karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-27 07:22:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-03 21:13:38 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
helou mai frens. :)

täällä karpataan, mutta ei skarpata. Mikä siis tarkoittaa sitä että KUNTOSALI on jäänyt pahasti välistä viimeiset 4 viikkoa!!! :(
Paino on siinä 58 pintaan aamuisin. Hyvin oon syönyt 1600-2000 kaloria; mul on ollut mieletön ruokahalu viimeiset päivät... Ehkä johtuu siitä että tossa 20-21. pv oli lipsumisia erinäisten kekkereitten muodossa eikä sitten voinut olla maistamatta muutamia hiilariherkkuja; joskin VAIN VÄHÄN. Aika hyvin pysyin ruodussa ja aika hyvin oli karppi-laatuakin; joskin tietenkin niissäkin oli ties mitä jauhoja mutta lihaa kuitenkin ja itsetehtyä sekä nakkeja sekä paljon salaatteja! :) Mutta siis paljon tuli syötyä, mikä siis varmaan vaikuttaa nyt siihen että keho huutaa sitä samaa!?

Nyt oon tykästynyt partaäijään - ehkä liikaakin... nam nam. no, oon yrittänyt pysyä yhdessä n.150g:n annoksessa/pv. :) joukkoon en oo tänäänkään laittanut mitään mjuuta kuin tilkan canderelliä; eikä sitäkään tarttis ollenkaan. Siis kyllä on ihmeellistä miten makuaisti muuttuu; kun ensin se oli ihan sika-hapanta. Eipä enää oo kuin KERMAISTA nannaa! :)

Ja jäätelöä oon hiukan syönyt, kun tuo ukko on sitä taas tänne kantanut. :x (Ihan kuin se ei olis mun valinta syönkö vai en)

Mutta leipää ei oo sen jälkeen tehnyt mieli, kun karppauksen aloitin. Pastaa oon varmaan desin syönyt tänä aikana. Eniten hiuilaria on tullut jäätelöstä ja karkista - VIHANNESTEN JÄLKEEN! :)

Ostin tuossa ekaa kertaa kiinankaalia; ensin söin raakana, kun tykkään raa'sta. No, sit luin täältä et sitä on tapana kuullottaa (tms) ... Että siitä voi saada kans jotain helikoptereita. No, hiukan säikähdin, mut onhan sitä nyt ennenkin syöty. JA SITÄPAITSI: en tykkää siitä paistettuna, en edes voissa! Samoin mun mielestä kukkakaali on kypsänä pahaa; ja raakana voisin rouskutella kuinka paljon vaan. :) Kai se ihan hyvä asia on???

Mutta siis... kuten kävin jo tuolla ketutus-ketjussa niin pakko vielä tähän laittaa et: vi*uttaa tuo anoppilan hiilari-mässäily. AAARRRRGHH!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-06 12:14:06 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
no niih... paino oli hulppeat 59,3 aamulla. uuh. no, nyt on yleistä turvotusta hormoonien, ilmojen sekä syömisten takia.

Vapaapäivää vietän ulkona auringossa ja LUEN KIRJAA "Laihdu ilman nälkää" :) Siis aivan mahtava kirja, vaikka paljon jo tuttuakin asiaa.
Ihmettelen silti "karpaasin" kirjoitusta, jossa lukee ettei hänellä ole voita, kermaa, smetanaa tai vastaavia jääkaapissaan. HÖH! jotenkin antaa negatiivisen kuvan niistä. Mahtaakohan karpaasilla olla nykyjään kyseisiä tuotteita? :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-21 12:54:08 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
helou helou. (ihan kun ei olis muuta tekemistä töissä ku notkua täällä karpeissa!!??)


no, ei voi mitään ku on niiiiin mielenkiintoista. :)

Mutta siis miten meikällä menee?

no, karppaus jatkuu hyvin. Hiilareita olen yrittänyt nostaa sinne yli 40 -- 60. Ja salipäivinä tarttis viä nostaa ehkä hiukan. Ku eihän mulle nyt enää mitään hyötyä ketoosista ole, ku normaalipaino on saavutettu ja lihaksia haluan. No, ehkä tätä laardia tästä vielä pois.

Edelleen ruokavalioon kuuluu munat, pekoni, voi, kerma, jauheliha, tomaatti, kurkku, salaatti, sipuli, tonnikala, pihvit, partis, keittojuurekset. Silloin tällöin munakoiso, kesäkurpitsa, jäätelökin, oliiviöljy, pähkinät, mantelit.
Eli se puol kiloa tai reilu tuoreita tai pakaste kasviksia SEKÄ MARJOJA ½-1 desi.
Varmaan jotain unohtui. :)

JA UUTUUTENA KOOKOSÖLJY, johon olen hurahtanut täysin sekä sisäisesti että ulkoisesti. Aamulla kahviin, ruuanpaistamiseen ja illalla vaikka lämpimän veden seassa. Aluksi se paistomaku tökki pahasti, mutta oon siihen jo tottunut. :) ja maistoin jopa lusikasta suoraan.
Täytyy viä jostain lukea se että mikä olis joku minimi määrä, josta on sit hyötyä. Ja mitään rajaahan sen syömisellä ei ollut! ;D
Mutta vähempikin määrä pitää mun mielestä nälän hyvin pois. Eli jos laitan kahviin aamulla hiukan niin tunnin päästä vast alkaa nälkä hiipiä eli aamupala venähtää pidemmälle.


No niin. nyt pähkäilen että miten niitä hiilareita nyt sit alkais lisäileen; heti treenin jälkeisellä aterialla vai 2 tuntia ennen treeniä aterialla vai viikonloppuisin vai miten... Onpas hankalaa.
Ku eihän tosta mun max60g:sta hiilaria glykogeenivarsatot mihinkään täyty; varsinkin kun ne on 3:lla aterialla. Mutta haluaisin sen SUURIMMAN HYÖDYN NIISTÄ HIILAREISTA. hhmmm...
Luin vaan eilen laihdu ilman nälkää -kirjaa ja siellä oli siitä että "painonnostaja" (MINÄKÖ? :shock: ) tarvii "reilusti" hiilaria vrt. juoksija tai muu aerobinen urheilija. No, vielä en oo täysin sitä sisäistänyt et mihin sitä tarvii, kun ei ne glykogeeni varastot kuitenkaan kokonaan täyty ja mitä hyötyä niiden täyttämisellä on treenin jälkeen? vai liittyykö se siihen lihaksen kasvamiseen?!
ÖÖÖ... meneepä taas tieteelliseksi - ja sitä paitsi; ei musta mitää lihaskimppua tule eli kyllä se laardin sulattaminen tärkeintä on kuitenkin. ja se KAUNIIDEN MUOTOJEN löytäminen. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-21 12:58:25 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
ai niin. Paino siinä 58,5 +-200g. (nyt taas varmaan hiukan nousee kun aloin salikäynnit; heh heh aivan ku ne lihakset siitä ihan heti turpois!!? seli seli)

ärsyttää kun en löydä nyt niitä omia kolesteroliarvoja mistään.. kauhee hakeminen omista ja keskusteluista...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-29 08:49:49 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
hei hei! :)


no niin. PALKKARI-kokeilu aloitettu. Eli heraa ja maltodextriiniä. HUI!! 58g HIILARIA!! :shock: vielä en ostanut sitä fruktoosia, mutta tänään ostan.
Eli päätin että otan nyt vain sen palkkarin, en muuta tankkausta. Ihan hyvin jaksoin tehdä kyykkyä, mvsj:a sekä penkkiä + muita liikkeitä.
Olen odottanut kaikenlaisia sivuvaikutuksia siitä asti kun otin sen palkkarin; ilmavaivoja, vatsakipuja, turvotusta jne... no, ei vielä ole ilmaantunut. Ja mikä positiivisinta: JALAT EI OO OIKEIN LAINKAAN KIPEÄT??!! :) kai ne sit huomenna ilmoittelee... ainakin toivon et hiukan tuntuis et jotain olis tehty.

Tänään taas siis normi karppi-päivä: munaa kookosöljyssä, partista mustikoilla ja karviaisilla+ tilkka kermaa.
Olen sitä kookosöljyä alkanut ottamaan 20-30min ennen ateriaa - JA paljon sitä meneekin! ei se oikein paina mitään. Otan noin 4-6g kerralla, jos sen nyt tarkkaan pystyy mittamaan, lämpimässä vedessä.

Tietenkin pitäis ilmeisesti syödä REILUSTI joka päivä jotta ne lihakset kasvais, mutta syön tuntuman mukaan. Mikä tarkoittaa sitä että kalorit vaihtelee 1400-2000. Jotensakin en uskalla/halua laittaa kalorilaskuriin että :"haluan kasvaa", koska en tosiaan halua että paino nousee montaa kiloa. Eli mitä sitten haluan? :roll: no, kalorivaihtelulla/karppauksella ajattelin että samalla läski siitä hiukan lähtis pikku hiljaa samalla kun pystyisin rasittamaan lihasta. Eihän musta nyt kehonrakentajaa ole tulossa, mutta haluan näyttää siltä, että _jotain_ olis tehty.
Eilen silti jo kävi mielessä, että jospa vaan pysyisin dieetillä ja tiputtaisin reilusti painoa 5-8kg! ?? :o ööö... Mut en nyt vielä halua, ku jotain pohjaa pitää saada tonne läskin alle.

blaa. blaa.

paino on noussut siihen 58,8. toivoisin että se siinä pysyis pari kuukautta, samalla kun tosiaankin käyn säännöllisesti salilla. Sit tarkkailisin tilannetta uudelleen.
Positiivista on se, että viime talvena painoin 65(tammi-maalis) ja NYT muutamia kiloja kevyempänä huomaan tekeväni puntti-treeniä samoilla painoilla tai reilumillakin! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-21 10:00:05 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
heipä hei...

mites tän nyt aloittas. pitkästä aikaa...

no, edelleen karppi-valio sopii erinomaisesti. :) ei tätä kyllä helpolla vaihda virallisterveelliseen - ei sitten millään!!

edellisen kirjoituksen jälkeen on siis tapahtunut asunnon vaihto/osto, mikä aiheutti mittavat stressit ja sen myötä ruokavalio oli ainakin 3 viikkoa mitä sattui, paino nousi ja muutenkin oli huono olo! :(
Paino nousi ainakin 61:een; nyt oon taas pari viikkoa ollut skarpisti karppina, ja tää tuntuu taas niin hyvältä! paino ja turvotus on laskenut ja päiväpaino salilla on ollut n. 60.

Ja nyt täytyy taas sanoa, että 3 ateriaa on mulle se passeli! kokeilin välillä 5 ateriaa, mutta ei siitä tuu mitään!!

Perusruokiin on nyt kuulunut aamiainen: 2 munaa, auraa, partista (150-200), kermaa(15-30) ja mansikoita(60-100) sekä fibrexiä 6g. Tänään tosin tein poikkeuksen ja söin aivan valtavan aamupalan: 110g leipäjuustoa, 5g vadelmahilloa, partista (150)+ hiukan kermaa sekä joukkoon 30g muussattua avokadoa sekä mansikoita (60)!
+ joka aterialla otan 5-7g kookosöljyä. Eli tän aamun kalorit on huimat 730!! :) sillä sit pärjäiltäs 14 asti. :)

Toisilla aterioilla menee sit vaihtelevasti jotain rehuja tai vihanneksia, raakana tai paistettuna, broileria, tonnoa, karppi-piirakoita/pizzoja.
huomasinkin että oliiviöljyn oon oikeastaan unohtanut kokonaan - höh. Mutku... en vieläkään oo tottunut sen makuun raakana ja paistamiseenhan sitä ei suositella, jotta sen laatu ei kärsis. kai??!


Muutenkaan en siis "LAIHDUTA" vaan yritän pitää painon tässä n. 60 tai hiukan alle JA OLON HYVÄNÄ!! Samalla treenailen 2-3krt vkossa.

Viikonloppumässäilytkin yritän pikku hiljaa jättää - ja 2 vkoloppua on jo onnistunut ilman karkkia; ainoastaan SOKERI-jäätelöä on mennyt lauantaisin LIIKAA, mutta siihenkin yritän tehdä muutosta, koska ei se edes ole hyvää vrt. KARPPI-ruoka/herkut!! (täytyy taas tehdä karppi-jädeä)

mielenkiinnolla luin 1-tyypin diabetes -ketjun... siis jösses miten mielenkiintoista!!! kaikkea en tietty ymmärtänyt, mut sen mitä ymmärsin niin aika(?) hienoa!

no, joo tää karppi-elämä on kyl kivaa, kun saa nauttia hyvästä ruuasta! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-25 11:51:00 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
onko ihmisen pakko tehdä jotain mikä ei ole hänlle hyväksi... hhmmm... kuka pakottaa???!?!

eilen kävi vieraita ja heille sitten tein hiilari-tarjottavia. oli uunivalmiita pikku-piirakoita, joille tein muna voin kyytipojaksi. ja sit oli kinkku-makarooni(tavallista, kauraa ja täysjyvää)-partis-mössö sekä kana-vastaava. ja keksejä ja jäätelöä. :)
en voinut vastustaa kiusausta ottaa piirakkaa - ja sei vei kieleni!! oi että oli muuten hyvää MUNAVOIN KANSSA! söin lopulta ainakin 6!! ja sit tietty oli pakko (?!) syödä noita makarooni-mössöjäkin. eipä oolu nekään pahoja. nam nam, vaikka itse sanonkin.
Ja lopuksi vedeltiin miehen kanssa tupari-lahjaksi saatu fazer- suklaa konvehdit ja hyvää oli!
ja siihen vielä alkomaholia. olipa hyvää!!?!

No, toisaalta ei kaduta. ja onneksi mun on helppo pysyä yleensä karpilla, kun se on hyvää. siis niin ettei tuosta jää putkea päälle. (vaikka toisaalta ne makarooni-möskät tuolla kaapissa houkuttaakin.)

mutta oireet ei oo kivat: nenän ja koko pään tukkoisuus alkaa heti ½ tuntia hiilarin (viljat?) nauttimisen jälkeen. vatsaa turvottaa ja sen mukainen ilmanvaihto pelaa.... Ja vatsaa polttaa nyt sielä aamullakin. (voi kyllä johtua light-kokiksestakin)

Ja taas viikko mennään karpisti, kunnes taas ens lauantaina on pikku-joulut ja alkoholin lisäksi olen jo antanut itselleni luvan syödä muutakin. jee jee... Tosin mennään laivalle; että en tiedä miten syödään ja mistä voi valita...

blääh... sit taas tulee joulu. ja lanttulaatikko! :) (no ,teen kyllä kukkislaatikkoa siihen rinnalle! :) )

kyllä elämä on ihanaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-17 11:41:36 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
miten ihmeessä tästä karppauksesta pääsee eroon!!???


..
...
....
.
...
..

siis EI MITENKÄÄN! Onpa kauheeta! ....

On ollut aivan sairaan hienoa taas karpata 100%:sti reilu viikko ja viikonloppukin meni kivasti karppiherkkujen äärellä! :)

Tossa mietin, että montako asiaa elämässäni on hiipunut ja jäänyt alkuinnostuksen jälkeen.... AIKA MONTA! Mutta en vois kuvitella että tästä pääsisin ikinä kokonaan eroon tai edes vähääkään. :)

Ostin lahjaksi eräille heikkilän 2:n ja ensin tietty luin sen itse. HYI MINÄ.
Aika paljon tietty tuttua juttua, mutta ON SIINÄ UUSIAKIN JA AIKA MULLISTAVIA ASIOITA MEIKÄLLE.

Tääsä muutama asia joita yritän täst'edes noudattaa: (OLENKO HIEMAN VIETÄVISSÄ??!! ;) )

1. vähennän mikrouunin käyttöä. (normiuuni lämmittää tälläkin hetkellä eilistä ruokaa lapsille)
2. käytän paistamiseen vain kookosöljyä.
3. käytän enemmän oliiviöljyä raakana sekä lisäilen ruokiin loppuvaiheessa. (unohdin nimittäin koko oliiviöljyn moneksi kuukaudeksi)
4.miten ihmeessä kuvittelin että hedelmäsokeri on terveellisempää; lapsille siis tavallista jos jotain....


miten niin uutta? no, tuo kirja vasta avasi paljon asioita ERI TAVALLA.

olihan siinä kirjassa tosi paljon asiaa ja ajattelemisen aihetta muutenkin.
MUTTA arvatkaa saatiinko riita aikaiseksi miehen kanssa. HÄn ei tykkää mistään "KIIHKOILUSTA", mitä siis Heikkilä kuulemma edustaa. Eli arvatkaa tunsinko itse loukatuksi, ku mieheni vaan arvosteli heikkilän tekstiä sekä naljaili minulle. :(
Välillä tuntuu siltä kuin oliisn yksin tän asian kanssa. VAIKKA mies siis muuten uskoo kyllä VHH:n.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-09 19:48:26 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
heipä hei siellä ja täällä.

joulu meni ja uusi vuosi tuli. :)

On se kumma kun ihmistä katotaan kieroon kun se ei suostu syömään ranskalaisia perunoita, kökkö-lihapullia, perunasalaattia, italiansalaattia tai patonkia!!!! :evil:
Söin siis vain nakkeja, vihersalaattia ja punajuurisalaattia, kun oltiin kyläilees vuoden vaiheessa. Ei ollut tarkoitus syödä kyseisessä paikassa; käydä vaan nopeasti katsomassa meininki. joten siksi en vienyt syömisiä; olinhan jo kotona aikaisemmin syönyt vatsani täyteen kaikkea karppi-herkkua!! :)


Elämä sujuu karpaten. vatsa on ookoo ja ihokin toipuu JOULUSTA. :?
PAINO on siinä vajaa 60kg eli hyvä luku... JOSKIN: kuntosalilla en oo kuukauteen käynyt ja sellainen on olokin: allit heiluu tuulessa ja muutenkin läski pursuaa vaateista sekä tietenkin koko kroppa on vähän kuin jäykkis tai epäkunnossa! :( :cry:

Eli kohta tarttis ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä sama kuin tuhannet suomalaiset: lähteä kuntosalille laihuttamaan... 8)

Kolmen aterian rytmi on sitten niin passeli mulle!
edelleenkin käytän kalorilaskuria joka päivä. Kalorit on siinä 1400-1850 viikolla ja vklna jopa 2400 TAI 3000... No, ei kai se kaikki rasva nyt muhun tartu?? :roll: :roll:

erityistä: ostin tyrnimehua ja sitä oon ottanut 15-25ml päiväs. lisäksi menee kalaöljyt ja kookosöljyn oon taas muistanut ottaa joka aterialla.
Flunssan karkotukseen olen ottanut RAAKAA SIPULIA ja on toiminut. :twisted:

Kävin tossa ekaa kertaa eilen uudella oma-terveyskeskuslääkärilläni... sellainen 6-kybänen setä. Valitin erinäisiä juttuja ja lopulta setä totes: "sano nyt vaan sit heti kaikki niin saan kirjoitettu kaikki koneelle ja tehtyä reseptit jos tarttee..." AI MINÄKÖ SAIRAS??? 8) en kai pahemmin; jos kerran saa ajan lääkäriin niin siitä pitää ottaa kaikki ilo irti! :D valitin selkää, pyysin gyne-ja kolesteroli-labrat sekä 1 muu asia... Sain lähetteen labraan, FYSIATRISELLE, sekä sain 2 reseptiä, toinen selkäjumiin: sirdaludia (vai miten kirjoitetaan) ja toinen siihen muuhun vaivaan... tässä siis odotellaan jännittyneesti terveydentilani kunnon selviämistä.
Sanoin sitten setälle, etten syö viljatuotteita, koska saan niistä vain mahanpuruja enkä voi hyvin. Sanoin kyllä etten ole absolutisti, johon setä vai sanoi: "no, ei sun olekaan syytä kokonaan välttää" ... Lisäsin vielä että olen lisännyt kasviksia ruokavaliooni leipien tilalle, minkä setä näki hyvin positiivisena. Setä näki koneelta että keliakiakokeet on verestä otettu ja totesi, että kyllä se vika niissä näkyis jos olis ongelmaa. sanoinkin että en uskokaan että mulla on keliakia; vatsa vaan ei sidä kovin hyvin viljaa.... :mrgreen:

Selkäni totesi olevan todella jäykkä. En sitten kehdannut kysäistä lähetettä heikkilälle!!! :smt080

palaillaan. :)


Ja on mulla täs kuus viä hammaslääkäri, etten vaan liiian helpolla pääse. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-16 10:12:54 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
no niin. onko tää RUOKAPÄIVÄKIRJA?

no, oli miten oli. tää on mun päiväkirja. jotenkin ei oo aikaa kirjoittaa kahta kertaa syömiään ruokia. ELi laitan siis kaiken kalorilaskuriin.

Tässä eilinen:
AAMULLA VERIKOKEET. (jännittää) Kysyin koska ovat valmiit ja hoitaja sanoi että torstaina. siis huomenna. JA HÄN JATKOI: jos on jotain vikaa triglyissä, menee jatkotutkimuksiin. hhhmm... ELI? tämä siis tarkoittaa varmaan sitä ETTEI ole yhtään tavatonta, että triglyt on MONILLA korkella (ja syödään vähärasvaisia tuotteita). Eihän se nyt muuten olis noin sanonut. viimeksi en oli mulla 1,2 eli alle sallitun. mutta siihen 0,5:een mulla on matkaa. Toivotaan ettei edellis-iltainne punaviinilasillinen nostanut lukemaa. harmittaa koko viinin juonti näin jälkeen päin. hhhmmm.. vaikka onko silläkään merkitystä?!!

no, kokeiden jälkeen aamupala:
kerma(80g!), mustikka(50), puolukka(100), kermaviili(100). (ei ollut partista eikä rahkaa)

päivällä:
aurinkosalaatti(150), tonnikala(150), majoneesi(30)

illalla:
paprika(puolikas), grillikylki (160-180kypsänä) ja 70%-marabou-pala sekä kookosöljyä veden kanssa.

(mä oon kyl varsinainen vaaka-friikki; tuntuu etten osaa ees syödä jos en punnitse... mikä ei pidä paikkaansa - tiedän)

Illalla oli flunssan oireita: kurkku kipeä ja vilutti. otin buranan ja laitoin valkosipulit yöksi sukkiin! :) (eka kerta tuollaista poppakonstia koitin, ku en syödäkään työn vuoksi voi)
Tänä aamuna ok-olo, joskin kurkku ei ihan normaali.


Tänään:
1 muna, voita, kookosöljyä, puolukoita, sekamarjoja, rahkaa ja kermaa. +tyrnimehu.


pitäis lähtee töihin, mut en saa aikaiseksi. laiska yrittäjä. (mulla on harjottelija, joka lupas mennä pelipaikalle.. olenpa hyvä työpaikkaohjaaja...)


JATKOA:

päivällä:
tonnoa vedessä, aurinko salaattia, majoa + kookosöljyä. helppo työsafka.

nyt illalla:
kanan filepihvi 150g, oliiviöljyä, voita, parsakaalia(150), kurkkua(70)
tummaa suklaata lindt-85%(16g) sekä marab.86%(16g) JA punaviiniä 160g.

(MINÄKÖ MUKA MITTAAN JOTAIN RUOKIA?)

enivei. tää lindtinkin suklaa maistuu jopa hiukan makealle nykyään. sain sen joululahjaksi EIKÄ SILLOIN MAISTUNUT HYVÄLLE!! ja 70% marabou on jo ällömakeeta. :shock:

nyt jännittää huominen tulosten saaminen. Tai siis toivon että ne on tullu niinkuin luvattiin!!! viimeksi kesti kyl viikon...

SALDO TÄLTÄ PÄIVÄLTÄ: (paino 59,4)

1715kcal/ hh 46g/ pr 96g / ra 114g

eli hiilarit nousee väkisin ton perhanan aurinkosalaatin(ei ollu kaalipurjo-salaattia) takia yli 40 helposti ja sit pitää jättää jotain muuta tärkeämpää pois. höh. vaikka eihän tuo nyt paljon ole tosiaankaan.
ja rasvaa olis voinut viä ottaa.

Ja tosiaankin kuntosalilla en ole käynyt joulukuun alun jälkeen.
läskit pursuu, vaikka paino on noin alhaalla. olo tuntuu kevyeltä mikä tietty on pääasia.

huomasin muuten yhden asian: lauantain -illalla ja sunnuntain vastaisena yönä poltti vatsaa(TOSIAAN!!!) ja pieretti, ja taisin hieman su aamuna ripuloidakin. ja samoin su pieretti ja vielä ma:kin. Ihmettelin että mikä ihme!??!?! :?:
no, maanantaina sitten työssäoppijalle ääneen sitä valittelin että vatsaan on koskenut... ja kelailin että en oo syönyt mitään kummallista. Ja samalla ojensin käden SISU-askiin..... JUST! ja samassa välähti. nehän ne... XYLITOLI ja muut -OLIT. ja nyt vatsa on taas ookoo kun aski loppui eilen. ja lauantain söin heti puolet kun olin sen ostanut. eli mitä tästä opimme - laksatiiviset vaikutukset ei ole tuulesta temmattuja pienistäkään määristä.

no niin. vatsa on taas täynnä jotta voin selailla nettiä ja lukea kaikkea mielenkiintoista... ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-17 13:02:19 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
no niin. Rasvan syönti EI NOSTA kolesterolia vaan laskee TRIGLYJÄ! :wink:
rasvan syönti nostaa HDL:ää. :)

eli rasvateoria on pyllystä. ONKO PAKKO PELOTELLA IHMISIÄ RASVALLA!?

vaikka kyllähän nuo arvot lääkereitä ja muita terv.huollon ammattilaisia varmaan kauhistuttaakin. ("noin nuori ihminen...")

mietin että millaiset rasva-arvot mulla oli ollus ennen karppausta. no, tiglyt varmaan lähellä 2:hta! mutta kok-kol varmaan siinä sallituissa 4-6? kuka sen tietää - enkä haluakaan tietää.

Oon kyllä iloinen kun kok.kol oli laskenut ja TRIGLYT vielä aika paljon sekä HDL noussut! :)

Ei mua itseäni pelota, vaikka jotku virallisterveellistä kannattavat vois saadakin sydänkohtauksen mun puolesta. :shock: :lol:

Keväällä sit uudet arvot. Ja liikuntaa lisään ehdottomasti heti kun ei tunnu flunssaiselta.

Muut arvot oli kuulemma ok, kun niitä kyselin; eli senkka ja pieni verenkuva hyvät. kyselen niitä sit lääkäriltä tarkemmin.


ja taas oon syönyt KERMAA ja äsken tuli MUNA-kuorma suoraan tilalta: 90 munaa! :)

eli benekoolia vaan kurkusta alas! ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-17 14:59:34 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
AI mullako ORTOREXIA??!!! 8) :oops: :roll: :twisted:

selailin tässä, että mitäs sitä on syöty kolesteroli-mittauksia edeltävällä viikolla...

Tässä listaa makrot(kcal/prot/hh/ras) + (sis. kasvikset) kalorilaskurin mukaan:
11.5.07 - 3126/81/562/59 ELI MÄSSYPÄIVÄ! hehheee
12.5.07 - 1734/65/31/150 (sis. 240g kasviksia)
13.5.07 - 1844/67/46/155 (335g)
14.5.07 - 2098/92/37/179 (350g)
15.5.07 - 1733/50/26/158 (592g)
16.5.07 - 1717/112/20/132 (395g)
17.5.07 - 2051/101/24/172 (250g)


7.1.08 - 1762/66/47/145 (305g)
8.1.08 - 1496/101/33/105 (420g)
9.1.08 - 1821/106/36/138 (358g)
10.1. - 1525/93/31/113 (428g)
11.1. - 1546/100/35/111 (532g)
12.1. - 2114/119/66/129 (430g) nykyinen MÄSSYPÄIVÄ.. :P
13.1. - 1727/93/29/137 (220g)
14.1. - 1779/84/28/149 (553g)


mitä tuosta nyt voi sanoa? no, hhmm.. NYT syön VÄHEMMÄN RASVAA kuin keväällä. Enemmän kasviksia/marjoja.

paino nyt viime viikolla siis 59-60 ja kesällä 60-61. nyt oon läskimpi.

ruoatkin vois tähän listata, mut en nyt jaksa.

silloin kesällä söin enemmän rasvaista lihaa ja makkaraa ja nakkia, sekä lutrasin oliiviöljyllä sekä voilla.
nyt on ollu enemmän vähärasvaista broileria, kookosöljyä, KERMAA, PARTISTA, rahkaa ja leipäjuustoa eli maitotuotteita enemmän.

no, ei tuo tulos nyt noista ratkea, mut mun mielestä on kiva vertailla ja analysoida.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-17 20:04:16 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
no niin. tuli mieleen että voisin kaivaa vanhaa dataa laihdutuksestani vuodelta -06! ja -07 alusta.

katotaan viittinkö kattoo ees MITÄ oon suuhuni tunkenut, kun muistelen vaan että kauheen vähärasvaista oli... YÖK!

17.3.2006 paino 72kg
makrot; kcal /prot/hh/ras: (Grammoina)
1208 /60/107/58

20.3.2006 paino 71,5kg
1181 /86/144/25

29.3.2006 paino 70,6kg
1179 /135/97/28


6.4.2006 paino 69,8kg
1211/ 86/91/55

12.4.2006 paino 68,1kg
1208/ 112/86/37

26.4.2006 paino 66,6kg
1083/ 86/92/37

eli keskiarvot viikoittain/pv maalis-huhtikuussa:
kalorit: 1100 - 1250 kai mä nyt jotain herkku-perjantaita pidin, mutta ne herkut oli sit kalorien sisällä (suklaapatukka + karkkipussi)
prot: 67-85g
hh: 109-131
ras: 38-44 (sipaisu kevytlevistä ja tilkka rypsiöljystä, joskus munasta ja vähärasvaisesta jogurtista, mutta suuris osa "rasvattomista" tuotteista )

sit syksyllä -06 otin itseä niskasta kiinni taas.
ja tuolloin ei oo rasva-lukemat kovin hyvää katseltavaa!! :(
keskiarvo rasvat 28.8.-24.9. on huikeat 20g/pv !!!!!! Proteiineja sen sijaan kuntosalilla kävijänä piti saada n.115g/pv ja hiilaria 126-137g/pv

sit ennen karppia muutin makrojakauman 30hh/30r/40pr.. ja noilla prosenteilla sainkin sit jo rasvaa 36-61g/pv!!! :) ja hiilari vähentyi 70-90g:een ja sen muuten jo huomas huonona jaksamisena(punttireenissä) ja päänsärkynä. ja monet huomas että hoikennuin ihan silmissä.

ja 16.4.2007 maanantaina aloitin karppauksen. :)

hiilarit alle 20, proteiinia edelleen n.100g ja rasvaa vaihdellen 146-156. EN AINAKAAN PELÄNNYT RASVAA. 8) no, mut sitä oli niin kauan vältellyt että maistui kai ruoka jo ihan eriltä - herkulta.

JA edelleen maistuu.

no ohhoh. tulipas taas tarinoitua.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-19 18:47:22 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
dodii.

mä ajattelen vaan syömistä. tarkoittaako se että mun elämässä ei _TAPAHDU_ mitään??!! Käyn töissä, tuun kotiin, peseydyn, luen, oon netissä, katon telkkaa, meen nukkuu, herään. ja noissa välillä syön 3krt... No, lapset tuo tietty oman rikkautensa, mut silti aika yksinkertaista elämää.
ai mitä pitäis tapahtua? no, ei mitään. TAI sit se on tää pimeys ja väsymys, ku ei vaa jaksa muuta. En oo ees ulkoillu moneen kuukauteen. ei kiinnosta. masentunut en kuitenkaan oo.

Odotan kevättä ja aurinkoa. kesä on ihanaa aikaa. sen ajatteleminenkin saa olon paremmaksi.

mä SYÖN TÄNÄÄN JÄÄTELÖÄ ja suolapähkinöitä sekä punaviiniä. täytyskö jotain muutakin. ei kai. oon mä ennenkin jäätelöllä elänyt kuukausia.
ja nyt syön sentään vaan 200-600g... en tiä viä paljonko maistuu, mutta en rajoita...

Tänään muuten oon syönyt:
aamulla: 2 munaa, partista ja mustaherukoita + pala 86:sta.
päivällä: merilohta ja parsakaalia + salaatinkastikeetta + pala 70%stä.
+ molemmilla kerroilla kookosöljyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-27 13:14:28 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
eilen: 300g vaniljakermajäätelöä.... + tietty KARPPI-pizzaa ja muita karppi-herkkuja YLI 2500 kalorilla... jeeee... välillä tekee hyvää syödä PAAALJON. (mutta mitä hyötyä on syödä rajoittuneesti muut päivät (1500-1800kcal) kun yhtenä päivänä kuitenkin syön sen 2500 kaloria.. eli +-0 ... tai jos hyvin käy niin 1000+ ... :oops: )


tänään: merilohta, kurkkua, muna, kookosöljyä

eli tiukka hiilari-rajoitus ettei vaan käy huonosti (=hiilari-himo käy päälle)...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-29 14:54:11 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
dodih.
lääkäri-setä sit soitteli mun tuloksista. senkka 5, hemoglob. 144 ja CRP 4 Eli hyvin arvot kohdillaan. ja gynet ok.

no, sit se kolesteroli on koholla. ja ei hätiä mitiä puuttua siihen jos ei ole sukurasitteita sepelvaltimotauteihin tai diabetekseen. no, äidillä on D2 kontrollissa ruokavaliolla. Vanhemmat elää enkä heitin sydäntaudeistaan tiedä - mielestäni ei ainakaan lääkityksiä ole. Isovanhemmat on yli 8-kymppisiä. Toinen pappa kuoli terveenä 87-vuotiaana pari vuotta sitten "luonnollisesti". eli sellainen historia mulla. Joskin 2 isän veljeä on kuollu 5-kymppisinä: toinen vissiin syöpään ja toinen nyt viimeks sydän-ongelmaan. Olisiko mun syytä huolestua?
ja tuo diabetes??!! no, jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin 2-tyypin D syntyy vain siitä kun keho saa liikaa verensokeria nostavaa ruokaa, jolloin insuliini ei enää toimi.. Yksinkertaistettuna... Eli jos en syö verensokeria nostavia ruoka-aineita niin ei oikein voi D2 puhjeta. KERTOKAA nyt ihmeessä, jos sen jotenkin muuten voi saada?!!


joten perusterve vissiin olen. :) tai niin kauan kuin toisin mainitaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-29 20:14:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-12 08:20:52
Viestit: 831
Tervehdys! :)

etanainen kirjoitti:
paino nyt viime viikolla siis 59-60 ja kesällä 60-61. nyt oon läskimpi. -- silloin kesällä söin enemmän rasvaista lihaa ja makkaraa ja nakkia, sekä lutrasin oliiviöljyllä sekä voilla. nyt on ollu enemmän vähärasvaista broileria, kookosöljyä, KERMAA, PARTISTA, rahkaa ja leipäjuustoa eli maitotuotteita enemmän.

Aika mielenkiintoinen ilmiö - minulla on nimittäin sama kokemus! Maitotuotteiden ja vähärasvaisen broilerin suosiminen ei ole kertaakaan toiminut hyvin - rasvainen liha ja kala yhdistettynä vihanneksiin on toiminut joka kerta kaikin puolin paremmin.

etanainen kirjoitti:
(MINÄKÖ MUKA MITTAAN JOTAIN RUOKIA?)

Heh, no et tietenkään mittaa :lol: Mutta vakavasti ottaen - ethän stressaa liikaa? Toki omien syömisten analysointi ja makrojen laskeminen on mielenkiintoista (ainakin minusta), mutta saattaa siitä tulla stressiäkin.

_________________
Ruokapäiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-08 10:42:45 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
no, jopas. täällä on käyty - enkä mä muka oo huomannut. on niin vilkasta keskustelua muualla et on päässyt unohtumaan tämä ja ohi silmien uusi veisti....

moi vaan sulle urheilijatyttö! :)



mä en tällä hetkellä stressaa suuresti näitä syömisiäni; syön mitä tekee mieli, kunhan siinä ei oo sokeria tai vastaavaa eikä viljoja..
Enkä aio nyt rajoittaa syömisiä. tai taitaa kyllä vaa'an lukemat paukkua ylös päin. mut eihän se oo mehdollista ku hiilarit on alle 40g... :wink:

No, joo. Aloitin UIMISEN uutena harrastuksena (väliaikainen...); ostin ... montakos kertaa ostinkaan? 20 vai? eli samalla lipulla pääsee uimahallin kuntosalille ja uimaan 2,6€ pala. Kuntosali on n. 6x6 metriä eli kyllä siinä nyt hyvin mahtuu kaikkea tekeen ku muistaa pitää kyynärpäät supussa ettei huitase muita ihmisiä... :o
Eli ensin käyn siä salilla tekees vähän jotain keppijumppaa, selkää, hauiksia ja ojentajia sekä vähän vatsoja. tarkoituksena on hiukan aktivoida edes joitain lihaksia. Siinä menee n. 20-30 min.
sit suihkuun ja uimaan. Ekalla kerralla uin jotain 300-350m/15min.!! ja olin aivan poikki. seuraavalla kerralla 400 ja seuraavalla 500 ja viimeksi 600m. Putkeen... aikaa meni 20min, ja ehkä yht. minuutin leväten. yritän uida ainakin 3 eri tyylillä, ettei tuu kauheesti jännitystä yläselkään/niskoihin, jotka mulla nyt vaivailee. En siis osaa yhtään mitää tekniittaa oikein - kunhan räpiköin... Huomaa että kyllä se kunto on noussut. Tänään olis tarkoitus uida 700m ja siitä sit aina kilometriin asti nostan matkaa. katsellaan...

entäs ruuat?
munia, partista, marjoja, tomaattia, kurkkua, kermaa, leipäjuustoa (tänään pitkästä aikaa), parsakaalia, tonnikalaa, majoa, sipulia, manteleita JA KARPPI-pizzaa niin että napa raikaa. ;) ELi kalorit on siellä 2000 pintaan ja 65-75% rasvaa.


vkl:na olin laivalla; PYSYIN KARPPINA!! tai no... Söin hiilaritietoisesti niin pitkälle kuin osasin arvioida. SÖIN PALJON ja seuraavat 2 pv olin ripulilla. JES! Niissä ruuissa oli varmaan joitain E-koodeja sekä ehkä vehnä-gluteiinia.... Tai sit se oli ne 3 lasia viiniä ja 1 lonkero. En syönyt yhtään karkkia, en ostanut tax-freestä muuta kuin tummaa suklaata ja pullon viinaa. Ruuan kanssa jälkkärinä söin kylläkin JÄÄTELÖÄ(kai virolaista?) pari annosta molemmilla Buffet-aterioilla.

MITEN ihmeessä siitä vehnä-gluteiinista pääsee? ja glukoosi-fruktoosista? ja maissi-jostain??? niitä on sitten lisätty jokapaikkaan. (ja kuitenkin haluan ostaa jokseenkin kukkarolle sopivia ruokia eli erikoiskaupat täytyy vielä kirtää tai LUOMU-tuotteet... TAI jättää jäätelöt ostamatta :evil: tai kuulemma valion laktoosittomassa jädessä ei olis sitä vehnäjuttua... täytyy katsoa tänään)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-11 09:17:04 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
hei.
eilen tosiaan oli lasten synttärit.
ja arvatkaa?!?!? Laitoin tarjolle paljon karppia! Ainoastaan SIPSIT ja muutama keksi-laatu oli ei-karppia (sekä vaniljakermajäätelö). Sipsit oli pakko saada pois kaapista; ja nyt ne meni parempiin suihin!

Tarjolla oli kahta eri marja-piirakkaa; toinen muna-pohjalla ja toinenpähkinäisellä pohjalla. toiseen partis-mustikka-mustaherukka täyte ja toiseen kermaviili-mustikka-mustaherukka täyte. MAkeutuksina käytin aika vähäisesti canderellia, intiaanisokeria ja steviaa; eli aika kirpsakoita piirakat oli. Sit tein lihapullia, jotka oli TOODELLA hyviä. Jestas että 800g sika-nautaa katosi äkkiä suihin!!! :o :wink: Ja sit oli jauhelihapiirakkaa(+auraa, fetaa) muna-juusto-rahka "pohjalla" (kaikki sekaisin). NAM NAM!!
No, sit tein marja-kermarahkaa, johon laitoin ehkä eniten sokeria; laitoin kaupan valmista vadelmahilloa + mustikoita ja mustaherukoita sekä ripauksen sokeria.
No, mutta PÄÄPOINTTI ja TÄRKEINTÄ oli se että tarjollaa ei ollut YHTÄÄN KARKKIA, eikä PULLAA eikä muuta tyypillistä lastenkutsu kamaa... JA yllätys: KUKAAN lapsista(7) ei kaivannutkaan mitään. Tärkeintä niille näytti olevan leikkiminen; hyvä kun syömään ehtivät.
'Taas anoppi kehui, ku oon itse tehnyt suurimman osan! Selitin että tottakai teen; miten voisin muillekaan syöttää sellaista mitä en itsekään mielelläni syö. Haluan E-kooditonta ja mahdollisimman lisäaineetonta ruokaa + juomaa! Mistä tulikin mieleeni, että EIPÄ OLLUT LIMUJAKAAN! Ostin kylläkin mehuja, mutta ilman lisättyä sokeria ja lisäaineita, ja lantrasin vielä vedellä. Lisäksi oli kivennäisvettä aikuisille.
Mielestäni onnistuin hyvin vaikka ajattelin että aika outoja makuja varmaan nuo makeat piirakat ei-karpeille. no, hyvin nekin meni kaupaksi.
Kyllä oli hienoa itsekin nauttia pöydän antimista! (söin kyl yhden sipsin ja pienen palan jädeä... ;) )

Ja sitten muuta höpinää:
oma ruoka- ja paino -politiikka.... paino tänä aamuna 60,5kg. Onkohan se ylöspäin menossa? Ole nimittäin SYÖNYT viimeiset viikot HYVIN!! Tai sit toi liikunnan aloittaminen on nostanut sitä vähän. Tai nyt on kyl menos kuukautiskierron loppuvaihe. Eli eipä tuosta painosta nyt voi sanoa juuta eikä jaata. Taitaa olla aika passeli paino mulle; sellainen paino minkä pystyn pitämään suurellakin määrällä karppi-ruokaa (rehkimättä ylettömästi). IHANAA!

No, mutta. Aattelin tehdä pienoisen ihmiskokeen itselläni. Kerron siitä sitten jos pääsen kunnolla vauhtiin. Tarkoituksena on hiukan keventää oloa ja saada pöhötys pois. (mikä pöhötys?? kuukautis-pöhötys lähtee itekkin) Eli jos vaikka sais aamupainon siihen vajaa 59 kiloa - taas.
no, niin mutta nyt taaas foorumin kimppuun. Löysin eilen itselleni tutkimattomia teitä... OHO??!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-12 22:51:22 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
moi. "ihmiskoe" menossa toissaalla eli tervetuloa WARRIOR-päikkyyn! ;)
http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... highlight=


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)