karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 14:19:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 848 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 139 40 41 42 43 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2018-05-06 09:44:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
No kappas: moikin on herännyt taas talvipesästään ! Onko houkuttimena kohta alkava uusien pottujen kesä vai jatkatko pakastelinjalla...? 8)

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2018-10-10 13:55:28 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Kyllä joo, ei jotta toki mutta. Pittäis tehdä sitä, toisaalta tätä.

Tämä on moin nimikkoketju, kuulumisia pittäis vissiin laittaa, olenhan moi. Tylsää on ollut. Paitti ajatuksia on ilmentynyt, niinku mielessä ja siellä. Älkää antako mun aloittaa... Ei sit. :smt006

Eat shit
think shit
be shit

ähähhä

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2018-10-11 11:41:12 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Gadäm, don't drink and write! Well, anyhows, could be worst. Eli vois mennä huonomminkin, mun tapauksessa kuitenkin. Jos kaikkia niitä pohtii, joilla menee huonosti, tulee huono olo.

Vetäsin eilen pikakännit keskikaljalla, tekosyynä auton katsastus, läpi meni notta heilahti. Jälkitarkastus, omine keskikokoisine kätösineni paikkasin pakoputken, ja vaihdoin iskunvaimentimen. Pakoputken vuoto ei mua haitannut, pörisi kivasti (pikku-moi...), ituhippien ilmastonatsismi aiheutti hylkäyksen, ei lambda-arvot sopineet vaihteluväliin. Vittu mitä nysväämistä. Rahtilaiva täynnä kiinanpaskaa saastuttaa... ihan perkeleesti... Ja vihreiden puheenjohtaja ja muut apulaisideologit lentää ympäri maailmaa verkostoitumassa ja konferentoimassa. Siat! :shock: :lol:

Iskarin tehottomuus oli selkeästi turvallisuustekijä, siitä en valita. Katsastus on hyvä, ja alkottomuus liikenteessä.
Oli mulla asiaakin, mutta pittää lopettaa tupakointi just kohta, ja paistaa sikanautaa.

Tähän biisi - in the bad mood :mrgreen:

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2018-10-11 18:43:20 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Moi on palannut! Moi moi!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2019-04-28 13:04:14 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Ilimoja pielly, kyllä juu, ja on se ollu etelässäkin satamatta lunta enemmälti.
Toisaalta.
Kävin täällä. :)

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2019-04-29 04:25:00 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Kiva kun kävit :-)

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2019-11-22 16:32:22 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Jos kerran matkallani saisin....... perunamuusia ja voita ja muuta luomulihhoo! :mrgreen:

Oli mulla asiaakin, unohdin kaljapäissäni sanomani. öö, äh...... I'll be back?

https://en.wikipedia.org/wiki/Bloodhound_Gang


_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2019-11-22 16:45:55 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Ähpyh, sormet naputtaa. Pakko kirottaa! :D
Peruna päivässä pitää kiminkisen loitolla.

Keitä peruna, oman maun kokoinen, jäähdytä, paista öljyssä. Tärkkelys muuntuu ihanaksi, aamukakaksi!

Too drunk to write, laitan dancemonkeyn tähän,



PusiPusi!

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2019-11-22 17:42:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Jaahas" se on perjantai :mrgreen:

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-02-06 17:20:49 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Tortais, eiku trosiat, huomenna o prenajati!

Mä olen yrittänyt hahmottaa ilmastonmuutoksen, hiilipäästöhommelin. Jotenkin ei käsitä apina.

Uutisissa kerrotaan jotta Punainen meri röyhtäilee 'saastekaasuja' (helsinginsanomat) useamman valtion edestä, ja ituhipit tahtoo verottaa mun autoilua ettei jääkarhut kuole, lihansyöjät, entäs hylkeet? ...

Niinku hei, estäkää tulivuorien purkaumat ja muut mannerlaattojen liikehdinnät!

Arvostettu tiedehenkilö Greta Thunberg tunteilee ympäri maailmaa, se on siinä - todiste?

Oli miten oli, WTF?

Lehmän pieru saharassa.

TMHIIIRL (tell me how it is in real life) /:

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-13 14:54:37 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Morjenstapäivää! Fossiilinen polttokenno päivittelee - paljonko kuluu energioita kun kaikki mahdolliset päivittelee laitteillaan koko ajan koronauutisia, kobolttia ja muuta tarvitaan kun ei riitä pieneksi käyvä näyttö, pitää ostaa uusin ja parhain i-a-phone? Että näkee selvemmin, ja saattaa postata tarkempia melfieitä instaan ja someen. Melf - Minä esiintyy livenä fases? Mul ei lähelkää foronafirus? Vituttaa... :mrgreen:

Äh, kiinnostavahko juttu - How do you keep a space station clean
https://www.bbc.com/future/article/2020 ... tion-clean

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-14 07:35:30 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
moi kirjoitti:
Peruna päivässä pitää kiminkisen loitolla.

Keitä peruna, oman maun kokoinen, jäähdytä, paista öljyssä. Tärkkelys muuntuu ihanaksi, aamukakaksi!

Eilen ei tullunnakkaan kakkaa, vähempi tarvetta kerta päivään syöjällä vissiin. Mutta nyt on lauantaiaamu ja vapaammat sävelet, joten testaan tään reseptin. Ehkä paistan voi-oliiviöljyseoksessa ja lisään annokseen paistettuja Fuet artesano -makkara- ja valkosipuliviipaleita ja mynää. Ja ripulizinkuloita. Suolistokurkkua lautaselle också.

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-17 14:36:38 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Pikku-iikka kirjoitti:
moi kirjoitti:
Peruna päivässä pitää kiminkisen loitolla.

Keitä peruna, oman maun kokoinen, jäähdytä, paista öljyssä. Tärkkelys muuntuu ihanaksi, aamukakaksi!

Eilen ei tullunnakkaan kakkaa, vähempi tarvetta kerta päivään syöjällä vissiin. Mutta nyt on lauantaiaamu ja vapaammat sävelet, joten testaan tään reseptin. Ehkä paistan voi-oliiviöljyseoksessa ja lisään annokseen paistettuja Fuet artesano -makkara- ja valkosipuliviipaleita ja mynää. Ja ripulizinkuloita. Suolistokurkkua lautaselle också.


Eli makkaraperunat, lievästi hifisteltynä. Respect!

Mä kun en ole lähellekään karnivoori tai muu 'äärikarppi', syön perunaa hyvällä halulla. Toki kohtuudella... Tuntuis olevan mulla mielihalusafkaa, parikolmeviikkoa menee perunatta hyvinnii, toisinaan maistuu päivittäin. Jos vaikka ne suolistodiktaattorit säätelee mun perunansaannosta?

Joskus nappasin täältä tiedonmurusen, kypsennyksen jälkeen jäähdytetyn potun tärkkelys muuntuu suolistomikrobiystävällisemmäksi. Tämän tietämyksen vahvistaa oma empiirinen usko ja tuntemus. Oli miten oli, mutta näin on.

Joskus paistelen uunissa perunakiekkoja kookosöljyssä. Hissukseen esikeittelee ison perunan, meilläpäin paikallisia äärimaukkaita multapottuja lähikaupasta. Keittelee hissukseen, ettei pintakerros muussaudu kuoren halkeillessa. Jäähdyttelee, leikkaa maun ja halutun hiilarimäärän ja muiden toivottujen lopputulemaominaisuuksien mukaan sopivan paksuisiksi kiekoiksi. Vuokaan rutkahkosti kookosöljyä, paistelee ja maustelee oman parhaan tietämyksen ryydittämänä. Itse käännän kiekot kerran, siinä puolivälissä. Paksuhkoja kiekkoja mulla, en ole sipsejä yrittänyt, tarttis olla kumiperunaa vissiin että onnistuisi ohkainen siivu.
Toki toimii oliiviöljylläkin. Mun suuhun kookosöljy ei maistu juuri miltään kunnolla kuumennettuna, saattanee ola brändikohtaistakin. Voi napsia snäksinä, tai lihan eli muun namin lisukkeena, saa soveltaa.

Täältä tähän, menen jatkamaan perunankeittokirjani ensimmäisen luvun ylöskirjaamista! :D

e. jos harrastaa voipottumuusia, kannattaa ehdottomasti kokeilla turkinjuksua kerman asemesta, maun ja mikrobian puolesta!

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-17 18:18:19 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Jos en ole kesällä enää vanhuskaranteenissa niin kesävieraille grilliruokien saatteeksi kookosuuniperunat voisi olla hyvä resepti. Entäs jos voitelisi voilla?

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-17 18:32:58 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Rasistinen ja tylsä vitsi tähän - kolonavilus.

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-17 18:34:31 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
mlv kirjoitti:
Jos en ole kesällä enää vanhuskaranteenissa niin kesävieraille grilliruokien saatteeksi kookosuuniperunat voisi olla hyvä resepti. Entäs jos voitelisi voilla?

Saa soveltaa? :D

Timjami on mun namiyrtti. Voita ja...

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-17 18:45:11 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Öljymarinoidut perunaviipaleet? Grillissä, vähä niinku freedom fries, mutta epäpoliittisia...
Kaikkea hyvää, valkosipulia ja timjamia, ranskalaista etikkaa ja kaikkea marinadiin?

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-17 18:51:03 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Mä teen kiinteistä perunoista uunilohkoperunoita silleen, että sulatan voin valurautapannussa, nostan pois uunista, lisään pottuveneet ja suolaa, rosmariinia, kääntelen ja uuniin. Koska valurauta johtaa lämpöä hyvin, ovat useimmiten valmiit jo siinä vaiheessa kun meinaan kääntää. :lol: Liikaa voita ei saa olla, kun ei ole tarkoitus keitää voissa, vaan paistaa rapsakoiksi. :koki:

Tuli nälkäki äsken yllä olevia viestejä lukiessa eikä auttanut kuin käydä paistamassa jauhelihapihvejä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-17 18:54:01 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
Uskon tai vähintäänkin oon uskovinani resistiivitärkkelysajatuksiin, viisaammat (kärsivällisemmät) on nää ajatukset zoomailleet. Potut on pahimmillaankin ahistaneet mua vähemmän kuin viljanjyvät. Kasvisolioita kuitennii, ja parhaimmillaan herkkua viimeisen päälle. Huonoimmillaan tarpeetonta sotkua tai kumia.

Kookosöljyä on meilläkin hyllyssä kahenlaista; toisessa makua, toisessa ei ("raffinoitua"). Hyvä paistorasva se on, ei hätkähä lämmöstä. Tiiliskivi- eli munkkirasvaversio käypi myös valurautapannujen hoitoon jos silavat on loppu.

Pottua huuleen, suuntaviivat tuuleen... Timjamiki on namia - näyttäisi kasvusto elelevän vielä kukkalaatikossa tään 'talven' jäljiltä.

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Re-moi,
ViestiLähetetty: 2020-03-17 18:58:08 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Maistoin Frez perunaa, kun kävi vieraita. Niitä vapaana kasvaneita onnellisia... :mrgreen: Ei olleet niin hötöjä. Mutta nyt en enää syö ennnen varhaisperunakautta. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 848 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 139 40 41 42 43 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)