karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 16:34:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 69 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-28 09:02:37 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Jotenkin tuota normaali- BMI:tä pn taidettu hivuttaa alaspäin. :evil: Vaan sulla on ihan realistiset tavoitteet. Mun painoindeksi on jotain 36. :roll: Ja lähin tavoite päästä kaknumeroiseen lukuun. :) Sit alan etsiä Kaapoa eli karppauksen aikaista alinta painoa. :mrgreen:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-28 09:07:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
~Weera~ kirjoitti:
Okke, hyvä.
Voisko sitä ateriarytmiä muuttaa säännölliseksi tiettyyn aikaan tapahtuvaksi, ja samantyylisiä ruokia + turhakkeet pois?? Vaikka aluksi vain 1kk ja katsois onko vaikutusta?



Mulle ei ole nyt oikein selvinnyt miten sapuskoitani pitäisi säätää.

1) mitkä ovat turhakkeita

2) tarkoittaako samantyyppisyys, että kaikien päivien makrot pitäisi olla samat, eikä olisi vaihtelua

3) jos pyrin kohti puhtaanpaa ruokaa, niin mitä muuta pitää poistaa kuin lihavalmisteet: makkarat ja kinkut

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-28 09:09:52 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Höh! :shock: taas uusi stressin aihe?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-28 11:32:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Onko?

Nuo kysymykset ei ole nousseet mun omasta päästäni, vaan ne on tässä ketjussa esitetty mulle, jotta pääsisin kohti tavoitettani. Mutta kun en tiedä, hoksaa tai ymmärrä mistä on kyse, niin kyselen lisäselvitystä.

Mutta jos nuo mulle avuksi esitetyt kysymykset aiheuttavat mulle ressiä, niin millainen tämä yhtälö sitten on. Mun pitäisi muuttaa tai tarkentaa syömisiäni, jotta laihtuisin, mutta jos tuo pohdinta aiheuttaa ressiä, niin en voi tehdä sitä......nuorallakävelyä?


Nyt mun Excel-laulukot on ihan sekaisin.....lopetan laskemisen ja lähden Esikoiselle lapsenpiiaksi.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-28 11:37:06 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
No toivottavasti ei! :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-28 20:41:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Nyt sain lauantai-illan ratoksi laskettua menneen viikon makrot ja väsättyä ruokien listan blogiini.

Se on täällä:

https://satuetainen.vuodatus.net/lue/2017/01/viikko-4

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-28 21:58:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Saatko jotain bojoja, kun porukat käy sun sivuilla?
Mä en oo siellä käynnyt. Liikaa stressiä.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-29 09:18:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Mun päiväkirja on blogissa, koska täällä ei saa mitään yhtenäistä kuvaa, jos yksittäiset päivät on keskustelun seassa. Itselleni mä viikottaisen listan teen ja voinhan sen litanian laittaa tähänkin, jos on vaikeaa käydä blogissa. Se blogi ei ole mikään vain laihdutusblogi, mutta tässä kuussa ei juuri muuhun ole ehtinyt, en muista onko siellä yhtään muuta juttua.

Ei tarvi käydä, mutta saa käydä. Ja voinhan mä muutta käytäntöä jatkossa.......mietin asiaa.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-29 09:28:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Enhän mä niitä makrotaulukoitani edes osaa laittaa tänne...... :shock:

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-29 10:08:10 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
ihan kiva siellä blogissakin on käydä. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-29 12:17:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Just ihan kuten kukin haluaa.

Käväisin välillä kirkossa messussa ja taas palasin tääne. Kinkku on uunissa ja keräkaali kiehumassa. Onkin viimeinen kirkollinen joulunajan sunnuntai, joten sopii hyvin että kinkkurulla tulee syötyä pois, viikon päästä on kynttilänpäivä ja se ei ole enää joulunpyhiä....niin ne viikot vierivät.

Kyl mä ny muistan tän jutun, ko oon miettiny:

Siis silloin ko meen pikkupoika asui vielä kotipesässä, niin se teki jostakin vanhasta tietokoneen pöntöstä serverin, joka hyrisi aina pyödän alla. Mulla oli kuvia siellä, sain pikkupojalta sen serverin osoitteen ja linkitin sieltä sitten kuvia tänne, aina välillä huusin sille pojalle, että apua, apua mikä koodi ny on väärin, ja siihen tyyliin, mutta se kesti mun töppäilyt ja avuttomuuden. Ny ko pikkupoika asuu isossa kaupungissa, ei mulla ole opastajaa, sitä en tiedä onko serveriäkään, mutta ne koodit ja osoitteet on taaksejäänyttä elämää. Mä en ole opetellut käyttämään mitään muita keinoja saada tänne kuvia, onhan niitä pilvessä vaikka mitä käytettävissä.

Ja siis kuvia pitää saada kulkemaan, kun napsin taulokot kuvakaappauksella joko Excel-taulukosta tai Fatsecretistä. Vuodatukseen ne on niin helppo laittaa, että minäkin osaan ja siksi ne on siellä, eikä ilmeiseti tule tänne koskaan, mutta viikottaiset yhteenvedot tekstinä on helppo laittaa tännekin, koska Ctrl+C ja Ctrl+V mä osaan painaa.

Jos mä jotakin jaksan harrastaa tän karppaus-laskemisen lisäksi, niin kyllä se on sitten kuvankäsittelyä, mutta kyllä helmikuun tavoitteeksi pitäisi laittaa, että harrastusenergiaa riittäisi vähän muuhunkin, ensimmäisenä on mielessä mun kasvi-blogi, sinne ei ole ilmestynyt varmaankaan vuoteen yhtään uutta kuvaa ja kyllä tuonnekin mihin ruokapäiväkirjaani laitan, pitäisi ilmestyä muutakin, sillä kai elämässä pitäisi olla muutakin kuin painotaulukot, makrotaulukot ja ruokien lista.

Tänään saattaa tulla kolme ateriaa, sillä söin jo aamulla: punaherukka-raejuusto-kerma-auringonkukansiemen-sekoitusta. Joten tulee poikkeama kahden ruokailun päiviin.

Huomiseksi lounaaksi pakkaan evääksi 60 g suolapähkinöitä, näkee sitten mitä syön, kun olen Tytön asunnossa vauvan kanssa, kyllä siellä ruokaa on kaapeissa.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-30 06:55:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Joo, eilen tuli kolme ateriaa, söin vielä illalla paksun siivun kinkkua ja pienen porkkanan sitten myös aamusekoituksen lopun.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-30 09:50:10 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Mulla vaihtelee yleensä ateriamäärät 2-4:n. En ole ottanut siitä itelleni stressiä, karppipriimukseksi en pääse kummiskaan, enkä haluu kiduttaa itseäni.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-30 09:58:34 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minä käyn välillä ihan mielenkiinnosta blogissasi, koska minusta siellä on kivoja juttuja.
Alkuun minäkin laskin jonkun verran että sain käsityksen siitä mitä niistä vakioruuista löytyi, nyt menee yleensä ilman, hiilareita pidän kyllä edelleen silmällä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-30 21:08:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Karppipriimus on minusta kaukana, olen paremminkin vuosikymmenten sekoilija ja hidas jojo.

Mun pitää nyt kyllä laskea, on niin pitkä aika siitä kun olen viimeksi laskenut ja olen sitä mieltä, että pitää laskea muutakin kuin hiilarit. Jos vaan summittain päässä laskeskeleen hiilareita punnitsematta ruokia, niin saattaa mennä aika kauas. Varsinkin pähkinät on salakavalia punnitsematta. Mutta kun tietää paljonko joku tietty kipollinen painaa, niin ei siitä sitten enää joka kerta tarvitse punnita. Eikä sitten kun jo muistaa tiettyjen juttujen arvot. En minäkään suunnittele, että loppuikääni punnitsen kaikki ruokani, mutta nyt pitää vielä.

Tänään tällaista:

6.35 herätys
8.30: 60 g suolapähkinöitä
tunti kotitöitä
15.30: 120 g pikkukinkkua, 40 g rypäleitä, 100 g punaherukoita, 4 g stevia- mak. ain. 150 g turkkiulaista, 30 g stevia-suklaata,

Ei ole tämäkään mikään mallikas sarja:

870 cal
44 prot
33 hh
56 rasvat

En nyt tänään enää komppaa keittiöön syömään lisää. Huomenna suunnittelen tekeväni borssia, koska vielä on syöntikelpoisia punajuurikkaita kellarissa ja smetanaa jääkaapissa. Lihaksi laitan naudan jauhelihaa.

Huomenna on kotitöiden päivä.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-31 12:13:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Saattaapi johtua eilesetä => söin aamiaista: 80 g balkan.makkaraa ja 20 g majoneesia

Sitten kiehui borssi aamupäivän. Sen kanssa smetanaa ja karpalomehua.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-31 18:40:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Siitä tulikin sitten pikkasen eri luvut kuin eilen oli: 1931 cal, 79 prot, 46 hh ja 158 rasvaa. Mutta kulutuskin meni ensimmäisen kerran yli 3000 cal.

Nyt tahtoo hiilarit nousta. Tietty borssissa on aika paljon ja noissa hapanmaitotuotteissa, joita menee siinä sivussa. Juustoissa ei ole, mutta olen muuten miettinyt, että pitäisikö olla hetki ilman, saattaapi maitoproteiini häiritä laihtumista tässä kriittisessä vaiheessa. Borssi kattilassa on paljon jäljellä, sitä syödään huomenna....ylihuomenna.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-31 20:51:41 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Smetanassa kai on, mutku se on niin hyvää! :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-31 21:53:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Ihastukaa tai vihastukaa, aivan sama, mutta tässä on nyt yhdessä kaikki tammikuun luvut.

https://satuetainen.vuodatus.net/lue/2017/01/tammikuun-taulukko

Omasta mielestäni tuo kannatti tehdä. Kokonaisuus kertoo aina enemmän, kuin yksittäiset tiedot.

Helmikuussa tulee olemaan erilaisia tilanteita kuin oli tammikuussa, mutta silti tammikuun päiväkirjoja kannattaa lueskella, siis minun itse kannattaa. Myös ruuat muuttuu, kellariin jääneet punajuuret on niin nahistuneita, että ehkä tämä oli hetkiin viimeinen borssi. Voinhan sitten keväämmällä ostaa kaupasta punajuuria jos ihan hirveesti tekee mieli borssia, mutta syksyllä sitten, kun viluttaa räntäsateessa.

Tein tammikuussa vain kerran siemenleipää. Juustoja meni ajoittain, jääsalaatti kuuluu juuston kaveriksi, silloin suolet toimii hyvin. Uusia ruokia pitäisi meittiä omalle listalle lisää. Kaalilaatikko, kaalipata, kaalikeitto, kukkismuusi. Marjoja voisi syödä iltapalaksi, jos nyt yleensä alan syömään iltapalaa.

Sekin tuli mieleen taulukkoani katsellessa, että kyllä hiilareita olisi vielä vara vähentää. Jos ei niitä kahta hiilaripäivää muistella, niin siellä on monta päivää, kun hiilarit on lähellä viittäkymppiä, jos koittais kääntää lähemmäksi kahtakymppiä.

Niin tai näin.......HUOMENNA ALKAA UUSI KUUKAUSI JA TAAS UUDELLA INNOLLA EROON LÄSKEISTÄ. Borssia syöden.

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-31 23:24:38 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Tsemiä sun uudelle innolle!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 69 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)