karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 09:39:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-03 10:14:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Taidanpa ruveta pistämään syömisiäni taas vähän enemmän ylös. Haasteena meikäläisen projektissa on sekä kilpirauhasen vajaatoiminta että alkava/alkanut 2 tyypin diabetes. Lääkitystä ei vielä ole, koska sitä en ole halunnut vaan olen yrittänyt koittaa omin voimin syömisten tsekkauksella eteenpäin. Ikää pikkusen päälle 50. Paino tänä aamuna oli reippaat 121,9 kg. Kiva parin kilon turvotusnousu parissa päivässä. :evil: Voi kyllä johtua verenpaineestakin.

Nyt koetetaan hieman tarkemmalla hiilaritsekkauksella. Tässä syömiset jo vähän repsahtikin ja hiilarit pyöri pidempään reilusti 100:n yläpuolella. Pikkusen joutuu nipistämään noista, jotta sokerit pysyisi hanskassa. Kävin ostamassa myös liuskoja verensokerimittaukseen. Nyt oon pari päivää pitänyt niistäkin tarkempaa kirjaa. Koska mulla ei ole vielä aloitettu lääkitystä, joudun ostaan liuskat itse. Aika huvittavaa. Pitäis varmaan suostua lääkityksen aloittamiseen, niin saisi 200 liuskaa vuodessa ilmaiseksi. :lol: Nyt ois tarkoitus saada pysytettyä verensokeri mahdollisimman vakaana, jotta painonpudotus mahdollistuisi. Voilla voittoon kampanjan aloituksesta paino nousi nyt 2kg parin päivän leivänpuputtamisen jälkeen. Ihan se maalaisleipä hyppäs -30%:n korista mun käteeni, eikä mitään mahtanut. :lol: Huomaa kans, että leipää tuli syötyä, nilkat ihan turvoksissa ja paino nous 2kg. Lisäksi nivelsäryt palas ja nyt juilii aika reippaasti. Yäk!

Tänne on muutkin enemmän kuin tervetulleita jorisemaan kanssani. :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-03 19:47:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Aamulla tein kivat syömissuunnitelmat Atkinsin kirjan mukaan ja eihän se niissä suunnitelmissa mennyt. Osin siitä syystä, ettei kotona ollut tarvittavia aineita ja osin siitä syystä, että teki muuta mieli. Yritän oppia tässä entistä enemmän kuuntelemaan myös kroppaani ja sen tarpeita enkä mennä vaan jonkin opitun tai ennaltasuunnitellun kaavan mukaan. Aiemminkin olen huomannut, ettei mulla ruokien etukäteissuunnittelu toimi.

Aamiainen: Jauhelihaa, sipulia, kesäkurpitsaa voissa paistettuna

Välipala: Kananmuna, sellerinvarsi

Lounas: Kukkakaalisose voisilmällä, broilerinkoipi ja jäävuorta, punasipulia ja kurkkua

Päivällinen: Erkkaa, rahkaa, heraprode, pieni banaani n.70g, muutama viinirypäle, kuohukermaloraus, seesamiöljyä, seesaminsiemeniä

Iltapala: Jauhelihapihvi, jäävuorta

Hh 45,2g
rasva 137g
prode 135,8g
1987 kcal

Päivällisen meinasin riittävän iltaan asti, mutta ei riittänytkään. Paistellaan sitten pakkasesta kaulittu jauhelihalätty ja vähän salaattia seuraks. Vihdoinkin proteiinimäärä on siellä lukemissa, jossa se meikäläisen painoisella pitäisi olla. Liian vähäproteiinisella olen jonkin aikaa taas mennyt.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-18 23:11:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Eipä tästä syömisten kirjaamisesta ole tullut yhtään mitään. Olen tässä vähän sooloillut ja kokeillut oloa vaihtelevilla hiilareilla.

Tuli käytyä lekurissa. Hirveän läjän se ohjelmoi labroja. Peruskokeet, sitte vielä kilpparit, sokerit, sokerirasituksen, paastoinsun jne. Öööö, oliko vielä muuta. Ei nyt tuu tähän hätään mieleen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-22 19:46:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Tänään mennäänkin astetta vähemmillä hiiruleilla.

Aamu alkoi voissa paistetulla 3 munan munakkaalla, jossa iso loraus kermaa. Kolmasosa karppipizzan palasesta

Lounaalla jauhelihawokkia

Päivällisellä uunimakkaraa ja lasi maitoa - ei jaksanut kaivella rehuja seuraks.

Illalla purkki viiliä ja puolikas uunimakkaraa

Olis ihan induktiohiilarit, jos ei olis maitoa tai viiliä. Nyt teki vain maitoa ja viiliä mieli, joten söin ja ihan hyvillä mielin.

hh 30,1g
rasva 168,3g
prot 105,2g

2057 kcal. Ei paha! :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-22 19:48:54 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
hei vaan :)
"merkkaan"

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-22 20:44:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Tervehdys minultakin!
Hyvä kun saat tarkistettua arvot niin voi seurata muutoksia.
Tsemppiä vain edelleen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-22 21:28:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
mlv, kiva kun kävit kylässä ja vastailit mulle tuohon kilppariasiaan. Kävin ryöväysreissulla. Lainasin viestisi tänne omaan ketjuuni itselleni muistiin. Koetan nyt melko alhaisin hiilarein ja sitten sen näkee, miten jatkossa on. Jotenkin ajattelen, että jos se kuitenkin toimisi mulla, kuten on toiminut sullakin. Aloin lukea tuota vanhaa Atkinsin itsensä kirjoittamaa kirjaa ja sen innoittamana kokeilen alempia hiilareita.

mlv kirjoitti:
Hei Seesami!
Kyllä hirvipaisti on todella hyvää, viimeiset meni tänään Wok vihannesten kanssa kermaan haudutettuna.
Kyllä tuo Norjan karppilääkäri Sofie Hexeberg ainakin hoitaa ylipainoisia potilaita joilla on hypoa tai subkliinistä hypotyreoosia ihan ketogeenisella VHH:lla, hän on sitä mieltä että aineenvaihdunnassa sekä insuliini että tyroksiini ovat pelureita ja että hypooireet ovat tavallisia sokeriaineenvaihdunnan heitoissa, insuliiniresistenssissä ja diabeteksessa. Hänen potilaskokemuksensa ovat että kun verensokeri ja insuliinitasot normalisoituvat VHH:lla niin kilpirauhashormoonien vaikutus, T4 muuttuminen T3 tehostuu ja potilaat voivat vähentää lääkitystä.
Mutta noita kilpirauhasjuttujahan erilaisia, minulle on kyllä se että on saanut D2 kuriin ja varmaan insuliinipitoisuudet alemmaksi auttanut oireisiin. Tapasin pari entistä työkaveria viikko sitten ja he kehuivat kuinka paremmassa kunnossa olen nyt kuin viime ajat töissä, silloinhan nuo oireet olivat pahimmillaan.
Aika nopeastihan sen huomaa sopiiko alhaiset hiilarit, joten nopeastihan sinä niitä voit lisätä jos olo ei tunnu hyvältä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-22 21:35:09 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
Taidan laittaa kanss takiaismerkkini :smt023 tänne, kun on vähän samansuuntaisia vaivoja.

Mulla toi kilppari teki jo silloin joskus nuoruudessa sellaisen tempun, ettei aamuruokaa pystynyt syömään: tuli huono olo. Nyt vasta puolentoista vuotta karppauksen aloituksesta on alkanut olemaan oikea nälkä melkein heti herätessä. Taitaa kroppa korjaantua :mrgreen:

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-23 12:28:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Nireina, kiva kun kävit. :smt023

Aamulla vaaka näytti iloisesti -119,6 kg, kun eilen oli 120,1 kg. Nesteitä varmaan lähtee, mutta niitä saa lähteäkin, kun kroppa on varmaan jonkun verran turvoksissa.

Pyritään edelleen aika niukkahiilariseen syömiseen tänäänkin. Tai no minkä pystyy. Aamulla kävin vetäsemässä kunnon sokerimällin terkkarissa sokerirasituskokeessa. Mutta ei yksi päivä tätä hommaa mihinkään kaada. Loppupäivä karppimenoa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-24 14:01:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Tänään meinasin lentää pyllylleni aamulla. Taas -0,4kg eiliseen. 119,2kg. Hiilarit 35,7g. Rasvaa reilusti. Kaapista löytyi ketosticksejä. Ei merkkiäkään tikussa ketoosista. Eipä mulla oo kyllä aikaisemminkaan tikut värjäytyneet. Mutta pakkohan sitä kai on olla ketoosissa, kun tuollaisia pudotuksia tulee. :shock: Tai sitten toimii vaan ilman ketoosia. On kuitenkin aika varhaista sanoa mitään, kun elän hulluksi tulleen kilpparin kanssa. Välillä se on sellainen laiskamato, ettei mikään pelitä, eikä paino putoa. Nyt näyttäisi ainakin jotain tapahtuvan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-25 19:16:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Koe jatkuu. Edelleen eilen ja tänään kalorit reilusti yli 2000. Siellä 2200-2350:n tienoissa ja silti paino on pudonnut. Hmm! Joudunkohan tarkistamaan kantaani kalorirajoitusasiassa. :lol:

Olen syönyt ihan sen mukaan, miten on nälkä ollut. Säännöllisesti kuitenkin. En ole kuiteskaan miettinyt, että söisi 3 kertaa päivässä. Tulee syötyä useammin. Lähdin siis Atkinsin vanhan -70 luvun oppaan mukaan liikkeelle. Aiemmin ennen mulla aina ketokarppauskokeilut tyssäsi siihen, että tuli hirmuisen huono olo. Kenties mulle alkuvaiheessa ei sovikaan tuo paljon foorumillakin suositeltu kolmen aterian systeemi. Rasvaa menee reilusti. Aiemmin noilla rasvamäärillä on ollut karmean etova olo. Nyt sitä ei ole. Voipi olla, että kehoni tarvii tällaista totuttelua rasvapolttoiseksi ryhtymisessä. Atkins tuossa -70-luvun kirjassaan kertoo omasta alkutaipaleestaan ja itse myös söi useita kertoja päivässä niin että nälkä pysyi poissa. Katson nyt, toimisko tämä mulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-26 13:10:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Koe toimii edelleen. Taas -0,4kg eiliseen.

Nyt syön noin 5-6 kertaa päivässä pienempiä annoksia säännöllisin väliajoin. Protskumäärä pyörii jossain 130-150g tuntumassa, kun aiemmin teki tuskaa saada 90-100g täyteen. Oon jo pitkään tajunnut, että protskun vähyys on yksi akilleenkantapääni. Painoa on kuitenkin reilusti.

Aiemmin kokeilin ketokarppausta 3 syömisen taktiikalla, eikä toiminut, koska se teki pirun pahan ja etovan olon. Nyt ei ole etomisista tai huonosta olosta tietoakaan.

Eilisen makrot:

hh 30,4g
rasva 150,4
prot 143,4
näissä reilu puol pulloa punkkia
yht. 2581 kcal


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-26 15:21:08 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
seesami kirjoitti:
näissä reilu puol pulloa punkkia
Ja mä kun luulin ensteksi lukevani väärin :lol:

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-26 15:29:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
:smt043 :smt044

Ei pitäs juoda punkkua. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-02-27 22:16:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Tänään vähän lipsahti. :smt118

Mies toi kauppareissullaan tuliaisiksi kaks leivonnaista, jotka jakoi molemmille puoliks. :shock: Toinen oli joku hirveän makea brita-kakun tyyppinen pläjäys ja toinen juustokakku. Arviolta menee tämän päivän lukemat.

hh 63,9g
rasva 168g
prot 111,3g
2224 kcal


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesamin säädöt
ViestiLähetetty: 2011-03-01 19:27:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Vähän turhan vaihtelevasti nää meikäläisen syömiset menee. Tarviis saada joku parempi roti aikaseks.
Metformiiniresepti kourassa lähdin lekurista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)