karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 17:37:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-10-18 15:02:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Minä olen niitä ihmisiä, jotka tarvitsevat selkeät säännöt syömiseen. Ois muuten kauhean hauska tietää, miten luonnostaan hoikkelit tietää, miten/milloin/mitä pitää syödä. Nyt mulla on kaksi sääntöä:

-3 ateriaa päivässä, ateriat Heikkilän tyyliin eli mitään ei lasketa, vaan mututuntumalla mennään. Ruokavinkkejä otan Heikkilän kirjasta ja karppiresepteistä

-Ei mitään makeaa. Ei sokeria, valkoista vehnää, yms. Ei toistaiseksi edes tummaa suklaata tai hunajaa. Kasviksissa tietysti tulee vähän hiilaria, mut en kerta kaikkiaan jaksa punnita ja laskea. Tsekkaan kuitenkin finelistä kasvisten hh/100g, jotta joku käsitys pysyy. Kahvista en oo päässy irti, mut juon sitä max. 2kuppia päivässä.

Tavoite on, että tulis jotku selkeät ja helposti noudatettavat syömistavat.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-20 17:54:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Muutama päivä menty kolmella aterialla päivässä. Nameista oon pysyny erossa. Mieliala oli tänään aika kiukkuinen ja uskoisin, että se johtuu liian kevyestä aamupalasta. En edelleenkään saa laskettua makroja, mutta tämä ryhtiliike pitää näköjään liiat herkunhimot poissa. En ole vielä uskaltanut käydä vaakalla.

Olin jo vähän aikaa epätoivoinen, että tähän kymppikiloonko se laihdutus tökkäsi. Mutta onneksi ostin sen Heikkilän Ravinto&terveys-kirjan. Sen lukeminen jotenki rauhoitti, kun meinasin sotkeutua ajatuksiini ja tein karppauksestakin mielessäni liian vaikeaa

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-29 17:01:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Päätin just, että jos ikinä pääsen 75 kiloon, niin voisin keskittyä pitämään painon siinä. Kuntosalia, joogaa ja lenkkeilyä vaan lisää.

Viime viikolla oli parit vierailut. Mikä ihme mulla on, et pärjään täällä kotona kyllä vaikka (miehen) suklaata on käden ulottuvilla, mut en kahvipöydässä??? Kai mä haluan niin kovasti kuulua porukkaan ja otan sit pullaa :(

Mut edelleen, herkuttomalla ja kolmella aterialla päivässä mennään.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-29 19:19:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-22 11:49:45
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Hei!
Tulin vierailulle päiväkirjaasi ja huomasin paljon samoja ajatuksia! Olen myös aina ollut kaappien koluaja ja ilmeisesti sekä hiilari- että muuten vaan namikoukussa. Kokeilen nyt elämäni ensimmäistä kertaa karppausta, viiden päivä alkaa olla takana ja into on vieläkin suuri! Mun on pakko laskea kaikki tarkkaan, ainakin näin alussa, sillä muuten menee överiksi tai joku jää alakanttiin. Painoni on pudonnut noin pari kiloa, mutta nesteitähän se vaan on ja onhan mussa mitä pudottaakin, lähtöpaino 126,8 :lol:

Joku kyläily tai muu kahvipöytäily muakin pelottaa, melkein eniten tässä vaiheessa. Onneksi teen töitä yksin, joten ei ole työkavereita eikä sellaisessa porukassa mitään sosiaalisia paineita. Tällaiselle, joka voisi elää täysin pizzalla, pastalla, suklaalla ja leivonnaisilla, tämä on radikaali muutos, mutta pienetkin onnistumiskokemukset ilahduttavat ja tällä foorumilla on aivan loistava vertaistuki!

Nyt katson Salkkarit nauhalta ja saatuani lapsen nukkumaan, päivitän oman päiväkirjani :) Tsemppiä!!

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wP6uxAj/]
Kuva
[/url]

"Everything I like is either immoral, illegal or fattening"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-11 18:26:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Joulu on vietetty ja niina loikkaa takaisin karppilampeen! Samoilla eväillä mennään ku syksyllä, mut nyt ois hurrrja tavoite: 63kg syyskuuhun mennessä. Sillon on 30-vuotisbibbalot :mrgreen: En oo uskaltanu kertoa kellekään enkä edes käydä vaakalla. Puoli kiloa viikossa pitäis pudottaa jos tuohon tavoitteeseen tähtää. Mun normaalipaino ois 49-62kg joten mitenkään mahdoton tuo 63kg ei ole. Mutta, hiljaa hyvä tulee ja katsotaan sanoi lääkäri...

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-31 13:49:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Minä täällä taas. Kävinkin ihan kunnolla hiilarisuossa, tosin paino on edelleen tuo 83kg, kiitos kai liikunnan. Mutta mieliala heittelee, sokeria ja alkoa tekee mieli sekä käsiin on ilmestynyt atooppista ihottumaa. Voi minua :(

Mutta, uuteen nousuun ilman liian tiukkoja painotavoitteita, hyvää oloa tavoitellen!

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-21 19:01:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Minä täällä taas! Painoa on n. 80kg, aloitin vuodenvaihteessa Alku-ruokavalion. Nyt olen siirtynyt pohtimaan syömisteni tunnesyitä, kun teoriatietoa ravinnosta alkaa jo olla.

Kaikki säännöt ahdistavat, mutta toisaalta haluaisin olla tiukasti ruodussa ruoan suhteen. Haluaisin tietää, että mikä siinä oikeasti on, ettei ihminen pysy sillä dieetillä, minkä itselleen päättää, vaikka se olisi kuinka salliva ja ei-kituuttava? Ne säännöt, ne ilmeisesti ahdistavat.

Nyt mennään n. viidellä aterialla päivässä, viljattomasti ja sokerista eroon pyrkien. Ei sen kummenpia sääntöjä nyt.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-21 19:14:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
Moikka!

Hyvinhän tuo on mennyt, kun olet vuosia jaksanut ja paino on kuitenkin pysynyt kurissa. :)

Tsemppiä jatkoonkin! :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-07-11 10:31:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Juu, tuo 80 kg on vaan 156 cm pitkälle aika paljon. Saispa kymppikilon vielä pois!

Nyt oon menny 5 aterialla päivässä, se on varmaan ainoa juttu, jossa oon onnistunu. Mulla on kamala makean ja juuston himo toisinaan. Tavallaan voin pysyä niistäkin erossa, mutta mulla on varmaan joku psyykkinen juttu. Rentoudun syömällä, mutten välttämättä ahmi ähkyyn asti. Kaikki ruokasäännöt vain ahdistaa (paitsi tuo 5 selkeää ateriaa päivässä) ja olen todella kateellinen niille, joilla jäi karkit ym pois karppauksen myötä. Mun mielestä karkki vain on hyvää, vaikkakin se maistuu teolliselta nykyään. Arnoldsin donitsit on muuten suorastaan pahoja!

Nyt lueskelen ahmintahäiriöön ja ruokariippuvuuteen liittyvää kirjallisuutta, jotenki tuntuu että mulla on kyse jostain sen suuntaisesta.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-03-12 11:00:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Taas karppilammikossa, paino sitä 80kg luokkaa edelleen.. Kyllä se on jotenki psyykkisellä puolella tuo lipsuminen, sitä työstäen eteenpäin.
Kokonaiskolesteroli noussut 4,2 -> 5,6, kun olen ollut vähän lepsumpi hiilarien suhteen. Ei sillä, että tuo 5,6 nyt mikään iso lukema olisi, mutta mielenkiinnosta katson, miten asettuu kun karppaan taas.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-25 10:35:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Hei taas,

menen ihan pikkuaskelin eteenpäin. Nyt syön neljä ateriaa päivässä eikä ole nälkä. Ehkäpä karppauksessa auttaa karppauksen lisääminen! Eli sitä rasvaa nyt ihan surutta ja vaikka Antti Heikkilän tyyliin kolme ateriaa päivässä.

Lueskelin pitkään noita Schwarzbeinin kirjoja, samoin fitness-tyyppisiä ruokavalioita netistä ja ehkä niissä on liikaa hiilareita minulle, vaikka olisi alle 100g/pvä. Ei ehkä lihottavia määriä, mutta pitää yllä vilja- ja sokerihimoja. Jotenkin, vuosienkin jälkeen on vaikea uskoa, että karppaus on rasvaruokavalio.

Mutta nyt ei ole nälkä, vaikka olen vain aamiaisen tänään syönyt. Ilolla eteenpäin!

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-25 11:54:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2017-04-12 08:51:11
Viestit: 694
Heippa niinal, rasvaa koneeseen vaan! :)

Mulla myös kaurapuuro aamiaisena aiheuttaa niin kovan nälän parin tunnin sisään, että voisin tappaa syödäkseni. Vähän auttaa, jos siihen laittaa kimpaleen voita. :lol: En silti syö, ei nyt mahdu hiilareihin, ja haluan syödä ruokaa, joka pitää nälän. 8)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-26 08:32:07 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Mä oon kanssa taistellut kilojeni kanssa vuosia. KOko mun elämän.
Kurkkaa mun päikkyyn mitä nyt kuuluu ja missä mennään :D
En oo dieetillä vaan syön :)
Ja treenaan :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-16 20:02:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Minä se täällä taas, möngin karppilampeen ties kuinka monetta kertaa.

Tänään pärjäsin kolmella aterialla, näläntunne on lähes hävinnyt. Oikeastaan tavoittelen nyt paria tuntia pidempiä ruokavälejä, koska mua ärsyttää tällä hetkellä eniten se, että joudun stressaamaan mun syömisistä, koska mikään ruoka ei tunnu pitävän nälkää. No rasvakarppaus näemmä pitää.

Painoa tsekkaillaan myöhemmin sitten.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-16 20:15:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11687
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Kiva kun jaksat sitkeästi palata tänne ja ruotuun, kyllä se vielä valkenee se sulle sopiva karppitapa mitä syödä, ja milloin. Mullekin valkeni vaikka alussa ja välillä olin ihan epätoivoinen.
Lueskelin täältä sekä netistä muita artikkeleita ja karppikirjoja, pikkuhiljaa tuli asiat tutuksi
ja tajusi mikä itselle sopi.
Painon sai tippumaan tuo pätkäpaasto, makeanhimo talttui myös kun laskin hh ihan minimiin.

Catharsiksella on täällä lammikossa allekirjoituksessaan mainio karppauskaavio, se selkeyttää ajatuksia.
Tsemppiä!

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-16 21:01:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Kiitos tsempistä Hilkkis!

Paljonko muuten itse syöt hh päivässä? Mulla on Catharsiksen kaavio tulostettuna :)

Mulla on ihan hirveä jano nyt karppaamisen myötä.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-16 21:30:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11687
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Mä syön alle 15 gr hh noin yleensä. Joskus menee jopa ihan nollilla.
Joskus sitten kun enemmän kasviksia niin nousee tuonne 20 - 30 asti mutta harvoin.
Vointi on sitä parempi mitä vähempi hh, mutta nukkuminen on huonoa useimpina öinä.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-17 08:46:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
niinal kirjoitti:
Mulla on ihan hirveä jano nyt karppaamisen myötä.

Juo, kun on jano. Muista lisätä riittävästi suolaa, kun karppauksessa sitä poistuu kehosta.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-18 11:17:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Nyt ei ole hyvä olo. Oksettaa ja jotenkin "huimaava" olo, vaikka ei silmissä sumenekaan. Ehdin jo iloita siitä, että olen kyennyt kolmen aterian päivärytmiin. Noista aikaisemmista, vuosientakaisista merkinnöistä näkee ja muistankin hyvin, että en saanut oikein ruokaväliä 5-6 tuntiin. Ei sillä, tuskin lyhempikään väli karppausta kaataisi, ainakaan alussa. Mutta nyt olen ilmeisesti humahtanut ketoosiin ja olo on hirveä. Ja varmaan syönytkin liian vähän, sillä ruokahalu tuntuu kaikonneen tyystin. Ruokailuvälit helposti sen 5-6 tuntia.

Otin jo eilen illalla merisuolarakeen kielen alle ja äsken join vissyä. Mutta silti vähän huono olo.

Eilen mittasin juomani veden (osa vissyä) määrän ja se oli vain 3 litraa eli ihan ookoo. Toki ruoassa ja parissa kahvimukissa tulee hieman lisää nestettä.

Mutta silti mieli on hyvä. Mun ongelmahan on painon lisäksi "kahden tunnin nälkä". Eli virallispöperöllisellä (en minä tiedä, onko se oikeasti virallisTERVEELLINEN ;) ) mulla tuli usein nälkä parin tunnin päästä. Ja se oli jo arkea haittaavaa, että piti mumeltaa jotain tyyliin varalta, et "söinpä tossa tunti sitten, mut syön nytkin varalta ku mennään kaverin kans elokuviin niin inhottavaa jos siellä tulee nälkä ja entä jos kaveri haluaakin juoda viinilasillisen sen jälkeen niin sit mulla vasta ällö olo onkin eikä se kuitenkaan syömään lähe..." Joten mun tavoite on ainakin nyt aluksi saada ruokailukerrat 3-4 kertaan päivässä ilman mitään kituutuksia tai makeanhimoja.

Sit ongelma on vatsa. Tai ei se vatsa vaan vilja vatsassa. Huomasin jo vuosientakaisella karppausjaksolla, että ilmavaivat loppui tyystin. Mun nuoruudessa oli muotia syyttää maitoa kaikesta ja toki monilla käsitelty maito onkin ongelma, jolloin sitä on syytä välttää. Mutta mä havaitsin karppaamisen myötä, ettei piereminen ole välttämätön toimitus arjessa, kuten normaali wc-käynti on :lol: Ja tajusin, että se on vilja, joka sitä ilmaa ja toisinaan myös kivuliasta ripulia tekee, eikä maito. Kun mun tavat lipsui hiilarilinjalle niin aloin napsia leipää ja pullaa (ja kyllä, vatsa kestääkin sen yhden pullan tai leivän päivässä, en ole keliaakikko) niin jotenkin tuo totuus unohtui. Ja onko se sitten totta, että viljat koukuttavat?

Viime aikoina mun viljankulutus ilmeisesti ylitti kipurajan ja päätin luopua niistä. Pakasteessa on jotain gluteenitonta vielä, korkeintaan ne syön "voinkuljetusalustoina".

Onkohan muuten kellään ollut sellaista oiretta, että ilmavaivojen lisäksi tulee muutaman viikon välein kivulias ripuli, siis oikea vatsanvääntö? Ihan kuin koko suolisto olisi krampannut. Yritin silloin nuoruudessani yhdistää tätä "kouristusripulia" viimeksi syötyyn ateriaan tai edellisen päivän aterioihin, mutta en löytänyt yhteyttä. Nyt olen päätellyt, että suoli on voinut viljansyönnistä johtuen tasaisen huonosti ja sitten siellä menee jotain lopullisesti sekaisin muutaman viikon välein ja suoli heittää kaiken tavaran pihalle. Mulle ei tullut edes mieleen valittaa tästä kellekään, koska luulin vaan saaneeni jossain ruoassa maitoa. Ja luulin et ilmavaivat on ihan normaaleja.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-18 11:46:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11687
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Pitäskö ottaa lisää suolaa kuin vain sen rakeen kielelle?
Mä otan ihan reilusti teelusikallisen tai silleen, yleensä toi himalajansuola tms on hyvää,
vie pois heikotukset.
Kahviin laitan 1 tl kookosöljyä ja 1 tl tuota suolaa, isoon mottiin.

Mulla oli suolen kans samankaltaista aiemmin, noita kipukouristuskohtauksia, joko ripsalla tai vatsa kovalla,
ja sittemmin mulle diagnosoitiin divertikkelit niin oletin ne syyksi.
Joskus kun tulee liikaa kuitua kasviksista niin oireilee tuolla lailla.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)