karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 22:34:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-03 08:49:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
Satu hyvä.
Pyydän anteeksi jos olen loukannut sinua jyrkillä sanomisillani. Pyrkimykseni ei ole lannistaa, vaan huomauttaa missä kohtaa sun suunnitelmassa on parantamisen varaa. Tiedät itsekin, ettei tuo toimi, olet sen nähnyt ja kutsut sitä realismiksi, koska niin on aina käynyt. Se on totta sulle. Olet tehnyt siitä totta itsellesi.

Et tietenkään tietoisesti suunnittele lihovasi jouluna tai muulloinkaan. Tietoisesti haluat muutosta, mutta alitajunta näkee peilissä läskin, kelvottoman ja saamattoman ihmisen. Alitajunta vain toteuttaa niitä asioita, jotka sille on vuosien saatossa opetettu: läski, laiska, riittämätön, kelvoton.. MUTTA: alitajunnan voi opettaa uudestaan samalla tavalla. Toistamalla uusia ajatuksia.

Olet niin ehdoton, ettet anna itsellesi myöskään mitään muuta mahdollisuutta. Se on iso urakka. Antaa itselle mahdollisuus johonkin muuhun. Ja nyt ei oo kyse pelkästään nettikirjoittelusta, vaan siitä, että vaihtaa ajatuksia itsestään sellaisiksi, jotka auttaisi muuttamaan omia realiteettejaan toisenlaisiksi.

En mä ainakaan hillitse itseäni jokaisessa tilanteessa, ja monet minut tuntevat ihmiset tietää sen. Nytkään en pystynyt pitää turpaani kiinni, vaan tulin huomauttamaan sulle asiasta, joka sun on (mun mielestä) tärkeetä opetella oikaisemaan jos haluat tuloksia.

Okei. Älä sitten suunnittele laihtuvasi jouluna. Se on sun päätöksesi, eikä ole haukkumista. Se on myös suunnitelma. Mutta pidätkö itseäs niin huonona, ettei sulla mielestäs oo mitään muuta vaihtoehtoa kuin lihota? Voisko suunnitelma olla, ettet liho etkä laihdu?

Ketä varten yrität laihtua? Miksi? Kuka sen idean sulle on istuttanut? Maailmassa on kulttuureita, joissa lihavuutta pidetään kauniina ja ihannoitavana asiana. Ja sitten on tämä länsimainen "kulttuuri", missä ainoa juuri ja juuri hyväksyttävä vartalomalli on PhotoShop. Mutta PhotoShop-vartalo ei ole useinkaan ihmisen oma ajatus, vaan ulkoa alitajuntaan opetettu ihanne.

Jos halu muutokseen on liian pieni, niin se ei ole omaa vapaata tahtoa. Se on jonkun toisen alitajuntaasi kylvämä ehto. Jos se olisi omaa tahtoa, huomioisit ne muutokset joita jo olet tehnyt ja jotka on tuottanut tavoitteeseesi vievää tulosta.

Stevian hyödyt sokeriin verrattuna lienee lähinnä vähäisempi verensokerinnousu. Joo, siinä mielessä mä ajattelen sen kuitenkin puhdistettua valkosta sokeria paremmaksi valinnaksi.

Riippuvuudesta ei pääse eroon pelkällä sormien napsauttamisella. Siinä oot ihan oikeassa. Se on pitkäaikanen prosessi, mikä lähtee liikkeelle päätöksestä ja siinä pysymisestä. Mut pakko ja soimaus ei ole paras tapa pysyä päätöksissä. Vaan se, että pitää tavoitteen mielessä siitäkin huolimatta että välillä lipsuu ja ymmärtää sen, ettei kukaan meistä ole täydellinen ja kaikki horjuvat ja astuvat harhaan. Se ei tarkoita mitään.

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-04 12:49:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Kuule jäbä, mä en ole säästöliekillä sen tähden, että olen syönyt yhtenä päivänä vähän vähemmän!

Ja jazzhole, nyt vaan sattuu olemaan niin, että en asusta sellaisessa kulttuurissa, jossa lihavia arvostetaan enkä aijo sellaiseen paikkaan muuttaa. Joten pitää pystyä olemaan täällä ja hyväksyä se että on laiska, päättämätön, luuseri, ruma, riittämätön, kelvoton läski tai sitten pitää laihduttaa. Mutta sitä en tiedä olenko tällainen siksi, että olen läski vai onko asia päinvastoin minusta tuli läski, koska alunperin olin laiska, päättämätön, luuseri, ruma, riittämätön, kelvoton ja tottelematon. Se tässä motivaatiota varmaan häiritsee, kun en ole varma siitä, että muutun paremmaksi sitten kun olen laihduttanut, jos olen sittenkin edelleen laiska, päättämätön, luuseri, ruma, riittämätön, kelvoton, mutta vaan vähemmän läski.

Voihan se olla, että en ole tarpeeksi päättäväinen laihtuakseni. Ja voi olla, että mulle itselle on aivan sama paljonko läskiä kannan mukanani, mutta sellainen häpeän haamu kulkee läskin mukana, eikä mun ole hyvä olla.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-04 20:13:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
en nyt jaksa kirjoittaa enempää selitystä, kyllähän niitä päässä pyörii....
mutta laitan kuitenkin tämän päivän ruuat, oli se sitten sitä tai tätä, kyllä mä tiedän, ettei tämä ole mikään mallikas lista, mutta ompa mistä lähtee parantelemaan...

7.30: 18 g metukkaa, 20 g juustoa, vettä
12.00: 100 g munaa, paistamiseen voita, ½ paprikaa, n. 2 dl rahkaa, kermaa, mustaherukkaa, stevia sugar (en mitannut määrää :shock: )
ip: 30 g Läkerol stevia
18.00: 1 siivu Real-ruisleipää, 2 siivua Pälkäneen perunalimppua, reilusti voita, 40 g metukkaa, 40 g goudaa, pala paprikaa, kukkakaalia raakana, vettä

nyt on jano, pitää juoda paljon fanlaittia, jotta pääsen yöllä vessaan

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-04 20:28:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Taitaa olla nälkä, kun klo 12 oli ainoa ruokailu. Vai onko sitten leipä turvottanut?!

Kuinka paljon sinulla on sitä ylipainoa, läskiä? Vai onko se vaan korvien välissä?
Sitten kun olet laihduttanut, olet varmasti ihan yli-ihminen; ahkera, päättäväinen, kaunis, tarpeellinen, hyödyllinen, tehokas pitkä-hoikka-blondi-kaunotar! :lol:

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-04 20:51:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
Nuo makeutusaineet pitävät sokerinhimoa yllä ainakin yhtä paljon kuin sokeri. Lisäksi ne sekoittavat muutenkin aineenvaihduntaa.

Oletko jossain kertonut, mikset syö oikeaa ruokaa vaan närpit pelkkiä välipaloja?

Sinun kannattaisi mielestäni päättää joku linja (ruoka-ajat, sopivat/sopimattomat ruuat), jota seuraat, jos sinulla on tavoitteita. Muuten ei kai olisi väliä, mitä syöt ja milloin. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-05 07:04:04 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
satuetainen kirjoitti:
Kuule jäbä, mä en ole säästöliekillä sen tähden, että olen syönyt yhtenä päivänä vähän vähemmän!


Mä olen aina välillä käynyt kurkkaamassa tätä topiccia ja aina syömiset ovat tosi minimaalisia, pala leipää, vähän leikkelettä ym.. rääppimistä. Aika kaukana noi napostelut ovat syömisistä, enkä ihmettele jos ajatukset ja omaminä eivät ole ihan selkeitä.
Mitä jos söisit, hyväksyisit itsesi sellaisena mitä olet, virheineen, painoineen kaikkineen.. Kukaan meistä ei ole täydellinen.

Ei ihmisen tarvitse olla laiha, ollakseen terve ja onnellinen, kaksi viimeistä ovat ne tärkeimmät ja kunnon syöminen vaikuttaa niihin aivojen ja suoliston kautta, eivätkä aivot ja suolisto toimi jos ravintona on mitä sattuu naposteltavaa..
Ennemmin hyviä tuoreita rehuja sesongin mukaan ½ Kg, kunnon rasvaa ja hyvää protskua niin siitä alkaa saamaan jo aika paljon kaikkea tarvitsemaansa, jolloin alkaa ajatuksetkin toimimaan.
Superfoodseilla saa sitten vähän buustattua kehon ja aivojen toimintaa mutta sitä ennen pitää alkaa syömään kunnolla.

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-05 20:00:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Joo, mutta tässä on monta viikkoa välissä, kun olen vetänyt ruokaa, en väitä että se olisi ollut oikeanlaista, ei tietenkään, kaikkea paskaa mitä kesällä kuumalla säällä läski ihminen saattaa haluta syödä, lähinnä olen syönyt jäätelöä, sokerilimppareita en ole juonut, enkä muutakaan energiaa sisältävää juomaa, mutta vissyn sekaan olen lirauttanut fanlaittia....en mä muista mitä olen syönyt...tuntuu vaan, että kaikkea on uponnut sisään. Makkaraa olen syönyt aika vähän. Kai sitten olen syönyt vaan tuota samaa kun nytkin: ruisleivän päälle voita ja kinkkua ja kurkkua/paprikaa.....pitäisi kirjpoittaa ylös kaikki mitä syö vaikka se olisi mitä mössöä, kun ei sitä muista mitä on kesän aikana syönyt. Kaaleja on tullut järsittyä paljon.....

Voiko lihava pysyä terveenä, millainen on lihavuuden aiheuttamien tautien lista, tai vaikkei ihan aiheuttaisi, mutta pahentaa. Kyllä tässä yhteiskunnassa on sellainen mielikuva (ei sen tosi tarvitse olla), että jos olet lihava, niin olet sairas, jos et vielä muuten niin ainakin pää on pöpi. ....

:arrow: :arrow: :arrow:

Toki täällä saa kommentoida kunkin elämää ja syömisiä, eikä sitä tarvitse pyytää anteeksi, kun kirjoittaa näkemyksen toisen puutteista. Ja kunkin omia asioitaan kirjoittavan pitää olla valmis vastaanottamaan kritiikkiä, minunkin. Ja kritiikkiä pitää tulla, jotta näkee omat puutteet ja voi tapahtua kehitystä.

Kun minä, joka varsin hyvin tiedän olevani kaikkea huonoa: läski, laiska, luuseri, saamaton, kiero,.... tyyppi, joka ei pysty hillitsemään itseään ja tekee vain suunnitelmia, joita ei pysty toteuttamaan, sain aikaan kuukauden aloitukseksi vähän paremman päivän sokerin mättämisen jälkeen ja sain siihen kommentiksi, että kauheesti makeutusainetta ja toisaalta, että mun asenteella ei voi laihtua, pitää alkaa arvostamaan itseä ja muita. Niin ei niillä kommenteilla oman itsen arvostaminen mitenkään helpotu.

Sitä en tiedä onnistunko enää koskaan laihduttamaan, mutta nyt yritän. Mutta siitä olen aika varma, että sitä asennetta, joka minulla on pohjimmiltani itseeni, en onnistu koskaan muuttamaan, kun olen yli 50 vuotta pitänyt itseäni muita huonompana, alemman kastin ihmisenä, niin sitä en onnistu muuttamaan, enkä haluakaan. Jos vain hyvät ja itseään arvostavat ihmiset voivat laihtua, niin sitten minä en laihdu, mutta hyväksi en voi muuttua, tuskin edes paremmaksi. Olen mikä olen ja saan olla huono. Ja on tosi, että laihtumisen paineet tulevat suurelta osalta ulkoapäin. Ajattelenko sitten sisimmässäni niin, että laihtuminen olisi oikotie pienen arvostuksen saamiseen, ei tarvitse muuten itseä muuttaa.

Sen tiedän, että jos onnistun laihtumaan, niin paremmaksi ihmiseksi en sillä muutu, sellaista valhetta en saa itselleni syöttää. Jos ajattelen, että kaikki ongelmat poistuu jos saan laihdutettua, niin sillä petän itseäni.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-05 23:25:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Niin, noilla oletuksilla olet oikessa.

Minä olen vaan lihava -en läski- , kaunis fiksu hyvän itsetunnon omaava yli 50 nainen. :smt045

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-06 05:30:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
Vaikka pidät itseäsi kuinka huonona, niin yksi asia ainakin on tosi: osaat kirjoittaa. Sulla on kielioppi hallussa. Lähes virheetöntä äidinkieltä kappalejakoineen, pilkkuineen ja pisteineen. Vaikka tuskin mietit niitä asioita kirjoittaessasi, eli se tulee ihan luonnostaan. :)

Varmaan on tosi paljon muitakin hyviä asioita sinussa, etkö tosiaan itse näe yhtäkään?

Pakko vielä laittaa tähän: minulla on tosi kaunis ystävätär (yli viisikymppinen), joka vasta pari vuotta sitten pienessä viinissä sanoi, että hän on koko elämänsä valtavasti hävennyt ulkonevia kulmahampaitaan eikä siksi voi koskaan hymyillä suu auki.

Silloin minulta jäi suu auki, en ollut ikinä huomannut hänen hampaissaan mitään outoa ja olimme tunteneet 10 vuotta! Pyysin häntä näyttämään niitä hampaita ja olihan ne ulkonevammat kuin muut. Kuitenkaan niillä ei ollut mitään vaikutusta ulkonäköön, päinvastoin, ne toivat oman persoonallisen leiman häneen. Niin väärin me itsemme näemme ja kannamme murhetta jostain mitättömästä! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-06 08:51:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
VeeraX: Kyllä minäkin tunnen monia ja olen tavannut paljon lihavia, reheviä tai isoja naisia, joilla on itsetunto kohdallaan, he ovat kauniita ja tyylikkäitä, sivistyneitä, fiksuja, iloisia ja tekevät vaativaa työtä. Mutta minä en ole sellainen. Minä olen.......ehkä vähän kateellinen teille/heille. Varmaan on tosiasia, että ei mun itsetunto siitä itsestään kohoa, vaikka vähän laihtuisinkin.

tuutu: Paljonko hyvää näen itsessäni riippuu paljon fiiliksistä. Sisko sanoi, että olen herkkä ihminen, itse pidän itseäni kylmänä ja tunteettomana. Mutta ehkä kaikessa kylmyydessäni olen herkkä pahottamaan mieleni, varsinkin jos kolhu tulee sellaiseen jo valmiiksi mukiloituun kohtaan. Kyllä minä näen itsessäni hyvääkin, mutta kai tämä mun elämänasenne on sellainen, että en kykene tuomaan sitä esille, koska muut asiat täyttää mieleni.

jäbä: jos ei tarvitse olla laiha, niin miksi pitäisi olla terve tai onnellinen. Jos laihduttaminen ja syömisten hallinta on vaikeaa, niin ei ole helppoa onnelliseksi ryhtyminenkään tai terveeksi muuttuminen.

Ja kaiken lisäksi tämä ajatusten pyörittely on sellaista, että tänään tällaista, mutta huomenna taas mielipiteeni samoista asioista voi olla muuta.

Olen oppinut itsestäni, että saan helposti tartunnan hermostuneilta huonotuulisilta ihmisiltä. Nyt kesällä on ollut paljon päiviä, jolloin mun on ollut pakko (vaikka sanotte, ettei pakkoa ole) olla sellaisen ihmisen seurassa. Se pakko on käytännössä sitä, että kokonaisuutta ajatellen pitää valita pienempi paha. Nyt kun tunnistan saaneeni tartunnan huonosta fiiliksestä, voin sysätä sen sivuun tai ainakin osan siitä ja tiedän mistä on kysymys. Kevättalvella vielä en asiaa tajunnut ja kun itsellä oli vielä ressi siitä kun lähettelivät niitä kuvia mun aivoista keskussaisaalasta yliopistolliseen, niin pääsi kehittymään henkisesti aika paha olo. En sen kehittymistä silloin tunnistanut tai nähnyt, mutta nyt kun katson taakesepäin tajuan miten asiat kasaantui salakavalasti.

Ja nyt on tulossa jännä päivä......joku hermoilee ja ressaa, mutta en minä......vältän tartunnan........

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-09 21:08:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Viikonloppu meni miten meni :oops:

nyt sitten on mennyt näin

8

a: 4 siivua keittokinkkua, 2 siivua goudaa, vcttä
p: 100 g nautajauhelihaa, kesäkurpitsaa, silulia, paprikaa, pannulle voita. fanlaittia
ip: vattuja suoraan puskasta ja vähän punaherukoita, vettä
klo 16.30: päivällä jääneet vihannekset + 3 munaa = munakas, 30 perunalastuja, vettä
i: muutamia vattuja suoraan puskasta, vettä

9

a: n. 1½ dl turkkilaista, vettä
p: Kabanossi, puuroa: raejuusto, omenasose, kerma, auringonkukansiemen, makeutusaine. vettä
ip: vattuja suoraan puskasta ja vähän punaherukoita, vettä
klo 16: siivu ruisleipää, voita, 3 siivua keittokinkkua, 3 siivua goudaa, tomaatti, vettä
klo 21.30: päivällä tekemääni puuroa, vettä

Eihän tuokaan mitään täydellistä ole, mutta :arrow: :arrow: :arrow:

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-08-10 06:00:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
Tosi hienoa että oot huomannut saavasi tartunnan hermostuneilta ja huonotuulisilta ihmisiltä. Tiedostaminen on ensimmäinen askel muutokseen, jos sitä haluaa. Ihan kaikkia ihmisiä ei ole myöskään mitenkään helppo välttää, joten sitten kun välttäminen ei enää toimi, niin seuraavaksi voi keskittyä vastustuskykyyn. Sekään ei oo mikään helppo rasti, mutta jos vastapuolena on ikuinen itseinho niin kannattaisko se joka tapauksessa?

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-11-29 20:27:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Syksy meni. Olen hengissä. En ole käynyt täällä aikoihin. Olen kirjoittanut pari viikkoa ruokapäiväkirjaa blogiini. Se ei ole karppia. Tänään kirjoitin blogiini laihdutusajatuksia.

http://satuetainen.vuodatus.net/lue/2016/11/ikuinen-laihduttaja

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-12-23 20:59:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Moi!

Nyt pitäisi olla jouluvalmistelut kiivaimmillaan, kai pitäisi, mutta eipä kovin kuuraaminn innosta. Jouluruokaa olen alkanut laittamaan, perunalaatikko on uunissa, kinkun paistan vasta huomenna, koska porukat tulee tänne joulupäivänä, niin saavat tuoretta kinkkua.

Kun joulun valmistaminen ei innosta, niin suunnittelen aloittavani laihdutuskuurin vuoden alussa. Onko taas sitä minulle tyypillistä ilon pilaamista suunnitella juuri nyt laihdutuskuuria. Kun kerran teen tavis jouluruuat huomenna, niin eikö ole parasta syödä sitä vapain mielin, eikä koko aikaa suunnitella miten sitten - sit-ku - kun taas yritän laihduttaa. Montako kiloa joulu tuo lisää läskiä. Ei tietenkään yhtään, jos en mässäile makeaa mahaani täyteen. Miten sitä pystyisi vain katselemaan kun toiset syövät suklaata ja nauttia siitä kun toiset syövät, siinä ajatellen, että vetäkää te lisäläskiä mahaanne, mutta toisin siinä kuitenkin käy: toiset katsovat kun minä syön.

Varmaan taas tammikuun ensimmäisenä aloitan täällä ketjun....jospa nyt kuitenkin viettäisin joulun syyllistämättä itseäni, ja jos ei saa olla hauskaa niin voinhan tässä vielä yli vuorokauden raataa: tehdä ruokaa ja siivota, sillä aikaa kun rosollin juurekset kiehuvat ehtii pastä ikkunoita, kun kinkku on uunissa ehtii jynssätä keittiön lattian, kun lanttulaatikko muhii ehtii imuroida villakoirat ja silleen vielä ehtii laittaa töpinäksi. Mies lähtee huomenna metsää haahuilemaan ja etsii sopivaa kuusta, saattaapi kuusessa pysyä neulaset kun on tällainen lauha keli.

Huomenna laitan blogiini viimeisen viikon pikkujoulun ruokapäiväkirjaa ja sitten muuttuu ruokapäiväkirjan nimi....joksikin muuksi?

Nämä ketju loppuu nyt tähän. Ja yritän olla 1.1. asti niin etten kirjoita sanaakaan laihduttamisesta.

Katsotaan nyt sitten mitä ensi vuosi tuo tullessaan.

Hyvää joulua teille kaikille toivottaa satu.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)