karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 05:51:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 996 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 145 46 47 48 49 50 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-07-21 09:56:39 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Regina kirjoitti:
Nennalle voisi kokeilla myös Vogelin Urticalcinia. Se tekee hyvää nivelille ja luustolle ja edistää kalkin imeytymistä. Annan sitä itse välillä kissoilleni vähän kuin buustaamaan sen puolen kehontoimintaa. Ei se varmaan pitkään kehittyneitä vaurioita korjaa, mutta kenties estää uusia syntymästä. Pikku pilerit voi vaikka pudottaa vesikupin pohjalle. Juoda pitäisi sitten tietty siitä kupista myös :) Mutta pillerit eivät maistu pahalta kissankaan suuhun.


Kiitos vinkistä Regina. Mulla on mennyt jo monta kuukautta Vitalcat Premiumia ja kalaöljyä Nennalle.Siis ainakin koko tän alku vuoden. Vitalcatissa on samoja vaikuttavia aineita kun ihmiselle annetaan nivelrikossa. Nenna ei suistu syömään pillereitä mutta mä teen kalaöljystä ja jauhetusta pilleristä litkun jonka vedän ruiskuun ja ruískulla sit suuhun. Voishan siinä Utricalsiniakin mennä seassa kun jauhais. Mä oon tainnut noita itse syödä joskus.

Ekaan paikkaan soitin. Hinta-arvio n.700€. Toisen paikan puhelin on jatkuvasti varattu ja kolmanteen voi soittaa vasta kello 14 alkaen. Taidan lähteä käymään kaupassa tässä välissä kunhan saan pyykit ulos kuivumaan.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 10:02:13 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
~Weera~ kirjoitti:
Onnilta poistettiin hampaita parivuotta sitten. Niin hintaa tuli aikapaljon, n.450€. mutta siinä tehtiin myös rokotukset ja hampaat puhdistettiin nukutuksessa.
Ell sanoi viimeksi että kissan hampaat pysyy parempana jos söis raakaruokaa. Hampaat tehty jyrsimiseen.
Kun ne raakapullat on pehmeitä, niin eihän ne ole hampaille sen parempia kuin tavisruoka??! #-o



Nennalla ei tarttis hampaita puhdistaa eikä rokottaa. Hammasröntgenin hinta ja anestesia oli n. parisataa euroa mutta sit hampaiden poisto-osuus ois se vajaa 500€. Sä oot päässyt halvalla.

Mullahan ei oo kokemusta niistä sun suosittelemista raakapullista kun se myyjä antoi väärää tuotetta.Liekö niiden rakenne vaikka erilainen. Näähän oli koirille tarkoitettu.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 10:02:47 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Mitä tapahtuisi, jos ei niille hampaille tehtäisi mitään? Tulisiko särkyä tai syömähaittaa? Ehkäpä Nenna ihan hyvin selviäisi ilman hammashoitoa loppuvuodet kun on kuitenkin jo ikäkissa. Tottakai jos kissa kärsii niin joutuu miettimään mitä tekee, mutta monesti niin eläimille kuin ihmisillekkin vanhana tulee hoitoja jotka eivät ehkä ole ihan välttämättömiä. Mutta varmaan teet parhaan ratkaisun!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 10:03:39 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Greda Carpo kirjoitti:
Lainaa:
Juoruilivat keskenään eivätkä tarkastaneet kenenkään lippua.


Sitä kuuluisaa palvelua mihin nyt keskittyvät, kuulemma.

On sulla nyt kova paikka miettiä.



Näin juuri aattelin.

Vaikea ratkaisu on edessä kunhan saa noi faktat selvitettyä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 10:05:55 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
mlv kirjoitti:
Mitä tapahtuisi, jos ei niille hampaille tehtäisi mitään? Tulisiko särkyä tai syömähaittaa? Ehkäpä Nenna ihan hyvin selviäisi ilman hammashoitoa loppuvuodet kun on kuitenkin jo ikäkissa. Tottakai jos kissa kärsii niin joutuu miettimään mitä tekee, mutta monesti niin eläimille kuin ihmisillekkin vanhana tulee hoitoja jotka eivät ehkä ole ihan välttämättömiä. Mutta varmaan teet parhaan ratkaisun!


Ell sanoi että hoitamaton hammaskruunun kato aiheuttaa kissalle jatkuvaa kipua. Se ei ole siis ratkaisu. Haluan että Nenna on kivuton ja voi hyvin sen aikaa kun elää.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 10:09:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34332
Paikkakunta: Helsinki
Lainaa:
Ja lääkäriasemilla on kyllä erilaisia rahoitusmahdollisuuksia.


Varmasti on. Ne ovat kuitenkin business, jonka tarkoituksena on tuottaa sen asiakkaan saaman hyödyn ohella.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 10:11:32 
Paikalla
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 92398
Raakapullat ovat siitä hyviä hammasongelmaiselle, että ne eivät kuluta. Pehmeys on etu ikäkissalla. Niissä ei myöskään ole sokeria tai piilosokeria, kuten viljaa - hampaille hyvä sekin. Karppaus on tehnyt ihmishampaillekin hyvää, ainakin täällä :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 10:15:26 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93629
Mun rakkain kissa, se Wanha Rouwa eli aika vanhaksi ja siltä lähti hampaita itsestään. Joskus huomasi, että hammas törröttää suustä ulos. Ei antanuut tutkia, söi huonosti, mutta aika pian se hammas hävisi ja ruokahalu palasi. Kuoli sit aikanaan ihan luomusti kotona ihmisen sänkyyn - ilmeisesti siis nukkuessaan.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 10:29:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Hoitamattomat hampaat aiheuttaa tulehdusta, mutta jokainen hoitaja tekee omat ratkaisut.
Mun ratkaisu on se, että en nyt taas hoidata hampaita, 300-400€ lasku tulisi vähintään. Ja sama homma pitäisi taas kohta tehdä uudestaan. Alan syksyllä kokeilemaan erilaisia raakapullien syöntiä, eiköhän niistä jokin nappaa ja kelpaa, kun ei muuta saa (ilkiä emäntä :oops: :lol: ).

Kirrimirrille mukavaa viikonloppua kuitenkin, kaikki lutviutuu! :smt044

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 13:55:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Jokainen tekee omat ratkaisut mutta mä en halua että mun kissa kärsii. Hammaskruunun tuhoutuminen aiheuttaa kissalle hammassärkyä. Hammassärky on ihmiselläkin kamala.

Viimeinen paikka johon soitin vaikutti hinnan puoleen lupaavalta mutta sovittiin että soitan maanantaina Nennaa hoitaneelle eläinlääkärille ja kysyn vähän tarkemmin siitä mikä on hänen näkemys paljonko poistettavia hampaita ois. Röntgenissähän se sit tarkentuu. Mutta heidän ois helpompi antaa hinta-arvio kun on tarkemmat tiedot. Röntgen oli selvästi halvempi tässä paikassa. Varmaan on se hampaiden poistaminekin edullisempaa. Mutta asia etenee maanantaina.

Nyt juon päiväkahvit ja kohta kipasen kuivat pyykit narulta ja viikkaan ne kaappiin. Sit voi yrittää rentoutua ja ootella saunaan pääsyä. Yrittää unohtaa tän koko jutun viikonlopuksi kun ennen maanantaita ei voi mitään.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 23:32:38 
Mun mielestä sä voisit luovuttaa ja antaa kissan kuolla, ennemmin kuin jatkat sen kärsimyksiä
lääkkeillä ja muilla hoidoilla. Teillä on ollut hyvä yhteinen elämä yhdessä, älä pilaa sitä liialla
yrittämisellä. Ei se helppoa ole, mutta ei se helpommaksi muutu pitkittämällä kissan kärsimyksiä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 08:18:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6869
Aurinkoista huomenta Kirrikselle ja Nennalle.

Minä olen aina ollut kissaihminen henkeen ja vereen ja minulla on aina ollut
kissa tai kaksi kissaa, olen sitten asunut yksin tai yhdessä jonkun kanssa. Mielelläni
siis seuraan sinun ja Nennan yhteiselämän käänteitä. Nostan sinulle hattua kissanomistajana eli
suomeksi sanottuna, arvostan kovasti. Minulla on ollut ja on terveet lemmikit ( koputan edelleen puuta )
ja vain ainoastaan yhden kerran olen tyttökisun kanssa lääkärissä käynyt ja kisu sai apua. Nyt Latz-neitoni on kiiltävä ja terve 17 - vuotias seniori, eloisa ja hyvä ruokahalu. Olen onnellinen hänen puolestaan. Sheba-poika on terve, tiikeriraitainen 12 - vuotias kisuliini. Koskaan eivät ole kisuni hammaslääkärissä käyneet ja hampaat näyttävät hyviltä. Ovat sisäkissoja, syövät märkäruokaa, leikkelettä, silakkaa, kuivaraksuja, ja kananmunaa sekä voita laitan usein pieninä annoksina ruoan joukkoon. Valjaissa käydään toisinaan ulkona, ja kavereille elämä maistuu. Minä uskon, että Nenna ei kärsi eikä tulehdusta varmaankaan ole näköpiirissä,
koska olet hoitanut häntä niin hyvin :)

Eläinlääkärin tehtävänä on myydä tuotteita ja palveluita ja eläinlääketeollisuus, kuten ihmisilläkin on suurta bisnestä. Kisuntuntijana ja omistajana teet ratkaisut, mutta minä antaisin ainakin omien kisujeni elää ja kuolla ( mikäli mahdollista ) luonnollisen kuoleman. Mukavaa viikonvaihdetta sinulle.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 08:25:37 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Musta nää on aika karmeita asioita kenenkään mennä neuvomaan mikä olis parasta.
Kyllä sinä KIrris ajatelet kuitenkin kissan parasta, oli asia sitten miten vaan.
Ei se luopuminenkaan helppoa ole.
Minä toivotan sulle voimia teille molemmille hyvän ja oikean päätöksen tekemiseen, oli se sitten mikä hyvänsä :smt049

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 08:30:24 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93629
En minäkään lähtis neuvomaan. Omista kokemuksista voi toki varmaankin kertoa. Sitä vertaistukea. :)

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 08:43:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6869
Aivan noin, jokainen kissanomistaja tekee tietenkin omat ratkaisunsa ja itse olen elämässä
eri asioissa oppinut sen, että monesti ihmisten hyvääkin tarkoittavia neuvoja ei aina kannata
kuunnella, vaan ajatella itse, koska jokainen tietää ja tuntee asiansa itse parhaiten. Näin juuri.
Sanottakoon vain sellainen, että minulla on ollut elämässäni kyseenlainen kunnia tuntea ihminen
joka menetti kissansa, kissalle tulleen syövän vuoksi. Tapahtuman jälkeen tuo henkilö ajatteli, että
toinenkin kissa on kipeä ja kuljetti häntä viikottain eläinlääkärissä ja lopulta vei terveen ja eloisan 13
vuotiaan kissan eläinlääkärin lopetettavaksi. Kirristä arvostan kisunomistajana paljon ja jokainen tekee tietysti omat ratkaisunsa omien olosuhteidensa mukaan.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 09:01:36 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
virpip kirjoitti:
Eläinlääkärin tehtävänä on myydä tuotteita ja palveluita ja eläinlääketeollisuus, kuten ihmisilläkin on suurta bisnestä. Kisuntuntijana ja omistajana teet ratkaisut, mutta minä antaisin ainakin omien kisujeni elää ja kuolla ( mikäli mahdollista ) luonnollisen kuoleman. Mukavaa viikonvaihdetta sinulle.


Tää missä mä käytän Nennaa on kunnaneläinlääkäri joka ei taloudellisesti hyödy mitään siitä että suosittelee Nennalle hampaiden jatkohoitoa. Se tehtäs tuolla kunnallisella mutta heillä ei oo siihen sopivia välineitä.

On yksilöllistä- niin kuin ihmiselläkin - kelle tulee hammaskiveä ja hammasvaivoja. Hieboa että sun kissat on saaneet olla terveenä. Niin mullakin ekat 12 vuotta mutta sitten vanhuus alkoi painaa ja remppaa tulla.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 09:11:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Kiitos kaikille kommentaista. Omia kokemuksia saa kertoa mutta mua on turha alkaa neuvomaan. Teen itse omat päätökset sen mukaan mitä parhaaksi nään. Minä tunnen Nennan. Olen tunneihminen mutta järjellä on mun sijansa päätöksissä. Nennan parasta tarkoitan.

Nyt ainakin Nenna alkaa toipua hammaskiven poistosta. Viimeksi molemmat kissat virkistyivät operaation jälkeen kun tulehdus oli poissa mutta nythän Nennalla on tavallaan hoito kesken. Tuossa se tasolla pesee itseään ja nauttii aamuauringosta turkki kiiltäen.

Osa kissoista vaan on sairaampia kuin toiset. Niinhän se on ihmisilläkin. Ravitsemus pitäisi olla kunnossa. Vilja ja sokeri markettipehmoa ei saa ruuaksi ja voita annan minäkin. Jonkin verran ihan kotiruokaa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 09:23:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6869
Joo, yksilöllistä kaikki, niin eläimillä kuin ihmisilläkin. Onhan joo mulla kisut terveet ja olen onnellinen, mutta koiralleni ( josta päiväkirjoissani olen maininnut ) tuli 14 ja puolivuotiaana epilepsia ja sai ensin epilepsiakohtauksia muutaman kerran kuukaudessa, sitten jo muutaman kerran viikossa ja lopulta lähes päivittäin. Koiralle hankittiin heti lääkitys, mutta ei auttanut. Oli kamalaa ja sydäntä särkevää katsella viattoman eläimen, oman koirulin kärsimyksiä. Olimme kuin peppu ja paita, koira ja omistaja, koira sai aina parhaat ruuat, yhdessä leikitiin ja lenkkeiltiin. Onnellinen olen, että hän sai elää 14 - vuotta täyttä ihanaa koiranelämää onnellisena ja pidettynä :) Itku tulee, kun nytkin asiaa ajattelen ja uutta koiraa en ole pystynyt hankkimaan, enkä varmaan hanki. Luopuminen on tosiaan niin kamalaa. Nennalle terveitä päiviä ja sinulle Kirris mukavaa viikonvaihdetta, aurinko taitaa alkaa ainakin täällä meilläpäin lännessä paistamaan.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 19:30:33 
Kirrimirri kirjoitti:
Kiitos kaikille kommentaista. Omia kokemuksia saa kertoa mutta mua on turha alkaa neuvomaan. Teen itse omat päätökset sen mukaan mitä parhaaksi nään. Minä tunnen Nennan. Olen tunneihminen mutta järjellä on mun sijansa päätöksissä. Nennan parasta tarkoitan.

Nyt ainakin Nenna alkaa toipua hammaskiven poistosta. Viimeksi molemmat kissat virkistyivät operaation jälkeen kun tulehdus oli poissa mutta nythän Nennalla on tavallaan hoito kesken. Tuossa se tasolla pesee itseään ja nauttii aamuauringosta turkki kiiltäen.

Osa kissoista vaan on sairaampia kuin toiset. Niinhän se on ihmisilläkin. Ravitsemus pitäisi olla kunnossa. Vilja ja sokeri markettipehmoa ei saa ruuaksi ja voita annan minäkin. Jonkin verran ihan kotiruokaa.


Niin ymmärrän, että tunnet Nennan. Kuitenkin kissat ovat oikeasti sellaisia, että niitä ei ymmärrä
edes omistajat. Vaikka niiden kanssa eläisi pennusta asti. Kissat salaa kivut ja sairaudet viimeiseen
asti, ei omistaja sitä huomaa. Se toiminta on niillä sisällä, ja ne toimivat sen mukaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 20:31:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Kyllä minä tuonkin varsin hyvin tiedän kun mulla on pitkään ollut kissoja. Mutta kyllä jostain jutuista ainakin joskus voi päätellä että nyt ei ehkä kaikki ole kunnossa ja viedä eläimen sit lääkäriin. Ehkäistäkseni sitä ettei Nennalla ole kipuja minä nytkin aion sen hampaat hoitaa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 996 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 145 46 47 48 49 50 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)