karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 21:08:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 161 62 63 64 65100 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-02-05 13:27:11 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Illan suussa vasta kuullaan tarkemmin, kuitenkin valmistautumassa ja kaikki hyvin tähän mennessä.

Mutta olipas pakkasisku, eilen alkoi illalla tosissaan laskea lukemat ja kävi yhdeksän maissa -28 asteessa, puita polttelin ja mietin että miten ilmalämpöpumppu selviää yli yön jos laskee alle kolmenkympin, mutta sitten alkoi lauhtumaan ja puolelta öin oli "vain" 25, joten nukkumaan hyvin peiteltynä. Aamulla vain -15 astetta ja nyt taitaa olla -10 asteen pinnassa kun on vähän pilviä. Pikkulintuja ei näy, syömässä vain tikka ja vihertikka ja ystävämme harakat. Olikohan liian kylmä viime yö pikkuisille.

Kunnaltakin tuli uudet kotipalvelutaksat ja nousu 9 kruunua eli euron verran. Kun olen joskus katsonut Suomen taksoja niin kyllä ainakin tämän kunna maksuihin verrattuna paljon isommat. Tuloista riippumatta katto kotipalveluista ja kotisairaanhoidosta joka ylittää 25 tunnin on kruunuissa 2044,- ja jos pieni eläke niin sitten voi olla vähemmän, kaupungissa näyttää olevan vähän korkeammat taksat ja siellä ei ostoksia saa kotiin tuohon samaan. Minä maksan viikottaisista ostospalveluista ja alakerran siivous joka toinen viikko kruunuissa 360 eli jonkun 40 euroa. Sitten jos tarvitsisin yli 10 tuntia kuussa apua niin joku 120 euroa. Tuo maksimi sitten yli 25 tunnin avusta. Tuskin olisin huomannut hakea vielä apua jos ei tuo jalka olisi katkennut ja sillä tiellä sitten ollaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 13:49:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93722
Kuulostaa ihan kohtuulliselta hinnat. Minä olen sen verran nuorempi, että sinnittelen vielä "minä itte"-meiningillä. Jos sairaudet pahenee, niin sit nöyrryn, mutta kunnonkin kannalta vielä yritän jaksaa, kun se yrittäminen kuitenkin parantaa jaksamista. Liekö mulla pakkanen iskenyt keuhkoihin, kun on vähän huono happi, mutta kyllä se siitä. :D

Hodari lähettää terveisiä Prinsessa Leialle ja henkivartija, herrasmies Martinille!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 14:11:23 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Minulle taas ulkona olo ja raittiissa ilmassa touhuaminen tekee keuhkoille niin hyvää että kun saan apua sisähommiin ja kyllä se kaupassa käynti ja kantaminen ja talvella autolla liikkeelle lähtö olisivatkin jo hankalia, niin säästän sitä energiaa siihen että olen ulkona pikku hommissa kun tosiaan nuo kuukausimaksut melkein bensoissa jo tienaa. Eläkkeiden verotushan täällä on kovempi kuin Suomessa, ainakin tavallisten, mutta nettotuloistahan noita lasketaan, tuo katto on vain ihan kohtuullinen, monethan tarvitsevat useamman kotikäynnin päivässä ja sairaanhoitopalveluja lisäksi.
Sinä ulkoilet sen pikku Hodarin kanssa, joka myös saa terkkuja täältä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 14:38:30 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Vaasan lumitilanne:
Liitteet:
talvi.jpg
talvi.jpg [ 122.34 KiB | Katsottu 1486 kertaa ]

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 14:43:37 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93722
Joo ja putsaan sitä autoa. :lol: Hodarin kanssa on pakko mennä vaikka mittari näyttäis mitä ja yli -10 pakkaset kyl rassaa jo keuhkoja. Varsinkin jos/kun hengästyy. Musta on kiva valikoida kaupassa ja en tiedä millaisen kauppalistan kirjoittaisin sitten kun asia on ajankohtainen. Itse kun metsästän lapputuotteita mm. :D Mutta oma vikahan tuo keuhkojen kunto on ja sen saan tuta. Avaavat lääkkeet loppuivat vuosia sitten ja olisin halunnut niistä kysellä, mutten saanut aikaa. Olen sit ollut ilman. Sainpa sentään tokaa krt itteni tupakoimattomaksi. Mutta sekään ei auta vastaanottoajan saamisessa. Eli jatkan näin sitten. :) Ja voihan se olla hyväkin. Teikun talvikuva on ihan kuin tie mun entiseen kotiin. Kiva kun Vaasassakin on lunta!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 19:11:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Teikku. onhan teillä näköjään ihan kauniit talvimaisemat siellä.
Greda, ei kai niitä vaivoja kannata miettiä kenen syytä ne on, siihen aikaan ainakin kun minä koukutuin tupakkaan niin eihän se vaarallista ollut. Eiköhän nuo hoitokulut ole maksettu osiksi vaikka tupakkaveroina. Voihan tuo sinun olla astmatyyppistä vaivaakin kun kylmä sen triggaa pahemmaksi, minulla tuo ahtauma ei pahemmin pakkasestakaan pahene, mutta happiarvot menevät alas jos yrittää tehdä jotain raskaampaa nykyisin. Minulla ei oikeastaan ole koskaan ysköksiä ja jos on joskus niin kirkasta. Mutta kyllä avaava auttaa hengittämään.
Paljastus: show
Ja pikku tyttö sitten tuli, vielä ei tietoa painosta tai pituudesta

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 20:13:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93722
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 20:16:46 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Paljastus: show
Huimasti onnea isoäidille, pikku prinsessalle, äidille, isälle ja koko suvulle. Kuva

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 21:09:55 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Paljastus: show
Kiitoksia! Miinä olen siis isoäidin äiti eli tyttärentyttären vauva tämä pienin, tyttären pojalla jo kuusivuotias pikku neiti. Ainahan se on jännää että meneekö kaikki hyvin,

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 21:19:46 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Paljastus: show
Hih! Niinkös se menikin. Siispä onnea kovasti myös isoisoäidille!! :smt049 :smt049 :smt049

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 21:26:26 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93722
Paljastus: show
Lyhkäsemmin voi sanoa isomummi? :D Siihen asti en itse ole vielä ehtinyt, vaikka nuorisolla oiskin ikää. Puuttuu lapsentekohaluja, kun on niin paljon kivoja asioita vieläkin tekemättä. matkustelua,
opiskelua sun muuta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-06 06:09:58 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56111
Paikkakunta: Kerava
Paljastus: show
Oikein paljon onnea isomummille!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-06 12:45:41 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viesteistä, onhan elämässä paljon mukavia juttuja. Muuten - Expressenissä oli aika hyvä juttu,
tuota samaa minäkin olen ihmetellyt aikani ja päätynyt omalta kohdalta siihen että hyötyliikunta ja marjastus ym riittävät kuntoiluun, polttopuiden teko ja nyt vaikka meno tuonne talon päätyyn putsaamaan ilmalämpöpumpun ulko-osan alustan paremmin, silloin tuiskussa tuli otettua vain enimmät.
https://www.expressen.se/kronikorer/hanne-kjoller/varfor-ar-rorelser-som-gors-pa-ett-gym-plotsligt-farliga-pa-arbetet/ tietysti monella voi se kuntosali olla helpoin ratkaisu, mutta juuri se että kaikki työssä tapahtuva on kamalaa. Hyvät työasennot ja nostotekniikat ovat tärkeitä tietysti molemmissa.

Nyt paistaa aurinko ja pakkasta alle kymmenen, löytyi niitä pikkulintujakin vähitellen, nyt on närhin jälkeen vuorossa vihertikka ja tintit nokkivat lumesta sinne tippunutta tavaraa.

Aurinkoista mieltä ja päivää Karppilaankin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-06 19:17:38 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Teillä onkin siellä hieno ilma, aurinkoa ja pikkupakkanen. Ja onneksi ei kaikki línnut olleet paleltuneet.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-07 05:50:26 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56111
Paikkakunta: Kerava
Mukavaa päivää mlv:lle ja kisuille!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-07 13:32:32 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viesteistä, kaunis on päivä tänäänkin, yöllä pakkasta jotain -23, nyt lauhtunut jonnekkin kympin tienoille.
Postataanpas linkki http://www.kostdemokrati.se/politics/2018/02/07/homeopati-som-riksdagspartierna-vill-forbjuda/ Kostdemokrati blogista joka puuttuu siihen että täällä ollaan kieltämässä homeopatiaa, toivottavasti ei onnistu.
Näin vanhemmiten ei ainoastaan se mitä ei syö on melkein tärkeämpää kuin se mitä syö, se kun on täällä mistä saa vielä lähituotettuna lihat ja munat helppoa. Homeopatiasta tiedän turhan vähän, sen kuitenkin että se on monta auttanut ja on todella vaaratonta. Sinä käsittääkseni myös nähdään se kehon oma voima parantua oikealla tuella.

Muuta ei nyt ihmeemmin, kotipalvelun siivouspäivä ja ostoksetkin tulevat kotiin. Onhan se tietysti välillä hankalaa kun ei itse ole valitsemassa mutta jää turhat ostoksetkin, toisaalta käyn sitten itse välillä täydentämässä vaikkapa herkkujuusto-osastoa ja punkkuakin, se pitää ostaa itse!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-07 13:41:42 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93722
Noita kieltojen väsääjiä tuntuu olevan joka aikassa turhan paljon. ja aina se "kreikkalainen kuoro" taustalla hymisemässä hyväksyntäänsä. Pitäisköhän kieltää kiellot? :mrgreen:

Täällä tyyni -7,8 keli. oikein miellyttävä, ei enää käy pahastikaan hengen päälle.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-07 16:32:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-11 00:23:04
Viestit: 471
Paikkakunta: Ii
Täälläkin Lääkäriliitto lobbaa puoskarilakia. Ja vetoaa Ruotsiin. Antavat epämääräisiä lausuntoja "uskomushoidoista", mutta eivät tarkkaan kerro mitä sillä tarkoittavat. Vasabladetissa oli tammikuussa uuden toiminnanjohtajan haastattelu, jossa hän mainitsi kilpirauhashoidot uskomushoitojen kanssa samassa yhteydessä. Ovatko kieltämässä T3-lääkkeet lailla?

_________________
iHerbista 10$ alennus ensimmäisestä yli 40$ ostoksesta koodilla NEK428
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-07 17:23:24 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Saapa nähdä miten täällä käy. Minä ymmärrän että Suomessa sota-ajan jälkeen haluttiin uutta ja uudenaikaista, kotipaikalla purettiin iso hieno hirsirakennus ja pykättiin lautainen sahajauhoeristetty talo sen sijaan, nyt on taas joku tekniikan ihmeiden ihastelu ja paluu vaikkapa sellaiseen kuin toimivaan T3 hoitoon tai luonnolliseen ruokaan vahingollista, margariinia ja mielialalääkkeitä mieluimmin. Kannattaisi katsoa tosissaan vähän etelämpään vaikkapa Saksaan, ei tarvitsisi mennä edes Välimerelle saakka.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-08 11:04:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Nyt on sitten lukemista eli Lore of Nutrition tuli ja myös ahtaumasta ABC of COPD ja se näyttääkin vastaavan niihin kysymyksiin mitä mielessä liikkuu. Pitää siihen tutustua ihan ajan kanssa, hyvä vielä ennen keuhkopolia muodostaa omaa käsitystä siitä miten haluaa jatkon. Asiallinen kirja, minulla on jotain aikaisempaakin, saksankielinen COPD XXS pocket joka myös selkeä. Ja kun äidillä oli myös emfyseema niin tietää vään mihin kierteeseen se voi johtaa. Mutta kevyempääkin lukemista pitäisi varmaan nyt kun kirja-ale alkaa hankkia, dekkarit ei kyllä taas maistu, klassikkoja taas kaipaisi.

Ja asiasta toiseen, https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/se-positivt-pa-aldrandet-da-kanske-du-inte-far-demens eli kun suhtautuu vanhenemiseen positiivisesti niin tutkitusti dementian riski pienenee huomattavasti, tutkittu sekin ja tuo juttu Ruotsin TVn tiedetoimitukselta. Kyllä minustakin tämä eläkeläisen elämä on ihan mukavaa, varsinkin tuiskuaamuina kun saa sinne höyhentäkin alle käpertyä jatkamaan unia. Kun jalan katkoin niin huomasin että apua löytyy nopeasti ja naapureitakin jotka hoitivat talon ja kissat ja kaiken kun olin sairaalassa ja sen jälkeen arkipäivään helpotusta. Toisaalta työelämäajat olivat ihan mukavia ja antoisia, viimeinen vuosi vain alkoi olla raskas kun diabetes kakkonen ja kilpparivajis iskivät todella päälle, onneksi LCHF auttoi.

Kevätkin tulossa. Pakastimesta kaalipataa, juustoa kaveriksi ja lounaalla tieten munat ja voita ja silliä!
Iloista mieltä kaikille,

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 161 62 63 64 65100 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)