karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 10:51:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-03-22 10:55:29 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Hyvä kun tuli tieto ja seuranta riittää. Oikein hyvää pääsiäistä sinne!
Minä tunnistan aika paljon juttuja tuosta Kotikatsomo ykkös kohdasta, muutto 16 v maailmalle on tainnut pelastaa paljon mutta esimerkiksi tuon lainajutun olen perinyt (kuten muutkin siskokseni) mutta lapsenlapsiin ei ainakaan enää ulotu!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-03-22 17:43:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
Tosi surullinen säänto tuo "ei saa olla hauskaa". :(

Meillä puolestaan opetettiin, että "mukavampi katsoa nauravaa naamaa, kuin itkevää", ja sekin voisi tarkoittaa sitä, että negatiiviset tunteet pitää piilottaa. Samoin "sivistynyt ihminen ei koskaan suutu julkisesti" oli yksi, josta muistutettiin.

Onneksi kirje tuli hyvine uutisineen. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-03-22 18:38:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Kyllä, hauskaa ei saa olla, nauraminen on pahasta, sillä pitää muistaa sananlasku: itku pitkästä ilosta. Eli silloinkin kun naurattaa, pitää muistaa, että edessä on tulossa vaikeuksia. Ja tietyllä tavalla rivienvälistä tulee ajatus, että kun en kovasti naura, niin voin sillä vähentää itkun määrää. Koska en halua itkeä, en saa nauraakaan, olen siis tunteeton tai jos en ole tunteeton, niin yritän pitää kaiken mahdollisimman pitkään sisälläni. ...... Tästä varmaan johtuu, että pääsääntöisesti lätkin tänne päiväkirjaani pirunkuvia paljon herkemmin kuin hymynaamoja.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-03-23 17:24:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
Jos perheessänne on jo kauan harrastettu tuota "ei voi nauraa, koska kohta tulee itku" -systeemiä, niin perheenne on kai sitten t-o-d-e-l-l-a onnellista porukkaa? Ei ikinä mitään vaikeuksia tai suruja, koska olette ottaneet todesta tuon sananlaskun?

Jos niitä vaikeuksia ja itkuja sitten kuitenkin on tullut (kuten luulen), eikö kukaan silti kyseenalaista tuota sanontaa? Oletko sinäkin opettanut lapsillesi nuo "elämänohjeet" vai oletko pystynyt katkaisemaan sukupolvien ketjun?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-03-23 23:07:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Kauanko?

Olen syntynyt 1958 ja ainakin siitä alkaen.

En tiedä osaavatko lapseni pitää hauskaa, kun kasvatin heitä, en ollut vielä itsekään tiedostanut tilannetta tai tajunnut, että kaikki kiva ja hauska ei ole kiellettyä yleensä ihmisiltä. En osaa ajatella mitä poikani ajattelevat asiasta: kaksi tekee töitä niin paljon, ettei ole aikaa ajatella muuta, luulen niin ja kolmas on juuri pääsemässä ylös siitä montusta mihin vajosi, kun opiskelu ei onnistunut ja pikavipit jäi maksamatta. Tyttö on tietyllä tavalla pitänyt hauskaa, ehkä vähän erikoisella, ollut rohkea ja ottanut riskejä vaikka Venäjän ilmatilassa: ensin kävi hyppäämässä laskuvarjolla ja sitten lensi jonkun oudon ranskalaismiehen kanssa Vladivostokiin ja tuli junalla takaisin Moskovaan. Kai hän nyt rauhoittuu, kun on raskaana, nyt viikko 13. Kun kävi veljellään kylässä oli kauhistellut kissaa, joka voi olla raskaanaolevalle vaarallinen. Siihen velipoika oli sanonut, että paljon vaarallisempi kuin se, että olet jo raskauden aikana ehtinyt käydä Novgodorissa. Mutta ihan oikeesti, mä en tiedä mitä mun lapset ajattelee siitä, että saako heillä olla kivaa tai hauskaa, enkä siitä mitä asioita he kokevat kivoiksi. Jotenkin minusta tuntuu, että he eivät halua tai viitsi keskustella asiasta mun kanssa. Voisinhan sitä yrittää.

Ehkä kuvio on niin, että em. nuorempi sukupolvi on jo melko vapaa tuosta asiasta, mutta minä ja siskoni ollaan kyllä täysillä eletty tuon ohjeen mukaan 50 vuotta elämäämme. Itse asiassa sisko otti asian esille pari vuotta sitten, kun vatvoimme perheemme asioita yhdessä. Sitä ennen en ollut edes ajatellut, että minulla saisi olla kivaa tai hauskaa. Ja kun todella itkuja ja vaikeuksia oli tullut roppakaupalla elämään, niin kai ajattelin niiden olevan hinta niistä onnenhetkistä joita kuitenkin kaikista kielloita huolimatta olin kokenut.

Kun nyt luen tuota Toisinsyöjän suosittelemaa kirjaa (Beattie: Irti läheisriippuvuudesta) niin siinäkin on tästä asiasta kerrottu, joten ei olla ilmeisesti ainoa perhe, missä kiva on kielletty. Syitä on varmaan monia?

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-03-29 07:59:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Nyt olen lukenut kirjan läpi ja olis suunnitteilla lukea uudelleen ja oikein opiskella siitä suunnileen puolet kirjasta.

Sellainen ajatus mulla nyt on ensimmäisenä mielessä, että jos mulla on joku riippuvuus, niin onko se laihdutus. Niin en ole ennen ajatellut, vaan olen ajatellut, että on häpeä, jos ylipainoinen ihminen ei tiedä olevansa lihava eikä ole laihdutuskuurilla. Onhan se selvästi tiedotettu (sekä asiallisessa mielessä että mainoksissa), että lihava on vaaraksi sekä itselleen että yhteiskunnalle, mitä tuleekaan maksamaan lihavuudesta johtuvien sairauksien hoitaminen. Ja onhan mielikuva menestyvästä, terveestä ja mukavasta ihmisestä laiha, mieluummin vielä laiha kuin normaalipainoinen. Ihan viime aikoina on vaatemainoksiin alkanut ilmestyä normaanilpainoisia ja jopa pullukoita ihmisiä. Tietysti myös sanotaan, että lihavat ovat mukavia, mutta minusta siihen liittyy rivienväliin ajatus, että kunhan juttelevat ja nauravat, kun eivät muuhun pysty.

Ajattelen, että olen ainakin senverran hyvä ihminen lihavaksi, että punnitsen itseni joka aamu ja siis tiedän tasan tarkkaan miten lihava olen. Ja yritän laihduttaa, eikö sekin ole parempi, että yrittää, kuin se että ei edes yritä. Pääsiäisenä en ole laihduttanut, mutta olen kirjannut syntiset syömiseni ylös ja odotan hetkeä milloin uskallan julkaista sen listan täällä.

Täystys saada taas vaihteeksi blogiinkin tekstiä, se on kuitenkin se mikä pakottaa laittamaan ajatuksia järjestykseen, kun yrittää kirjoittaa menneitä päiviä lauseiksi.

Nyt on edessä paluu arkeen.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-03-30 12:08:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Nyt sain aikaiseksi ensimmäisen pätkän läheisriippuvuudesta blogiini http://satuetainen.vuodatus.net/lue/2016/03/kiintyminen-ja-kiinnittyminen

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-01 21:26:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Kuukausi vaihtui, ensimmäinen päivä ei nyt minulle tuonut mitään uutta alkua laihdutukseen, kuten kuuluisi aina kuukauden alussa aloittaa alusta.

Mutta kirjoitin lisää blogiini laihdutus-päähänpinttymästä.
http://satuetainen.vuodatus.net/lue/2016/04/paahanpinttymat

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-03 07:10:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Nyt jotenkin tuntuu, että pitää lukea jotakin muuta välillä, mutta nyt vielä tätä samaa http://satuetainen.vuodatus.net/lue/2016/04/huolehtiminen-ja-vihaaminen

Pitäisikö kuitenkin lopettaa tämä mielen vatvominen ja keskittyä laihduttamiseen?

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-03 13:11:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
satuetainen kirjoitti:
Pitäisikö kuitenkin lopettaa tämä mielen vatvominen ja keskittyä laihduttamiseen?


Ehkäpä se laihduttaminen sujuisi paremmin, kun mieli on saatu parempaan kuntoon?

Vatvominen on huono sana, se antaa kuvan jostain turhanpäiväisestä ja tuloksettomasta. Mielen toipumisessa on kaksi puolta:
Tietoa täytyy saada ja se ei ole vatvomista, vaan tiedonhankintaa.
Sitä tietoa täytyy sitten ryhtyä käyttämään, eli säätämään omaa ajatusmaailmaa ja suhtautumista sen tiedon mukaiseen kuosiin. Sekään ei ole vatvomista vaan se on itsetyöskentelyä toipumien eteen.

Tietysti jos vain vatvot, eli luet ymmärtämättä/sisäistämättä tai et sitten tee saamillasi tiedoilla mitään käytännön arkipäivän elämässäsi, niin se on eri juttu.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-03 19:42:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Tämä vaan valitettavasti tuntuu olevan turhanpäiväistä vatvomista, joka ei johda mihinkään, ei ymmärtämistä, ei tiedon käyttämistä, ei toipumista eteenpäin, ...ehkä tiedon hankintaa, sitä varmaan pitää jatkaa.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-03 19:46:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Tämä ei ole mikään karppiviesti, mutta pätkä elämääni

2½ viikkoa hiilarimaassa

18.3 lopetin ruokien kirjaamisen tänne, en kuitenkaan kirjaamisesta vapautunut, vaikka annoinkin itselleni luvan syödä mitä tahansa, niin sopimattomankin olen kirjoittanut ylös, jotta voin tunnustaa syömiseni, ja siten tavallaan kuitenkin pidän itseäni siinä samassa laihdutus-vankilassa. En olekaan vapaa, vaikka myönsin itselleni vapauden laihduttamisesta, en ole vapaa syömisten tarkkaikusta ja siitä lihavan leimasta, jonka olen itseeni saanut tai itselleni ottanut. Ja olenhan minä oikeastikin lihava, noin tieteellisesti, kun tässä oli televisiossa esillä lihavuus, niin siinä uutisia katsellessani laskin painoindeksini ja se on nyt aika tasan 30, joten olen ihan oikeesti lihava, ei se ole vain päähänpinttymä, vaan myös totuus.

Ei nämä merkinnät tarkkoja ole, mutta kuitenkin

klo 11.30: löylylenkkiä, vehnäsämpylää
ip: vehnäsämpylää, taatelia
i: taatelia, suolapähkinöitä, hedelmämysliä

19.3
a ja ap: oltermannia ja vettä
klo 11.30: jauhelihajuureskeittoa, siivu ruisleipää + voita, 2 lasia maitoa
taatelia loppu, suolapähkinöitä loppu, oltermannia, Strepsilsiä loppu, hopeateetä, jossa makeutusainetta

20.3
klo 8: siivu ruisleipää,voita, oltermannia, vettä, Asperin
klo 12.30: lohkoperunoita, siivu sian niskaa + kastiketta, jossa sieniä, porkkana + herneenpalko + parsakaali, vihersalaattia, porkkanatikkuja, sämpylä (ei voita), 2 lasia kotikaljaa
klo 15: pieni pala jauhelihapiirakkaa, muffinssi, kuumaan veteen maitoa
klo 19: hopeateetä, jossa makeutusainetta, valkohomejuustoa, Mucomyst

21.3
klo 6.15: Coldrex, Mucomyst, vettä
klo 8: siivu ruisleipää, voita, oltermannia, balkania, paljon hopeateetä, sis makk.ain.
klo 11.30: lautasellinen jauheliha-juureskeittoa, keitetty muna, 3 siivua Real-ruisleipää, voita, vettä
klo 15: 2 siivua limppua + voita, ½ rahkapullasta, Coldrex, Mucomyst, n. 25 g Mynthon
klo 19.30: 2 siivua Real-ruisleipää + voita, 2 keitettyä munaa, paljon hopeateetä + mak.ain., n. 25 g Mynthon, Coldrex, Mucomyst


22.3
klo 7.30: siivu real ruisleipää, voita, keitetty muna, vettä, Coldrex, Bafusin
klo 10: suklaakaurakeksejä
klo 12: risottoa: riisi, nautajauheliha, sipuli, he-ma-pa, jääsalaattia + paprikaa
klo 15: pulla, suklaakaurakeksejä
klo 19.30: 2 siivua real-ruisleipää, voita, oltermannia, Balkania, paprikaa, hopeateetä mak.ain., Mynthon

23.3
klo 5: Coldrex
klo 7.30: lautasellinen kaurapuuroa, mak.ain. iso voisilmä, kylmää vettä
klo 11.30: keitetty peruna, vähän karjalanpaistia, muutama pakasteherne
klo 15: vettä + maitoa, pala vaniljapitkoa, Coldrex
klo 17: eilistä risottoa, voita
klo 21.30: mysliä, turhanpaljon, vettä, Coldrex

24.3
klo 8: siivu ruisleipää, voita, oltermannia, saunapalvia, paprikaa, vettä
päivällä: pari siivua oltermannia, pieni lasi maitoa, lasi piimää
klo 15: 2 siivua ruisleipää, voita, oltermannia, saunapalvia, paprikaa, karkkia, vettä
klo 20: 3-4 siivua Taika-ruista, voita, 2 siivua saunapalvia, karkkia, vettä (yhteensä 235 g mustia irtokarkkeja)

25.3
klo 8: 2 siivua ruisleipää, voita, oltermannia, saunapalvia, vettä
klo 12: 3 Digestive-keksiä, minttupusu
klo 14: n. 30 g nautaa, pieni peruna, ½ tomaatista, sämpylä + voita
klo 17: vaniljakäärmipulla, vettä + tilkka maitoa, suklaakonvehti
klo 19.30: iso lautasellinen mannapuuroa + raparperikiissekiä, lasi maitoa, purkkaa

26.3
klo 8: 2 siivua Taika-ruisleipää, voita, ½ sämpylästä, olternannia, vettä
päivällä: broiler-minestronea, mustikkarahkaa
iltapäivällä: shipsejä n. 200 g, suklaata n. 150 g

27.3
klo8: mustikkarahkaa, 3 suklaakonvehtia, 3 suklaabanaania, muutama tumma rypäle
päivällä: karjalanpaistia, perunalimppua, voita, keitetty muna, pakasteherneitä, peruna, mustaherukkamehua
pashaa, hahelmäsalaattia, rypäleitä, suklaata
jäätelöä
illalla: pulla

28.3
klo 8.30: 1 siivu perunalimppua, voita, keitetty muna
klo 12: vähän kermapaeunoita
klo 12.30: mustikkarahkaa (sis sokeria), keksejä, pashaa, hedelmäsalaattia, rypäleitä
klo 18: hedelmäkarkkeja

29.3
aamulla: siivu ruisleipää, voita, juustoa
klo11: pashaa, ananasmurskaa
klo 15: 2 siivua ruisleipää, voita, juustoa, herukkamehua
klo 19: juustoa, herukkamehua, vähän maapähkinöitä

30.3
aamulla: mehua, siivu ruisleipää, voita, juustoa
päivällä: kaalilaatikkoa, 2 siivua ruisleipää, voita, mehua
ip: Pirkka tofeetuutti (oli muuten hyvä)
illalla: sämpylä, voi, palvileike, mehu, 4 satsumaa

31.3
klo 8: siivu ruisleipää, voita, juustoa, palvileikettä, mehu
klo 10: hopeatee, siivu ruisleipää, voita, juustoa
klo 12: kaalilaatikkoa (peini annos), kinkkukiusausta (peini annos), vettä
klo 15: mansikkarahkaa (peini annos)
klo 20.30: mehua, pala kakkua, juustoa
klo 22: sämpylä, voita, juustoa, palvileikettä, 4 maissi-riisikakkua, voita, hopeateetä, makeutusainetta


1.4
aamulla: riisikakkuja, voita, hopeateetä sis mak.ain.
päivällä: wilhelmi, riisikakkuja, voita, hopeateetä sis mak.ain.
iltapäivällä: siivu ruisleipää, voita, keittokinkkua, 100 g suolakeksejä, hopeateetä sis makain.
illalla: hedelmämysliä, kuumaa vettä
päivän aikana riisikeksejä noin 80 g

2.4
aamulla: siivu ruisleipää, voita, paistettua munaa 2-3kpl
päivällä: lautasellinen broiler-minestrone-keittoa, sämpylä ei voita, lasi kevytmaitoa, lasi fanlaittia
iltapäivällä: vaniljajäätelöä, muutama suklaavohveli, perunalastuja, hopeateetä sis mak. ain. 2 banaania
illalla: 2½ sämpylää (ei voita), hopeateetä sis.mak.ain.

3.4
aamulla: vettä
klo 9.15: 4 riisikakkua, voita, keittokinkkua, vettä
klo 11: lautasellinen broiler-minestronea, sämpylä (ei voita), 2 lasia kevytmaitoa, iso lautasellinen banaani-mansikka jukurttia ja hedelmämysliä.
klo 15: siivu vehnäleipää (ei mitään päällä), vettä
klo 19: 2½ grahamsämpylää ja 4 riisikakkua (ei voita), hopeateetä sis.mak.ain. vettä, vähän perunalastuja, 2 suklaavohvelia

Siinä on nyt sitten pääsiäinen ja pitkä pätkä flunssaista aikaa ja sitten vielä pääsiäisen jälkeinen viikko.

Nyt mietin mitä jatkossa haluan! Joko tekisi mieli taas vaihteeksi siirtyä vähemmille hiilareille, vaikka ei mihinkään ketoosiin, vaan sillai hyvällä mielin pakkoa vailla, mutta jospa karkin ja perunalstujen syönti riittäisi tältä erää?

Pitäisikö aloittaa laihduttaminen?
Pitäisikö aloittaa tarkka ruokapäiväkirja?
Pitäisikö aloittaa makrojen laskeminen?

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-04 10:18:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Luin jostakin jonkun blogia, epämääräinen muistikuva, siinä kirjoittaja oli päätynyt ajankäytössään hylkäämään allakan ja otti käyttöön vain tekemättömien töiden listan, to do, siitä heräsi minussa ajatus, että turha minun on laskea viikkoja juhannukseen ja laskea ruutupaperilla paljonko painan juhannuksena jos laihdun kilon viikossa tai puolikiloa. Paitövei, juhannukseksi ehtii tuolla tahdilla vielä laihduttamaan 10 kiloa! Niin ja jos tekisi vain listan siitä miksi syö, siis vain miksi, ei ollenkaan sitä mitä syö ja paljonko. Se menisi tähän tyyliin.

Miksi syön?
1. Syön, koska on nalkä?
2. Syön, koska varaudun siihen, että en voi syödä käytännön syistä useaan tuntiin?
3. Syön, koska kello näyttää ruoka-aikaa?
4. Syön seuraksi, koska kumppanini syö tai koko poppoo syö.
5. Syön suruuni, pettymykseeni, ahdistukseeni?
6. Syön ilooni, juhlin, on juhlat, haluan herkutella, palkkioksi?
7. Syön, kun tarjotaan?

Tietysti aina syytä ei löydy, ja ne ovat juuri niitä kaikista turhimpia syöntikertoja. Tai kai syy on, mutta en tajua sitä. Siinä juuri olisikin asian ydin, että aina pitää löytää syy ennen kuin laitta ruokaa suuhun, vaikka se syy olisikin huono, niin syy kuitenkin ja tiedostettu syy.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-21 21:28:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Olen ehkä oppinut vähän ajattelemaan sitä, että miksi syön. Onhan mulla nälkäkin joskus, mutta kyllä on paljon muitakin syitä. Ja huomaan ne tai ainakin osan niistä. Miksi elämässä on jatkuvasti hermostuttavia asioita vai olenko vain liian herkkä huomaamaan ne ja reagoin liian pieniin harmeihin.

13.4 lopetin ruokien ylöskirjaamisen, vaikka ne on siihen asti kirjoitettuna kovalevyllä, niin en nyt kuitenkaan kopioi niitä tänne, se kun ei ole karppia eikä myöskään virallistieteellistä. Painoni kuitenkin olen kirjannut joka aamu allakan kulmaan.

Pitäisikö minun tuota syömisen syiden seurantaa kirjoittaa ylös, sitä en ole tehnyt. Jotenkin aika syvällä minussa tuo kaiken muistiin kirjaaminen.

Tällä vapaudella en ole suinkaan laihtunut. Joten vapaus ei ole laittanut automaattisesti asioitani mitenkään hyvään järjestykseen.

Nyt en ole saanut aikaiseksi mitään uutta, ei ole tullut bolgiakaan, nyt pitäisi lukea tuosta kirjasta ( Beattie: Irti läheisriippuvuudesta ) muutamat kohdat uudestaan. Onhan se hyvä kirja, mutta ei minulle aivan parasta. Ongelma voi olla riippuvuus, mutta kun en tiedä kuka on riippuvainen ja mille, niin asian ydin on minulta vähän kateissa, mutta silti tuossa on asiaa minullekin.

Minä itse voin olla riippuvainen makealle, hiilareille, ruualle, kaiken kirjaamiselle, ..... ja mille kaikelle mahdankaan olla ?

Aamulla menen hoitamaan Esikoisen vauvaa....meillä voi olla kivaa.....hän on iiiiiihana

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-21 21:45:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Tarviiko sitä aina kaikkea miettiä, mitä tekee, miksi tekee, miten tekee.... Jos vaan eläis elämää, ja nauttis? Kaikesta iiiiiihanasta?? :?:

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-22 16:53:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Pistitpä pahan kommentin?

Tuohon nauttimiseen en nyt paneudu, sitä on niin paljon tullut mietittyä ja puhdittua täällä, blogissa ja omassa päässä.......siitä tulen jatkossa kirjoittamaan aivan varmaan........se kun on vähän sellaien kielletty juttu

Ja syöminen on toinen vaikea juttu ja mikä pahinta jos yhdistää ne....ruuasta nauttiminen, voiko vaikeampaa olla?

Haluaisin oppia tunnistamaan sen syyn miksi milloinkin syön? Se vaan on niin, että lohdutan itseäni syömällä! Kyllähän sen tietyissä tapauksissa ymmärtää. Mutta jos lohdutankin itseäni siitä, että olen lihava...syömällä, niin johan on huulluuden huippu. Mutta kun ei kai ole järkeä siinäkään, että rankaisen itseäni siitä että olen lihava, sen kun tekisin nälällä, niin saattaisi hommassa olla joku järki.

Olishan se helppoa, jos ei tarvitsis miettiä omia tekemisiä, ei entisiä, ei nykyisiä, eikä tulevia, senkun eläisi ja nauttisi....mutta-kun ei tunnu onnistuvan, mulla on aika huonot välit itseni kanssa?

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-22 19:05:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
On tosi kiva, että olet edes tässä vaiheessa ryhtynyt miettimään näitä asioita. Voi että toivoisin, että pohdinnan tuloksena tulisi joskus se päivä, jolloin edes vähän tykkäisit itsestäsi ja uskaltaisit nauttia kaikesta, mitä sinulla on: pieniä lapsenlapsia, joille voit näyttää maailman kauneuden ja heidän oman ihanuutensa (ettei heidän tarvitsisi aikuisena painiskella samojen asioiden kanssa kuin sinä), puoliso, koti ja mitä kaikkea onkaan. Esimerkiksi tämä ihana kevät. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-23 11:38:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Niin, jos naiset vaan hyväksyisivät itsensä sellaisena kuin ovat, niin olisi PALJON helpompaa.
Tuntuu, ettei miehet pohdi tollasia asioita. Ne vaan elää, ja ovat. Simppeliä.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-27 14:28:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Mun tavoite on ollut katkaista muutamien asioiden kulku suvussa, ja olen jossakin onnistunutkin. Tämä oman itsen mitätöinti ei mielestäni voi tarttua minusta lastenlapsiini, koska he ovat henkisesti minusta niin kaukana. Minunkaan lapseni eivät ole näin huonoja ihmisiä kuin minä olen ja sitten on vielä se pari aivan erilainen.

Olishan se tietysti hyvä tykätä itsestä, mutta kun on koko ikä mennyt inhoten, niin on sitä aika vaikea tehdä täyskäännöstä, muutokset ovat vaikeita ja nyt kun tiedän, että ei kuulu inhota itseä, tiedän ainakin mistä on kyse......toisaalta, jos ajattelen kuten tyyliini kuuluu, teen senkin väärin, ei kuulu inhota itseä........mitä sitten kuuluu tehdä

Vaikka olen vähän vapautunut syömisten seurannasta niin en ole pystynyt tekemään siinäkään asiassa täyskäännöstä, vaan kirjoittelen tällaisia juttuja http://satuetainen.vuodatus.net/lue/2016/04/mita-saa-syoda ja mietin, että taas vaihtuu pian kuukausi.....pitäisikö kuun alusta taas aloittaa alusta...laihduttaminen, ruokien kirjaaminen, ruokien punnitseminen, makrojen laskeminen...ja mitä vielä? Nyt minulla on epävarmuus siitä mitä olen syönyt, en muista mitä kaikkea kauheuksia olen mätännyt itseeni, jos olisi lista, niin voisin katsoa miten kauhea olen, mutta nyt minulla ei ole todisteita itseäni vastaan, todistusaineisto puuttuu......silloinhan olen syytön, ei voida tuomita.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-27 16:08:16 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Toinen mummoikäinen täällä. Tekisi niin mieli laittaa muutama kysymys pohdittavaksesi, mutta....
En ymmärrä miksi teet ruoasta ja syömisestä niin vaikeata? Ei aina tarvitse miettiä kuinka ja mitä syö tai on syömättä. Mielestäni jos perusasiat on kunnossa eikä sokeria mätetä joka päivä ja kun et rasvaa pelkää niin asiat on ok. Laihtuminen tulee siinä sivussa kun keho paranee, näin ainakin meidän perheessä kävi.
Hyvää jatkoa!

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)