karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:48:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-07-01 10:50:35 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
En tarkoittanut vääristelyä, vaan vatvomista. Jollei asialle voi mitään, se kannattaa karistaa mielestää. Tai sitten se mahtava selvitystilaisuus kaikille kolmelle. :D

Kun mä olin lapsi, mulle hommattiin Munsalan kansallispuku. Se oli melko yleinen ainakin siihen aikaan. Munsalan kanssa mulla ei ollut mitään tekemistä, mutta puku oli kaunis. :D

Ja juu, kiva kun taas aukes.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-07-04 22:01:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Joo, vatvominen, sitä mä varmaan teen. Mutta mua on mietityttänyt sellainen asia, että missä menee vatvomisen ja muistelun raja. Tietty: muistelu on positiivista ja vatvominen negatiivista. Mutta jos mitään huonoja ja ikäviä asioita ei muista tai muistele, niin silloin kokonaiskuva elämästä vääristyy. Tietysti totuus ei ole sekään, että unohtaa kaiken kivan ja hyvän ja vain vatvoo ikäviä asioita. Ajattelen niin, että sen mitä muistan menneistä pitäisi olla sellainen totuus, jonka olen itse kokenut. Tiedän, että sisko on kokenut samat asiat toisin ja muistaa asioista eri puolet. Mutta se miten minä olen kokenut, on minulle totuus. Haluan muistaa lapsuuden isot mansikat, mutta haluan muistaa myös sen, että joskus mansikan mukana laitoin luteen suuhuni.

Ja saattaa vatvomista olla sekin, että haluan tutkia itseäni ja saada selville sen, että miten tähän on tultu: millaisia valintoja olen elämäni aikana tehnyt, mitkä niistä oli virhevalintoja, mitä virheitä olen tehnyt ja mihin ne on johtanut, missä olen onnistunut, olenko käyttänyt vahvuuksiani vai olenko yrittänyt tehdä vääriä asioita, sellaisia joihin kykyni eivät riittäneet, miksi olen missannut hyvin alkaneita ystävyyssuhteita ihan vaan laiskuuttani, olenko tehnyt liikaa asioita toisten mieliksi unohtaen itseni, miksi joudenkin ihmisten kanssa yhteistoiminta ei vaan pelaa, vaikkei ole mitään selvää syytä, pitäisikö minun tuoda enemmän mielipiteeni julki ja olisiko parempi, että olisin hiljaa, miksi en onnistu laihduttamaan, olenko tuomittu olemaan läski, vai jaksanko vielä ottaa itseäni niskasta kiinni ja kerätä voimani keskittymään syömisiini.....Kaikea tällaista pohdin ja paljon muuta....Ja tiedän, että meidän kolmen olisi pitänyt jutella yhdessä. Se olisi pitänyt tehdä 1980-luvun alussa. En ollut siihen silloin valmis, nyt olen, mutta tiedän, että nuo kaksi muuta eivät ole vieläkään valmiita vatvomaan vanhoja asioita. Ja kyllä minä tulen toimeen tällaisena sivustaseuraajana nyt jo hyvin, mutta on se joskus ollut todella raskasta ja vaikeaa. Tiedän suunnilleen tekemäni vieheet ja myönnän ne, mutta nuo kaksi ovat sellaisa vähän parempia ihmisiä, jotka eivät tee virheitä, tai eivät ainakaan myönnä sitä, osoittavat vain sormellaan minua, joka kaiken muun lisäksi olen läski......söis vaan kurkkua ja tomaattia, niin kyllä laihtuis! Joo, ja eilenkin söin jäätelöä, eikä ollut edes helle.

Ja nyt nukkumaan.....huomenna vois tehdä jotakin kivaa.....

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-08-17 21:26:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Eihän siitä ole kahtakaan kuukautta, kun olen kirjoittanut tänne. Olen vatvonut asioitani täällä ihan yksin, enkä ole avautunut mihinkään suuntaan.

Olin tässä kolme viikkoa hoitamassa Kaakelperiä, tyttäreni tytärtä (10kk)(pitää laittaa selitys, että se on tyttäreni tytär, ettei kukaan kysy, että vieläkö imetän). Sanoin hänelle, että ei ole minulta aivan kaikkia ominaisuuksiaan perinyt, kun en sitten millään saanut osumaan ruokalastia suuhun, pää pyöri vikkelään. Ja jos kerrankin osui, niin hän sylki sen pois. Ja meikäläisen piti laihduttaa tiukan karpisti tuo kolme viikkoa. No eipä toteutunut sekään suunnitelma, pieleen menee kaikki. Ja Kaakelperiä kuskattiin neuvolaan vaakalle, kun käyrä kulkee siellä hyväksytyn alarajalla, mutta kyllä nyt kelpasi paino terkkarille.

Ny olis kaaleja, mies nosti äsken laatikollisen verannalle, päällä näytti olevan kukkakaaleja, mutta oli siellä keräkaalikin. Nyt on juuri syöty kolme päivää kaalilaatikkoa.

En mä silti mitään kunnolla karpannut ole, paremminkin harhaillut hiilarimaassa. Ei siitä sen enempää, kun tämä ei ole hiilarinsyönti foorumi.

Mielessä pyörii kuitenkin koko ajan ajatus karppaamisesta, sitten joskus pistän itseni ruotuun...
Niin miksi sitten ei juuri nyt? Turha selitellä.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-08-17 22:50:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Jos tahtoo syödä hiilarimössöä, niin syököön... Souwhat.
Jos tahtoosyödä karpisti, niin syököön sitä.

Eikös se nyt ole tärkeintä, että ihminen syö sitä ruokaa mikä hänelle parhaiten sopii??

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-11-27 22:58:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Enpä ole käynyt täällä aikoihin, siltä näyttää.
En myöskään lueskellut sitä, mitä olen tänne viimeksi kirjoittanut.
Ajattelin, että siitä tulee kuitenkin paha mieili.

Tulin tänne katsomaan, koska yksi teistä soitti mulle viikonloppuna.
Siitä tuli sellainen herätys, että karpitkin on olemassa.
Ja täällä on hyviä tyyppejä.

Sen mitä olen touhunnut ja kirjoittanut, olen laittanut blogiini.

Olen pohtinut suhdettani karppaamiseen. Tiedän, että pitäisi joko karpata tai sitten ei, mutta jatkuva yrittäminen onnistumatta on rasittavaa.
Joulun jälkeen tulee 18 vuotta siitä, kun aloitin yrittämisen.
En tarkkaan muista silloista painoani, mutta luulisin, että painan nyt 4 kg vähemmän, kuin silloin, kun ensimmäisen kerran aloitin yrittämisen.

Olen siis osa-aikakarppina lähes täysi-ikäinen.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-11-27 23:46:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Sehän on hyvä tulos. Oisko yhtä hyvä ilman karppausta vai olisiko aino noussut? Tervetuloa taas lammikkoon polskimaan!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-11-28 00:42:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34299
Paikkakunta: Helsinki
:smt006
En ole tainnut blogissasi aikaisemmin poiketakaan. Blogi on hyvä paikka pohdiskella ja tuoda esille ajatuksiaan. Oma paikka ja tila. Pidän sellaisia itsekin. Lammikossa on hieman enemmän vuorovaikutusta toisten kanssa. Itse ajattelen kaipaavani kumpaakin paikkaa.

Sitä yrittämistä on minullakin enimmäkseen, niin karppauksen kuin monen muunkin asian kanssa :oops: Vaan, haittaako se? Hyvinhän sinulla on mennyt jos paino on alhaisempi kuin aloittaessa, jos se on ollut tavoitteena kun olet aloittanut.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-11-28 14:42:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Ei yrittämisessä ole mitään pahaa, mutta kun tulee turhautunut olo kun ei onnistu. Ja kun on jo vanhastaan huono itsetunto, niin lyttään itseni huonoksi ja kykenemättömäksi. Ei minusta ole mihinkään, kun en edes pysty laihduttamaan, niin tuskin pystyn muuhunkaan.

Joo, onhan se kevenemistä, kun on 4 kg laihempi kuin oli 18 vuotta sitten!
Paljonko painaisin, jos en olisi yrittänyt karpata? Siinäpä kysymys, johon voi vastata ihan mitä vaan. Vaikka, että paljon enemmän. Tai paljon vähemmän, kun en olisi opetellut syömään rasvaa ja hiilarilankeemusten kanssa se lihottaa. Tai. Tai.

Ei mua tuo 4 kg paljon lohduta. Painan tasan tarkkaan saman kuin tämän vuoden alussa. Sain tuolla itseni piiskaamisella, joka on tässä ketjussa kirjoitettuna, laihdutettua muutaman kilon kevättalvella, jotka ovat tulleet kesän myötä takisin. Nämä ovat pikkuasioita, mutta se minua harmittaa, että siitä 30 kilosta, jonka sain pois vuosituhannen alussa karppaamalla, on tullut takaisin 26 kiloa.

Olen vaan sitä mieltä, että keski-iässä laihuttaminen oli helpompaa, kuin on nyt vaihdevuosien keskellä.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-11-28 14:55:20 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Niin se onkin, sanoo jopa Antti Heikkilä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-11-29 15:17:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Arvostan Antti Heikkilää, mutta on yks juttu miksi mulla on vaikeuksia noudattaa hänen ohjeitaan, ja se on, että hän on gastronomi, mää en ole, voin vetää metukkaa suoraan paketista ja juoda vettä päälle, siis yleensä ruuan valmistus ei ole mun juttu, oli ohje sitten karppi tai ei. Siinä varmaan on mun elämän yks ongelmista.

Vaikka siitä metukasta saisi tarpeeksi rasvaa ja suolaa, niin se ei täytä kaikkia ruokaan liittyviä tarpeitani. Aivan sama se on hiilaripuolella, jos lautasella pyörii keitetty muna ja keitetty peruna, niin se jättää jotakin vaille.

Keittiön työpöydällä nököttää iso tiivis keräkaali.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-11-29 15:31:58 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Sepä ei ollutkaan ohje, Antti vain on sitä mieltä, että tietyssä iässä on vaikeampi laihduttaa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-11-29 22:32:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Joo, ymmärsin sen, mutta tuli vaan muuten Heikkilän kirjallinen tuotanto mieleen.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-12-01 16:18:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Käyn nyt tietynlaista pohdintaa itseni kanssa siitä, että kannattaako mun ollenkaan tarkkailla syömisiäni ja tuijottaa läskejäni. Syy siihen miksi asia nyt taas on mielessä, on se, että vuodenvaihde lähestyy ja silloin kuuluu jokaisen lihavan aloitta laihdutus. Mua harmittaa se, että tämän vuoden alun raivokas laihdutusyritys epäonnistui täysin. Kyllä mä nyt jo nään, että kaikki ei mennyt oikein ja että mulla oli melkoinen ressi, itse olin sen itseeni lietsonut.

https://satuetainen.vuodatus.net/lue/2017/12/katselen-laskejani

Äsken vetäisin tuollaisen jutun, se on aina vaan sitä samaa. Mun pitäisi päästä eteenpäin - tai vaikka taaksepäin, mutta kun mä jökötän tässä samassa paikassa.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-12-01 21:43:51 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Hyviä fiilistunnelmia sinne!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-12-02 09:12:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Kiitos!

Kyl fiilis on ihan hyvä, mutta ei loistava, sillä meillä on joku flunssan poikanen. Mulla on ollut jo viikon kurkkukipu, päänsärky ja nuha, eikä tunnu menevän ollenkaan ohi. Mun mies on ollut nyt kaksi päivää kuumeessa peiton alla köhimässä.

Onko niin, että mummuilla ja pappoilla virustaudit lisääntyy silloin, kun niiden lastenlapset menee päiväkotiin. Jotenkin tuntuu sille, kun on syksyn aikana ollut jo toinenkin nuhatauti.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-12-02 10:22:51 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Kyllä varmasti kantavat ja antavat isovanhemmille niitä sieltä päiväkodista. Tänä syksynä on ollut paljon semmoista sitkeää flunssaa liikkeellä, mikä ei tee hirmuisen voimakkaita oireita mutta on ja pysyy.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-12-02 11:25:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Juuri tuollaista tämä on, mä en ole ollut ollenkaan kuumeessa tai peiton alla, mutta sellaista pientä, nytkin vaan särkee päätä ja niiskututtaa, vaikka isommasta päänsärystä on yli viikko. Miehellä nosti kuumeen ja kaato sänkyyn, mutta hän oli toissapäivänä raivaamassa metsässä, siellä hikimärkänä kylmässä tuulessa varmaan kuume sai yliotteen.

Meen piti juhlia huomenna eka adventtia oikein kunnolla, mutta pitää mennä nyt taudin ehdoilla. Kyl Hoosianna pitäis jaksaa mennä laulamaan tai jos ei ole äänessä kuin kähinää, niin kuunnellaan sitten.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2018-01-01 10:04:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Ja mikä se on tunne juuri nyt?
Taas yksi vuosi takana ja laihdutus vatkaa samaa tuloksetonta yrittämistä.
Lähdenkö taas yrittämään?
Kirjoitanko tarkkaa ruokapäiväkirjaa, jotta näen totuuden ja voin säätää?
Onko ruokapäiväkirjojen aika jo ohi mun kohdalla, olen kirjoittanut niitä vuositolkulla ja silloin kun en ole kirjoittanut, olen potenut syyllisyyttä vetelyydestä.
Kuitenkaan en ole laihtunut moneen vuoteen.
Toisaalta en ole koskaan laihtunut ilman ruokapäiväkirjaa.
Jos en punnitse ruokiani, en voi laskea makroja.
Jos aloitan nyt uuden yrittämisen, pitääkö se tehdä kertaheitolla hiilarit nollaan ja sitten vähitellen nostaa, vai yritänkö vähitellen vähentää.
Ongelma on siinä, että olen kestämätön, pitää tapahtua hetkessä iso muutos, muuten en jaksa yrittää.
Sana elämäntapamuutos on mulle kirosana, mutta laihdutuskuuri kuullostaa paljon helpommalta, vaikka sekin on ollut viime aikoina ylitsepääsemätön.
Eikö ole ihanat juhlapäivän ajatukset!
Kuuntelen jumalanpalveluksen ja tyhjennän pääni.
Onko uusi vuosi parempi kuin mennyt oli?

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2018-10-11 20:02:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Pitäisikö minunkin palata tänne?
Harkitsen asiaa!
Pikkasen harvaan on tullut kirjoitettua!
Tämä on tämän vuoden toinen kerta!
Olen aina joskus käynyt täällä kurkkimassa teidän asioitanne.
Kun kesä tästä pian loppuu, alkaa syksyn pimeys, niin sitten on monet jutut eri tavalla kuin on kesällä.
Kolme tulevaa päivää olen suunnitellut katselevani värikkäitä puita.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2018-10-11 20:28:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34299
Paikkakunta: Helsinki
:smt006

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)