karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 15:14:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-15 11:48:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Tästä se lähtee. Taas. Intoa täynnä ja motivaatio kohdallaan. Kuten aina ennenkin. Miksi aiemmat kerrat ovat sitten päättyneet? Pohditaanpa.

Ensimmäisen kerran aloitin jo v. 2007. Olin syönyt tätä ennen hiilaripainotteisesti ja vähärasvaisesti. Kasviksia en juuri käyttänyt, vaan ateriani koostuivat esim. makaronista ja jauhelihasta. Tai puolivalmisteista. Tai pakasteista. Karppasin kolme kuukautta. Ruoka oli minulle aivan liian rasvaista ja raskasta, lopulta ällötti niin paljon, etten kyennyt enää. Palasin vanhaan. Tai no en ihan, sillä kevyttuotteiden aika oli ohi. Rasvaakin pystyi syömään, kun sitä sai vetää hiilareiden kanssa.

Se hyvä puoli tässä oli, että kun aloitin seuraavan kerran vuonna 2011, ei rasvainen ruoka tehnyt enää ollenkaan pahaa. Karppiruoka ei ällöttänyt, vaan oli itse asiassa todella hyvää. Miksi en aloittanut jo aiemmin? No, olihan siinä välissä raskaus, jolloin oli vedettävä kaksin käsin hiilareita. Ihan oikeasti, yksi päivä teki mieli makaronia, vedin sitä pelkän ketsupin kanssa ison, kukkurallisen lautasellisen! Mutta karppaus alkoi hyvin ja jatkui puolisen vuotta, laihduin tavoitepainooni ja motivaatiofarkut menivät jalkaan. Mihin se sitten nyt kaatui?

No, vauva täytti vuoden ja alkoi syömään samoja ruokia meidän kanssa. Ongelmallista. No, mitäpä jos tehtäisiin niin, että syödään hyväkarpisti. Voidaan tehdä makaronilaatikkoa täysjyvästä, kunhan siellä on paljon kasviksia ja iso salaatti sen kanssa. Ei kai pari leipää aamuisin haittaa, kun aamupalat on muutenkin niin vaikeita. Ja jos tehdään sellaisia ruokia mihin voi lapselle keittää vaikka perunaa erikseen, niin syödään me ilman. Ihan kaunis ajatus, mutta eihän se niin mennyt. Takaisin vanhaan tässä tuli palattua ja lapsi syö huomattavasti terveellisemmin kuin me, ja karpimmin. :roll:

Miten nyt välttää nuo virheet? En tiedä. Mutta yritetään. Ainakin nyt tiedän, etten pysty syömään terveellisesti, jos sallin kiellettyjä ruokia normaaliruokavalioon. Se on muuten jännä, että pystyin syömään kuitenkin esim. töissä jotain kaupasta haettua karjalanpiirakkaa ja vetäistä energiajuoman tai viikonloppuna syödä jopa pizzan, jos ei ehtinyt tai jaksanut laittaa ruokaa. Tämä ei sotkenut karppiruokavaliota, vaan palasin seuraavalla aterialla ruotuun. Mutta heti kun sallin hiilarit normaaliruokavaliossa, homma meni överiksi.

No, tämä turvonnut ja plösö olemukseni on hyvä muistutus siitä miten siinä käy. Ehkä sen avulla nyt pystyn tähän. Motivaatiofarkut ei mene enää jalkaan, vaa'alla en ole uskaltanut edes käydä. Olen normaalipainoinen, eli kyse ei ole kuin muutamasta kilosta, mutta tämä olo ja olemus, yök.

Siispä, huomenna se alkaa. Uusi elämä. :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-16 21:28:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Tänään pohdin sellaista, että pitäisikö vallan blogi aloittaa, kun tuntuu että asiaa olisi enemmän kuin tämmöisessä ruokapäikyssä olisi ehkä suotavaa kirjoitella. Joten jos nyt ainakin tänään pysytään asiassa ja kirjataan ylös syömiset:

Aamupala: Perinteinen munakas ja pekoni sekä kirsikkatomaatteja

Päivällinen: Grilliherkkuja, eli possun pihvifileetä miehen itse tekemässä marinadissa (oliiviöljyä, valkosipulia ja mausteita luulisin), kasvisnyyttejä (kesäkurpitsa, kirsikkatomaatti, sipuli, halloum), koskenlaskijalla täytettyjä herkkusieniä pekoniin käärittynä ja salaattia.

Jälkkäri: Kolme kirsikkaa. :lol:

Siinäpä se. Kiloklubissa laskettuna hiilarit 14,9g (5%), proteiini 77g (25%), rasva 98,8g (71%), kalorit 1249. Miltäs vaikuttaa muiden silmiin?

Rohkaisin tänä aamuna mieleni ja menin vaa'alle, yllätyksekseni paino oli noussut vain pari kiloa ja on nyt 54kg. Tosin epäilen vahvasti että tuo vaaka näyttää pari kiloa liian vähän, mutta tuolla on aiemminkin punnittu, niin sillä mennään. Tavoitepaino tuolla vaa'alla 50kg, vaikkakin tärkeämpää tässä vaiheessa kiinteytyminen ja turvotuksen poistuminen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-17 20:53:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Aamupala: Smoothie, jossa nektariini, neljännesbanaani, vähän mustikoita, partaäijää ja kermaa.

Lounas: Reilun kokoinen kana-ceasar-salaatti, jossa krutongit vaihdettu cashew-pähkinöihin.

Päivällinen: Paistettu lohi, kermaviilikastike ja salaatti.

Iltapala: Puoli litraa mansikoita ja kermavaahtoa, nams!

Makrot: Hiilarit 55,5g, proteiini 76,8g ja rasva 100,9g. Kalorit 1444.

Ihan mukavastihan noista hedelmistä ja mansikoista tulee hiilareita, mutta ei haittaa! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-18 21:09:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Tänään on ollut ihan superenerginen olo (kaikki siitä aina puhuu, muttei mulle ole tullut ennen kuin nyt). Olen jaksanut aamusta asti hurjan paljon asioita ja juoksinpa jopa osan koiralenkistä. Iltasella alkoikin sitten puhti loppumaan ja nyt olen aivan rättiväsynyt. Tarttis muistaa ne omat rajansa, vaikka kuinka olis energiaa. :lol:

Mutta yksi inhottava juttu on tänään ilmaantunut, mikä oli edelliselläkin kerralla, kun aloitin karppauksen, eli pyörryttäminen. Olin lattialla leikittämässä lasta ja kun nousin, niin meinasi taju lähteä, äkkiä kyykkyyn ja olo meni ohi, mutta pari kertaa myöhemmin tuli vähän lievempänä. Silloin edelliskerralla lähti jo näkökin, ennen kuin ehdin istumaan, se oli jo tosi pelottavaa. Mistähän se johtuu? Vettä ainakin olen juonut reippaasti tänään, osan vissynä.

Mutta aterioihin...

Aamupala: Smoothie, jossa nektariini, neljännesbanaani, kolmannes avokado, partaäijää ja kermaa.

Päivällinen: Kaalilaatikko, salaattia ja raejuustoa

Iltapala: Tonnikalapannaria, johon lisätty paprikaa ja sipulia, nams!

Hiilarit: 38g, proteiini: 91,2g rasva: 148,1g kalorit: 1849

Punnitsin itseni tänään huvin vuoksi, kun turvotus jo kadonnut ja niin vaan oli 1,5kg pudonnut. Jaa mikä hiilaripöhötys?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-19 00:44:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-01-28 23:53:42
Viestit: 321
Päikky merkattu! :smt006 Täällä vuorostaan yks tuoreempi mamma jolla olis tarkotus päästä puottaan aikas mukavasti raskauskiloja ja pari muutaki mutta vähän samanmoinen tilanne muutoin, eli karppaus oli ja karppaus meni ja nyt se tuli takas jäädäkseen :mrgreen:

Kannattaa pitää kalorit ja rasvat suurinpiirtein sun tämän päivän määrissä niin varmasti lähtee ylimääräiset sulamaan! :) Ainaki mulla on liian iso kalorivaje junnuttanu painon pudotuksen joskus pahastikki.

Tuosta pyörryttämisestä muistan lukeneeni sillon v 2009 ku alottelin ekaa kertaa vaan en kyllä tähän hätään muista. Samaa vaivaa tosin tänään todettiin itelläki ku nousin sitterin vierestä ylös, enkä ees nopeasti omast mielestä :?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-19 09:52:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Karppaus vaikuttaa alentavasti verenpaineeseen monella.
Ylösnousu "rehkimisen" jälkeen pudottaa sitä lisää ja vaikutuksen huomasit.
Ei vaarallista ja keho oppii tulemaan toimeen alemmalla painetasolla.
Onko ollut korkeita paineita mittauksissa? Lääkitystä?

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-19 12:11:57 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Samaa meinasin ehdottaa kuin iso isä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-19 14:00:53 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Kiitos vastauksista. :)

Verenpainetta seurattiin raskausaikana jatkuvasti ja aina se oli erittäin hyvä. Silloin en toki karpannut, että ehkäpä tässä on jotain nousua tapahtunut. No viimeksi se onneksi meni ohi nopeasti, joten eiköhän tämä taas tästä. :)

Tänään oli taas hävinnyt mystisesti puoli kiloa painosta! No, tiedän että se kohta jumahtaa kun nesteet ovat lähteneet, mut antakaa mun hehkutella siihen saakka. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-19 21:03:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Aamupala: Pala tonnikalapannaria

Lounas: Toinen pala pannaria salaatin kera

Päivällinen: Eilistä kaalilaatikkoa salaatin ja raejuuston kera

Iltapala: Kourallinen pähkinöitä (joku Lidlin sekoitus)

Hiilarit: 24,1g, proteiini: 87,4g, rasva: 125,1g, kalorit: 1576


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-19 21:07:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34305
Paikkakunta: Helsinki
Pistänpä minäkin puumerkkini tänne. :smt039

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-20 22:26:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Tervetuloa mukaan Matami-mimmi! :)

Pari päivää on väsyttänyt aika tavalla, työpäivä menee ihan hyvin, mutta iltaisin meinaa nukahtaa sohvalle. Tämäkin tosin tuttua edelliskierrokselta ja meni ohi parissa viikossa, joten en huolestu.

Aamupala: Smoothie (Avokado, nektariini, banaani, partaäijä, kerma)

Lounas: Lämminsavulohisalaatti

Päivällinen: Lihapullat, porkkana-palsternakkapyree ja kiinankaali-salaatti oliiviöljyllä

Iltapala: Mansikoita ja kermavaahtoa sekä puoli pulloa kuohuviiniä (hupsista) :smt004

Hiilarit: 85,5g :shock: proteiini: 52,7g, rasva: 120,2g, kalorit: 1856


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-21 20:06:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Pikselmiina kirjoitti:
Kiitos vastauksista. :)
Silloin en toki karpannut, että ehkäpä tässä on jotain nousua tapahtunut. No viimeksi se onneksi meni ohi nopeasti, joten eiköhän tämä taas tästä. :)
:lol:


Siis tarkoitit varmaan laskua...
Karppaus laskee painetta ja se saattaa huipata.
Mutta se on siis hyvä, yksi karppauksen positiivinen oire.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-23 01:11:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-01-28 23:53:42
Viestit: 321
iso isä kirjoitti:
Mutta se on siis hyvä, yksi karppauksen positiivinen oire.

Mites jos paineet on muutoinkin tosi matalat :-k

Pikselmiina tuo sun aamupalan smoothie kuulostaa kyllä tosi herkulta! =P~ Millasessa suhteessa pistät mitäki?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-23 08:04:35 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Jos paineet on muutenkin matalat niin sit kandee syödä reilummasti suolaa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-23 08:49:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Yhdellä lähipiirissä tosi alhaiset paineet, ei lääkärin mukaan huolestuttavaa.
Välillä menee taju... Mutta suolaa lisää, niin pitäisi nousta... Pitäisi...

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-24 10:47:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Iso isä: Juu, laskua tarkoitin tietty. :)

Chouette kirjoitti:
Pikselmiina tuo sun aamupalan smoothie kuulostaa kyllä tosi herkulta! =P~ Millasessa suhteessa pistät mitäki?


Teen tuota kolmelle hengelle, mutta yhteen annokseen tulee suurinpiirtein 1 nektariini, neljännesbanaani, kolmannes avokado, 1dl partaäijää ja 0.5dl kermaa. Avokado vaan tekee tuosta aika paksua, eli joko jatkaa kermalla/maidolla tai sitten lusikoi niinkuin minä teen. :D

Tässä kävi nyt niin, että tuli vähen ex tempore-matkailtua ja juhlittua viikonloppuna ja syömiset meni täysin överiksi. En edes viitsi kirjoittaa niitä tänne, mutta kolme päivää menty siis hyvin epäkarpisti. Tänään taas paluu ruotuun ja jatketaan päikkyä.

Mulla on aina ollut laihduttamisessa se ongelma, että jos kerran lipsun, niin ajattelen että se oli sitten siinä ja luovutan koko homman. Nyt olen päättänyt, että otan tämän rennosti ja jos joskus tulee tämmöisiä tilanteita, niin sittenpähän tulee. Ei mulla ole vieraillessa edes tarkoitus syödä karpisti ja en halua tehdä elämää liian vaikeaksi, koska muuten en tässä onnistu, se on aivan varma. Nyt karppaillaan taas pari viikkoa ja sitten meillä onkin ulkomaanmatka ja siellä taas syödään ja juodaan mitä mieli tekee. Pääasia, että normaali arki menee karpisti, muuten voi ottaa rennosti. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-24 12:19:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Monelle jo tämän mielipiteeni esille tuonut, mutta kertausta.

Minulle karppaus on hiilarien välttelyä.
Aina se ei onnistu.
Hei, se on elämää.

Matkoilla voi tietenkin syödä mahdollisimman karpisti, mutta ei pidä kieltää uusia makukokemuksia kokonaan.
Matkan jälkeen ei aloiteta uudestaan, vaan jatketaan siitä mihin jäätiin...
Viellä on kesää jäljellä, viellä tulee kauniita päiviä...

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-24 21:18:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Kyllä, nimenomaan jatketaan siitä mihin jäätiin. :)

Aamupala: Smoothie, jossa mustikoita, banaania, partaäijää ja kermaa

Lounas: Lämminsavulohisalaatti

Päivällinen: Possua smetana-kermakastikkeessa, paistettuja vihanneksia (kesäkurpitsa, paprika, sipuli), kurkkua ja tomaatteja lorauksella oliiviöljyä.

Rasva: 110,6g proteiini: 68g hiilarit: 47g kalorit: 1461.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-24 21:42:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-08-15 12:40:35
Viestit: 10065
Paikkakunta: Lappeenranta
:smt039 merkki tänne, jään seuraksi :mrgreen:

_________________
"niin makaa kuin petaa"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pikselmiinan pohdinnat
ViestiLähetetty: 2012-07-25 21:10:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-01 10:20:40
Viestit: 38
Miahkristiinalle moi ja tervetuloa! :smt039

Tänään taas iski energiapuuska, jo ennen aamupalaa olin mm. imuroinut ja pessyt lattiat. :shock: Tarttis varmaan joka viikonloppu vetää hiilareita, niin ois ees kertaviikkoon superenerginen, kun "alottaa karppauksen". No, ehkei. :lol:

Aamupala: Mustikka-banaani -smoothie

Päivällinen: Lihamureke koskenlaskija-täytteellä, coleslaw, pakastevihannekset ja kirsikkatomaatteja

Iltapala: Juustoleipäsiä 3kpl, päällisinä juusto, voi ja kurkku. Vähän innostuin, kun ekaa kertaa tein, vähempikin olisi riittänyt. 8)

Rasva: 146,2g Proteiini: 84,3g Hiilarit: 41,8g Kalorit: 1831


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)