dieetti on hyvä aloittaa parin viikon pituisella ns. induktiojaksolla. Tällöin päivittäinen hiilari (hiilihydraattimäärä) rajoitetaan 20 grammaan. Silloin ns. ketoositila syntyy jo muutaman päivän kuluessa ja rasva alkaa palamaan. Kun induktiovaihe alkaa olla takana, aletaan nostaa hiilarien määrä viisi grammaa per viikko siihen saakka kunnes painon lasku pysähtyy. Viimeisenä on ylläpitovaihe jolloin hiilareita syödään sen verran, että paino pysyy vakiona".

Ei minulla ole hiilarit olleet tasan 20g vaan jääneet alle ja arviomääräiseksi. Pitäisköhän niitä alkaa kunnolla mittailemaan, oisko missään helppoa taulukkoa, mistä voisi laskea? Olen tehnyt sellaisen näistä mitä nyt syön, mutta siinä on iso työ, olisi kiva jos löytyis valmis.

░░░░░░░░░░░░░░░░░░
Syömiset

Aamupala: 1Nakki 80%lihaa / 1muna / 30g kaalia/ salattia / kahvi+kerma.
Lounas: 100g partaa + 100g mustikoita
Illalla: Kukkakaali/porsaansuikelevuokaa 1/3 osa, salaattia. 6 siivua kipparia.
Vielä illemmalla: 1 muna keitetty, voita nokassa, 20g raejuustoa, kermakahvi.
Se Ketox-tikku ei näytä aamupissasta, mutta iltapäivällä, onkohan siinä joku juju?

Tänään tuli työkaveri viereen kysyyn mitä sää syöt, ei saanut silmiään irti mun purkistani. Sanoin syöväni jogurttia ja mustikoita, hän kailotti kovalla äänellä: näyttää ihan kermalta :D -no niin, nyt se miun läskieni syy paljastui. :lol:

Tänään olen ollut väsynyt ja jotenkin vanhan näköinen, silmät oli punaiset ja iho ryppynen. :twisted: < > vähän tämmöinen, siis ikäiseni. Vaihdevuosi vaivat, mieliala ailahtelee.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-10 10:59:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-12-22 20:15:10
Viestit: 842
Tulin vastavierailulle. :) Hyvin näyttää sinulta sujuvan hiilarien rajoitus. Ainakin kalorilaskurissa ja finelissä saa hiilarit laskettua helposti ilmaiseksi. Itse yritän jättää laskemisen kokonaan. Eihän kivikaudellakaan laskettu vaan syötiin saatavuuden ja nälän mukaan. :wink: Tosin se ei ole helppoa nykymaalimassa kun tarjontaa on liikaa ja kehon viestit sekaisin. :? Minun kehoni kun viestittää aina tarvitsevansa hiilaria.. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-11 10:32:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
14 päivä

Kiitos vain vierailusta Tui, luin jostain, että kestäisi n.35 päivää vieroittua hiilareista.
Minä huomaan itsessäni, että kun mieliala jostain syystä (esim.väsymyksestä, mielipahasta, pettymyksestä) painuu alavireiseksi, tekisi mieli "ottaa jotain" siis syödä. Millai sen sais ohjattua johonkin muuhun. :?: :!: :?

Menen huomenna vaakaan ja katson tapahtuuko minussa mitään? Viime torstaina se näytti -1.5kg. Mutta nesteet ym.heilauttelee painoa. Pitäisköhän tuota induktioo jatkaa kuitenkin vielä kauemmin, että osais sitten alkaa nostaa noita hiilareita? Nyt on uusia kirjoja taas lukusessa, katsotaan mitä niistä löytyy. Tässä tulisi etsiä se oma tie, sillä makutottumukset ja kehon kieli on jokaisella oma. Pitäisi löytää se omajuttu.

░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Aamupala: Paistettua kaalia, 1 nakki, 20g koskista, 1keit.muna, salaattia
Lounas: 100g partaa + 100g vadelmia, (piilotin jugun vattujen alle, jos nyt joku taas innostuisi pällisteleen mun eväitä)
Illalla: Kukkakaali+possusuikale vuokan loppu, laitoin voinokareen päälle ja yrtttimaustetta. HYVÄÄ :D

Keitin vielä huomista varten nopean keiton, 2 juustonakkia, 450 parsa/kukkakaali porkkana sekoitusta, 1 kasvisliemikuutio, 40g koskisen lopun, ( hyvä että loppu en tykännyt mausta, oli pippurikoskenlaskijaa) 50g juustoraastetta. Maistoin 1dl, ihan syötävää, ei mitään gurmettia.

Olen saanut nuhan ja päätä on vähän särkeillyt ja väsyttänyt, muuten ihan hyvät fiilikset. Vatsa on nytkin ihan pullollaan, kuinka ihmeessä tässä voi laihtua? :wink: Hiimannit on jääneet alle 20 ja kcal jonnekin1000.

Vielä ei ole ollut sokerihimoa, kai sekin paholainen jossain nurkan takana vaanii, että saisi iskeä kimppuun. :smt036

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-12 09:44:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
15 pvä saapui painajaisineen, kaikki paitsi elämä on turhaa... ♫♪♫♪♫♫♫♪♪
Vaakatulos näytti +-0, eli ei mitään muutosta, mutta sen tunnen kyllä itsekkin on jotenkin tukkonen olo. Ei hätää mitään, jatketaan.

░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Aamupala: Kaalia, 1nakki, 1muna, kurkkua 30g
Lounas:100g partaa + 100g mustikoita
kermakaffit
Illalla: kaalisek.soppaa vettä, 1dl mustikoita ja 1dl partaa
Nälätti vielä illemmalla joten, 1muna, 1nakki, 2siivua juustoa.

Päätä särki joten piti ottaa särkylääke. Huomenna olisi kauppareissu edessä ja nyt pitäisi miettiä tätä jatkoa, kuinka etenen. Mieli tekisi enemmän salaattia ja ainakin yksi hedelmä päivässä. Nyt on menossa kehossa joku juttu, kun nälättäis paljon.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-13 09:33:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
16 pvä, ketoosi jatkuu.

Olo on samean flunssainen. Eilen aamulla "unohdin keittää ja juoda aamukaffin. Tänä aamuna latasin keittimen, mutta unohdin laittaa sen päälle? :? Olisikohan tämä sen merkki, että kannattais jättää koko touhu.
Vaikka nyt on tälläinen olo, on se muuten kertakaikkiaan parantunut, ei ole närästysvaivoja; usein suussa haavoja, poltto rinnassa ym. Saisi vain pirteyttä ja voimia enemmän. :)
Eilen pähkäilin ja funtsin näin että, jos olisi hh 30g / rasvat 100g / kcal 1200 päivä? :roll:

░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Aamupala: 1 nakki,2 munaa, kaalia, kurkkua. Kermakaffe
lounas:100g Partaa + mustikoita 100g
Illalla: Loppu kaalisekoitekeitto, 3 siivua juustoa.
Vielä illemmalla: mustikoita n 30g + partaa n 1dl, porkkana.

Lisään hiukan marjoja ja kasviksia, mutta pidän saman linjan. Sain tänään kuntopyörän, mutten jaksa sitä vielä polkea. :smt015

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-14 10:23:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
17 pvä -ketoosissa
( Lasken näitä päiviä siksi, että yritän pitää hyvän kontrollin 35 päivän ajan, päästäkseni eroon sokeririippuvaisuudesta.) Muutaman tipan olen johonkin laittanut makeutusainetta, mutta sekin täytyy lopettaa. Laitan tänään taas kukkakaalia ja broiskuja uuniin. Uutuutena ostin katkarapuja ja kiinankaalia, täytyy lisätä ne keittiön kaapinoven ruokalistaani. Minulla on siinä luettelo paljonko hh rasv. ja kaloriteita missäkin ruoka-aineessa on. Näin pikkuhiljaa alan muistamaan ja lehtiöön laitan ylös sitä mukaan mitä pannulle heittelen, tai otan evääksi. Aurinkoista ei tänään Pirkanmaalle luvattu, mutta paistaahan se kuitenkin, koko ajan. Pilvet vain estää meitä näkemästä, samoin uskon tällä "dieetillä" olevan tehoa vaikka ei se nyt vielä vaakassa näy. :D Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato ja Uskossa hyvä kuolla, sanoi sen kaveri. :lol:

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Aamupala:2 munan munakas, 50g kinkkusoiroo, 30g juustoraastetta, salaattia.
Lounas: 1/4 broiskuvuokasta, salaattia, kermakaffet.
Välipalna: 100g partista + 100g vattuja
Iltapala: 100g jauhelihapihvi päällä 10g persilijavoita, salaattia jossa kiinankaalta, kurkkua, paprikaa, katkarapuja n 50g, salaattikastiketta.

Poljin kuntopyörällä 1/2 tuntia kaloreita olisi sen mukaan kulunut 200.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-15 12:53:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
18 pvä

Lainaa:
Ote kirjasta Varpu Talvi LAIHDU!
Nykyisen määritelmän mukaan aineenvaihduntaan liittyvä oireyhtymä on kyseessä, jos vyötärön ympärys ylittää miehellä 94 cm ja naisella 80 cm ja lisäksi todetaan vähintään KAKSI seuraavista muutoksista:
- veren triglyseridien määrä on suurentunut

- veren ns. hyvän kolesterolin (HDL) määrä on pienentynyt

- verenpaine on koholla

- sokeriaineenvaihdunta on häiriintynyt, esimerkiksi kohonnut verensokeri, tai diabetes

Aineenvaihduntaan liityvä oireyhtymä lisää tuntuvasti sydän-verisuonisirauksien riskiä. Oireyhtymän syntyminen voidaan kokonaan estää säilyttämällä normaalipaino. Laihduttaminen ja pysyvästi alentunut paino vähentää vaaraa huomattavasti. Liikunnan lisääminen yksinäänkin ilman painonmuutoksia pienentää riskiä.

Runsas ylipaino tekee siis ihmisen sairaaksi. Jos olet - vielä toistaiseksi - terve ylipainoinen, elintapojen muutos palkitsee sinut parhaimmassa tapauksessa loppuelämän terveydellä. Mikäli olet jo ehtinyt sairastua, voit korjata olotilaasi ja oireitasi hyvinkin paljon laihduttamalla ja noudattamalla HHT-ruokavaliota.

Totean, että olen siis jo sairastunut, koska vyötärö on 30cm suurempi kuin sallittu. Samoin hyvä kolesteroli on madaltunut ja triglyt korkealla. Sokeri on ollut normaali ja verenpaine.

Tässä kohtaan pitää vakavasti miettiä loppuelämää, eli paluuta vanhaan karkkien ja keksien puputtamiseen EI ENÄÄ OLE. :smt009 --Siis eteenpäin, sanoi mummo lumessa! :smt038

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Aamupala: 1 muna, 30g kaalia, 20g juustoraastetta, 30g kinkkusoiroo,10g voita, salaattia + majoneesia.
Lounas: 1/4 broiskuvuoasta, salaattia
Illalla: 100g partaa + 100g mansikoita2
siivua juustoa

Tuli vähän mielipahaa tänä iltana, mutta täytyy käsitellä se muuten kuin syömällä.
Elämä on tälläistä, ylämäki, alamäki, mutta matka jatkuu. :smt005 8-[

Löysin kirpparilta kaksi kirjaa: Helen Foster, helppo GI ja Ola Lauritzon & Ulrika Davidsson, 100 parasta GI-ruokaa. Yhteensä 8e.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-15 13:20:41 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-01-23 10:43:50
Viestit: 10980
Tsemppiä Maritza!
Sinä pystyt siihen kun vaan kaadat sen hiilarimörön pois! Minulla oli lähtöpaino aikoinaan 117kg mutta sieltä on tultu alaspäin ruminalla! Ole itsellesi armollinen, nauti karppiruuista ja kannattaa herkutellakini (karppiherkuille tietysti :lol: ) kunhan pääset induktiosta yli, niin et sitten vahingossa retkahda hiilarimaahan (minä sinne nimittäin heilahdin että humpsahti :roll: ).

Hyvältä näyttää syömisesti ja motivaatiotakin tuntuu löytyvän, joten eikun tulta päin vaan!!!! =D>


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-16 10:01:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
19 pvä

Aamu näyttää niin harmaalta, mistähän tempais vähän mielenvireyttä tähän päivään.
En ehtinyt vielä kummemmin lukea näitä uusia kirjojani, mutta ainakin siellä näytti olevan upeita kuvia ruoka-annoksista. Ompahan mitä kokeilla kohta, jatkan nyt vielä 16 päivää tätä samaa linjaa, että selättäisin sen sokeripaholaisen. :mrgreen: En uskaltaisi vielä suklaata syödä, pelkään pahoin että yksi pala ei riittäisi, vaan siinä menisi koko levy. :evil:
Täytyypä tehdä eväät ja valmistautua töihin.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Aamupala: Paistetun kaalin kanssa 1 muna, 30g kinkkusoiroo, 20g juustoraastetta, salaattia.
Lounas: 100g partaa + 100g vattuja ( osaan taitavasti piiloittaa parran vattujen alle, koska olan takaa kurkkijoita käy välillä, eikä sitten tarvi selitellä ettei tämä ole kermaa)
Illalla: 1/4 broiskuvuoasta salaattia, 1dl partaa + 50g marjoja
pieni porkkana ja 2 juustonsiivua, miksi aina iltaisin syöpöttäis enemmän?

Nämä on jo niin tuttuja aterioita, etten näitä enää laske. Olen päässyt hyvään alkuun kuntopyörän kanssa, tavoitteena olisi että toukokuun ja kesäkuun jaksaisin polkea työmatkat pyörällä. Edestakainen matka olisi 26 km. Kumma juttu se, etten meinaa muistaa juoda kahvia lainkaan, tänään huomasin työssä, että aamukahvi jäi keittämättä. Ketoosi jatkuu ja olotila on ihan hyvä, vatsa ehkä toimii entiseen nähden laiskemmin, mutta säästyypä vessaparia. :mrgreen: :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-03-16 10:54:44 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-01-23 10:43:50
Viestit: 10980
:smt023 :smt023 :smt023
Tsemppiä!! Kärvistelyn kautta voittoon! :D Ja sit kun ostat suklaata niin osta vähintään 86% (Lidlin suklaat on minusta ihan parhaita =P~ ) ja voin vannoa, että kun on tarpeeks tujut suklaat pelissä niin et voi ihan koko levyä kerralla syödä.. Ja mitä tummempaa suklaa niin sitä vähempi hiilareita :mrgreen: Luopiokarpin neuvot armaat :D


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 513 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)