karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 22:51:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 149 50 51 52 53100 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-12-02 12:53:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Muutama lumihiutale leijuu, puut valkoisena, mutta ei sellaista paksua lumikuormaa kuten postikortissa! Eilen taas muistui mieleen tuo vanheneminen, tuo meidän yhdistys, jonka hallituksen kokous meillä oli, oli osa sitä meidän Eestin projektiorganisaation toimintaa ja pitkän linjan maaseudun kehittäjiä, mukana koko Ruotsin elossaola ja vaikkapa Landsbygdsriksdags-työssä aktiiveja, minä ehkä enemmän sieltä laidalta, niin ikä alkaa painaa meitä kaikkia, tilintarkastajista toinen diabeeteksen vuoksi huonossa kunnossa, ei voinut olla mukana, yksi mukana olleista kaatunut ja syö särkylääkkeitä niin että vatsa hajoaa ja lonkkaleikkaus epäonnistunut, kaikilla meillä jotain. Eli tuli mieleen taas että vaikka tämä ahtauma rajoittaa liikkumisia niin ei ole särkyjä eikä särkylääkkeitä, ei leikkauksia odotuslistalla ja ihan hyvin vielä selviää talonkin kanssa, apua löytyy ja tarjotaan tuolta naapurista, olen vain sanonut että teen mielelläni kaikki niin kauan kuin jaksan, koska se nyt pitää kuntoa yllä että ei jää makailemaan sisälle kissojen kaveriksi. Ne ovat taas aamuruokailut hoitaneet ja makailevat päiväunilla. Eli ei kannata valittaa kun voisi olla paljon pahemminkin, ainakin jos ei olisi LCHF tietä löytynyt pysäyttämääm noita metabolisia ongelmia. Hiilariherkkyys sai kiinni mutta on pysynyt kurissa ihan kotikonstein.

Hormooneista sen verran että kun painonhallinnassa sekä insuliini- että leptiiniherkkyys ovat varmaan isoimmat tekijät niin nukkuminen on hyvä kotikonsti molempien normalisointiin. Eli siihen kannattaa kiinnittää huomiota ja hakea ratkaisua. Ja tosiaan uniapnean tarkistus, nenähengitysta ja rauhoittumista ajoissa iltaan, kaunista musiikkia ja kauniita kuvia ja muistoja, auttaisikohan nuo? Ja sitten ainakin meille diabeteksen kanssa pelaaville tarpeeksi pitkät ateriavälit että inskat ja sokerit ehtivät normalisoitua ja solut saavat ravintoa sieltä omista energiavarastoista niin että sinne ei ainoastaan lisätä sitä löpöä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 14:50:53 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93726
Tuo nukkuminen onkin ollut mulle oikein projektina. Silloin kun vielä puuhastelin toimin kuin kello, heräsin aamuisin ajoissa, ehdin juoda kahvit rauhassa jne. Ja taas illalla kun päänsä kallisti ei ollut unentulovaikeuksia. Nyt sitten nukuttais pitkin päivää vaikka kuinka, muttei juuri illalla, kun pitäisi nukahtaa. Tunti tai kaksi on tuskallista pyöriä punkassa jollei se uni suostu tulemaan, kyl siitä on noustava. Mutta täytyy jatkaa yrittämistä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 17:49:20 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Minut nukuttaa hyvin yhdentoista jälkeen kuppi kahvia, kisuille vähän yöruokaa, hampaiden pesu ja lämpimään sänkyyn jonkun kirjan kera, kirja ei saa olla mikään kamala dekkari, nyt luen uudelleen Kerstin Ekmanin trilogiaa Vargskinnet ja sen eka osaa Guds barmhärtighet, kertoo Jämtlannin vanhoista tapahtumista ja vaikkapa tuntureista ja köyhyydestäkin elävästi. Ei näytä löytyvän suomeksi. Ostin ja luin joskus tänne muutettuani, taisi olla etteivät kaikki osat vielä olleet ilmestyneet, mutta kestää lukea uudestaan, nyt tämä Jämtlannin maailma on muutenkin avautunut enemmän. Sitten vain valot pois ja uniasento eli nukahdan varmaan kolmessa minuutissa. Aamuyöstä sitten useimmiten vessareissu ja unet jatkuvat. Minä varon vatvomasta mnneitä illalla, niitä voi miettiä päivällä jos tarvitsee. Onhan niitä - meillä kaikilla. Päivällä vain näyttäytyvät pienempinä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 18:12:39 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Viime talvena lähdin rempseästi yölenkille jos tai kun heräsin pikkutunneilla, johtui se sitten kutinoista tai pääpäästä,
joka sekin pitää meikäläistä ajoittain hereillä. Joskus kävein vartin ja joskus toista tuntia.
... ja joka kerta uni tuli kävelyn jälkeen :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 18:22:28 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93726
Osasin lennosta suomentaa Sudennahka ja Jumalan armollisuus, mutten tiiä menikö oikein. Mulla olis huusholli täynnään kirjoja, mutten jaksa edes aloittaa lukemista. Minä, joka oli aika hurjan kova lukemaan ihan kaikkea laidasta laitaan. Joko mun keskittymiskyky hävis.

Vai kissojen yöruokaa, on niillä hyvät olot. Silloin kun mulla oli katit niillä oli aina raksuja, mutta märkäruokaa sai pari krt päivässä ja monesti vasta pyyämisen jälkeen.

Täällä ei jotenkin ole kovin houkuttelevaa kävellä myöhään illalla/yöllä. Vaikka mulla ois aina valmis kaverikin.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 18:34:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Nämä minun kissani ovat aika yösyöppöjä, raksuja on niilläkin aina ja vettä.
els, aika jännää tuo kävely, hyvä kun löytyy noita omia konsteja.
Minusta nuo kirjat rauhoittavat siihen unimoodiin, monesti riittää muutama sivu niin ettei sitä keskittymiskykyäkään paljon tarvitse. Jos TVssä on joku myöhäinen filmi niin sen jälkeen kestää pitempään se sänkyyn meno. Mutta onhan silloin työaikoina ollut välillä vähempiunisia kausia.
Tänään oli pyykkipäivä ja vähän lumenputsauksia. Voi olla että kaivelen itse auton esiin, tulee oltua ulkona jonkun verran vaikka ei paljon kerralla saakkaan aikaan. Ennen lääkäriä en varmaan viitsi ajaa kylälle kun ei puutu mitään,

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 18:40:56 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56111
Paikkakunta: Kerava
Mäkin annan kisuille yöruokaa. Nyt oon pitänyt koko ajan raksuja tarjolla kun on totutteluvaihe mutta kun kotiutuvat annan raksuja vain hyvin vähän ja panostan raakaruokintaan painopisteen pienellä märkäruoka lisällä. Leia ja Martin saa parasta mahdollista raakaruokaa eli hiiriä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 19:41:31 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93726
Mun kissat söi kans hiiriä ja jonkun verran (valitettavasti) myös lintuja. Mä yritin lohduttautua, että sairaat tai muuten vähävoimaiset karsiutuu luonnon lakien mukaan. Kesällä taisi saada hiiriä ja myyriä paremmin, kun pienemmällä kissalla oli silloin kolme leukaa. Se pienempi oli muutenkin varsinainen hiirikissa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 20:24:16 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Nyt ovat vain laiskempia kun on lunta, mutta aina jokunen osuu kohdalle. Makasivat äsken molemmat sängyssäni, eivät usein tee sitä, on yleensä Leian paikka. Mutta sovinnossa yleensä ovat, Leia vain pitää huolen ettei Martin kovin lähelle tuppaa.

Lintuja eivät ole saaneet kiinni, kesällä kun poikaset opettelevat lentämään saattaa joku joutua saaliiksi, mutta yleensä hälytys pihalla toimii. Nyt on kuulemma uusi kissanpentu tuossa toisen puolen naapurissa, siellä on koira, muutama kana ja kissa jo aikaisemmin. Ovat vasta keväällä muuttaneet pysyvästi tänne, kissoja en olekkaan nähnyt, on matkaa pari sataa metriä sinne. Molemmat aikuiset töissä ja kaksi autoa näköjään tarpeen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 21:01:58 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93726
Pikkuinen musta kerran sai punatulkun kiinni ja söi sen saman tien. Höyheniä vain ruokitapaikalla. Mietin suruissani ettei enää varmaan punatulkut tule, mutta seuraavana päivänä niitä oli kaksin verroin, nokkivat siinä höyhenien vieressä. Tintit söi lintulaudalta ja tulkut sit ne maahan pudonneet. Siksi varmaan se pikkumirri juuri tulkun sai kiinni. Luonnossa ei olla sentimentaalisia niinkuin ihminen.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-03 05:58:20 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56111
Paikkakunta: Kerava
Luonnonvalinnassa heikot yksilöt karsiutuu vaikka ihmisestä se voi pahalle tuntua mutta kissa toimii luontonsa mukaan eikä tee pahaa tarkoituksella niin kuin ihminen.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-03 09:51:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93726
Ne tarttis Valkoisessa Talossakin kissoja, kun siellä on kuulemma hiiriä. 12 000 dollarin joulukoristeet ja hiiriä! :lol: Torakoita ynnämuita hyönteisiä on myös, eikä useasta tuholaistorjujien käynnistä ole ollut hyötyä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-03 20:39:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Valkoista Taloa saisi saneerata aika reippaasti muutenkin, mutta toisaalta kansalla yleensä on sellaiset hallitsijat jonka ne ansaitsevat eli demokratia tuottaa joskus pieniä yllätyksiä. Italiassa myös Berlusconi, joka on taas palaamassa, ei kovin valtomiesmäinen ollut hänkään. Englannissa kuviot vain villiintyvät edelleen, siellä taitaa kuitenkin Downing Street 10 olla edelleen kissa, Larry.

Ulkona paistaa superkuu, lauhaa ilmaa, pakkasta ehkä yksi aste, naapuriperhe pistäytyi ja isi pisti pihaa kuntoon, hänen isänsä yleensä auraa,mutta nyt on ollut liikkeellä niin isolla koneella että ei ole päässyt kaikiin paikkoihin. Auto siirretty ja sen ympäryskinokset meni myös. Nyt sitten mahtuu uutta lunta.

Tytär täytti tänään 55 vuotta, täytyy sanoa että aika rientää, joulukuun kolmas oli lumeton ja liukas ja siihen aikaan ei tainnut olla nastarenkaita joten taksin saaminen olikin vähän hankalaa, meillä köyhän' nuorena parina ei tietenkään ollut omaa autoa. Mutta synnytys oli sitten sitä helpompi, kätilö ei meinannut saada kumihanskoja käteen kun alkoi tapahtumaan. Ambulanssia ei kunnassa varmaan ollut kun taksilla liikuttiin.
Lainaa:
Ambulansseja alkoivat hankkia julkisen sektorin lisäksi myös yksityiset yrittäjät. Sairasautojen yleistymistä edisti myös lainsäädäntö. Vuonna 1963 alkoi Kansaneläkelaitoksen sairausvakuutustoiminta, jonka nojalla korvattiin sairaiden ja loukkaantuneiden kuljetusmatkat omavastuuosuuden ylittävältä osalta. Niinpä Suomen ambulanssikanta kasvoi voimakkaasti 1960-luvun aikana. Julkinen sairaankuljetuksen järjestäminen tuli kuvaan vuonna 1972 kansanterveyslain myötä, ja pienimmissäkin kunnissa järjestettiin sairaankuljetus jollakin tavoin.[


Olivathan ne ajat silloin erilaiset, ei kai niistä isommin kannata puhua. Hengissä selvitttiin.

Tänään lounaaksi prinssimakkaramunakas, juustoa, päivälliseksi savukasslerwok, creme fraiche ja mustaherukat, sekoitin kurkumajauhepurkkiin mustapippurit valmiiksi, jotta eivät unohdu, sekoitusta sinne sekaan.
Nyt on pari päivää pysyneet happiarvot ylempänä, saattoi olla joku notkahdus tuossa parin viikon ajan. Voihan olla etää lääkäriaikakin säikäytti. Ystävätär Suomessa kovasti pelkää hoitohintojen nousua nyt, nousussa ovat täälläkin ja päämies tekee tappiota koko ajan, vuokralääkärit ja uutena ryhmänä vuokrasairaanhoitajat maksavat ja samoin lääkkeiden hinnat ja kustannukset kasvavat kun koko ajan tulee uusia ja kalliimpia ja täälläkin kansan keski-ikä nousee. LCHF kyllä auttaisi siihenkin, olen joskus kyseisen ystävättären kanssa kertonut tästä omasta, mutta hän ei ymmärrä mitä sitten syödään kun leipä ja puurot ja perunat ovat pois ruokavaliosta, hönellä paha reuma.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-03 21:58:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6869
Kuulumiset lukemassa :)

meilläkin päin tämä paikallinen sanomalehti, eli Satakunnan Kansa verkkoversiossaan
puhuu tuosta superkuusta. Pitäisiköhän sitä mennä ulos katselemaan, kun en vielä makuulle aio.
Paha reuma on minunkin serkullani, joka asuu Kotkassa, hän on itse entinen sairaanhoitaja, nyt pyörätuolissa. Ikääkin hänellä on 68-vuotta, eli minua reilut 20-vuotta vanhempi. Minä pahasti kyllä
luulen, että meillä siis minulla nuo reumasukuiset sairaudet tulee isäni kautta, vaikka tämä sclerodermani ei kuulemma geeneissä seuraakaan. Tuo serkkuni nimittäin on isäni siskon tytär ja isäni
suvussa reumaa esiintyi, samaten verenkiertoelimistön sairauksia.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 13:46:10 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viestistä virpip.
Reuma on kyllä hankala sairaus, onhan siihenkin ruokavaliohoitoja, Rauli Mäkelän kirja on auttanut joitakin, ystävättäreni oli hänellä asiakkaana, mutta ei sitten kuitenkaan sitoutunut ruokavalioon. Uskon että karppaus voisi auttaa, viljojen poisjättö ainakin. Mutta hänelläkin suvussa tuo alttius, kovat lääkkeet, täytyy sanoa. Hän on kuitenkin minua vähän vanhempi ja kun minulla ei ole itsellä reumasta kokemusta niin kuuntelen vain sujuvasti. Toivottavasti sinulla remissio jatkuu, luin päikystäsi.

Superkuuta ihailtu, mutta nukutti silti hyvin. Nyt varmaan pitää huomenna tomertua liikkeelle ja viedä lajitteluun jätteet, muuten eivät mahdu autopieneen kerralla. Minulla on se lääkärissä käynti perjantaina, mutta sille reissulle en viitsi kuormaa laittaa, lupaavat muutenkin pahaa ilmaa to-pe.

Tänään lounaaksi oli kolme munaa voin ja muutaman sillipalan kera, päivälliseksi savukassleria ja brysselinkaalta, creme fraiche jne. Tilasin muuten imeskeltäviä sinkki tabuja, sisältävät myös C-vitamiinia, kun tuo happi kuivattaa nenän limakalvoja ja tuntuu kurkussakin vähän oireita kuin olisi flunssaa, sinkki on ollut sellainen flunssan estolääke joka on tehonnut hyvin aikaisemmin. Mutta ei niitäkään jatkuvaan käyttöön. Samalla tilasin D-vitamiinitippoja myös, vaikka niitä vielä on ja sitten etanavoiteet samalla. Harvoin enää tulee tilattua tuolta, nythän käytän sappipyykkiainettakin entisten GrabGreen podsien sijaan.

Kyllä on taas edullisia houkutuskarkkitarjouksia, irtokarkkeja kyllä ostetaan kilokaupalla ja suklaarasiat myös tekee kauppansa. Ja limsaa korikaupalla. Onneksi ei tarvitse. Herkkujuustoja pitää taas ostaa kotiin, täällä on aika paljon paikallista valmistusta, sekä vuohen, että lehmän maidosta, ihan palkittuja tuotteita. Sitten tietysti ne ranskalaiset.

Nyt pitää raahata yläkertaan vähän varastotavaraa, ei ne valitettavasti lopu!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 14:14:04 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kyllä niitä namitarjouksia on täälläkin, aina kolme tai viisi nipussa, ei taida voida yksittäistä makeisrasiaa ostaa ollenkaan.
Juustot, ah, nam! Löysin pakkasesta viime joulun jäljiltä jotain juustoja, nyt on olleet käytössä että voipi sitten
ostaa uusia tilalle... :mrgreen: Ihan olivat vielä kelvollisia, mutta eihän niitä pakastamista varten kannata ostaa,
kulutuksen mukaan vain. Pitää nyt muistaa!!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 15:30:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Kannattaa sitä pakastinta kaivella välillä. Minulla tulikin pelastettua jonkun verran tavaraa kun vaihdoin pienempään, mutta jotenkin sinne alkaa kertymään tavaraa, pitää taas ottaa tiukempi kontrolli.

Muualla puhuttiin työttömyydestä, täällä on paremminkin työvoimasta puutetta ja myös nuorten työllistyminen on parantunut viime aikoina
Lainaa:
I år ökar sysselsättningen med 81 000 personer i åldrarna 16-64 år och under 2018 stiger sysselsättningen med ytterligare 68 000 personer. Jobben blir fler för såväl inrikes som utrikes födda. De största sysselsättningsökningarna kommer att ske bland utrikes födda, åtta av tio jobb väntas gå till utrikes födda. Detta innebär att sysselsättningsgraden fortsätter att stiga bland såväl inrikes som utrikes födda under prognosperioden.
eli myös maahanmuuttajien ja Ruotsissa syntyneiden välinen ero kaventuu, miesten osaltahan se ero on jo nyt pieni, naisten osalta isompi, mutta kapenee myös. Eli jos töitä haluaa niin täältä löytyy, suurin puute työvoimasta taitaa olla sekä Norjan että Ruotsin pohjois osissa. Jos maalle voi ajatella muuttavansa niin talot ovat suhteellisen halpoja, niistä vain alkaa olla vähän puute kun juuri hintojen vuoksi monet perikunnat jättävät ympärivuotisen standardin taloja vapaa-ajan asunnoiksi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 09:59:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Kuutamoinen aamu.

Syököhän oravat lepakkoja, yksi hyppeli pihan poikki ja pikku rakennuksen räystään alle, jossa lepakot nykyisin asuvat, kun tämän päärakennuksen tiilikatto vaihtui peltiin?

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 10:40:28 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93726
Oravahan on aika peto, lintuja olen nähnyt suussaan, miksei sit lepakoitakin.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 11:20:55 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Taisivat selvitä, se kurre tuli pois ilman saaliita, tosin oli koko räystäänalusen tutkinut kun tuli toisesta päädystä ulos. Siellä pesii jossain tiilien alla kesäisin joku pikkulintukin. Niin teki silloin tämän rakennuksenkin katon tiilien alla ja kun olin sitä vanhaa kattoa purkamassa, niin lepakkojen lisäksi löytyi linnunpesä, josta oli jo lennetty ulos, mutta lintukirput olivat jääneet ja niitä oli paljon, sellaista kuhinaa, hyvä etten tippunut katolta, äkkiä vain alas ja vaatteet pois pyykkiin, itse suihkuun. Jollain lapiolla ne pesän jätteet sitten pois.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 149 50 51 52 53100 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)