karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:59:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-11-17 18:40:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
vk 38

Ostin litran putelin kookosöljyä kevättalvella, nyt se alkaa loppumaan. Sen lisäksi olen käyttänyt n. 25g voita viikko ja ehkä desin verran oliiviöljyä kahdessa viikossa. Muut öljyt ja rasvat tulee sitten elintarvikkeista itsestään. Tänään on ollut tosi harmaa ja sumuinen päivä. Tälläisenä päivänä voisi masentua pahasti tai jopa murhata jonkun? :evil: :oops: :?:
Mutta ilosanoma on se, että aurinko paistaa vaikkakin vain siellä pilvien takana.
:D

Karpisti

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-11-20 19:54:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
vk 39

Tässähän vain viikot kuluu, kohta on jo 40 vk täynnä, voisi vaikka lapsikin syntyä. :D Vaan en ole raskaana, :lol: minulla nyt jumi jatkuu tässä 99.ssä. Luulempa niin, että kevätkausi on minun tyypilleni parasta laihtumisaikaa, olen huomannut tämän ilmiön ennenkin, että tuppaa tämä pimeä aika lihottamaan. Huomenna lähden taas tuunaileen, en vain ole kerinnyt tuumaileen sitä, että mitä tuunailen? :wink: :roll: Kankaita on pussillinen ja kaavalehtiä, teen sitten jotain uutta, jos en muuta keksi. Yök, jäi eväät ottamatta aamulla ja ostin koulun vieruskaupasta metsäsienikeiton, tosi pahaa, meni puolet vessanpönttöön. Ei suu tykkää mistään kevyt/valmis jutuista, kun nyt on tottunut kunnon ruokaan. :smt110


Aika karpisti

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-11-23 21:33:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
vk 39

Viikonvauhde meni vauhdilla, tuunatessa. Modistin pari paitapuseroa, tein pojalle nahkakintaat ja lopuksi vanhasta verhosta liivihameen.
Kuva
Tästä vanhasta paitiksesta otin kauluksen pois ja rypytin pitsiä tilalle, samoin hian suihin ja eteen pienen rimpsun.
Kuva Tässä vanha verho, uudessa kuosissa. Kurssikaveri sanoi omistavansa samanlaiset ja lupasi antaa ne minulle. Ne kun laittaisi ikkunaan niin sopisi itsekin hyvin sisustukseen. :lol:

Viime viikolla keräsin suht tarkasti syömiseni Kultakalojen tarjottimelle:
Viikon 47 keskimääräiset makrot per ateriapäivä (7 kpl)
energia 1176 kcal
hiilarit 39 g
proteiinit 53 g
rasva 90 g

Tällä syömisellä on paino pysynyt samassa.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-11-24 09:02:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
vk 39

Tästä mun ruokapäiväkirjastani on kehittynyt näköjään tälläinen "tavallinen päiväkirjaus", pitäisiköhän tämä siirtää tästä jonnekin muualle? -Vaan en taida osata. :wink:
Tälläviikolla täytyisi saada kerholla joulukalenteri kuntoon , ensi viikolla alkaisi jo "luukkujen" avaus. Keksin joka vuosi jonkun uuden jujun, tänä vuonna tein kartonkista suuren lumiharjaisen talon, siitä tulee lintukoto. Lapset on askarrelleet lintupöntön pahvista jossa on pahvinen lintu haaraniitillä kiinni hailumassa. Käikki pöntöt laitetaan tähän isoon taloon sinitarralla kiinni. Luukut avautuvat siten, että joka päivä tuo "tonttu" punaisen kirjekuoren yhden pöntön linnun nokkaan ja lapsi saa sen avata, sieltä löytyy jokutehtävä joka ratkaistava ja sen jälkeen saa makeisen. - Lapsi saa viedä pönttönsä sen jälkeen kotiin. Laitan valokuvan muistoksi, kunhan saan sen kasattua.

Kirjaan syömiseni nykyään tuonne Kultakaloihin kätevästi, olen mielissäni sen helppokäyttöisyydestä. Tähän asti syysmyräkässä, on pudonnut vain yksi kilo. Olen todennut, että tämä syksy/pimeä aika on minulle vaikeinta muutosten aikaansaamiseksi.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-11-26 20:51:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
vk 39

En sitten käynytkään vaakassa tänään, käyn ensi viikolla.
Tänään olen miettinyt sitä, että 30.11 tulee tasan 70 vuotta siitä, kun talvisota alkoi. En lakkaa ihmettelemästä sitä, miksi Suomi välttyi Baltian maiden kohtalolta.
Minun 18 vuotias enoni kaatui sodassa, melkein kaikki hänen sisaruksensa elävät vielä. :wink:
Jos voisin kirjoittaa enolleni kirjeen, mitä sanoisin? :cry: :?:


- Hei eno, olen sinun sisaresi tytär. Olen elänyt kohta kolme kertaa kauemmin kuin sinä. Olen synnyttänyt lapsen ja kierrellyt maailmalla, tutustunut muihinkin kulttuureihin. Kokenut yhtä sun toista. Ikävää ettei koskaan tavattu, olen nähnyt kuvasi mummulan peräkammarin seinällä.
Olet siinä niin komea ja tumma, sotilaspuku päällä. Se taisikin olla parhain pukusi, rippipuvun jälkeen. Siinä taulun kehyksessä on liimattuna saamasi ansioristi. Sinä et juuri kotipitäjääsi kauemmas matkustanut, Syvärin Shemenskin kylä taisi olla kauimmainen paikkakunta, jossa sitten elämäsi päättyi. Olit kunnon poika, et ryypiskellyt tai tapellut. En tiedä oliko sinulla sydämen lemmittyä, jota olisit ajatellut siellä juoksuhaudoissa vartioidessasi.
Äitisi muisteli sitä kuinka sinä olit auttavainen ja ymmärtäväinen. Hän ison lapsilauman emona oli monesti kovilla, mutta sinä esikoisena sanoit: - istukaa äiti tuohon ja vaivasit taikinan loppuun tai tiskasit. Autoista olit kiinnostunut, yksi veljesi sitten ryhtyikin autoilijaksi. Samoin olit kätevä käsistäsi, kaksi muuta veljeäsi sittemmin ansioitui taitavina puuseppinä. Vaikka sinun elämäsi olikin lyhyt, verrattuna meidän muiden takkuamiseen täällä, niin oli se ansiokkain. Sillä sinun ja muiden rohkeiden hengellä, lunastettiin tämä maa vapaaksi. Sen tähden me saadaan matkustaa, oppia, harrastaa, rakastaa. . . Niilo, Jos nyt satut lukemaan tämän, niin . . KIITOS!
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2009-11-27 10:15:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Evän huiskaus ja siirryn pallokaloihin.
viewtopic.php?f=23&t=43621


Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-26 09:28:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Luin tässä läpi tämän tarinan ja annoin ablodit itselleni. Jospa jatkaisin taas laihtumista, kun se on ollut kahdeksan vuoden tauolla. :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-26 17:17:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Minulla on olemassa kaksi oloa, ensimmäinen on: väsymys hiilaripainotteisen aterian jälkeen, mahan turvotus, ilmavaivat, ähky puhku. Ja kohta tekee taas mieli ottaa jotain, pieni leipä...jne > psykologinen mieliala: tämä on oikein, terveysvalvontanormiviranomaisten suositus. . . . . kaupan kylmähyllyt notkuu sadoin metrein värjättyjä ja sokeroituja maitotuotteita, leipä/pulla osasto tuoksuu tuoksuu, kun tuotteet paistetaan paikalla.

Toinen on: pirteys, voimaantuminen karppiruuan jälkeen, vatsa täynnä ei tee piiitkään aikaan mieli mitään ottaa jääkaapista ( lue napostelu). > psykologinen mieliala: kauheeta syön voita, munia, rasvaisia makkaroita, juustoja, lorautan kermaa kahviin . . . suonet tukkiintuu ja terkkari moittii. . . .

Täytyy sanoa, että toinen sopii minulle, ehkä kehoni on syntynyt sellaiseksi, että hiilihydraatteja pitää varoa? :-O No niin, tässä syntyjä syviä, jatkokertomus jatkukoon, tauko pidetty. Huomenna käyn puntarissa ja suunnittelen ruokapuolta.
Siis aiemmin laihduin karppauksella 1/2 vuodessa n. 15kg. Tähän taukoon on mahtunut kaikenlaista, kuten vakava sairaus. Nyt on uusien mahdollisuuksien alku. :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-26 17:43:29 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Mä jos syön tota sun ekaa vaihtoehtoo, tulee kyl tokan vaihtoehdon fiilikset. Silti yhdessä välissä lipesin oikein kunnolla.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-26 20:12:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Onko sulla helpompi tämä toinen aloitus näiden vuosien jälkeen?
Mä aloittelin eka kerran muistaakseni joskus 2007 tai 8 tai 9 - sairasteluvuodet on vieneet muistia huonoksi enkä voi täältäkään tarkistaa kun sillon jätin tän foorumin niin pyysin moderaattoria poistamaan mun kaikki viestit. Palliksissa olin mukana kirjoittelemassa.
Mutta siis tällä kertaa musta tuntuu että lähtee helpommin käyntiin, liekö sitten enemmän tietoa repussa ja ymmärtää paremmin vai mikä lie :)

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-26 21:13:22 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Mä en ole vielä päässyt oikein kunnon alkuun. Aikoinaan, kun sain D2 diagnoosin, laihdutin 127kg->92kg, mutta nyt olen hölmöillyt ja yli sadan on vaihtelevasti. kaksinumeroinen ois eka tavoite, ehdottomasti. Ja juu, tosta sivusta näkee koska kirjauduin, silloin aloitin öbaut.

Aikas kivannäköinen pikku? koira. Mulla on monirotuinen Hodari. Se on pieni. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-27 08:42:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Kiitos kommenteista, kyllä tämä helposti nyt lähti, kun takaraivossa on se vanha rytmi ja tuntuma. Piti vain uskaltaa tehdä tämä päätös!!! Rehellisen arkana astuin aamulla vaakaan, ( olen sitä kartellut, kun samoja vaatteita kuitenkin pidän, tosin ne vähän puristaa) 109kg näytti, eli pääsin hitusen alle sadan silloin, joten sakkokierrokset on ensin "lusittava".

Tänään tyhjenee kaapit hiilareista, innostuin mökillä tekemään betoniluomuksia ja tarvisin muovailuvahaa tukiaineeksi, nyt karppaa niin aivot pelaa, HEUREKA -välähti, minähän teen vehnäjauhoista muovailuvahaa. :D

Tämä foorumin käyttö pitäisi taas kerrata, kuinkas täällä liikuttiinkaan?
:?:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-27 09:47:56 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Täällähän vähän muuttui systeemit. Omia viestejä sulle tulee ja sieltä löydät sit lempparis, kun kaikki ketjut mihin vastaat siirtyy sinne. Sit on se valkoinen läpykkä siinä muistaakseni vasemmalla. Kun se onkin keltainen, on lukemattomia viestejä, sitä läpykkää klikataan, niin pääsee suoraan oikeeseen kohtaan. Muuten vain ahkeraa surffailua, niin kotiudut kyllä. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-28 08:17:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Kiitos Greda neuvoista, pikkuhiljaa tässä taas. Kastuin hiukan illalla, kun kävin kattoon katiskan. Sadeviitta päällä ongin vähän aikaa, kun löysin mökiltä matoja ja ne uhkasi mennä vanhaksi. Sain pulskan särjen, ja heitin takas. Ahvenoita ei vielä liiku. Kotona muistelin mitä hyvää karppia vois iltapalana tehdä. Paistoin voissa pari manteli/muna/kerma lättyä ja runsaasti mustikoita päälle. :whistle:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-31 11:04:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Jauhelihamureke ja kukkakaalimuusi työn alla. En ole hiilareita, rasvoja, protskuja mitenkään laskenut nyt. Ulkomuistista olen aloittanut. Yhden siemen/ohut näkkärin olen syönyt päivässä, että vatsa toimisi. Niin ja leivoin karppiohjeen mukaan mustikkapiirakan, kun mustikoita on monta pussia vielä jäljellä. Kesäkurpitsataimet vei halla. Nou hätä, laitan uudet. 8)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-05-31 11:08:19 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Minkälainen karppi mustikkaiirakka? Mulla on liikaa mustikoita.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-06-03 19:22:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Ohje löytyi täältä: http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=1575
Tein samalla pohjalla vielä savukinkkupiiraan, kahvin kanssa. Vaaka näytti - 500g, vähän on mennyt alasuuntaan, onneksi. Nyt on mökillä paljon hommeleita, etten ehdi perehtyä syömiskirjailuun. Vanhalla muistilla yritän mennä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-06-03 20:29:10 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Kiitos vinkistä!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-06-10 08:42:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Mökkihommat vie nyt kaikki mehut ja ajat. Puntari näytti samoja lukemia, tosin vatsa on ollut kovalla. Mietin tässä, että pitäisikö uusia tuo alku, että pääsisi ketoosiin. No, mietin vielä. Taas on lähdettävä. Aivot on alkaneet toimia ripeämmin ( teen aina aamujumppana yhden sudokun ja huomasin, että suoriudun siitä nyt nopeammin) samoin päivänokoset ovat jääneet. Positiivista. :roll:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Maritzan eväspakki
ViestiLähetetty: 2017-07-01 09:13:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Heinäkuu alkoi, paino oli aamulla 107kg. n. 2,5 kg jos vähän pyöristelee on alentunut, eli n. 1/2 kiloa viikko. En ole vieläkään alkanut kirjaan ylös tai laskemaan mitään, jätin vain huonot hiilarit pois ja lisäsin kerman kahviin ja voin ruokavalioon. Painepesuri vikoili, mutta sain osia uusimalla vihdoin toimiin ja mattojen pesu on meneillään. Hommia piisaa joka päivälle ja uimassa tietty on käytävä myös. Mennään nyt näin kesäaika ja syksyllä alan tarkempiin karppiasioihin. :o

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)