karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 23:20:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-11-18 13:49:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8822
Kyllä se vilja taitaa olla syy vatsakouristeluihin ja kaasumerkkeihin. Niitä minulla oli tosiaan joka päivä ennen viljatuotteiden poisjättöä ja nytkin yhden pullan kahvin kanssa harvoin voin ottaa muttei joka viikkokaan. Sitä suolaa voi ajatella ottavansa sen 1tl ainakin päivässä ruokiin laitettavan suolan lisäksi. Veden seassa suola menee hyvin alas jos ei paljaaltaan pysty sitä suuhun laittamaan. Jos ruokahalut häviää ketoositilassa niin olen lukenut että vähän proteiinipitoista söisi vaikka ei mikään maistu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-18 19:25:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Olo parani lounaalla, vissyllä ja suolapalasella. Mutta nyt illalla iski "kahden tunnin nälkä" ja makeanhimo. Söin nyt sitten neljännen aterian. Ilmeisesti ei ollakaan ketoosissa tai rasvapolttoisia.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-18 20:11:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11673
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Eri päivinä erilaiset nälät, kun ei olla robotteja. Mutta kiva että olo parani!

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-18 21:41:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Joo, ei mitään aikatauluja. Tarpeeksi alhaisella hiilarilla voi syödä, kun siltä tuntuu. Suolaa voi tosiaan vetää teelusikallisen juomaveteen ja makuaistin ohi vaan. Älä unohda proteiinia!

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-18 21:47:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Montako kertaa Catharsis syöt päivässä? Oliko sulla aluksi tarvetta syödä useammin?

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-19 15:06:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Söin alussa neljäkin kertaa: aamiaisen, lounaan, päivällisen ja vieläpä iltapalaakin. Nykyisin syön sen mukaan kun nälkä tulee, tyypillisesti kahdesti päivässä eli lounaan ja päivällisen. Aamulla juon vain pannullisen kahvia.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-20 22:03:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Tänään tuli sitten syötyä viidesti. Ei sillä, että haittaisi, mutta viimeinen kerta oli vähän viihdesyömistä. Tuli ostettua jotain suolaisia juuresnaksuja Lidlistä ja tarkoitus ottaa pari, jos alkaa suolahammasta kolottaa. Noh, meni melkein koko 100 grammaa...

Alan jo pärjäillä pidemmillä ruokaväleillä, pidän sitä merkkinä rasvanpolttoisuudesta. Oikeastaan pitäis vaihtaa tuo päiväkirjan nimi, enää en ole noin suoraviivaisesti pudottamassa 30kg, vaan hankkiutumassa eroon "kahden tunnin nälästä". Ilmeisesti mulla on reaktiivinen hypoglykemia tai helposti romahtava verensokeri, kun se nälkä vaan vaanii aina parin tunnin päässä ruokailusta. Aamuisin pitää pakottaa itsensä syömään, mutta koska aamiaiset tahtovat jäädä kevyiksi, niin nälkä tulee sitten aina tosi pian. Työelämässä ja koulussa, siis teen töitä ja opiskelen välillä, on rasittavaa miettiä, koska pääsee syömään ja "pitäisikö syödä varalta, ettei sit tuu tosi pitkä väli..?" Niin karppaamalla ois tarkoitus saada nälkä rauhallisemmaksi ja ehkäpä siinä painokin laskisi ajan myötä.

Jotenkin väsynyt olo ollut viime päivät ja ruokahalu lähes olematon. Täytyy saada se paranemaan, sillä syömättömyys/niukistelu potkaisee takaisin ahmimisena. Toivon karppaukselta myös rauhallisempaa suhdetta ruokaa, siis ei ahmimista eikä mielitekoja.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-20 22:14:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11673
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Tämä karppaus se taitaapi olla ainut keino saada ruokailut rauhallisemmaksi. Ja ahmimiset kuriin mielitekojen vähenemisen kera.
Mielenkiinnolla seuraan taivaltasi, kun tunnistan itseäni niin paljon näissä sun kirjoitteluissasi.
Vielä en oo selvillä vesillä itsekään kohta kahden vuoden jälkeen. Nyt taistelen tuon sydämenhakkaamisen kans ja mietin mikä siihen avuksi.
HH nosto mua pelottaa että se HH-Hirviö tempasee suohon takaisin ja pilaa koko homman.
No mutta. Tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle huomisellekin päivälle! :)

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-20 22:21:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Oot Hilkkis laihtunut hurjasti tikkerisi perusteella! Kuinka kauan sinulla meni, että paino alkoi laskea? Tai että verensokeri lakkasi heittelemästä? Jotenkin tuo verensokerin heittely kuulostaa diabetekselta, mulla ei siis oo diabetesta, mut kai se sama sana käy tähän..?

Kaikkea hyvää myös sinulle :smt039

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-20 22:25:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11673
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Kiitos :)
Kyllähän se heti alkoi paino laskea kun hh jätti pois, tammi - lokakuu välillä aloituksesta lähti 20kg.
Sit kun tajusi alkaa syömään rasvaa enemmän ja laskea hh vielä vähän, hurisi loput ja tähän oon päässyt,
nyt "jumittaa" tässä kohtaa. Jotain pitäs rukata vielä että pääsis lopuista kymmenestä ylimääräisestä kilosta,
mutta en ota niistä stressiä. Hyvä olo tässä kohtaa on tärkeämpi kuin muutama liikakilo.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-20 22:30:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11673
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Niin siis verensokeri mulla heittelee jos lankean sipseihin. tulee se järkky olo kun se verensokeri ensin nousee ja sit laskee nopsaan,
tulee kylmä hiki ja oksetus ja kuolemaolo. Muutoin ei heittele.
Nälkä voi olla jossain kohtaa jos en ehdi syömään puolenpäivän jälkeen, mutta sitten näläntunne häviää yks kaks
ja taas jaksaa jatkaa touhuja. Siinä mielessä ketoosissa on hyvä olla, ei tuu sitä kiljuvaa nälkää mitä hh aikoina tuli,
että oli ihan pakko jotain saada syötyä, muutoin ei pärjännyt. :)

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-20 22:31:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Moi
"Ilmeisesti mulla on reaktiivinen hypoglykemia tai helposti romahtava verensokeri"

Reaktiivinen hypoglykemia itselläkin, siinä ensin sokerit nousee aikalailla ja sitten tipahtaa, itsellä mitä korkeammalle nousee niin sen alhasemmaksi tipahtaa, alle kolmenkin. Ala karppaus <20ghh/vrk auttoi itsellä siihen todella hyvin (varmaan moni muukin karppaus tyyli mutta itse nyt tuota yhtä vain). Karppaus auttaa nopeasti siihen ettei tule niitä hiilareista johtuvaa piikkiä, tietty ihan vaan sillä ettei tule vedettyä hiilareita siihen malliin että tulee piikkejä. (Edit: Vaikuttaa se muutenkin Insuliini tasapainon nyt tärkeimpänä vissiin)

Mut jos on noita arvaamattomia romahduksia niin auttoi niissäkin.
Siinä saa olla hieman kärsivällisempi, 3 kuukautta meni mulla että yhtään pystyi luottamaan 6 kuukautta ettei aina ollut jotain vara sokeria taskussa.
Alkoholin kanssa saa sitten olla tupla tarkkana jos taipumusta romahteluun ja on karppina...

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-21 09:35:50 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93612
Mulla kävi noita nuorena vähän yli kakskymppisenä. Lähdin aamulla töihin mustan kahvin voimin ja aloin hommiin. Sit tuli tärinä ja kylmä hiki jne. Ei vaatinut sitä suklaapatukkaa ensin verensokeria nostamaan. Kun vain jatkoi hommailua, niin ohihan tuo meni. En yhtään tajunnut silloin mikä oli.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-25 15:49:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Pikkujoulut vietetty. Söin ihan menun viikinkiravintola Haraldissa eli alku-, pää- ja jälkiruoan. Olin tilannut etukäteen enkä viitsinyt vaihdella, joten... tulipa syötyä. Ähkypallona olin sitten illan enkä jaksanut yökerhoon. Mutta suunta on hyvä, ettei ole sudennälkää vaan pienempikin ateria riittäisi.

Elimistö alkanee muuttua rasvapolttoiseksi. Makeaa ei enää tee mieli ja 3-4 ateriaa riittää päivässä, ainakin useimmiten. VHH:lla ruokavalinnat ovat järkevämpiä, ei oikein tee mieli mitään, mutta on syötävä nälän vuoksi. Sen takiahan aloitin taas VHH:n, että pääsisin eroon "kahden tunnin nälästä" eli siitä, että on mumellettava koko ajan jotain, ettei tule nälkä. Mainittakoon, että VHH:lla nälkä tuntuu erilaiselta, hitaasti hiipivältä, ei sellaiselta "jos nyt en saa ruokaa niin syön mitä vaan, jotta tämä olo loppuu". Varsinaista kylmää hikeä ja käsien tärinää mulla ei virallisepäterveelliselläkään ollut, mutta se kurniva nälkä, johon oli pakko saada jotain, oli ärsyttävää.

Olen ollut VHH:lla useampia kertoja ja saanut 10kg ekalla kerralla pois, mutta siiten lipunut takaisin hiilarimaahan. Syynä tähän voi olla ihan sosiaaliset paineet ja se, etten ole osannut käyttää tarpeeksi rasvaa ja jättää oikeasti pois niitä tummia suklaita ja karppileipiä ym. Olen luonteeltani kiltti ja usein vähän puolustuskannalla painoni ja ruokavalioni suhteen, joten joskus on helpompi vain syödä seurassa kuten muutkin, jos on vaarana et joutuu selittelemään, miksi syön miten syön. Tiedän, ihan tyhmää, mutta mua ärsyttää todella paljon, kun kysellään et "etkö pelkää verisuonitauteja, etkä oikeesti syö sitäjatätä tai ootko laihtunu jo paljon".

Joskus myös tuntui etten jaksa liikkua VHH:lla mut nyt oon jo niin lihava, ettei raju liikunta ehkä ole ensisijainen laihduttaja muutenkaan. Tosin kävin tuossa äsken kävellen pelkän aamupalan voimin kaupassa parikymmentä min. yhteen suuntaan ja aamupalastakin oli jo tunteja aikaa, ei olis onnistunut virallisepäterveellisellä. Tuo oli muuten kans pieni askel eteenpäin, lähdin kauppaan silloin ku huvitti eikä tarvinnut täsmäillä ruokaaikoja.

Pienin positiivisin askelin eteenpäin :)

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-25 16:54:55 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hyvältähän tuo kuullostaa, menestystä jatkoonkin o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-25 17:27:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11673
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
VOi kun mukavia lukemisia täällä!!!
Onnea ja menestystä ensi viikollekin :D

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-26 22:05:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Kiitos els ja Hilkkis, kannustuksesta!

Jospa tämä mun hyvä noste jatkuisi. Tänään ei ollut päivällä juurikaan nälkä, mutta illalla oli ja aterioita tuli syötyä 4. No, mitäs siitä, huomenna enemmän rasvaa.

Mulla on joskus aamulla etovan paha olo ja jotakin pitäis kuitenkin syödä, onko kellään vinkkejä siihen?

(Laitoin avatariksi tuon Roope Ankan, vaikka ihan naiseliö olenkin. Olen vain aina tykännyt Roopen tavasta ajatella asiat toisin. Kitupiikki kulutusyhteiskunnassa! Mä oon sit karppaaja mässäysyhteiskunnassa :D )

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)