karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:43:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 138 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-06-17 06:46:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Huh mikä tauko tässä on ollunna! Työt ovat vieneet mukanaan. Uutena arkeen on putkahtanut speedminton-peli, jota on tullut hutkittua aina hyvällä säällä. Sulkapallo-intohimoiselle mainio vastike, kun voipi pelata ulkona.

Ruokailut ovat menneet melko hyvin, jos ei oteta luukuun leirielämää ja liian montaa herkkupäivää... Karu fakta on, että jos sokereille antaa pikkusormen, ne vievät koko käden! Eli ylläri, etana jäi 2 kiloa kesäkuun tavoitteesta. Nyt siis on hyvä hetki katsoa peiliin ja reipastua!

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-24 06:12:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Nonniin, oiskohan aika päivitellä ruoka-arkea, kun välillä (usein) meinaa herkut viedä mukanaan ja huomaa napostelevansa turhaan tavaraa. Päiväkirja näyttää totuuden! Ja auttaisi ehkäpä myös reipastumaan :D

Ma 23 ruokailut:
- aamupala: munakas, jossa pekonia ja grillijuustoa
- lounas: kinkkupaloja marinaadissa (joku sellainen jännä paketti), juustomakkaraa ja kanagrillisalaattia (jäi yli jussilta, ei mikään karppaajan vihollinen muttei nyt paras ystäväkään, olikohan hiilareita joku <5g/100g)
- päivällinen: kanalasagnea
- iltapala: juustomakkara

Voisin alkaa taas laskemaan hiilareita.

Muuten olen kunnostautunut hiusteni kanssa. Sunnuntaina päätin hyväksyä karun faktan, että minulla on pirun luonnonkirharat.. Tässä 23 vuotta olen yrittänyt taistella niitä vastaan huonoin seurauksin. Etsin vinkkejä luonnonkiharan huolehtimiseen ja ajattelin auttaa myös hiuksiani voimaan paremmin. Vuosien föönaus ja armoton harjaaminen näkyy kivana hattarapilvenä.

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-24 11:58:50 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Liittynyt: 2010-03-28 21:46:17
Viestit: 6177
Luonnonkihara täälläkin! :D Jos tukka on kovin karheankuivaa laatua, niin kookosöljy toimii jeesusteipin tavoin. Lämmittele kämmenissä ja sitten suoraan hiusten latvoihin vaan pesun jälkeen :D Mä käytän nykyään omaan tukkaan aika paljon astetta kalliimpia kampaamotuotteita, onneksi netistä saa halvemmalla. Voin kertoa lisää jos kiinnostaa, olen saanut ainakin oman pehkon huomattavasti pehmeämmäksi ja parempikuntoiseksi.

_________________
Kirjailua


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-24 16:23:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Oooo! Kyllä kiinnostaa! :D On päässy tukka aika järkky kuntoon ja tehoapua kaipaisin, kun heräsin todellisuuteen näin myöhään.

Nyt olen aloittanut aika basic-ohjeilla hiusten elvyttämisen. suihkussa annan hoitoaineen vaikuttaa kunnolla ja ennen pesua harjaan tangle teaserillä hellästi ja harjaan myös hoitoainetta huuhdellessa, jottei takkuja pääse syntymään. En kuivaa enää peruspyyhkeeseen vaan johonkin puuvillaiseen silleen rutistellen ja kun ei enää valu vettä, niin heitän hiuksiin jätettävää hoitsikkaa. Tarkoitus on olla föönailematta eli autan kuivumista rutistelemalla ja kuiviin hiuksiin löysin kampaajatoverilta muinoin saatua kihara-ainetta. Siinä on lämpösuoja, mutta voi myös heittää ilman käsittelyä. Pitää kiharat virkeinä.

Ja tavoitteena on vähentää shampoopesuja! Ehkä joka toinen tai kolmas päivä pesisin. Tähän asti oikeastaan joka päivä pessy shampoolla, mutta se kuulema kuivattaa kiharaa entisestään. Tänä aamuna pesin vain vedellä ja laitoin latvoihin hoitoainetta. Ei näytä rasvaiselta vielä tälleen alkuillastakaan.

Tuota kookosöljyä pitää kokeilla! Jossain blogissa kerrottiin myös avokadosta, että se voisi auttaa myös silleen naamiomömmöksi jalostettuna.

Olen kyllä jo nyt positiivisesti yllättynyt. Mun kihara onkin aika siisti! Otsalla on aina ollu ihan järkyttävät korkkiruuviafrot, joita ei edes suoristamalla saa lannistumaan kuin hetkeksi. Jotenkin kuvitellu, että muu tukka on sellaista latteaa lainetta, mutta nyt kun olen antanut sen villiintyä niin pirskatti että on kunnon kiharaa! Huomaa, että latvat on huonot, kun ne ei jaksa kihartua juurikaan. Onneksi sovittiin toverin kanssa hiustenlaittoa ensi viikoksi niin pääsen noista kuolleista yksilöistä.

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-24 22:33:07 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Liittynyt: 2010-03-28 21:46:17
Viestit: 6177
No mä olen käyttänyt Joico-merkiltä sellaista tehohoitoa kuin Deep Penetrating Reconstructor. Rakennepaikkaava tuote, on aika kulttimaineessa, tekee ihmeitä huonokuntoisellekin tukalle :D Suomessa ihan naurettavan hintaista tavaraa, mutta mä tykkään tilata kampaamotuotteet brittiläisistä nettikaupoista, esim Lookfantastic.com. Joicolla on myös Intense Hydrator -niminen superkosteuttava hoitoaine, joka mulla on myös käytössä. Näillä kahdella suosikilla mä olen jo pötkinyt pitkälle!

_________________
Kirjailua


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-26 09:44:19 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Mullei oo kiharat hiukset mut aina kosteella kelillä ne alkaa kähertymään ärsyttävästi...

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-07-16 08:16:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Se tunne, kun sovittaa pitkästä aikaa kaupassa housuja ja koko 44 mahtuu päälle ilman taisteluja! Hullua ja siistiä :D Housujen ostaminen on aina ollut kaikista ärsyttävintä, koska minun kroppa on niin tyhmän mallinen. Jalat ihan tikut ja sitten järkky maha ja persettä ei ole nimeksikään. Eli oikein mitkään housut eivät näytä hyvältä. Nyt tikkarimalli alkaa vähän muuttua normaalimmaksi ihmisen ulkomuodoksi :D Ja tosiaan mun selkä on tosi lyhyt suhteessa jalkoihin, niin se lisää vielä tikkarimallia.

Paino on pysynyt kuukauden samoissa lukemissa, välillä on noussut ja toisinaan taas laskenut, mutta nyt aika vakiona pysynyt parin viikon verran, ehkä himppu on lähtenyt. Jospa tästä nyt karppaisi ja jättäisi turhan jätskin äpöstelyn tältä kesältä.

Hiukset ovat paloautonpunaiset, JES! Kiggurat näyttävät aika vinkeiltä punaisessa tukassa :D Ja huomenna lähtö P-Karjalaan ja kohti Iloista saarta <3

Nyt ois myös aika ryhdistäytyä ruokapäiväkirjan tiimoilta ja oikeasti laittaa syömiset kunnon tarkkailuun. Kroppa huutaa fiksumpaa ruokarytmiä!

Tuossa repsahdin vajaa kuukausi sitten ja mätin vajaan viikon ihan mitä sattuu suuhun ja koko viikon oli järkyttävä päänsärky. Vapaapäivät meni ihan kuralle. Sitten jämäköidyin ja jätin turhat hiilarit niin päänsärky katosi. En tiedä voiko VHH-ruokavalio oikeasti auttaa noin radikaalisti vain päänsärkyyn, mutta tuntui että olo helpotti heti.

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-07-16 08:24:12 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Hei, pidä hauskaa Ilosaaressa :) Rock :smt023

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-07-16 08:27:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Toki pidän :wink: :resp:

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-07-21 17:16:07 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Liittynyt: 2010-03-28 21:46:17
Viestit: 6177
Toivottavasti oli hyvät Ilosaaret! :)

Kropan muoto on mullakin ongelma, tosin vähän eri päin kuin sulla. Tissiä ja takapuskuria löytyy useamman tarpeiksi, mahaa ei ole niin kauheasti ja yläkroppa näyttää suht fiksulta, mutta selkä on pitkä, jalat lyhyet ja kokonaisuus muutenkin eripariosista kootun näköinen :mrgreen: Housujen ostaminen on pahinta, viimeisen vuoden ajan olen kulkenut collegepöksyissä kun ei jaksanut enää tapella.

_________________
Kirjailua


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-11 06:31:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Nyt ruotuun! Tälleen summaten kesän kokemuksia, kokonaisuus näyttää ruokailujen osalta aika karmealta sekamelskalta. Tästä muistuttavat huono vireystila, mahan oireilut ja muutenkin pöhöttynyt olo. Herkkuja on tullut syötyä aivan liikaa! Kesätyöt loppuivat henkisesti rankkaan puserrukseen ja eilen starttasin "arjen" työajallisen työn tiimoilta. Stressiä meinaa olla melkoisesti, kun pitää hypätä kelkkaan lennosta. Onneksi sää suosii ja antaa virtaa!

Sagu, vielä tuosta ruumiinrakenteesta ja vaatetuksesta, mulla lempparihousut ovat ehdottomasti collarit! On ollut välillä aikoja, jolloin en käyttänyt juurikaan muita housuja :D Sitten siirryin siitä hamerintamalle ja kaveritkin yllättyivät tikkujaloistani. Collareilla ne sai hienosti piiloon :P

Eilen tungin suuhuni seuraavankaltaisia asioita:
- aamupala: metukka-grillijuusto-munakas ja kahvi
- aamupala nro 2: riisipiirakka, jossa juustoa, kurkkua ja salaattia sekä kylykeen kahvi
- lounas: iso kasa salaattia, tomaattia ja kurkkua, muutama lihapulla, vähän kanasalaattia (jossa pastaa), pikku nökäre kermaperunoita. Töissä oli koulutuspäivä ja sain ruokailun ilmaiseksi, niin sieltä valitsin vähän sitäsuntätä.
- päivällinen: kanasalaattia, jossa grillijuustoa. Kylkeen yksi juustomakkara :D
- iltapala: loppu pätkä kurkkua ja makkara

Tänään myös edessä koulutuspäivä. Sua nähä, mitä siellä on tarjolla ;)

Painopäivitys etanalle tulee toivottavasti huomenna aamulla. Veikkaan, että etana ottaa muutaman askeleen taaksepäin... :oops:

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-11 07:54:38 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Pidä ihmeessä hameita ja näytä jalkojasi!

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-11 21:22:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Jep! Kaappeihin on kertynyt monenlaista hametta (: Hameen kanssa on kiva käyttää sellaisia lyhyitä tunikamaisia paitoja :P

Tänään olen syönyt:
- aamupala: munakas ja pitkä pätkä kurkkua
- lounas: paljon salaattia, johon lisäsin siemeniä ja raejuustoa. kylkeen vielä porkkanoita ja kukkakaalia sekä LOHTA! oli kyllä huikea ruoka töissä tarjolla <3
- välipala: kahvia ja kääretorttua (koulutuksessa minut pistettiin aloittamaan kaffet, koska olin nimpparisankari. en ole tottunut moiseen nimipäiväjuhlintaan, mutta oli kyllä kiva ylläri)
- päivällinen: kanawokkia ja makkara
- iltapala: kurkkua ja makkara (ihme makkarabuumi mulla... mutta kun löytyy huikean lihapitoisia ja halpoja yksilöitä niin mikäpä ei!)
- random: proteiinipatukan testaus (sain työkaverilta vinkin, että nuo patukat voi olla ihan hyvä juttu jonkin verran liikkuvalle karppaajallekin ja niinpä ajattelin testata ihan huvikseen)

Tuossa proteiinipatukassa oli hiilareita kyllä 20g eli ei kannata tavaksi ottaa ainakaan tiukemman skarppauksen aikana. Kävin myös Lidlissä ja ostin maapähkinävoita, jossa hiilareita joku vajaa 10g/100g. Mietin mitä siitä voisi taikoa, varmasti jotain semi karppiherkkua :P

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-12 05:58:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Etana otti takapakkia 2 kilon verran :smt085 No mutta ei onneksi sen enempää! Tästä uuteen laskuun 8)

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-12 19:52:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Tämän päivän ruokahommelit:
- aamupala: pertsamunakas ja kaveriksi porkkana sekä kahvi
- lounas: töissä syötiin eilisen ruokailun jämiä eli paaaljon salaattia ja lohta. Lisäksi söin yhden pienen ruisleivän ja jälkkäriksi vähän kiisseliä.
- kovaan nälkään ruokaa tehdessä: porkkana ja makkara
- päivällinen: munakoisolasagnea
- iltapala: porkkana ja raejuustoa

Etsin tässä illalla herkkureseptejä, joissa voisi hyödyntää maapähkinävoita. Ajattelin kokeilla viikonloppuna laavasuklaata :D Ja kiinnostus heräsi myös lehtikaalisipsejä kohtaan :P

Lisäksi mietin reseptikirjan kokoamista :D Saa nähdä löytyykö aikaa askartelulle.

Ja aamulla ajattelin tehdä spydäriyllätyksen: munakoison jämät ja makkaraa pannulle ja pari munaa päälle. Sua nähä mitä tulee... Kjeh

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-14 07:26:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Eilen syödyt:
-aamupala: spydärimunakas ja kurkkua sekä kahvi
-lounas: lasagnea ja porkkana
-päivällinen: lasagnea ja makkara
-iltapala: makkara ja nokare määpähkinävoita

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-17 07:48:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Viikonloppu teki hyvää!! Tehtiin ukkelin kanssa diili että herkutellaan ja mulla oli karppiherkkuja :) Tein suklaapatukan ja laavasuklaata. Suklaapatukkaan en osannut laittaa tarpeeksi makeutusta, niin sitä ei pystynyt paljoa syömään, mutta tuo laavasuklaa vei kyllä sydämen! Käytin 55% tummaa suklaata ja 70% minttusuklaata sekä sisälle sitä maapähkinävoita. Ihan järkyttävän hyvää! Mutta kuitenkin sellaista, että herkku kesti koko viikonlopun :P

Tarkoitus oli väsätä myös lehtikaalisipsejä, mutta niille ei riittänyt aikaa, koska oli melkoisen toiminnantäytteinen viikonloppu. Käytiin lauantaina juhlimassa siskon ja minun synttäreitä, söin kanahampurilaisen (oli muuten taistelua sen sämpylän kanssa). Lisäksi viikonloppuna tuli herkuteltua vohveli ja muutama holillinen :P Onneksi liikuin myös paljon, niin ei vaaka näyttänyt tänä aamuna kauheuksia.

Lykkyä viikkoon!

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-04 08:08:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Moikkelis mooooi! :smt006 Eiköhän lämmitellä tätä ruokapäiväkirjaa kesää varten!

Hiljaiseloa on ollut PITKÄÄN, mutta en ole aivan totaalisesti luistanut ruokavalioni suhteen. Perusruoat ovat pysyneet ns. karppeina, mutta aamupalalautasille on hyppinyt leipiä ja erityisesti viikonloppuisin on tullut syötyä kauheita sokeriherkkuja. Kiloja on tullut lisää, mutta todennäköisesti ei ole kuitenkaan noussut lähtölukemiin. Pitää mitata paino tässä joku aamu.

Ruokahommiin liittyen, tein vahingossa aika maukkaan uunimunakkaan pari päivää sitten. Iskin vaan jääkaapin jämiä vuokaan, sotkin kuivattujen yrttien kaveriksi ja maistoin 40 minuutin jälkeen. Ja suu näytti lähinnä tältä: =P~

Munakkaaseen tuli:
- 6 tai 8 munaa (en tosiaan muista :D)
- 1prk kermaviiliä (höhö, ehkä vähän liikaa :D)
- kinkkusuikaleita noin 200g (ei ollut kovinkaan lihapitoisia, hiilarit 5g/100g)
- salaattijuustopaketin jämät, noin 1/3 pakettia
- tomaatti viipaloituna
- juustoraastetta päälle
- pestoa pari lusikallista
- vähän yrttituorejuustoa
- mausteiksi basilikaa ja tinjamia

NAM! :mrgreen:

Ja comebackilleni on syy. Jos haluat tsekata ajatuksiani, käy lukasemassa salainen päiväkirja: viewtopic.php?f=81&t=69961

Liity ihmeessä myös keskusteluun uudelle päiväkrjalle. Sinne olisi tarkoitus laittaa lähinnä pohdintoja ja ehkä enemmän elämää pohtivia ajauksia. Haluaisin pitää tämän päiväkirjan elossa uuden rinnalla ja lisäillä tänne hyviksi havaittuja ruokakokemuksia ja reseptejä.

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 138 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)