Nonniin. Alotanpas uuden ketjun, siis joskus sata vuotta sitten yritin pitää ruokapäiväkirjaa, mutta siitä ei tullut mitään. Tai tuli, mut se oli tylsää luettavaa niin en jaksanut enää pitää sitä.. :E Mutta nyt jaksan, vaikka olis joka jumalan päivä samat nurinat!
Näin ensalkuun, kuka olen? Kotiäiti 1v 1kk ikäselle poikalapselle. Ukkokultakin löytyy, reissuhommissahan tuo on niin eipä sitä juuri kotona näy. Kokkiopinnot puolessa välissä, vuosi jäljellä. Siitä kun viimeksi yritin päiväkirjaa pitää on painoa lähtenyt reilu 10kg ja senttejä yhteensä n. 30cm. Nyt mitat näyttää tältä: 172cm, 66kg (ry 88, napa 94, la 92), mainittakoon että vyötäröä en oo mitannut missään vaiheessa, tai oon, se on koko tämän urakan aikana pienentynyt sentin tai kaksi ja nyt on seuraavana kylkiluut edessä.

Kaikenkaikkiaan synnytyksen jälkeen mammasta on poistunut 35kg edestä ylimääräistä (joista tokikin n. 15kg raskauden tuomaa) ihraa. Ja lisäys: ennen raskautumista puntarissa siis lukema 83kg.
Mutta se ruokapäiväkirja. Tänään otin itseäni jälleen kerran niskavilloista kiinni, ja nyt se ote pitää. Hyvin on löysäilty viimeisen kuukauden päivät niin nyt sen on pakko pysyä hyvin tiukkana.
Aamupalaksi kiskoin kahden munan munakkaan puolella desillä tonnikalaa ja kinkkuviipaleella, mausteena paprikaa ja mustapippuria, neljä siivua pekonia ja kurkun kostukkeena kuppi kahvia puolella desillä maitoa. + Vitamiinit ja kromi.
Lounaaksi päätin tehdä piiiiiitkästä aikaa kaalilootaa, siis ihan karpisti. Laitoin vähän enemmän porkkanaa kun ennen, ettei olis pelkkää kaalta, jauhelihaa ja sipulia. :b Mausteina haudutinvedessä kaks kasvisliemikuutiota ja vuokaan puoli litraa lihalientä. Samaa sapuskaa meni myös päivällisellä ja molemmilla vain yksi lautasellinen! Yksi mun monista ongelmista on ollut se että sallin ihan liikaa, kuten mättää ruokaa sisuksiin kauhakaupalla vaikka olisin jo täynnä. Nyt on raja vedetty.
Iltapalaksi Minihiilari, voita, kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, salaatinlehtiä ja keitetty muna. NAM NAM!
Päivällä join myös toisen kupin kaffetta puolella desillä maitoa kun äitee kävi kylässä. Kieltäydyin kauniisti puolukkaruispiirakastakin! HYVÄ MINÄ!

Vesilaseja (reilu 2dl) on tullut päivän mittaan kitattua 11 kipalesta.
Fiilikset päivän päätteeksi? Ihan hyvät, oon aika ylpeä itsestäni kun söin vain yhdet lautaset molemmilla lämpimillä aterioilla. Ehkä siitä johtuen nyt on hiukan nälän tunnetta vaikka söin reilu tunti sitten ton super iltapalan. Kaikenkaikkiaan hyvä päivä, päätä särkenyt vaan ihan koko päivän eikä mikään lääkitys tunnu auttavan, mutta silti mulla on nyt aivan yli hyvä fiilis tän homman kans ja aivan sata lasissa painan nyt menemään, enkä päästä irti niistä niskavilloista!