karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2022-05-16 23:46:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: RJ:n niska-perseote
ViestiLähetetty: 2012-09-17 21:17:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nonniin. Alotanpas uuden ketjun, siis joskus sata vuotta sitten yritin pitää ruokapäiväkirjaa, mutta siitä ei tullut mitään. Tai tuli, mut se oli tylsää luettavaa niin en jaksanut enää pitää sitä.. :E Mutta nyt jaksan, vaikka olis joka jumalan päivä samat nurinat!

Näin ensalkuun, kuka olen? Kotiäiti 1v 1kk ikäselle poikalapselle. Ukkokultakin löytyy, reissuhommissahan tuo on niin eipä sitä juuri kotona näy. Kokkiopinnot puolessa välissä, vuosi jäljellä. Siitä kun viimeksi yritin päiväkirjaa pitää on painoa lähtenyt reilu 10kg ja senttejä yhteensä n. 30cm. Nyt mitat näyttää tältä: 172cm, 66kg (ry 88, napa 94, la 92), mainittakoon että vyötäröä en oo mitannut missään vaiheessa, tai oon, se on koko tämän urakan aikana pienentynyt sentin tai kaksi ja nyt on seuraavana kylkiluut edessä. :) Kaikenkaikkiaan synnytyksen jälkeen mammasta on poistunut 35kg edestä ylimääräistä (joista tokikin n. 15kg raskauden tuomaa) ihraa. Ja lisäys: ennen raskautumista puntarissa siis lukema 83kg.

Mutta se ruokapäiväkirja. Tänään otin itseäni jälleen kerran niskavilloista kiinni, ja nyt se ote pitää. Hyvin on löysäilty viimeisen kuukauden päivät niin nyt sen on pakko pysyä hyvin tiukkana.

Aamupalaksi kiskoin kahden munan munakkaan puolella desillä tonnikalaa ja kinkkuviipaleella, mausteena paprikaa ja mustapippuria, neljä siivua pekonia ja kurkun kostukkeena kuppi kahvia puolella desillä maitoa. + Vitamiinit ja kromi.

Lounaaksi päätin tehdä piiiiiitkästä aikaa kaalilootaa, siis ihan karpisti. Laitoin vähän enemmän porkkanaa kun ennen, ettei olis pelkkää kaalta, jauhelihaa ja sipulia. :b Mausteina haudutinvedessä kaks kasvisliemikuutiota ja vuokaan puoli litraa lihalientä. Samaa sapuskaa meni myös päivällisellä ja molemmilla vain yksi lautasellinen! Yksi mun monista ongelmista on ollut se että sallin ihan liikaa, kuten mättää ruokaa sisuksiin kauhakaupalla vaikka olisin jo täynnä. Nyt on raja vedetty.

Iltapalaksi Minihiilari, voita, kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, salaatinlehtiä ja keitetty muna. NAM NAM!

Päivällä join myös toisen kupin kaffetta puolella desillä maitoa kun äitee kävi kylässä. Kieltäydyin kauniisti puolukkaruispiirakastakin! HYVÄ MINÄ! 8)

Vesilaseja (reilu 2dl) on tullut päivän mittaan kitattua 11 kipalesta.

Fiilikset päivän päätteeksi? Ihan hyvät, oon aika ylpeä itsestäni kun söin vain yhdet lautaset molemmilla lämpimillä aterioilla. Ehkä siitä johtuen nyt on hiukan nälän tunnetta vaikka söin reilu tunti sitten ton super iltapalan. Kaikenkaikkiaan hyvä päivä, päätä särkenyt vaan ihan koko päivän eikä mikään lääkitys tunnu auttavan, mutta silti mulla on nyt aivan yli hyvä fiilis tän homman kans ja aivan sata lasissa painan nyt menemään, enkä päästä irti niistä niskavilloista! :D

23 vuotta sain elää elämää maailman ihanimman naisen suojeluksessa. Äiti

ViestiLähetetty: 2012-09-18 21:00:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään mä oon kärsiny. Ai että ku oon kärsiny. Ihan järkyttävästä suklaanhimosta siis. Aivot lyö vaan ihan tyhjää kun tajuan että tekee mieli suklaata, merkillä eikä värilläkään oo mitään väliä, kunhan se sulaa suuhun! Mutta selvisin! HYVÄ MINÄ! Onko tää vähä niinkun tupakin polton lopettaminen? Toinen päivä on aina pahin? :D Voi elämän karut kävyt kun oon riippuvainen suklaasta.

Syömistä! Aamulla vetelin kahden munan munakkaan jälleen reilulla puolella desillä tonnikalaa. Voita paistamiseen ofkoorse ja mausteena tänään valkosipali ja mustapippuri. Kaffetta join taas vaan yhden kupin sillä puolella desillä maitoa. Mikähän mua vaivaa? Normaalisti juon melkein pannullisen kahvia aamulla.. Ehkä toi maidon vähyys? :b Maistuu liikaa se kahvi? :D Ostin tänään täysmaitoa kevytmaidon sijaan kun en viitti vähiä rahojani kermaan laittaa, josko tois vähän makua tohon mamman kaffiin. + Vitskut, kalsium ja kromi.

Lounaalla ja päivällisellä sitä eilistä kaalilootaa, ja on muuten sata kertaa parempaa kun eilen! Nam nam, oikeen hyväksi maustunut.

Mutsini mun kävi tänään(kin) päiväkaffeella niin hörpin sen kanssa kupposellisen kuumaa, seassa aina vaan se puoli desiä maitoa. Illalla kun laitoin ipanalle iltapalaa niin napostelin kolme saunapalvileikkelettä, hihih.

Iltapalaksi Minihiilaria lämppärinä viidellä ohuen ohuella ylikypsällä kinkkusiivulla ja kolmella tomaattisiivulla, juustoahan toki oli oikeen tuplasti, eli 8 siivua.

Vesua on mennyt tähän mennessä niitä reilun 2dl laseja 12 ja vielä ainakin yks tulee kipattua kurkkuun.

Käytiin tänään ipanaa rokottamassa neuvolassa ja mun hb kontrolloitiin samalla. Oli siis helmikuussa 152, kuukauden päivät sitten 123 ja nyt enää 112. Pisti täti mamman äkkiä lisärautakuurille, eli nyt on lisätty aamunappeihin tuplaraudat kahdeksi viikoksi ja siitä etiäppäin yhtä ja kattotahan tuleeko muutosta.

Tässä ehtoon sateisina tunteina mietin että pitääskö mun ihan itte kokeilla tehdä joskus jotain leipää tosi karpisti? Onko ne hyviä? Mä vihaan puulta maistuvaa (ja tuntuvaa) leipää. :D

Viestin otsikko: Re: RJ:n niska-perseote
ViestiLähetetty: 2012-09-19 20:07:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ja taas olis yks päivä pulkassa, melkein. Iltapala odottelee ottajaansa tossa lautasella vielä, tuoksu on kovin huumaava. Mmmm..

Aamupalaksi tänään jälleen kahden munan munakas, kolme saunapalvileikkelettä ja mausteena tulista paprikaa ja mustapippuria. Kylkiäisenä kolme siivua pekonia ja kuppi kaffetta totuttuun tapaan puolella desillä maitoa (pitääköhän sekin joka jumalan kaffikupin perään kirjottaa? :D).

Molemmat lämpimät sitä samaa kaalilootaa kun pari edellistäkin päivää. Oon koko päivän miettiny että uskallanko evästää sitä vielä huomenna lounaaksi, olis nimittäin juuri sen verran jäljellä. Ehkä, ehkä en.

Pikkunälkään tossa alkuehtoosta kiskin viis juustoviipaletta ja saman määrän ohuen ohuita ylikypsiä kinkkusiivuja, pikkunälkä selätetty. Mutta Pirkan juusto (kenties muistaakseni Emmental) ei todellakaan ole hyvää yksikseen, tuntuu suussa kengänpohjalta. Hyi se.

Iltapala tossa lautasella, mmmmm jamiiiii. Minihiilaria runsaassa voissa pannulla molemmilta puolilta, ensin sisäpuoli ja sit päällipuoli. Kun ne on käännetty niin päälle Koskenlaskijaa pari siivua per leipä ja antaa niitten siinä sulaa tovi. Sit neljä pientä salaatinlehteä, kuus ylikypsää kinkku, kuus kurkkuviipaletta ja kaks tomaattisiivua. Nam nam ja napaa kohti.

Vettä on litkitty tukkimiehen kirjanpidon mukaan tähän mennessä 14 lasillista ja ainakin kaks menee vielä.

Päätä särkee niin maan perkeleesti koko ajan, en oo edes vaivautunut ottamaan mitään nappia kyseiseen vaivaan kun taitaa nyt johtua tästä syömishommasta. Herkkunälkä iski tänäänkin eikä asiaa auttanut ollenkaan äitini mun joka taas tuli kylään ja toi mun isosiskon mukanaan ja VALION HERKKU TRIOJÄÄTELÖÄ mikä on mun lempparia. Kiva kiva kiitos mutsi mut en syö.. :E

ViestiLähetetty: 2012-09-20 19:59:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään. Pääkipu jatkuu ja pahenee, kokeilin ottaa kasisatasen Buranan mutta paskan marjat ja rintapillerit se mitään auttanut. Enkä saanu untakaan vaikka menin vaakatasoon kun sain ipanan unten maille. :E Typerää.

Tänään ostin myös elämäni ekan kerran psylliumia, oon siis karpannut joulukuun alusta ja tähän asti selvisin ilman. :D Mutta halusin korvikkeen Minihiilarille sun muille kaupan leipomuksille, niin tein noita suosikkisämpylöitä tuolta resepteistä, NAM NAM! :)

Aamupalaksi meni se tuttu kahden munan munakas kolmella ohuen ohuella ylikypsällä kinkkusiivulla ja löysinpä jääkaapista tomaattiakin siivun verran. Mausteena paprikaa ja mustapippuria, kylkiäisenä neljä pekonisiivua ja kaks (herranjestas) kuppia kahvia, eli yhteensä desi maitoa.

Lounaalla uskalsin vielä syödä sitä kaalilootaa, onneks se on nyt loppu. :D

Päivälliseksi kokkailin wokkia. Sotkin sinne sipulia, valkosipulia, porkkanaa, keltasta ja punasta paprikaa, kesäkurpitsaa, herkkusieniä, kiinankaalta ja taco-marinadilla varustettuja broiskun paistisuikaleita. Ja rasvana valkosipulioliiviöljy, mausteena chilirouhe. Nam ku oli nam nam! Huomenna varmaan poppaa suu kun oli jo nyt aika tulista. ;b Tähän tuli hiilareita sen verran paljon (n. 10g/annos) että se siivitti mut tekemään noita sämpylöitä.

Iltapalaksi oon syönyt jo yhden sämpylän voilla ja parilla kinkkusiivulla ja tossa odottaa samainen satsi ottajaansa. :b

Vaikka tohon wokkiin tuli olevinansa paljon hh ja söin kaks leipää iltapalalla, niin silti kokonaissaldo tälle päivälle on iso n. 23hh/pv. Jestas, se on vähiten tämän mun urakan aikana!

Ja vettä on kitattu taasen sellanen 12 kuppia ja vielä ainakin yksi edessä.

ViestiLähetetty: 2012-09-21 12:44:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joskos minä päivittäisin päikkyni tässä kohtaa päivää jo kun sain vihdoin omaa rauhaa ukkosiltani.. :b

Aamupalaksi söin sellaisen eilisen suosikkisämpylän, niistä on todellakin tullut mun suosikkeja ja teen niitä tästä lähin aina. Vois kait sitä joskus kokeilla noita muitakin leipiä tehdä kun kerran tämäkin yksilö oli niin kovin herkullista. :) Leivälle sijoitin voita, 4x ohuen ohutta ylikypsää kinkkua ja 7 kurkkuviipaletta. Kuppi kaffetta kurkun kostukkeeksi tietty, ja kyllä huomas että isäntä keitti kaffit, yh. :E :D

Lounaalla söin eilistä tulista wokkia mikä olikin makuuntunut oikein mainioksi yön aikana, aivan poppasi makunystyröitä. :>
Ja jos osaan, niin tähän ilmestyy kuva wokistani! 8)
[img][IMG]http://i3.aijaa.com/b/00169/10949173.jpg[/img][/img]
HAHAA, osasinpas. :> Mutta saatte arvon kollegat tyytyä linkkailuun.

ViestiLähetetty: 2012-09-21 20:07:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ja jatkuu.. Välipalaksi oli pakko keittää yks 9min muna ja käristää 4 siivua pekonia valkosipulioliiviöljyssä (siksi koska Euroshopperin pekonit on jotenkin kuivia.. o_O). Mun mahaani on muutenkin kurnutellut jotenkin aivan kummallisesti tämän koko viikon, ihan siis koko ajan muka nälkä. Voiko johtua esim. rasvan vähyydestä? Vai mistä? :o

Päivälliseksi sitä ihanaa wokkia lautasellinen, vielä sitä riittää huomiselle, ah. 8)

Ja nyt iltapalaksi söin semmosen suosikkisämpylän. Kauankohan ne muuten säilyy noin niinkun jääkaapissa? Ja pitääkö niitä edes pitää jääkaapissa? Mut niissä on juustoa? :D Vaikiaa. Sämpylä sai päälleen voita, 3 kinkkusiivua ja 5 kurkkuviipaletta. Ja koska nälkä oli edelleen tosi kova, niin kärvensin taas neljä siivua pekonia siinä vsolivado-oilissa. Nyt maha kiittää.

Vettä voisin lasillisen tai ehkä kaksikin vielä ottaa, tähän mennessä niitä on vain 10 tälle päivää juotuna.

Pääkipu alkais mukamas helpottamaan, WOHOO ! 8) Mä oon tässä kovasti tuumannut että mitäs sitä huomenna kokkais kun sitä wokkia ei ole kuin lounaalle. Haluaisin jotain uutta kokeilla taasen. Täytyy varmaan tästä siirtyä tuonne reseptien puolelle seuraavaksi. :) Toki jos juuri sinä joka eksyit lukeaan tätä niin tiedät jotain sairaan hyvää vähillä hh, niin jaa tämä tieto kanssani! 8)

ViestiLähetetty: 2012-09-21 20:22:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt039 Merkki ja tsemit tänne, oon alusta asti seurannut :smt023

ViestiLähetetty: 2012-09-21 20:40:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syötkös merisuolaa? Pari kidettä aamuisin saattaa auttaa tuohon sun päänsärkyyn. Siinä Uusi Atkins-kirjassa selitettiin tuo päänsäryn syy (jota en muista) ja ratkaisu siihen oli suolan syönti.

Hyväksi oon itse havainnut tämän. :smt023 Ite syön puhdistamatonta merisuolaa tai ruususuolaa.

ViestiLähetetty: 2012-09-21 20:57:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RJP89 kirjoitti:
Pääkipu alkais mukamas helpottamaan, WOHOO ! 8) Mä oon tässä kovasti tuumannut että mitäs sitä huomenna kokkais kun sitä wokkia ei ole kuin lounaalle. Haluaisin jotain uutta kokeilla taasen. Täytyy varmaan tästä siirtyä tuonne reseptien puolelle seuraavaksi. :) Toki jos juuri sinä joka eksyit lukeaan tätä niin tiedät jotain sairaan hyvää vähillä hh, niin jaa tämä tieto kanssani! 8)

Moi.
suolan saannista kannattaa huolehtia, juo vichyä ja suolaa kämmenselältä hippusia tarvittaessa.

Tiedon jakoa:

http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=716

Jauhihsen voi vaihtaa broilerii, kinkkuun, salamiin...
Aina hyvää.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-09-21 21:06:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei ihanaa kiitos tästä suolajutusta! Oon aina syöny hirveen huonosti suolaa kun en käytä sitä ruuanlaitossakaan juuri nimeksikään.. :o Mä tykkään maustaa ruokani jollain oikeesti mausteella. :D Mutta nytpäs taidan sitä vähän lisätä sinne sun tänne. :>

Ja oih voih, kesäkurppalasagne on aivan ihanaa, mutta oon syönyt sitä(kin) jo aivan liikaa! :E Mut piää ehdottomasti kokeilla broiskulla tätä myös, en oo osannut niinkun edes ajatella tähän jotain muuta lihasta kun perus jauhelihaa.. :o

ViestiLähetetty: 2012-09-22 19:37:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Japadapaduu! Son lauantai ehtoo ja Seinäjoella kaikki hyvin. 8)

Aamupalaksi tein vaihteeksi kahden munan munakkaan, sotkin sekaan mozzarellaraastetta apauttiarallaa 25g ja kolme ohuen ohutta ylikypsää skinkkasiivua. Mausteena paprika ja mustapippuri ja taisinpa suolaakin sinne hiukan laittaa, kiitos karppikollegoiden suolavinkeistä! 8) Paisto voi/valkosipulioliiviöljyseoksessa. Kuppi kuumaa ja edelleen vaan sillä puolella desillä maitoa. Ja tokihan niitä meni monivitskuu, omegaa, rautaa x2 ja kromia kurkusta alas aamutuimaan myös.

Lounaalla viimenen satsi wokkia, oli jo parhaat päivät nähnyt se sotku.

Välipalaksi piti tässä välissä saada jotain pientä kun kaappi oli tyhjä (kauppahan on jopa niinkin kaukana kun tien toisella puolella.. 8)) ja ukko teki omat ruokansa. Tämä on muuten aika haastavaa tämä meidän elo tällä hetkellä ruuan suhteen kun mä vetelen ketoosin ihmemaassa ja ukolla on massakausi. Oikeestaan vaan proteiini on sama, jos sekään joka kerta. :D Mutta välipalaan! Varastin ukolta n. 50g tällästä sotkua: chilimarinoitua broiskua, sipulia, pekonia ja pepperonia (siis sitä vihreetä tulista juttua :D). Oli nannaa.

Päivällistä lähdin metsästämään Lidlistä, mutta en saanut sieltä haluamaani. Tänään oli jossain superhypermegaoujee tarjouksessa broiskua 450g VAAN 2e aatelkaa ny kuinka halapaa. Joo, mutta sielä oli allas tyhjä. Niinpä käpsyttelin takaisin kotia kohti ja menin tohon naapurin Sittariin palloilemaan. Koriin jäi mukaan 450g lohesta tiskistä, kermaa ja ruusukaalta. Näistä loihdin itselleni ravintolatason kynttiläillallisen ja nautin omasta seurastani kun ukot oli isomummilassa. :mrgreen: Paistoin siis lohekset runsaassa voissa molemmin puolin ja heitin kerman joukkoon, loraus sitruunamehua (ei missään nimessä liikaa, rakastan lohen makua), suolaa ja mustapippuria. Ruusukaalet kans pannulla runsaassa voissa. Nam nam kun oli nam nam! Ai että.

Iltapala on vielä tekeillä, mutta se kuulostaa tältä: suosikkisämpylä, voita, 3x skinkkasiivu, 6x kurkkuviipale ja ajattelinpas keittää siihen vielä munan päälle.

Vettä on mennyt tähän mennessä vaivaiset 9 lasia, joten aika paljon sais vielä tälle ehtoota juoda. Tiedänpä mitä teen ens yönä.

Eipä mulla tänään muuta, adios amigos ja sitä rataa ! 8)

ViestiLähetetty: 2012-09-22 20:01:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ja ihan pakko on maistaa ukon nugetteja! Tuli tohon tuoksuttamaan Pirkan nugeteilla ja sielä oli piripiri soosi ja currysoosi, ei mua se curry niin lämmitä mut se piripiri on pakko testata, eikä sitä voi testata yksikseen. :smt026

Ugh. Piti ihan kaksi maistaa, piripirisoosi ei todellakaan vastannut mun odotuksia, onhan se kuitenkin yksi tulisimmista chileistä. Tuo soosi ei edes popannut, oli sotkettu aivan liikaa sokeria sekaan. Yh. :smt009

ViestiLähetetty: 2012-09-22 20:52:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ps. MÄ HALUAN DIGITAALISEN KEITTIÖVAA'AN NYT HETI ! :smt093 Oliskohan ABC:llä sellasia? :D Ei vaan siis oikeesti, kun mä lasken hh nyt ihan vaan arviolta. Mut onneks oon niin näppärä mamma tuon arvioinnin kans, sitä kun on pitäny tuola koulun"penkillä" aika runsaasti tehdä kun ei aina sitä vaakaa saa käsiinsä juuri sillä sekunnilla kun sitä tarttee. Aika äkkiä siihen on silmä oppinu. Mut kun haluan tietää tarkat grammat että saisin tarkat makrot. Nyt lasken vähän yläkanttiin, kun se on kivempaa sitten ilahtua siitä että ah, eihän niitä hh ollutkaan 27g vaan 24g tälle päivää! :)

Aikomus liittyä myös Kultakaloihin :fisu: tässä joskus kun olis rahaa moiseen niin ei tarttis niin tuota päätä pakottaa laskuhommiin. Onkos muuten sielä niin että sinne voi latoa vaikka nyt esim. ton mun tän päivän päivällisen ainekset (450g lohta, 2dl kuohukermaa ja 250g ruusukaalta) ja se laskee automatik sitte makrot? Se olisi aika mukavaa. =D>

ViestiLähetetty: 2012-09-23 12:23:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sunnuntai päivää arvon kollegat! :smt006

Tähän mennessä päivän sapuskoiksi on kertynyt suosikkisämpylä aamupalaksi, päälle voita, kinkkua ja mozzarellaraastetta ja koko komeus mikroon toviksi. Kurkun kostukkeena sain alas jopa kaksi kuppia kaffia! Jestas! Eikä maistunut läheskään niin järkyttävälle kuin viime aamuina on ollut tapana.

Lounaalla söin loput siitä eilisestä herkusta, lohta, kermasoosia ja ruusukaalta. Nam nam edelleen! Sitruunan maku oli kadonnut jonnekkin mun soosista, mutta oli se hyvää noinkin. :wink:

Mulla on paikat jotenkin aivan yli solmussa ollu aamusta asti, enkä mitään oo edes tehny. Tuntuu siis siltä niinkun olis asunu pari tuntia salilla ja treffaillu painoja, mut ei, ihan soffalla oon kölliny kun mut on vallannut joku superhyperväsy. Superhyperväsy on samaa luokkaa kun tuota vinkuintiaania ekoilla kuukausilla odotellessa, tokikin nyt se johtuu tosta raudan romahduksesta. Uskoisin. :?: R-testi oli ainakin nega, oli pakko testata kun alko olemaan kaikenmaailman oireita, mutta ne tais ollakkin pään sisällä. :smt040 Ehkä tämä solmu johtuukin siitä soffalla köllimisestä? :wink: :lol:

ViestiLähetetty: 2012-09-23 19:34:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Katotaanpas muistanko ilman mun kirjanpitoa loppuehtoon sapuskat. En oo kyllä tainnu tässä syödä ku yhden lämpimän? Kävin tossa "välipala-aikaan" vtutuksen multihuipentumalenkillä rakin kanssa, tuli kierrettyä joku viitisen kilsaa tyhjällä mahalla ja olo oli sen mukanen.. :? Kuten varmaan arvata saattaa niin tossa tilassa ne töppöset menee hiukan kovempaa tahtia kun ehkä tarttis. Toinen hyvä tossa tilassa on siivous, kyllä jumankavita tulee siistiä. Siistimpää kun kevätsiivoilla! :mrgreen: Mutta nyt piti päästä pois kotoa, otti toi isompi ukko niin vahvasti järkeen. Teki hyvää. Ja koira kuolemaa, pääsee vissiin vähä turhan usein nykyään kunnon lenkille.. :oops:

Mutta se eväs. Päätin tehdä kukkakaalisosekeittoa. Aineksina n. 650g kukkakaalta (ihan oikeaa, mä en pakasteisiin kajoa), 2dl Juustoportin kuohukermaa ja Pirkka kevätsipuli sullua n. 180g (mulla ei ollu varaa Koskenlaskijaan mitä normaalisti käytän, säälittävää). Mausteina käytin suolaa ja chilirouhetta. Musta on tullu yhtäkkiä tulisen ruuan ystävä, aivan pelottaa. :lol: Mutta mutta, sit kun meinas jäädä tosi tönköksi niin heitin max. 2dl kukkiksen keitinvettä sekaan. Ainiin, olihan tossa keitinliemessä kasviskuutio. Oli hyvää, ja tulista. :wink: Kyytipoikana keitolla pitää olla leipää, joten suosikkisämpylä pääsi jälleen lautaselle, siihen latasin tota sullua ja kinkkua päälle. Nam nam. :smt049 Mä rakastan ruokaa !

Iltapalaksi aion syödä ton viimeisen suosikkisämpylän tuolta kaapista, päälle sullua, kinkkua pari viipaletta ja löysin jääkaapista keltasta ja punasta paprikaa niin niitä ladon neljä per leipä. Onpa tarkkaa, aivan ärsyttää. :D Antakaa anteeksi. :roll:

Vesitilanne muistaakseni 12 lasia tällä hetkellä, pari vielä kulautan.

Huomenna solis tän mamman puntaripäivä, katotaan mihin suuntaan se viisari heilahtaa näin tiukilla hiilareilla. Aiemmin kun oon vetäny hyvin tiukkaa linjaa niin ei ookkaan paino tippunu ollenkaan.. ](*,)

ViestiLähetetty: 2012-09-24 10:36:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

I :smt049 mondays! Viikon saldo -3.4kg. 8) :smt026 Nyt ollaan takasin kartalla ja tästä on hyvä jatkaa. Tämä viikko vielä tiukkaa ketoilua ja ens viikolla en todellakaan mittaa aamukahvini maitoa. :wink:

Ei mulla muuta, päivitellään sapuskat myöhemmin. 8)

ViestiLähetetty: 2012-09-24 12:36:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Väliaikatietoja.

Aamupalaksi kahden munan munakas, 10 paprikaviipaletta, 3 kinkkusiivua ja mausteena suola ja mustapippuri. Kaks kuppia kahvia kyytipoikana. + Monivitamiini, kromi, tuplarauta ja kalsium poreena.

Lounaaksi söin tossa sitä eilistä kukkakaalisosekeittoa mikä oli yön aikana alkanut haista sukkahielle, nam nam vaan joo. :D :sick: Siis se haisee ihan juustokeitolle enkä voi sietää juustokeittoa.. Kenties liikaa kermaa ja liikaa sullua. :mrgreen: Ehkä mä sitä vielä sen yhden satsin kykenen syömään.

Mua ei muuten väsytä läheskään niin paljon kun viikko sitten. Kai? Kuinkahan nopeesti tollanen rautakuuri vaikuttaa? Oon nyt öö, reilu viikon tota tuplarautaa napsinut, voisko olla hb siis jo nousussa?
Ukkokin luuhaa tän viikon kotona saikulla, kuinkahan me pärjätään kokonainen viikko saman katon alla? :D Tätä tapahtuu niin harvoin että tätä aina vähän niinkun pelkää. :roll: Tiiättekö? Että osaako sitä enää "elää" parisuhteessa? Meilläkin toi tyyppi on ihan alusta asti ravannut reissussa, alkuun 750km päässä pohjoisessa su-tope yö ja nyt on reilun vuoden kulkenut Tampereella ma-to, yhteensä siis kolme ja puolisen vuotta "kaukosuhdetta" takana. Nooh, hiljaa hyvä tulee, tai niin jotkut viisaat ainakin väittävät. Kun vaan muistaa sen punasen langan pitää siinä hyppysissä että mun tapa ei ole ainoa oikea tapa. :roll: :wink:

ViestiLähetetty: 2012-09-24 20:22:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:smt006

Päivälliseksi söiin yllätysyllätys :smt031 sitä sukkahielle haisevaa soppaa. Onneksi se on loppu. :D Kyytipoikana piti ottaa unituoretta suosikkisämpylää, oli se niin tulistunu kaapissa, keitto siis. Leivällä huitasin vaan loppupaketin sullusta.

Iltapalaksi söin tossa suosikkisämpylän taasen ja päälle voita, 3x skinkka ja 8x paprikaa.

Vesitilanne: 11 ja pari vielä kulautan kurkustani alas asti.

Tein muuten noi suosikkisämpylät tänään pelkän mozzarellaraasteen sijasta mozzarella-emmental raasteesta. Tuli muka jotenkin parempia mun makuun? Ehkä toi mozzarella on jotenkin liian "mauton" mun makuun.. Ja ne lässähti taas, vaikka olin valmistellut kaiken mahd. hyvin: uuni oli lämmin ja heitin ne suoraa kiposta pellille ja pelti uuniin. Noh, ehkä niiden "kuuluu" hiukan lässähtääkkin, ilmat pihalle? :D

Kauppareissulla huomasin että apua! Housut tippuu jalasta! 8) :shock: Laitoin siis farkut jalkaan todella pitkästä aikaa (mun vaatetus koostuu nykyään hyvin pitkälti mustista tai harmaista, omista tai isännän kollareista, painijanselkäisistä pitkistä topeista joita on jokasessa sateenkaaren värissä ja erilaisista puuvillaneuleista) ja ne oli ihan siis tosi löysät, koko ajan sai olla kiskomassa. Henkselit olisin ostanu jos olis varallisuutta. :D Mutta oon ostanu noi farkut ömm...max. kaks kuukautta sitten ja noi on kokoa 29/34 (koko aikuisikäni aikana en ole alle 30/34 kokosia koipiini saanut). Farkkukaupoille siis! :smt035

ViestiLähetetty: 2012-09-25 12:50:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oih ja voih. Se on syssy nyt. Aivan upeen näkönen sää pihalla, mut aamusella kun kävin rakkimuksen pissattamassa ipanan kanssa niin nenä meinas jäätyä. :E Pakko kai se on uskoa että tänäkin vuonna Suomessa on neljä vuodenaikaa yhden sijaan.. :cry:

Aamupalaksi söin äkkiä suosikkisämpylän voilla, parilla kinkkusiivulla ja neljällä siivulla paprikaa, kyytipoikana join pari kuppia kahvia päiväysvanhalla maidolla. :shock: :sick:

Lounaaksi väsäsin keittiön esiin kaivamisen jälkeen Jytkyn, sotkin sekaan sipulin, n. 50g porkkanaa ja n. 100g emmental-mozzarellaraastetta. Petyin pahasti. :shock: Se tuoksu mikä sieltä uunista tuli jo puolen tunnin kohdalla! AH :smt049 Mutta ei. Se oli todella mautonta (vaikka laitoin ohjetta vastaan suolaa ja mustapippuria ihan niinkun murekkeeseen kuuluukin laittaa) ja mua vaan yksinkertasesti oksettaa löysäksi jäänyt pekoni. :sick: Anteeksi vain. :shock: En muista koska olisin viimeks jättänyt ruokaa, mutta tänään oli pakko. :roll: Kylkeen "uppopaistoin" voissa porkkanaa ja punajuurta. Ukolle tein kylkeen makaroonia ja ruskian soosin.

Mutta nyt taidan tästä poistua vaakatasoon ukkoni kainaloon. 8)

ViestiLähetetty: 2012-09-25 20:00:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Siis ihan oikeesti! Jytky! Yök. Latasin päivällisellä lautasen täyteen porkkanoita, punajuuria ja siivun Jytkyä, mut apua Ei menny alas kun pari haarukallista! Oksennus ihan meinas lentää.. :sick: Söin sit lounaaksi lopulta suosikkisämpylän paahtimen kautta voilla ja partista n. 100g vadelmilla. Todella ravinnerikas ja runsas ja ties mitä muuta tuo mun päivällinen.. :lol:

Eipä iltapalassakaan ole sen koommin kehumista: 5 nakkia. Jotain Atrian olisko olluuuuuu A-luokan nakkeja? En sen koommin paketin kylekeä vahdannu, mulle riitti jotta siinä oli hh 3g/100g. Lohtueväs siis illalla.

Vettä on menny tähän mennessä taas vaan 9 lasillista, pitääpä kulauttaa vielä muutama alas ennen unille suuntaamista. :)

Tää päivä, tai siis ehtoopuoli on ollu jotenkin aivan superraskas. Johtuu ehkä siitä että myönsin vihdoin ja viimein ääneen kärsiväni vauvakuumeesta ja haluavani ihan oikeasti sen toisen lapsukaisen. :shock: :oops: Ja sit vielä kun tota pientä miestä piti huudattaa nukkumaan laittaessa niin itkuhan siinä tuli. :cry:

Huomenna parempi päivä, I hope so. :smt015

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00