karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:37:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1037 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 552 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mimmis voimaantuu!
ViestiLähetetty: 2011-07-27 14:34:27 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
No kuulkaas, laitetaas päikky pystyyn. Lupaan, että en kerro syömisiäni ainakaan kovin tarkkaan. Toivotaan, että ei tarvi mihinkään ihmesäätöihin alkaa ja vaakan kanssa pelehtimään, vaikka, joo fakta on se, et nyt ollaan menty kriittisen pisteen yli, BMI 40.5. En osaa edes kuvitella miten hirveää se on. En vaan oo vielä tajunnu. Välttelen peilejä ja oon paljon kotona, niin ei tarvi asiaa sen kummemmin pohtia.

Faktoja Mimmiksestä niille, jotka ei mua vielä tunne: Karppilandiassa pörinöitä reilu 3 vuotta, laihtumistulos pyöreä nolla. :) Tätä elkää peljätkö, sillä karppaus on mun juttu ja tässä matkalla on selvinnyt terveydentilasta yhtä jos toista tärkeää.
Lapsia on tänä aikana siunaantuntut 3 lisää, eli nyt ois 4 lasta. Aika täydellistä, 2 poikaa ja 2 tyttöä. Vanhin on nyt 3.5 vuotta ja nuorin 6 viikkoa. Kaksoset ovat 1,5 vuotiaita. Eli ei tässä hirveästi jouda itseänsä hoitamaan, vaikka halu olisi kova. Nyt vaan sitten antaa ajan kulua.

Mitähän mä tähän alotukseen aikoin laittaa? No, vanha ketju löytyy jostain, siellä on paljon terveyden pohdintaa. Mut tämän hetkinen todellisuus on se, että kilpirauhasen vajaatoiminta löytyy todellakin ja veriarvojen perusteella se olisi nyt sitten typeII (Mark Starr: Hypothyroidsm typeII kirja tietää enemmän, siitä on sitaatteja paljon YouTubessa). Ja söin viimeisen raskauden aikana jo tyroksiinia ja nyt olen vaihtanut sen sitten Erfa Thyroideaan. ... jatkan joskus...

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-27 14:43:08 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
pari vielä...

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-27 15:05:56 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
No nyt näkyy kymppitonnikin täyttyneen! :mrgreen: Tsemiä kaikkeen! :smt023

PS. On sulla ollu sanottavaa, kun nyt jo noin paljon viestejä! :mrgreen: Nimimerkillä "Neljä ja puoli vuotta eikä edes 6000 täynnä" :lol:

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-27 18:04:39 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
No niin, laitetaas tänne takiaismerkki, jottet pääse hukkaan :smt023

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-27 22:48:15 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Kymppitonnit oli ja meni. ;)
Well, noo mitäkökä sitäkä? Noh selkä on kippee ja käsi puutuu.
Läski molen.
Aion laihtua.
mutta en vielä, koska lääkitys ei ole kohdallaan.
Huomioitavaa kuitenkin, että nyt ois 4 päivä tuota Thyroideaa ja selvä virtapiikki havaittavissa! Oon imuroinut, vaihtanut lakanoita, kuurannut saunan lattian (ei ollu tuon käden takia hyvä idea) ja laittanut kaverille tukkaväriä kaiken muun ohella (muu on sit yleensä ottaen pyykinpesua, vaipan vaihtoa, keittämistä, vauvan tissittämistä jne...) eli onhan tässä nyt saldona se, että oon tehnyt enemmän tänään kuin viimeisen parin viikon aikana yhteensä "ylimääräistä". Jipi. No kunhan ei kovin kamalaa romahdusta tulisi, niin passaa mulle!

Ruokahalu ois ihan kiva.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-27 22:55:03 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
Melkein kuin mun näppiksestä. Paitsi etten oo nainen (joskus tekis' mieli olla) eikä beeämiiarvot oo ihan tuolla. Kyllä sinä onnistut, oot niin tolokku ihiminen. Voimia!

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-27 23:14:57 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
No mutta vihdoin on sullakin päikky! Jään ehdottomasti seuraamaan :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-28 01:38:36 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Hups, moneskohan. Mut teretulemas kaikki vaan!
Pikku-iikka kirjoitti:
Kyllä sinä onnistut, oot niin tolokku ihiminen. Voimia!
Kiitos paljon! Tolokusta en tiijä, mut ois mulukku, niin homma ois nopeasti hoidossa. :lol:
Mies alko tuossa kuitenki, et jos huomenna ostettaisiin polkupyöriin uudet kumet, niin pääsis nuita metsäpolkuja rälläilemään. Mä tykkään maastopyöräilystä, mutta en sattuneesta syystä oo aikoihin harrastanut moista. Mummopyöräkin on saanut ruostua ihan rauhassa. Ainoa liikunta tämän hunnilauman perässä hiihtämisen lisäksi on nurmikon leikkuu, ja mulla on ituhippiversio ruohonleikkurista tottakai, en tykkää polttomoottorivermeistä. Syykin selvä, ne haisee, tärisee enkä saa niitä käyntiin. Tuo lykittävä versio toimii, jos oon tankannu aamusella kermakahvet. Sitäpaitsi se on turvallinen ja kuulen ja näen ympärilleni, niin lapsetkin voi olla ulkona. Eli leikkaamaan ei tarvitse alkaa erikseen, vaan sitä voi tehdä vaikka kun ipanat kykkii hiekkiksellä.
Ehkä jotain sumpavideoita pitää hankkia kans ja on meillä WiiFit, tosin sitä on käytetty viimeksi öö, no öö ehkä tosi kauan sitten. Missä lie koko konsolikaan? Esillähän näitä juttuja meillä ei voi pitää, kun eräät nimeltä mainitsemattomat marakatit rikkois kaikki kalliit kamppeet. Esikko saattais jo osatakin opastettuna Wiillä pelailla, mut hunnit ei.

Nii, Riekkoseni, kun en muistanut tuonne sun ketjuun sanoa, niin tähän sit laitan muistiksi ylös, et arginiinista on hyvä kirjakin kirjoitettu, Jyrki Penttisen "Arginiini - 2000 luvun ihmelääke", raflaava nimi. Joskus vuosia sitten sen luin ja oli kyllä ihan vaikuttava kirja. Tuon vuoksi olen kiinnostunut ylipäätään aminohapoista, testattuna on tyrosiini, josta en huomannut mitään erityistä vaikutusta ehkä (ehkä siksi, että olin kilppariltani jonkin verran paremmassa kunnossa tuolloin, mikä lie syynä sitten?) ja beeta-alaniini, joka on karnosiinin esiaste ja siitä on kyllä positiivista sanottavaa. Auttaa jaksamaan paremmin, kun se karnosiini puskuroi maitohappoja lihaksista ja muutenki se on kai punttiukkojen vakiokamaa jo. Tosin ihan todellä rasittavan tuntoista se kihinä mitä siitä mulle tulee, toiset ei huomaa mitään ja mulla se on jotain ihan kamalaa. :D Hassuinta on, et jos vaikka säikähtää tms niin se kihinä voimistuu, erityisesti käsien päälispuolilla. Jännä. Mut arginiini saattaa mennä testiin. Olikohan jotain muuta mitä oon testannut? Aa, purkillisen karnitiinia, siitä ei ollut kans mitään iloa.
Eli arginiini-ornitiini yhdistelmää testannen joskus.
Huomasin tuossa, et mä oon oikea kävelevä luontaistuotekauppa, kun tempaisen nappulat napaani. Noo, elämä on. Pitäs nyt asennoitua etsimään oikein hyvä kombo niistäkin. Maggea oon kai pisimpään syönyt säännöllisesti ja se vaikuttaa mulla ainakin migreenin esiintymistiheyteen niin, että en ole enää muutamaan vuoteen pitänyt varallakaan kohtauslääkkeitä. Aika hyvä sellaiselle, jolla on ollut kohtauksia pahimmillaan monta viikossa.
Näistä vois joskus jauhaa lisää.
Kaverini sanoin, meillä on ihan sopiva vuorokausirytmi, pallon puolisko on vain väärä. Et pitäsköhän sitä sit muuttaa vaikka Australiaan? Jaa, tai Uusi-Seelanti vois olla jees, grass fed lammasta joka puolella. Jai!
Suuri toive/haave whatever oiskin se, että jos me joskus saataisiin hankittua pieni tila, jossa ois tilat pitää eläimiä vähän enemmän kuin nyt (8 kanaa, 3 broileria eli kukkoa ja 2 kuttua), niin voitaisiin kasvatella kalkkunoita, broiskuja, lampaita ja possukoita ihan ruuaksi. :) Ei tuntuis lainkaan pahalta syödä itse kasvatettua elukkaa. Riistaahan meillä menee, lähinnä hirveä. Poron vois ostaa kyllä talveksi. Tämä pentulauma saa syötyä meidät muuten kaupan eväillä vararikkoon...
Kaksi sikaa on varattu syksyksi kaverilta ja niistä me saadaan ainakin pärtöjä koiralle ja ehkä vähän lihaa, pakastin on vaan turhan täysi jo nyt ja sit jos ottais läskit, mikäli niissä on, ja kokeilis keittää laardia. Jos ei oo hyvää, ku en possusta tykkää, niin syötän piskille. Se on 8 vuotta eikä siitä uskois ikinä. Koiratkin karppaa, nääs. Kasvihuoneen tarvin ehdottomasti ja ison kasvimaan, niin saa kasvatella itse ruokaa ja siis muutakin kuin pottua ja porkkanaa. Yrttejä mulla on nytkin, mutta varsinaista kasvimaata en jaksanut sen ison mahan kans väsätä.
Tosin ihan sama, ku vuohi söis ne kaikki kuiteki. Kuten mukulapökkövehkaparat, joille vaihdoin isommat ruukut ja uutta multaakin annoin ja unohdin ne onnellisesti pihalle ja päästin sit vuohet syömään... tuloksen arvaakin. Jos tonttia on 3 hehtaaria, nii millä todennäköisyydellä vuohi syö juuri nuo kasvit. Aivan, toisesta on lehdet viety ja toinen on enää 20cm tappi, et paremmalla onnella ens kesänä. Nämä oli jo kuitenki aika hienoja, metrin mittaisia.

Mut nyt ois aika ehkä unille, ku aamulla on pikkusankarin neuvola. Tyyppi ei meinannut aluksi kasvaa ja meillä on painoseurantaa pidetty nyt kuukausi ja herra on sit ottanut kilon elopainoa! Se on aika paljon noin lyhyelle kaverille. Muutenki aivan ihana vauva, syö ja nukkuu. :)

Tänään oon syönyt kahvia ja kermaa, jauhelihakeittoa, jossa pottua, vaan ku ei maistunu niin en syönyt kovin ja iltanen olikin superkarppi eli maitoon keitettyä kaurapuuroa. Niistä isoista hiutaleista. Voisilmällä toki ja kaveriksi meni vähän metukkaa ja juustoa ja maitoa pari lasillista. Mun pitäs oikeasti nuo maitotuotteet heivata... Ja viljat. Eli luulen tuon nälättömyyden johtuvan ihan tuosta kermakahvista, siinä on sen verran kaloreita, et ei kai se nälkä älyä tulla? Varsinkin jos se pitää paikkaansa, että se nostais insuliineja kovin, niin sittenhän se vie vielä nälkääkin. Siis tämän mukaan: www.jussiriekki.fi

Ja Valtsu on kirjoitellut suolahapoista, joiden testaaminen on kans edessä silleen "tosissaan".

Nyt unta!

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-28 02:03:23 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
No ei ihan zumbaa, mut ketkuttaa tämäkin:

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-28 06:33:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Mun mielestä karnitiinia ei suositella jos on kilpparivaivoja. Toivottavasti nyt muistan oikein.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-28 07:23:54 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
Saman olen lukenut jostakin, mutta ei oltu kuiteskaan perusteltu. Tarttis tutkia.

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-29 08:54:53 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Niinno enhän minä sillon ollutkaan "kilpparivaivainen" vaan luulin olevai laiska, tyhmä ja lihava muuten vaan. ;) Pitääpä tutkia tuo, et pitääkö paikkaansa. Mut onkin nyt puhe, et jos se arginiini menis testiin?

Muoks: Tjaa, sain kilpparilabrojakin tuossa, nyt on vertailuarvot sit Thyroideaan tuosta tyroksiinista. Olo on ihan kamala ku olen nukkunut taas liikaa ja tuo meidän vuoden vanha futon on oikeasti ihan paska, hirveällä kuopalla jo nyt (tai no parissa viikossa meni) ja vaikka sitä rullaa jne niin ei auta. Ja siksipä saankin sit aamuisin herätä hirveään tuskaan tuolla alakerrassa, kun nivelet paukkuu liitoksista. Tooosi kiva.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-29 10:59:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Voiks sitä nukkua liikaakin? :o

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-29 23:50:58 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Kyllä voi! Olo on aivan hirveä, krapulainen ja tuskainen jos on nukkunut "liikaa". Mä suttaan parhaiten, jos nukun 4-6 tuntia, niin lisispörinöillä paahtaa päivän, mut jos nukkuu 9 tuntia niin oksettaa vaan koko päivän. Saapa nähä mitä tuo Thyroidea tekee. Yleensä nukun noin 03-08 (tai joskus jopa 10 asti ja herään ja käyn ylhäällä 1-3krt yön aikana). Eilen menin nukkumaan jo 00.00 ja olin nukahtanut sohvalle 18 aikaan ja 21 aikaan, josta nousin 22.15. Aivan järkky olo oli tänään koko päivän, ku en aamullakaan päässy hereille, vaan 08.15 siirryin sit vielä sohvalle nukkumaan ja nousin ylös 9.45 aivan hirveän kiukkuisena. Ei selvästikään sovi mulle tuo nukkuminen. :) Tai sit oon nukkunut takavuosina jo varastoon tarpeeksi.

Tämän päivän evästykset oli sit taas vähän kuten miten, eli 10 aikaan kermakahvia, 12 aikaan maitokahvia ja 18.30 kaalipataa reippaasti ja meni siinä waldorfin salaattiakin ja punajuuria, oisko ehkä 40g menny hiilareita. Nyt äsken söin 3 nakkia ja dippasin niitä kermaviilidippiin, siinä on jotain mausteita missä lie varmaan sokeria hiukan ja homejuustoa. Ei oo nälkä. Mut päätä särkee...
Töissä kävin ja lenkillä hissukseen kävelemässä koko perheen kanssa ja pihalla tuumailin jos jotain ja kynin kukon. Eipä tehnyt tiukkaakaan. Ei oo muuten mitään broileria tuollainen itse kasvatettu kukko, nättiä riistamaista lihaa. Tosin vaan jotain puolen kilon painoinen, mut ei tää ollutkaan mikään lihabroileri, vaan maatiaiskana ja vain vajaa 3kk ikääkin. Selkä on ollut kuitenkin vähän parempi tänään, et ei huono päivä.
Huomenna pitäs olla superpirteä, lasten vaatekaapit huutaa laittajaansa ja onhan tuota rästihommaa jos jotakin. Jos vaan ottais rennosti ja imurois ja luutuais ennenku lattian väriä pitää muistella.
Sain labratkin, on se tyroksiini lopulta sit potkinut ja kortisoli oli viitteen alakantissa ihan (virtsan vuorokausikeräilystä, eli keskiarvo), pitänee lääkäriä infota asiasta.

Oisko kuiteki niin viksu et menis unille?

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-30 07:03:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Vai on täällä tämmönen ketjukin..piti ottaa ihan "silmä käteen", että näki :D
Tuttua tekstiä Mimmikseltä..huoh!!

Kun luin tätä ketjua mielessä alkoi pauhaamaan

http://www.youtube.com/watch?v=9F3-LOmDSPo

Mullei ole kolome tonni täynnä vaikka olen täällä seilannut puoli elämää...

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-30 14:06:24 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Merkkaus :smt001:

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-30 18:04:21 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Sonmoro!
Meni ne eiliset evästykset vähän ketuiksi sitten, ku söin 9 kpl mariannekarkkia siinä surffaillessa. Tänäänkin olen syönyt pottua ja mariannea 3kpl ja fasun keltakulmaista 3 palaa... pitäsköhän oikeasti lopettaa tuo karkin osto? No mutku ei se tee enää muuta ku turvotusta, ei tuu päänsärkyjä tms verensokeriromahduksia, niin sitä on sitten turhan armelias. "joskus" on kestänyt nyt koko kesän, ei hyvä. Pitäs sitä oikeaa ruokaa syödä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-30 18:21:43 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
Niin pitäiskin [-X Ihan vaan ittes ja pikkusen takia :wink: Hankalaa tietty jos ei maistu,toisaalta maistuisko oikea ruoka jos ei maistuis karkki :roll: No,kyllä sää sen selvität kunhan saat alkuun.Taitaa olla sitä muuta miettimistä ja touhua aikas tavalla niin ei välttis sitten kaikkea jaksa.Kaikki aikanaan :smt045

niin ja moro vaan,olit tämmösen päikyn tänne pykänny :smt039

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-30 22:33:35 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
*käy vaihtamassa karkkipussin salavihkaa makadamiapussiksi* :mrgreen: Tästä lähtee!

Ja kerro tosiaan miten tuon arginiinin kanssa käy. :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mimmiksen kymppitonni!
ViestiLähetetty: 2011-07-31 00:04:02 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Mantelipussi löytyy kaapista, pitää vaihtaa ihan aluksi siihen. Macadamioita ei täältä periferiasta saa... Murr.

No mutta joo, eilen pääty kukko pataan. Tänään sen marinoin vihreässä märstässä (persiljaa, lipstikkaa, basilikaa, timjamia, rosmariinia, oliiviöljyä, suolaa, pippuria ja sitruunamehua) eli ajoin tuon soosin ohueksi teharilla ja kypsensin sen runsaan voin kanssa uunissa. Nypin lihat kastikkeeseen ja heitin luut vielä keittymään liemeksi, sinne laitoin etikkaa, sipulia, porkkanaa, laakerin lehden ja pippureita, varmaan suolaakin, en oo varma. Mies meni kukon sit nylkemään, kun ei jaksanut nyppiä. Mutta koska homma on yhtä iso enivei, niin aion nyppiä tästä lähin, että saan rapeaa nahkaa. ;) No otin minä kukkoparalta sit vähän sulkia ja höyheniä talteen, et jos niistä jotain tekis tai ei tekis. Ehkä ne jää jonnekin pussiin pyörimään, kunnes nakkaan ne uuniin. (siis kaikki turhake pitää täällä polttaa, se on kivaa, tosin kompostikin syö aika paljon kaikenlaista) Ei tehnyt tiukkaakaan, kun se on eettisesti kasvanut onnellinen kukko ja elämä vaan on niin julmaa, että tänne synnytään ja sit päädytään pataan. Mielummin näin, kuin tehareita. No niitäkin syödään, koska syötävä on, mutta etoohan se hiukan. Eli toiveissa ois tulevaisuudessa saada mieluusti kaikki syötävä liha tässä talossa ihan itse kasvatettuna tai riistana. Luomua saa niin vähän ja harvoin täälläkin, että sen varaan jos jää, niin jää eläinprodet syömättä. Mulla on vielä koneessa lisää muniakin, sieltä tulee lisää tipukansaa. :)
Ja esikko tuli sit ulos vielä, ku laiteltiin sitä pientä elukkaa ja sit se tuumi, et "miksi se tipu on siinä? Onko se kuollut? Höh, voi minun pientä eläinparkaa", sit sydäntä viiltävän vakava ja surullinen ilme. Ja minä sitten selitän, että näin oli tarkoitus kukolle käydä, että niitä on liikaa ja osa syödään. Eipä tuosta oo puhuttu sen jälkeen, eli ilmeisesti 3.5v on sinut asian kanssa? Minusta on vaan hyvä, että lapsi tietää, mistä ruoka tulee.

Pitääpä luetella mielenpäällä olevia juttuja, eli
suolahappo ja mahaongelmat
kilpirauhanen ja lisämunuaiset
ruoka ja ravitsemus
ketoosi
Hexebergin kirja btw pitäs kohta ilmestyä ja se Hormonidieetti kiinnostaa kans ehkä ja se Khardazzian vai mikä se nyt oli. Eri asia ehdinkö niitä lukea koskaan. Pp odottaa tuolla kans, huutelee ihan. :D Mulla jää nykyään kaikki akkain lehdetkin kesken, luen sitten monta kuukautta vanhoja lehtiä, onneksi sisustusjutut jne eivät vanhene kovin pian. Isältä tuon aina pinon Apuja, vaan niistäki luen ehkä kolumnit ja se ois siinä.
Noo onhan sitä muistettavaa tämän kaiken lisäksi tässäkin. Tänään tein "en mitään" eli ihan normit kotijutut lasten kans ja oltiin ilta vielä pihalla, kun iskä tuli kotiin. Minä en siis yritäkään revetä näiden kanssa yksin ulkona, no joskus jos on hyvä päivä, mut tänäänkin pikkuvauva keksi sit olla vielä tissiä vailla jne... Eli yhtä säntäilyähän siitä tulee.

Mä teetin lääkärin pyynnöstä sen kortisolin vuorokausikeräilyn virtsasta ja sen viitearvo oli 30-155 ja mun arvo 55, eli sanoisko tuo et on vähän stressiä? Toisaalta tarkemmin tuosta ei nyt ota selvää, ku vuorokauden keskiarvon, mut mutulla vetäisin sen niin, et joudun tässä vielä ottamaan kortisonit kaveriksi. Eipä se sikäli mua haittaa, ku nuo lisisten ongelmat ovat olleet niin ilmeiset. Onneksi ne kai ovat tässä kotivuosina jonkin verran parantuneet itsekseenkin. Harmittaa vain hirveästi, että esikoinen ehkä sitten peri mun ongelmia...

Tämän päivän ruuat ovat olleet ihan säälittävät:
Kermakahvia
lapsille tein nakkikastiketta ja uusia pottuja, söin kaksosten jämät.
Jossain välissä söin kai 4-5 niitä manteleita.
Kermakahvia ja 4 palaa keltakulmaista fasua.
nyt 00.30 aikaan söin ison palan näkkäriä, päällä voita, juustoa, metukkaa ja tomaattia, kupillinen teetä ja siihenkin tipahti sokeria... Huoh, oon toivoton. Söin varmaan 3 mariannea tänäänkin. Pitäsköhän syödä ne loppuun, ettei tuu käytyä kaapilla.

Pitäs tehdä suunnitelma lisäravinteistakin. Ja sitä suolahappoa pitää muistaa iHerbistä tilata ja hennaa.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1037 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 552 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)