karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 05:24:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-12-05 13:23:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-12-05 11:54:30
Viestit: 5
:smt006 Täällä huiskuttelee reilu 3kymppinen naikkonen opettelmassa uutta ruokavaliota ja sitä kautta uutta elämää.. Kirjaan tuntemuksiani ja syöpöttelyjäni. Mutulla mennään, mitään laskematta. Kommentit ja neuvot ovat tervetulleita! :smt006

Nyt mennään kolmatta päivää ja täytyy todeta, että kyllä vaan vaihtamalla paranee: vatsakivut kadonneet, niveloireet vähentyneet ja ulos tuleva tavara ei ole enää liian löysää. =D>

Kaksi edellistä päivää on mennyt hyvin. Välillä on tehnyt mieli ottaa karkkia, pullaa tms ylimääräistä. Olen saanut itseni hillittyä miettimällä, että tahdonko oikeasti kärsiä kivuista, jos voin ne ruokavaliolla pitää hallinnassa. Ja niin, sortunut sitten kuitenkin syömään jotain, vaikka ei nälkä olekkaan vaivannut... mutta ihan sallittua tavaraa: metukkaa, juustoa yms... :D

Njoo, täytyykin ehkä paljastaa heti alkuunsa, että nämä kaksi edellistä päivää on menneet reippaasti ylisyönnin puolelle. :oops: Paha tapa, tunnesyöminen ja muuten vaan-syöminen... Ja kun nää eväät on vaan niin hyviä! :)
Kahtena edellisenä päivänä on tullut syötyä seuraavia eväksi: tuoresalaattia majolla, sienisalaattia, grillimakkaraa, lihamureketta, kukkis-parsapaistosta, mutakakkua, juustoleipäsiä, metukkaa, juustoa, leipäjuustoa, lantturanskiksia....

Vettä menee päivittäin 2-4 litraa ja veden lisäksi juomalistalla on kahvi.

Vielä voisin itsestäni sen verran paljastaa, että laihdutuksen takia en ole tähän lähtenyt, vaan parantaakseni omaa oloani. Laihtuminen tulee sivutuotteena jos on tullakseen... Pituutta on kertynyt 162 cm ja painoa 76 kg eli ylipainoa löytyy, mutta "vikalistalta" löytyy muutakin: kilpirauhasen vajaatoiminta, reuma, diagnosoimaton vilja-allergia ja selittämätön lapsettomuus.
Siinäpä sitä on listaa kerrakseen ja monta hyvää syytä jättää viljat ja sokerit muille. :D

_________________
Vaihtamalla paranee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-05 15:33:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Syyt on hyvät.
Motivaatio on kohdallaan.
Suunta on hyvä.

Tervetuloa.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-05 16:47:07 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Tervetuloa Karppilaan! :)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-05 17:10:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Seuraan :D

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-05 23:55:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-12-05 11:54:30
Viestit: 5
Hei, mukava huomata, että ootte viittineet merkata käyntinne. :) Ei tunnu niin pahasti yksin höpöttelyltä! :lol:

Huippu päivä takana, vaikka mitään ihmeellistä tai erikoista en ole tehnyt, eikä ole tapahtunut. Tämä olotila ja tunne taitaa johtua siitä, että pitkästä aikaa on päivä, ettei mitään paikkaa kolota tai turvota. =D>

Kahlailin tänään noita reseptejä läpi ja kokeilin sieltä erästä piiraspohjaa. Se oli aivan äärettömän hyvä! Pohjaan ei tullut ollenkaan munaa ja siitä syystä päätin kokeilla. (Mikälie munaton vaihe mun elämässä menossa :wink: , mutta muna ei saa maistua) Täytteeksi laitoin mitä kaapista löytyi eli kinkkua kuutioina, salamia kuutioina, punasipulia, keltaista ja punaista paprikaa + 1 muna ja pitkä loraus kermaa ja koko komeus kruunattiin vielä läjällä juustoraastetta. =P~ Tein piirakkaa lasagnevuoallisen ja nolona myönnän, että koko piirakka on jo syöty. :oops: Minä söin kylläkin vain puolet.

Aamulla join pitkästä aikaa kahvin kookosöljyllä, hyvälle maistu. Kookosöljy on kuulunut jo pari vuotta mun keittiöön. Ei vaan ole säännöllisesti tullut käytettyä, kun purkki tuppaa aina olemaan kaapissa piilossa. tekosyyhän se on tuoki
Nyt nostinkin purkin pöydälle, jospa se siitä vauhdikkaasti lähtis tyhjenemään. :D

Illasta iski suklaanhimo. Pakko oli juosta vielä tohon lähikauppaan hakemaan se cocos-köntti. Hirmusen vaivan näin tekemällä jääsuklaata (munia, cocos-rasvaa, sukrinia, kaakaojauhetta, vaniljaa) ja lopulta söin niistä vaan yhen! :roll: Eihän tuossa muuten mitään vaivaa, mutta pitihän suklaatit saaha nätisti, joten pieniin karkkivuokiin koitin pursotella sitä massaa ja sitä massaahan ei ihan vähän ollu... :x Mun pitäis varmaan olla joku suurperheen äiti, kun en koskaan osaa tehä mitään pientä satsia.
Noh, ompahan suklaatia, luultavasti vielä joulunakin syön noita samoja ja pitkälle ens vuoteen. :lol:

Noniin, tän päivän kasvikset meinas sitte jäädä kirjottamatta: ison satsin tuoresalaattia söin ensimmäisen piirakkapalan kera. Seuraavat palat olikin pakko syödä ilman ylimääräisiä lisäkkeitä, että varmasti maistoi, mille piirakka maistui 8)
Huomenna tarkotus tehä taas piirakka. Se vaan oli niin hyvää! :smt007

_________________
Vaihtamalla paranee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-06 10:30:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Suklaan ohjeita löytyy Mateen päikystä.
Vaikuttavat yksinkertaisilta, muunneltavilta ja varmasti maukkailta,
Marjol:n vanilijan tuoksuiset unelmat sisältää monet niin suolaiset kuin makeat laipomukset.

Hyvää itsenäisyys päivää.

( Monet omat "reseptit" alkaa sanoilla: Otetaan mitä kaapista löytyy...)

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-06 16:54:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-12-05 11:54:30
Viestit: 5
Kiitti vinkista, taytyykin ajan kanssa kattella eri ohjeita. :)

Mika ihme talle mun lapparille tuli, kun ei enaa kaikkia kirjaimia kirjoita, tulee mita sattuu merkkeja... Kysymysmerkkikaan ei naemma toimi...


Olipahan vaan juhlaa :smt015 oikein pitkaan, herasin vasta yhdentoista korvilla! :D Tulikin vedettya taydet 12 tuntia unia. 8)

Tanaan nautittu kahvi kookoksella, karjalanpaistia kukkismuusilla, tuoresalaattia seka pari jaasuklaata.

Illan suunnitelmat meni uusiksi ja piirakka jaa leipomatta, koska lahden kylailemaan sunnuntaihin saakka. :) Himppasen jannittaa, etta miten ihmeessa siella kylassa parjaan. Tokihan mulla on pakattuna matkaan tonnikalaa, leipajuustoa, pahkinoita, kurkkua, tomaattia, ja kookosoljya. Eikohan noilla parjaa, vaikkei tanaan kauppaan paase. :lol:

Hyvaa itsenaisyyspaivaa!

_________________
Vaihtamalla paranee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-06 17:16:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Luultavasti olet saanut ääkköset vaihdettua ameriikan malliin.
Asetuksista pitäisi löytyä kielivalikko, muuta skandinaaviseksi.

Tiesithän neitsyt kookosöljyn monipuolisuuden?
Täällä on ohjeita sekoittaa se kahviin, paistamiseen, taikinoihinkin taitaa mennä.
Ja sitten viellä ulkoisesti, käsirasvana, dödönä (laventelia hajusteeksi)...

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-09 20:20:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-12-05 11:54:30
Viestit: 5
Jep, näinhän siinä kävi, kiitos! :) Kookosöljyä käytän kahvissa, paistamisessa, meikin putsarina ja ihovoiteena. Reissu oli mahtava, syömisten kannalta ok. Tosin huomasin, että pähkinät eivät taida minulle sopia. Kamala turvotus ja vatsanväänteet jonkun aikaa syömisestä. :(

_________________
Vaihtamalla paranee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-11 10:44:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-12-05 11:54:30
Viestit: 5
Kyllä minä nautin tästä uudesta elämästä: ei enää turvotusta, vatsa toimii, kuten pitää! =D>

Eilen tuli syötyä sitä samaa piirakkaa, tällä kertaa täytteenä jauheliha-sipuli-tomaatti, sekä iso kasa salaattia. Aamulla kahvia kookosöljyllä.


Nyt tarvisin apuja: olen muutamana edellisenä yönä heräillyt tunnin - kahden tunnin välein, uni vain loppuu ja valveilla joudun olemaan tunnista kahteen tuntiin. Pitäisikö lisätä hiilareita pikkasen vai mitähän mun pitäs nyt tehdä? Aamusin ei ole pirteä olo, kun yö on mennyt vähän väliä heräillessä..

_________________
Vaihtamalla paranee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-11 11:24:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Karppauksen oireilta vaikuttaa...
Ei vaan nukuta.
Päivän hiilarit jos jättää iltaan, nukahtaa paremmin.
Unen tarve vähenee, auttaisiko hieman myöhempi nukkumaan meno?
Voihan keksiä jotain tekemistä ennen nukahtamista, sellaista rentouttavaa...
Piiki matolla köllöttelyä tai jotain.
Sitten oli viellä noilla teen juojilla joitain tee laatuja, niistä en osaa sanoa.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)