karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:55:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 135 36 37 38 39100 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-10-11 14:10:22 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Nyt on hirvimiehillä ongelma, lasti peruutettu oven eteen, mutta jotain on lukolle tapahtunut kun eivät saa ovia auki. Neljä miestä yrittää vuorotellen. Metalliovet ja aika murtovarma varmaan, toivottavasti pääsevät sisälle. Vakoilen varovasti puoliksi verhon taka ja onhan siinä vähän puskiakin edessä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 14:28:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11557
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Niin tuo kurkumako voi aiheuttaa ihottuman pahenemista? Toisaalta kaikkihan voi, yksilöllistähän se.
Mietin vaan että kun ei pitäs olla tullut syötyä mitään ärsyttävää ja silti sormet kutisee verillä.
Jätänpä kurkuman muutamiksi päiviksi pois niin näkee. Noin ruokalusikallisen päivässä oon syönyt, mustapippuriin sekoitettuna.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 16:15:58 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Ai kun hyvä ettei ollut turhaa tuo kurkuma pohdiskelukaan!

Voi niitä hirvenmetsästäjiä! :o

Mä oon joskus kaupungissa oikein julkisesti istuksinut parvekkeella ihmettelemässä, kun jotain jännää on tapahtunut. Niinkuin yks sunnuntai, kun palokunta kissaa puusta pelasti. :lol:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 16:47:17 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Hilkkis, kyllä noilla kaikilla, niin lääkkeillä kuin lisäravinteillakin voi olla sivuoireita, kaikille ei tule, mutta kannattaa kokeilla jos vaikka johtuisi tuosta. Haulla löytyy paljon tuloksia että kurkuma auttaa ihovaivoihin mutta myös että voi aiheuttaakkin niitä. Minä ajattelin kokeilla jossain välissä uudelleen, ehkä alkuun pienemmillä annoksilla.

Pääsi ne hirvimiehet sitten vähitellen sisälle, lainasivat naapurista vehkeitä ja kipinöi kovasti eli varmaan hitsasivat joltain auki, nyt varmaan tuo vastapäinen naapuri saa koiransa kanssa vahtia ettei kukaan vie sieltä niitä lihoja tai mönkijää. Siellä on tosiaan isot tilat ja nostolaitteet ruhojen käsittelyyn, valkoiset kumiessut päällä touhuavat. Muutenkin ovat tosi siistiä porukkaa, teurasjätteet ajetaan heti pois ja nahka suolataan pressun alle. Porukassa varmaan kymmenkunta jäsentä ja autoista päätellen ihan hyvin toimeentulevaa porukkaa. Mukana yksi entinen työkaveri tuon naapurin lisäksi, muita en tunne. Naapuriakaan ei näe kuin muutaman viikon välein, ei kahvitella, ihan mukavia kyllä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 16:48:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11557
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Eiks oo kiva katsella kun ukot tekee siistiä jälkeä? Siellä Ruotsissa ollaanki siistimpiä joka suhteessa,
toisin kuin täälläpäin. :D
Olenko mä vähän rasisti :mrgreen: ja inho-isänmaallinen.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 17:00:36 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minulla ei siellä Suomessa ole ollut hirvimiehiä lähistöllä joten en osaa verrata, mutta jos ei niitä jätteitä hoideta pois, niin äkkiä tepastelee karhumuori pentuineen tuossa pihan kulmalla. Täälläkin taitaa vaihdella vähän ja luulen että on viime aikoina tosiaan tuohon hygienisyyteen kiinnitetty enemmän huomiota. Minä olen asunut täällä kohta kolmekymmentä vuotta, Suomessa tulee käytyä tosi harvoin vaikka siellä kyläpaikkoja ja sukua on, mutta lähimmät täällä Ruotsin puolella. Onhan se täälläkin välillä nuhjuisen tuntoista, vaikkapa Arlandan lentokenttä jos vertaa eteläisempiin, viime aikoina noita Espanjan kenttiä ihaillut, vaikkapa Madridin joka kiiltää puhtauttaan. Monessa paikassa myös vessat nuhjuisia täällä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 17:42:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11557
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Mulla on hirveä ikävä Ruotsiin taas, edes käymään :mrgreen:
Jotenkin sinne jäi puoli sydäntä kun kymmenkunta vuotta asuin Märsta - Upplands Väsby - Upplands Bro - Söderskogen - Vallvik - Söderhamn.
Rakkaita muistoja ja on haikeaa muistella. :smt060

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 17:44:10 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Mullon täti ja serkkuja siellä, yhden serkun olen nähnyt täällä Suomessa parikin krt, täti ei ensin halunnut tutustua ja sit olikin jo myöhäistä. Serkku kun kävi täällä, luulivat minuksi. Imartelevaa, hän oli hoikka ja sievä! :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 18:35:26 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Hilkkis, kymmenessä vuodessa ehtii jo hyvin tutustua maahan, hyvä että on jäänyt mukavat muistot. Minä taas olen kaivannut välillä Ranskan vuosia, kävin muutama vuosi sitten pikkukaupungissa missä asuimme ja ehdin tavata siellä ystävätärtä joka nukkui pois nyt joku aika sitten. Miettiihän sitä joskus miten olisi elämä ollut jos olisi jäänyt sinne, lasten koulujuttujen vuoksi piti päättää kumpi maa, silloin muutettiin Suomeen sitten.

Greda, on täälläkin yksi täti jota voi käydä tervehtimässä jos niin päättäisit!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 18:47:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Lapsuus/nuoruusvuosina sain ihastella sotalapsena Ruotsiin siirtyneen leidin vaiheita. Oli niin hienoa ja rakasta kaikki. Kävin kerran hänen mukanaankin Tukholmassa tapaamassa perhettä. Se oli sellainen tarina joka poiki vaan hyvää sille lapselle ja niin paljon, että koko kylä kadehti, kun kuunteli hänen kertomuksiaan ja vaiheitaan.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 19:02:40 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
Greda, on täälläkin yksi täti jota voi käydä tervehtimässä jos niin päättäisit!


Yllyttää hullua! Ties vaikka.

La Lailalle sit kävi huonommin, vaikka hienon uran saikin. Ekäpä tuo täti oli niitä, jotka onnistuneesti kätkevät arpensa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 19:07:10 
Paikalla
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Ruotsinmaan mullassa on meidän suvusta sekä täti että serkku. Täti asui Uppsalassa ja kävi vuosittain Suomessa. Mä kävin kerran tädin luona. Serkku asui Tukholmassa mutta ei sielläkään tullut käytyä kuin pari kertaa. Tädin hautajaisissa olin mutta serkun en päässyt. Täti asui Ruotsissa varmaan 30 vuotta ja serkku toistakymmentä vuotta.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 20:45:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Hei!

Kauniita ruukkukukkia ikkunoilla. Ex-mies kävi hirvimetällä niin kauan kuin yhdessä asuttiin ja holehdin niistä maksuista. Rasvatontahan se hirvenliha oli ja piti rasvaisempaa lisätä kun jauhelihaa teki ja pataruokia. Joskus nykyään ottaisin sitä lihaa jos ois edullisesti myytävänä. Tutut metsämiehet maaseudulla käyttävät oman perheensä tarpeisiin lihamääränsä.
Minulla tuo sairastelu lyö vieläkin kapuloita elämään niin en ole täällä paljon vieraillut lukemassakaan. Tänään aika poutainen päivä mutta tuli sairaalasta sellaista sokkipostia etten pystynyt lähtemään kuntoilemaan. :x

Tulihan sitä Sundsvallin alueella nuoresta eteenpäin oltua ja työskenneltyä n. 9vuotta. Vielä siellä rannikolla asuu sisko ja veli ja niitten lapset perheineen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 20:55:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Mutku.
Gerille voimia niin paljon jotta jaksat eteenpäin!

Hirvi porukoita on varmaan hirveesti, erilaisia.
Omalla viranhoitoyhteisössä on paljon metsästäjiä.
On "firman" metsästysmaita ja mantuja.
On hirven käsittely paikka.
"Meidän miehet" pitää tuon paikan hyvässä kunnossa.
Ei tietäisi noinkin hirveeksi käsittelypaikaksi jos ei tietäisi.

Edesmennyt siskoni asui vuosia Tukholman seudulla, tuli käytyä.
Kiva siellä oli käydä, mutta en ehken olisi viihtynyt asujamistossa?
Tai mistä sitä tietää, kun ei tullut kokeiltua.
Ehkä olen henkisesti enempi etelän hetelmä, ainakin nyt lämpö kiinnostaa.
Nih.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 21:25:11 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Mukava kuulla muistelemisia Ruotsin sukulaisista ja asumisista, kyllähän täällä on suomalaisia ja myös toisen polven - ja kolmannenkin paljon, tällä seudulla ei enää kovin paljon suomea puhuvia, mutta monelta löytyy sitten taakseppäin sukua Suomesta. Ruotsilla ja Suomellahan on pitkä yhteinen historiakin, tosin ruotsalaisilla on monesti vanhentunut käsitys Suomesta, sota-ajasta ja köyhyydestä on kauan, siis sitä suhteellista köyhyyttähän löytyy yhtä lailla täältäkin. Geri, minä asun Sundsvallista sisämaahan päin sellaisen satakunta kilometriä. Toivottavasti tervehdyt, ei ne postit tosiaan aina ilahduta. Alaspäin ovat nuo omat arvotkin menneet mutta odotettuahan se oli.

Sotalapsikokemuksista on ollut puhetta nyt Suomen satavuotisjuhlien yhteydessäkin, Ruotsin Suomalaislehdessä oli useampia tarinoita niiltä ajoilta, osa jäi tänne pysyvästikkin. Silloin oli vielä nuo kielivaikeudet varmaan isona esteenä, nythän on kotikielen opetusta ja myös ruotsin opetusta maahanmuuttajille ihan eri tavalla, silloin ei kaksikielisyydelle annettu arvoa ja Tornionlaaksossakin oli lapsilla vaikeaa kun ei koulussa saanut puhua äidinkieltä.

Hirvenlihaa täällä saisi porukoilta, mutta en tiedä kun pitäisi syödä pois entisiä, ehkä ensi syksynä sitten. Saa nähdä mitä lapsenlapsi päättää, viime syksynä hakivat täältä erän.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 21:35:41 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Mä oon pari kertaa päässyt tekemään hirvipataa peijaisiin. :D Kyllä siihen piti laittaa siankylkeä mukaan. Samoin peurapyöryköihin sikaa sekaan.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 21:46:50 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Tuli asuttua pari vuotta Säfflessä kunnes lähdettiin ison meren taakse.
Kyllä Värmlandissa oli paljon fin alkuusia paikkoja, ei voi moittia oleskelua ihan hyvä oli asua.

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-12 11:17:45 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
iso isä, ehkä siellä teidän firmassa on hirvenmetsästys myös asiakkaille, täällä metsäfirmoilla on omilla alueilla sellaisia vierashirvijahteja, on niitä joskus lahjusjutuiksikin syytetty, vaikkapa kun muutama vuosi sitten meidän maaherratar oli vieraana ja sitten konttorille tultua määräsi alaisensa kirjoittamaan lisälupia firmalle. Mutta kun maaherratar nyt oli oikean puolueen edustaja niin eihän siitä seurauksia hänelle tullut. Mutta nämä paikalliset hirviporukat kyllä tekevät ihan hyvää työtä kun pitävät liikenteestä ja metsätuhoista pois otuksia. Luvat ja aseet ja bensat ym maksavat, joten ei se hirvenliha ilmaista ole metsästäjillekkään, sitten on vielä tosiaan nuo lihojen työstämiset. Minä joskus alkuaikoina täällä ostin paloittelemattoman hirvenpuolikkaan ja olihan siinä työtä ennenkuin se oli paloiteltu, ei ollut yhtä hyviä työvälineitä kuin noilla porukoilla, sisua vain.

Tänään sadepäivä, taidetaan viettää kissojen kanssa ihan sisällä. Keskuslämmitystä voisi vähän herätellä, ilmalämpöpumpun filtterit imuroitava myös kun nyt kerran on sisäpäivä.

- aamiainen lchf kahvi
- lounas keittomunia, kylmäsavulohta, sitruunamajoa, creme fraiche ja mustaherukoita
- päivällinen paistia, voikaalta ja paprikaa

kahvia, vettä

Nyt hormooneissa törmäsin steroidi- ja proteiinihormoonien käyttäytymiseroihin ja siihen en ole aikaisemmin kiinnittänyt huomiota eli vaatii pientä syventymistä asiaan. Tätä se on kun pitäisi myös ymmärtää kaikki tai ainakin melkein kaikki lukemansa. Mutta toisaalta kun törmää johonkin kiinnostavaan niin ei ehdi syksyä ja talvea isommin murehtimaan, se kun ei yhtään ilmoja paranna, vaan säilyy sellainen mukava tunnelma että on aikaa ja mahdollisuuksia näperrellä tuollaistenkin juttujen kanssa. Nyt taidan pistää tulet palamaan, samalla keittiöön ilmanvaihtoa!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-12 11:22:18 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
steroidi- ja proteiinihormoonien käyttäytymiseroihin


Taas jotain jännää ooteltavaa. Älä ota paineita, kyl sen ehtii sitku,

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-12 17:07:22 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Jep, pitää katsoa kuinka syvälle tuossa menisi, herätti jotenkin se juttu että steroidihormoonit rasvaliukoisina pääsevät solun sisälle ja vaikuttamaan suoraan DNAhan eli siksi esimerkiksi jos miehillä liika testosteroni muuttuu estrogeeniksi niin ns äijätissit eivät palaudukkaan entiselleen kun estrogenitasot laskevat vaan niitä sitten leikekellään, kun taas ns proteiinihormoonit vesiliukoisina eivät pääse solun pintaa syvemmälle, niiden reseptorit ovat siinä pinnalla ja sitten tarvitaan lisä kuljetusproteiinit viemään viesti eteenpäin. Ja sitten kun sama hormooni kiinnittyy reseptoreihinsa eri kudostyypeissä niin vaikutus ei aina ole sama. Ihan sopivaa sadepäivän touhua lueskella vähän, mutta paljon ei viitsi kerralla. Kun sitä asiaa on aika paljon ja välillä alkaa epäillä että pitääkö lähteen teksti paikkaansa. Kun esimerkiksi sanotaan että TSH potkii kilpparia tuottamaan T4 ja T3 niin Schnittger taas sanoo että TSH antaa kilpparille käskyn ottaa sisään jodia ja tyroksiinia. Eli tuossakin varmaan pitää katsoa Schnittgerin lähde.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 135 36 37 38 39100 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)