karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:40:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 314 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2020-02-13 09:59:13 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Vaikuttaa että Sinä olet löytänyt oman sopivan tyylin ja kroppa kertoo myös mikä maistuisi ja olisi tarpeen!
Oikein hyvää kevään alkua ja kiva kun kerrot kulumiset!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2020-02-14 10:01:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kiitos ja kiva, kun itse jaksat olla aktiivinen. Juttujasi on mukava lukea.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2021-07-12 07:56:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Tulin pitkästä aikaa kurkkaamaan tänne foorumille. Noin vuosi sitten aloitin uuden työn, joka vei mehut ihan täydellisesti. En ole ehtinyt/ jaksanut paljoa syömisiä ajatella. Nyt olen pitkällä lomalla ja kiinnostus omaa terveyttä kohtaan on taas palaamassa. Paino on jämähtänyt paikoilleen. Sitä pitäisi saada taas laskusuuntaan. Täältä sitä motivaatiota löytyy. Kiva, että foorumi on vielä pystyssä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2021-07-12 08:38:46 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Kiva kuulla sinusta, nyt kesällä on hyvä palailla ja muistuttaa mieleen sitä omaa hyvänolon ruokavaliota! Sinä olet onnistunut aikaisemmin hyvin, niin nytkin! Hyvää ja maistuvaa kesän jatkoa vain!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2021-07-16 07:50:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kiitos, mlv! Täällä aina tsempataan. Se on kiva. Karppauksella pääsin irti sokerikoukusta. Makea ei enää houkuta ja siitä olen tälle porukalle täällä tavattoman kiitollinen. Olen viettänyt näinä vuosina tunteja täällä foorumilla ja oppinut vaikka mitä. Luuliemien keittämisen esim. aloitin vasta, kun olin lukenut aiheesta täältä. Ja monta muutakin hyvää vihjettä, ohjetta ja neuvoa on tullut vastaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2021-07-16 08:32:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Luuliemi on huippista. Itse syön raviunteikasta ruokaa ja säästän rahaa mm. sen takia! :D Minä pääsin mm. Maxi Pepsi-koukusta! Nykyään pidän keinotekoisia makeutusaineita jopa pahempina kuin sokeria.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-01-16 09:06:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Ihanaa, että aina voi oppia uutta! Minäkään en ole enää pitkiin aikoihin käyttänyt makeutusaineita. Nyt olen sitten vihdoin myös onnistunut pätkäpaastossa. Yritin sitä vuosia sitten ja luulin, että syömättömyys ei vain sovi minulle. Ajattelin, että kun minulla on ongelmia verensokerin kanssa, minun pitää syödä kolme tai neljäkin kertaa päivässä. Tuli huono olokin, jos en syönyt. Nyt en ole pitkään aikaan syönyt aamiaista kuin vain joskus satunnaisesti. Päivän eka ateria on lounas ja toisinaan aika myöhäinen sellainen. En ole kokenut vointiani huonoksi, vaan pystyn ihan hyvin venyttämään ruokavälejä. Näyttää siltä, että elimistölle pitää vain antaa aikaa sopeutua. Se on tosi viisas ja tietää, miten turvata kaikki välttämätön toiminta. Paino on myös laskenut ja uskon, että jojoilu on nyt taakse jäänyttä elämää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-01-16 09:20:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Kiva kuulla sinusta, varsinkin kun on näin hyviä uutisia.
Oikein hyvää alkaneen vuoden jatkoa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-01-25 11:47:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kiitos, mlv! Syön nykyään aika säännöllisesti vain kaksi kertaa päivässä ja pärjään ihan hyvin näinkin. Syksyllä työtilanteeni oli sellainen, että minun oli helpointa syödä lounas jo ennen yhtätoista. Huomasin silloin, etten tarvitse aamiaista ja ettei tule yhtään huono olo, vaikka en syökään. Join vain kahvia tai teetä pienellä kermatilkalla. Vähitellen välipalatkin, joita olin luullut tarvitsevani, jäivät pois. Luulin esim. pitkään, etten saa illalla unta, jos en syö jotain vähän ennen nukkumaanmenoa. No, tuo luulo on osoittautunut ihan vääräksi. Tykkään tästä nykyisestä syömistyylistäni valtavasti. Se on niin helppo. Syön edelleen perunaa, riisiä ja joskus paistaakin, mutta yleensä kylmänä ja aika pieninä annoksina. Olen huomannut, että nälkä pysyy nykyään hyvin poissa. Leipää en syö juuri ollenkaan, kun en erityisemmin sitä kaipaa. Eli mitään suuria muutoksia ei ruokavalioon ole tullut. Ainoastaan syömiskerrat ovat harventuneet.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-01-28 13:28:18 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Kaksi kertaa minäkin syön yleensä päivässä, joku vuosi sitten join aamulla aamiaiseksi rasvakahvin jossa oli voita ja kookosöljyä, mutta se on jäänyt, päivä alkaa parilla mukillisella mustaa kahvia. Onhan se paljon helpompaa kun kaksi ateriaa riittää. Jos sinulle sopii pienet annokset perunaa, riisia tai pastaa, niin turhahan niitä silloin on täysin vältellä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-02-02 17:09:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
En tiedä, onko resistentti tärkkelys pelkkä myytti, mutta kun meille aina jää perunoita tai riisiä aterioilta, niin olen niitä sitten jonkin verran syönyt. Pastasta kun en erityisemmin tykkää, niin sitä ei juuri tule syödyksikään. En ole myöskään huomannut mitään nälkäpiikkiä, kun syön esim. keitetyn perunan voin kanssa. Seurailen nimittäin näitä nälkätuntemuksia ja ne aika paljon myös ohjaavat syömistäni.
Muistan aikaisemmin lukeneeni sinun päikkyäsi, mlv, ja ihmetelleeni, miten vähällä ruualla pärjäät. Nyt ymmärrän paremmin, kun omakin syömiseni on kovasti vähentynyt.
Syön nykyään myös paljon vihanneksia, vielä enemmän varmaan kuin ennen. Kahvia olen joutunut vähentämään. Huomasin paastotessa, että kahvista tuli jotenkin huono olo. Aterian jälkeen juotuna kahvi on ihan ok.
Olen tosi innostunut tästä pätkäpaastoilustani. Harmittaa, kun en aikaisemmin tajunnut, että tämä kuitenkin sopii ihan hyvin minullekin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-02-05 09:59:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Unirytmiinikin on tullut muutos. Minä, yökukkuja, olen ruvennut menemään petiin jo kymmeneltä! Se on myös tuntunut tosi hyvältä sekin. Päiväväsymys on vähentynyt huomattavasti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-02-05 10:01:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Odotan, että saan kuulla kokemuksistasi air fryerin käytöstä, mlv. On ollut harkinnassa ostaa itsellänikin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-02-05 10:37:06 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Saan sen ehkä ensi viikolla tänne, nyt pitää vähän miettiä mitä tilaa tiistain kauppalistassa että pääsee testaamaan. Pakastimesta löytyy ehkä alkuun sulatettavaa ja valmistettavaa kun sieltä pitäisi nyt saada pois mahdollisimman paljon käyttöön.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-02-06 23:55:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Piti laittaa tuo kommenttini air fryeristä sinne sinun päikkyysi, mlv, kun siellä siitä kirjoitit. Jotenkin sekoilin tässä.
Uusista tavoistani poiketen, olen vasta nyt menossa nukkumaan.
Syömiset menivät suunnitellusti. Ei niitä oikeasti enää edes tarvitse kauhean paljon suunnitella. Ruoka ei ole enää niin isossa roolissa elämässäni kuin ennen oli. Kerran päivässä laitan ruuan itselleni ja miehelle. Toisen kerran syön yleensä tähteitä. Munia ja vihanneksia on aina kaapissa. Niistä saa helposti hyvän aterian. Toisinaan syön jotain aamullakin, jos tunnen sitä tarvitsevani. Mitään erityistä himoa ei ole mihinkään ja se tuntuu valtavan hyvältä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-02-16 10:05:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Olen ruvennut entistä enemmän pitämään ihan ruuan perusmauista. Liha, rasva ja vihannekset ovat se kolmio, jolle rakennan syömiseni. Riisin syönti on vähentynyt samalla kun aasialaisten makujen kaipuuni. En kylläkään ole mitenkään ehdoton missään, mutta kovin harvoin enää tekee mieli mitään muuta kuin tätä tuttua perusruokaa. Näin on hyvä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-02-27 09:10:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Paastoiluni on jatkunut ja painonikin laskenut. Minullahan on ollut taipumusta jojoiluun, jolloin pudotetut kilot ovat tulleet osittain takaisin. Välillä painoin jopa n.120kg. Siitä on tippunut vähitellen viitisentoista kiloa, vaikka en ole erityisesti yrittänyt laihduttaa, vaan vaikuttaa verensokeriini pitämällä insuliinitaso matalalla. Nyt, kun olen taas töissä, syön kolmena päivänä viikossa aamiaisenkin noin kymmenen aikoihin. Paastoa tulee silti vähintään 15 tuntia, mutta yleensä enemmän. Vapaapäivinä voin sitten paastota pitempään. Tämä on sopinut minulle hyvin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-03-01 00:41:16 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Hyvät ruokarytmit tuntuvat oleva, insuliini tosiaan vaikuttaa moneen asiaan.

Minulla saa nyt se air fryer edelleen nököttää nurkassaan ja odotella parempia aikoja, mutta eiköhän nekin vielä koita!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-03-02 15:09:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Muistan, että minua aikoinaan rohkaisi se, että olit, mlv, saanut diabeteksen remissioon pelkällä ruokavaliolla. Tuntui silloin, että se voisi olla minullekin mahdollista. Tällä hetkellä minullakaan ei ole mitään lääkitystä.
Tosi kiva, että selvisit mahataudista!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2022-03-06 04:33:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Mahatauti iski minuunkin ja kesti sitten harvinaisen kauan. Nyt tuli sitten pakosti paastottua pitempään. Selvisin kuitenkin hyvin kiitos Greda Carpon porkkanaveden. Syömättömyys sinänsä oli ihan hyvä kokemus sitten, kun kipu asettui. Se jollain tavalla kirkasti mieltäkin. Päättelin, että kroppa osasi ottaa tarvitsemansa energian sieltä, missä sen varastot ovat eikä tämä prosessi ollut sille erityisen vaikeaa. Kokemus kyllä rohkaisee kokeilemaan hiukan nykyistä pidempiä paastoja joskus tulevaisuudessakin. Tiukensin linjaani myös suhteessa gluteeniin eli nollalinjalla ollaan toistaiseksi.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 314 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)