karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 23:18:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 602 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 731 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-09-30 19:36:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
C. Sinulla näyttää olevan oma sivu. Kokeilin sitä ja panin alun sille. Mutta minusta se on hankala, koska sielllä ei voi muokata omia kirjoituksia. Ja eikä edes tiedä mikä näkyy vaan itelle, ja mikä muille. Enhän edes tiedä miten löydän takasin sivulleni. :o :o

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-30 21:16:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Jos C olen minä niin:

Tarkoitatko kampanjasivuja? No niitä on kaikilla karppaajilla, jotka osallistuvat Routaporsas-laihtumiskampanjaan. Siellä on oikeasti vain painokäyrä, ei muuta. Saa sinne toki kommentoidakin.

Poistin kommenttini tuossa edellä, kun se oli liian setämäinen. :oops:

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-01 07:40:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Jos aikoo käyttää **Laskutikkua** mistä sen käyttööön löytyy ohjeet.
karppaus.info :: laskutikut

Sitten on Painoindeksi,
Ja laske Taivoitepainosi; Painan tästä ja sieltä tulee , Pituus, ja Tavoite -BMI ja Tavoitepaino
Mitähän tuo Tavoite BMI tarkoittaa, ja miten sen luvun löytää?

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-01 09:31:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-29 21:08:29
Viestit: 1975
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Kun laitat sinne tavoitepainosi, laskee ohjelma sen BMI: n automaattisesti.

Itse oon merkannut mittani kultakaloihin, ja hyvin on ohjelma pelittänyt.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-03 16:44:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Ennen opetettiin, että leipa ja peruna ei lihota, ja niitä voi syödä niin paljon kun haluaa eikä liho. Ja että se on se mitä syö niitten lisäksi, että se on se mikä lihottaa.

Ja juuri kun on oppinut ja tottunut tähän, niin kaikki muuttuu

Nyt olen lukenut, että sitä voi tulla vaikka perunalle allergiseksi, jos sitä syö aina ja että ne on hiilihydraatit jotka lihottaaainakin Dibetes-potilasta, ja on jo omakohtainen kokemuskin tästä asiasta.

Sain aika pian Karppaamalla 6-7 kg pois, mutta heti kun aloin pinnaamaan Karppaamisestta tuli 41/2 takasin, siis vikkon sisällä.

---------------------------------------------------------------
Eräs Reportteri teki Testin, ja hän söi Ruotissa Max Donalsin tuotteita kuukauden ja lihoi muistaakseni 30 kg sinä aikana.
Mutta siinä meni kokonainen vuosi, ennen kun hän sai nämä kilot pois.

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-08 19:41:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Olen yrittänyt etsiä kaikki mitä saan käsiini ja lukea ja etsiä Tietoa näistä asioista

Olen yrittänyt olla koko ajan silmät ja korvat auki, että jos jostakin saa Vinkkejä.
Nyt tuntuu, että jospa sitä olis löytynyt sen verran että olis hyvä pohja jolle vois jotakin rakentaa.
Onneksi minulla on Miehen tuki takana ja hän syö samoja ruokia paljon kuin Itsekin, vaikka tosin hän
syö myös Hiilihydraatttipitosia Ruokia.

Sen olen jo nähnyt, että en kestä hiilihydraatteja. Mutta ihme ja kumma, mitä minussa on tapahtunut?
Olen kestänyt paermmin sokeria tämän VHH-Ruokavalion aloittamisen jälkeen, kuin aikasemmin.
Ennen en kestänyt kuin keraan viikossa ottaa pullan, nyt olen ottanut monena päivänä Jäätelön peräkkäin,
mutta sitten kyllä jo tuli tunne että ei enää kestä sitä. Vaan sokeri alkaa nousemaan.

Se kertoo sen mukaan mitä itse ymmärrän, että olisin tullut kesän aikana paremmaksi tällä Ruokavaliolla.
Mikä tuntuu aika ihmeelliseltä, koska Terveyskeskuksessa sanottiin että tämä D2 ei koskaan parane.

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-11 13:18:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Nyt syötiin lohta uunissa paistettuna. Tavallisesti se on syöty perunoitten kanssa, mutta entä nyt?
Se syötiin nyt pakasteherneitten, kukkakaalin, sienten ja tuoreen kurkun kera.

Seuraavan päivänä tehtiin keitto. Koska olen nyt nähnyt että kestän 1 annkoksen hiilihydraattia päivässa, siis sen alimman mukaan eli 20-30g leipää päivässä, tai sitten perunaa noin 80-100g, tai kaurapuuroa n. 150g ja siti paino putoaa. Siis jos valitsen vaan yhden vaihtohdon näistä yllä. Ja tämä tuntuu hyvältä, että voi edes joskus syödä hh-ruokia.

Sitä seuraavana päivänä en syönyt enää perunaa, vaikka lohikeittoa jäi, vaan otin siihen uunista jääneet vihannekset ja mies söi keiton peruntoitten kansa. En kestä joka päivä perunaa vaan silloin tällöin vaan.

Tämän vaikean alkuajan jälkeen voi sanoa, että kaikkeen tottuu aikanaan. Ja jos tulee sairaaksi jostakin ruuasta, silloin se on jo helpompi luopua siitä, joko osittain tai vaikka kokonaankin jos tarve vaatii sitä.

Ps. Aivan alussa, siis alkukesästä karppasin aivan kokonaan. Mutta niinhän niissä kirjoissa mitä olen lukenut on että kun pääsee alkuun karppauksessa, että kokeilee miten paljon hh-ta kestää. Kun sekin näyttää olevan niin yksilöllistä.

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-11 19:27:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Otsikko; Mitä Karppaukseen kuuluu?

Vastaukseni; Siihen kuuluu uskomattoman paljon, jopa niin paljon, että ensin tuntui että ei jaksa ottaa kaikkea vastaan.
Mutta minulle sanottiin, että älä tee tästä asiasta liian vaikeaa.

Se on vaan niin, että kun on uusi asia kysymyksessä, sitä tarvitsee vähän aikaa sen sulattamiseen.

Nyt alkaa näyttää jo näköalat selvemmältä kuin alkukesästä, jolloin aloin kokeileen Karppausta. Ja tietenkin tuli ensin Pettymys, kun otti hiilihydraatteja liikaa takasin ja paino alkoikin taas nousta. Nyt on onneksi löytynyt oikea suunta ja paino taas laskussa.

Kiitos tämän Foorumin, että olen juuri täällä saanut niin paljon tukea tähän Karppaukseen! :D :D

Ps. Olen kirjoittanut tästä vähän lisää omalla Blogillani osiossa Oma tarinani.

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 09:06:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Vielä ei ole selvinnyt sellainen asia, Miten tämä toimii tässä Karppauksessa; kun Keittokirjoissa opetetaan että pitäis syödä vähärasvasta lihaa ja sitten leikata se ylimääräinen Rasva pois.
Muuten onko täällä Oma Sivu vai näinkö väärin, ja miten sinne pääsee?

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 09:14:34 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26301
Nora12 kirjoitti:
Vielä ei ole selvinnyt sellainen asia, Miten tämä toimii tässä Karppauksessa; kun Keittokirjoissa opetetaan että pitäis syödä vähärasvasta lihaa ja sitten leikata se ylimääräinen Rasva pois.


Toimii siten, että ostaa rasvaista lihaa eikä leikkaa sitä rasvaa pois. Mikä edes on ylimääräistä rasvaa? Rasvaisia lihoja tulee itseni hauduteltua niin pitkään, ettei niissä juuri näkyvää rasvaa edes enää loppuvaiheessa ole.
No, esim. lohen kanssa tunnusta, että jätän sen rasvaisen löllykän syömättä... Mutta se onkin kala, ei liha :)

_________________
A wise man never knows all. Only fools know everything. (Afrikkalainen sanonta)
"Viisaat etsivät totuutta, mutta hölmöt luulevat löytäneensä sen.” (Napoleon)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 12:04:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Tarkotin Rasvaa yleensä

Se on kyllä kumma että vaikka sitä on jo nähnyt ja kokenut, että se Karppaus auttaa.
Mutta kun aukasee Keittokirjan ja katsoo sieltä, niin nämä Ravintoasiantuntijat aivan kuin
voi *Aivopestä* Ihmistä. Ainakin näin alkuvaiheessa.

Ja sitä voikin alkaa tuntea sellaista kummallista epävarmuutta, vaikka
oliski vasta käynyt täällä lukemassa, että mikä *Oikeasti* sopii D2 tapauksessa.

Siksi onkin hyvä palata tänne yhä uudestaan ja uudestaan, että saa tarpeeksi tukevaa maata jalkojen alle.

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-13 12:42:33 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26301
Virallisterveellisten asiantuntijoiden suhteen suosittelen lukaisemaan Eanfeldtin ruokavallankumous-kirjan. Herättelee siihen, mihin faktoihin nuo vt-suositukset oikein perustuvat (siis faktattomuuteen ja väärinkäsityksiin ja kaikkeen sellaiseen höpöhöpöön).

_________________
A wise man never knows all. Only fools know everything. (Afrikkalainen sanonta)
"Viisaat etsivät totuutta, mutta hölmöt luulevat löytäneensä sen.” (Napoleon)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-14 12:35:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Niinpä, kyllä tämä Karppaus sopii parhaiten omalla kohdalla, sen olen jo kokenut todeksi.

Ei olis uskonut, että nyt jo on näin paljon parempi, siis tämä on tullut sen jälkeen kun vaihtoi Ruokavalioa.

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-15 15:30:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Mitä Suomessa tarkoittaa Vhh-Jauhot? Ja mistä ne koostuu?

Kysymyksiä riittää. Tuleekohan tässä asiassa koskaan liian viisaaksi? :D :D

Yritän täältä etsiä, että jos minulle on jo vastattu tähän asiaan jossakin tällä
Foorumilla.

---------------------------------------------------------------

Ps. Olen yrittänyt hankkia näitä Vhh-Kirjoja, pitäis vaan tutustua niihin kunnolla.

Se ei näytä riittävän, että yhden kerran lukee ne läpi. Vaan sitten kun niitä selaa uudestaan,
niistä näyttää löytyvän aina uusia asiota.

Ps. 2 Olen lukenut jo kerran läpi Ruokavallankumous. Minulla se on Ruotsin kielisenä nimellä Matrevolution ja selaan nyt sitä uudelleen ja kertaan sieltä niitä tärkeimpiä kohtia-
Kertaus on Opintjen äiti, vai miten se men? :) :)

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-16 00:02:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Ruisleivästä näyttää olevan erilaisia mielipiteitä.

Joku väittää että Valk.leipä on terveellisempää, koska Ruisleivässä on gluteeinia, tai päinvastoin.

Mikä lie on totuus?

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-16 12:36:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-28 15:01:48
Viestit: 638
Valkoisessa leivässäkin on gluteiinia (jos siis puhutaan nyt vehnästä.).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-16 13:12:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Siinäpä se onkin, että kumpi on terveellisempää esim. D2-Potilaan syödä ja yleensäkin?

Miten nämä asiat punnitaan, jos ne panaan vaakalaudalle?

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-16 15:44:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Molemmat, sekä vaalea että ruisleipä ovat nopeaa hiilihydraattia eli nostavat nopeasti verensokeria.
En syö kumpaakaan vaan jos leivän kaipuu yllättää leivon mantelileipää koska LCHF ruokavaliolla selviän ilman lääkkeitä. Terveillä on asia varmaan toinen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-16 17:41:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Tätä tarkoitinkin, että sais Rehellisen vastauksen. Koska Mainoksiin ei ole uskomista. Eikä edes kaikkiin Kirjoihin.
Terveillä on tosiaan asia kokonaan toinen.

Muuten olen ajatellut hankkia Heikkliän kirjan

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-17 11:12:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Nora12 kirjoitti:
Siinäpä se onkin, että kumpi on terveellisempää esim. D2-Potilaan syödä ja yleensäkin?
Miten nämä asiat punnitaan, jos ne panaan vaakalaudalle?


En ota kantaa D2 asiaan, mutta joskus jos nyt sitten vehnää tarjoillaan, niin sen osalta itse ainakin otan mieluummin sitä valkoista kuin täysjyvää. Perustelu: Vehnän myrkyt ja antinutrientit ovat nimenomaan siinä 'terveellisessä' venhänalkiossa. (onkohan leseessäkin jotain muutakin kuin liukenematonta kuitua?)

Eritoten huomionarvoinen on venhänalkion agglutiniini, joka on eräs tunnetuimpia solujen yhteenliimautumista ja autoimmuunireaktioita aiheuttavia lektiinejä. Lisäksi se on insuliini-imitaattori; sitoutuu insuliinireseptoreihin ja matkii niissä insuliinia. Ja verenkiertoon sekä sitä kautta koko kroppaan se pääsee sieltä suolesta sen vuoksi, että se myös tuhoaa sitä suolinukkaa ja aiheuttaa siten ns. vuotavan suolen. Vehänänalkion agglutiniinin insuliiini-imitaattori-ominaisuus on niin selkeä, että sitä käytetään mikrobiologiassa kun halutaan mallintaa insuliinin käyttäytymistä elimistössä.

Olenkin miettinyt, kuinka suuri osa D2 epidemiaa johtuu sen yleisesti hirvittävän hiilihydraattimäärän lisäksi juurikin vehnänalkion agglutiniinista: Vehnä taitaa olla käytetyistä viljoista yleisimpiä ja täysjyvää nimenomaan tuputetaan terveellisempänä vehnävaihtoehtonakin. Mitä tapahtuu, kun terve ihminen ottaa insuliinia joka aterialla? Ei varmaan ainakaan mitään hyvää, ehkäpä lihoo palloksi ja saa metabolisen oireyhtymän?

Kun valinta on siis vähäravinteisempi ja aavistuksen verran korkeamman glykeemisen indeksin valkoinen vehnä ja paljon myrkyllisempi mutta hieman matalamman GI:n ja hieman korkeamman ravinnepitoisuuden (paitsi että ne vehnän omat antinutrientit estävät niitä ravinteita imeytymästä...) täysjyvävehnä, niin minun valintani on se valkoinen.

Harvemmin kyllä tulee vetäistyä kumpaakaan, jos haluan enemmän hiilareita, vedän enemmän pähkinöitä, maitotuotteita ja vaikkapa kennohunajaa.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 602 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 731 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)