karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 14:41:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 539 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-01-03 15:35:26 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
3/1 2007
Heips!
Se on uusi vuosi ja uudet kujeet. En ole kerinny juuri kirjuutella, kun koneella istuminen on jäänny ihan minimiin, mutta koitetaan nyt jotakin saada aikaseksi. Joulu meni suht iisisti. Hiilarit oli aattona pilvissä, mutta muut joulun pyhät olin omissa ruoissa ja sain pidettyä hiiret alhaalla. Uusi vuosi sujui karppaillen ja töitä tehden. Mulla ei ole ruokailun suhteen mikään muuttunu. Mä syön sillo kun mulla on nälkä, yleensä pari kertaa päivässä. Aamuisin syön karppileipää yhden palan, kunnon päällisillä tietenkin ja juon 2-3 kuppia punamaitokahvia. Iltaisin syön kasviksia höyrytettynä tai salaattia sekä kalaa, kanaa tai lihaa soosissa, joka on yleensä kermaa tai kookoskermaa. Illemmalla yleensä päkyjä kourallisen. Töissä jos oon illan, niin syön usein leikkelelautas-tyyppisen aterian, joka koostuu niin, että siinä on juustoja, oliiveja, lihaa tai kalaa, munia, salaattia ja rasvaa riittävästi. Välillä otan töihin turkkilasta. Sen partajugun sekaan vattuja ja mustikoita, sekä kookosöljyä tilkka.
Kalorilaskuriin mä oon syöttäny päivittäiseksi tavoitteeksi p 60g, hh 20g, r 110g. Jos tarvii lisäillä, niin rasvaa sitte enämpi. Paino ei edelleenkään ole pudonnut, kuin sen vaivaiset 4 kg/6kk. On se saatana hidasta! 75kg oli lähtöpaino ja nyt se pysyttelee siinä 71kg paikkeilla. Senttejä en ole mittaillu aikoihin, mutta tänään just mittasin uudet lukemat uudelle vuodelle. Mä olin tosi yllättyny kuinka paljon niitä oli sentään kadonnu. Yhteensä 33 cm on hävinny puolessa vuodessa :shock:
Ilmankos noi farkut lököttää jo niin pahasti. Onneksi saa pian uudet tai vaikka paritkin ostettua loppu viikosta. Mä kävin meinaan eilen jo vähän shoppailemassa mun likkakaverin kanssa. Tarvi saada uusia alusvaatteita ja siinä samalla sitte sovittelin uusia farkkuja. Vähänx mä olin happy kun meni jo 3 tuumaa pienemmät farkut ihan sujuvasti päälle, eikä yhtään kiristäny mistään :lol: Uuden paidankin ostin ja sekin oli jo kokoa pienempi kuin entiset paidat. Kyllä se pistää naaman kuulkaas ihan uuteen virneeseen kun vihdoinkin jotain pienentymistä alkaa tapahtua. Ja eikun jatketaan tästä kohti kesää! Nyt tarvii mennä taas joten näkyillään!
See ya!!

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-05 23:26:08 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
5/1 pe
Taas on ollu hiukan työ- ym. kiireitä, etten ole joutanu kirjoitella. Pari päivää on nyt menny niin, että aamulla kaffetta pari mukia punamaidolla ja vasta illalla oon päässy ruokailee lämpösen ruoan. Eli suht pätkäpaastomaisesti olen puputellu. Eipä ole kyllä ollu nälkäkään päiväsaikaan. Kiireessä ei muista, että on jotakin sellaista olemassa kuin ruoka. Pari päivää oon nyt illalla pupeltanu höyry-kasviksia ja lihaa kermakastikkeessa niiden päälle. Juustoja ja päkyjä vielä myöhemmin illalla. Makroravinteista oon yrittäny pitää sen verran huolen, että päivittäin tulee suurinpiirtein tavoite täytettyä. Hiilarit on pysyny alle 15g/vrk ja hyvin pyyhkii.
Tilipäivän kunniaksi kävin viimein ostamassa ne uudet farkut.....3 tuumaa pinemmät kun entiset. Ja piruuttani värjäsin tukankin ruskeeksi. Maantienharmaa kun se oli aiemmin. Kyllä on taas mukavaa. Vois vaikka pari kärrynpyörää heittää. On se jännä miten alhaset hiilarit nostaa mulla mielialan ihan uusiin sfääreihin :lol:
See ya!

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-08 11:18:27 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
6/1 la
aamuvuoro töissä ja sielä kahvia. Illalla höyrykasviksia ja broiskun rintafilettä. Siideriä upposi muutama pullo

7/1 su
aamulla kahvia punamaidolla, juustoleipänen voilla, 1 kananmuna, 1 siivu juustoa metukkaa 4 siivua ja 1 minikurkku.
Illalla mentiin avokin mummolla käymään ja siellä kahvin kanssa 1 pieni voitaikina pasteija jossa jauhelihaa sisällä. Kotiin kun päästiin tein vihreän salaatin ja sinne oliiviöljyssä uitettua tonnikalaa sekaan sekä 1 kananmuna + 6 oliivia ja tietty kaik öljy kitusiin myös. Päkyjä 30 grammaa.

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-08 11:20:27 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
8/1 ma
3 kuppia kahvia täysmaidolla. Ei ole nälkä vielä. Meen iltavuoroon ja otan eväät mukaan. En tiedä vielä mitä. Munia nyt ainakin....

Muniahan tuli otettua evääksi kaksi kipaletta. Ne söin kunnon voiköntsä päällä. Tein salaatin, jossa oli sitä salaattia, oliiveja, tomaattia, kurkkua ja sinne vielä tunapurkki öljyineen sekaan, sekä 2 goudajuustosiivua. Kotona vielä päkyjä pikku kupillinen (n.30g) ja equadoria pari palaa.

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-09 11:57:45 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
9/1 ti
aamukaffetta 3 kupillista, 1 munan possunkylki-pinaattimunakas, paistettu sian silava-kookosöljyssä, 1 tomaatti. Mä otin talteen sillon jouluna kinkunliemen ja kun se oli jäähtyny niin kaavin sen valkoisen herkun siitä pois ja nyt paistelen siinä paistokseni....slurps! Teinkin pitkästä aikaa munakasta. Oli yllättävän hyvää. Alko jo jossain vaiheessa tökkii munakkaat, kun niitä tuli joka päivä popsittua. Nyt mä tykkään paljon leikkelelautas-systeemeistä. Töissä on jääkaappi ja mikro, niin se jo sanelee ehdot, mitä siellä voi syödä. Mikro saa mun puolesta pölyyntyä siellä hyllyllä ihan rauhassa. Käyhän tää näinkin. Nyt tarvii taas mennä tekee kotihommia kun on vapari....
See ya!

illalla tuli syötyä kesäkurppakuutioita cevapcici pötkyloiden kera kermassa haudutettuna ja seassa sinihomppajuusoa sekä myöhemmin vielä päkyjä

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-11 12:49:52 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
10/1 ke
aamulla kaffetta 3 kuppia punamaidolla. Puoliltapäivin 2 munan ja 8 siivun possunkylki munakas. Paistoin ne kinkun rasvassa ja maustoin chirouheella, slurps! 2 kirsikkatomaattia, 6 mustaa oliivia, fetakuutioita. Oliiviöljyä sekä omatekemää sitruunapippuria mausteena.
Illalla leivon juustoleipäsiä ja tein munavoita. Uunituoreen leivän päälle hitonmoinen möntti munavoita, maksamakkaraa sekä juustosiivu.
Illemmalla pikkukuppi päkyjä ja 4 palaa trinidadia (75% suklaata)

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-11 12:51:58 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
11/11 to
aamulla 3 kuppia kaffetta.
Puoliltapäivin, elikkäs just äsken, 1 juustoleipänen, munavoita reilusti, maksamakkaraa ja juustoa. Juomana vissyä.
Illaksi tein pekoniin käärittyjä broiskukääryleitä, jossa oli aurajuustoa sisällä. Kypsensin tovin uunissa sellasenaan ja lopuksi kermaa sekaan. Niitä söin höyrytettyjen kukkis-parsakaalin kanssa.

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-14 12:46:58 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
12/1 pe
aamulla juustoleipänen munavoin ja maksamakkaran kera. Kahvia 3 kuppia punamaidolla.
Illaksi tein lihapullia sika-naudasta. Paistoin ne voissa ja haudutin kermassa, jossa tomaattipyreetä ja sokeritonta dijon sinappia mausteena. Söin niitä 6 kpl kukkis-parsakaalin kera. Mä voisin syödä vaik joka päivä kukkis-parsakaalia höyrytettynä, kunhan siinä vaan on reilusti voita päällä. Se vaan maistuu mun suussa ihan sika hyvälle :)
Lasi punaviiniä ja 2 palaa trinidadia

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-14 12:56:38 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
13/1 la
Tänään oli pitkä päivä (13h) töissä ja piti ottaa eväät mukaan. Aamupalan söin töissä, eli otin juustoleipäsen mukaan sekä munavoita ja maksamakkaraa. Ne söin n. 10 maissa kaffen kera. Maito oli kevytmaitoa, koska töissä ei ole muuta. Iltaruoaksi olin varannut reilusti salaattia, jossa oli salaatinlehtiä, fetaa, oliiveja, tomaattia, kurkkua loput munavoista sotkin sekaan. Kasasin salaatin lautaselle ja sekaan nakkasin vielä savusilakkaa, majoa soosina. En jaksanu ihan kaikkea koko lautasellista syödä, kun tuli vähemmälläkin massu jo täyteen. Se kala oli niin täyttävää öljyineen kaikkineen. Olin puoli 11 maissa kotona ja kultsi oli lämmittäny mulle saunan. Kävin pikaseen saunassa ja join vissyä sen jälkeen reippaasti. Kuivattelin lettiä tovin, töllöä katellen ja siinä alkoi tuntumaan, että tää päivä on täynnä. Hyvää ötyä! Poks!

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-17 10:39:12 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
14/1 su
Nyt en ihan tarkaan muista mitä söin sunnuntaina kun en oo kerinny kirjoitella muutamaan päivään, mutta yritetään(tää on kirjotettu ke)

Aamupalaksi juustoleipä, voita, maksista, kananmunaa ja kahvia punamaidolla
illalla mä söin.....ööööö......no en nyt just muista, niin olkoon, mut söin mä jotain :lol:

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-17 10:48:37 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
15/1 ma
Aamulla kaffetta sen perinteiset 3 kuppia punamaidolla, ei ollu nälkä, joten en syöny
päivä meni asioilla juostessa.
Illalla tein nauriskuutioita, sipulia, possunkylkisiivuja. Ne paistoin eka possunsilavassa ja haudutin vielä kermassa....elikkäs vähän niinku spydäri ja päälle vielä paistettu muna. Sitte väsäsin ite kookossuklaata ja sitä söin 2 palaa. Pitkästä aikaa tein suklaan ite. Löyty kaupasta viimein vanilja-aromia. Niin ja löysin ne muoviset jääpalamuotitkin myös puotista. Entiset kun koki muodonmuutoksen tiskikoneessa :lol: Niihin on tosi kätsy tehä suklaata. Nyt maustoin sen massan stevialla, aiemmin käyttämäni hermestippojen sijaan ja tuli jotenki suklaan maku enämpi esiin. Söin vielä illemmalla pikkuisen pistaaseja...

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-17 10:55:05 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
16/1 ti
Aamukahvia taas sen perinteiset 3 kuppia punamaidolla (vaik se oikeesti onkin valkosta) :P
En syöny kun ei ollu nälkä.
Iltaruoaksi tein kukkismuusia ja paistoin voissa kesäkurppa-spagettia. Lisukkeeksi tein Lidlin kebab-lihaa kermakastikkeessa ja hyvää oli. Aika hyvin oon saanu avokinkin syömään kasviksia, kun kehotan sitäkin ottamaan niitä kun kerta tein niin paljon :wink:
Myöhemmin söin vielä puol purkkia partista, johon laitoin desin verran mustikoita ja vattuja

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-17 11:14:31 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
17/1 ke
Heips!
Tänä aamuna käväsin pikaseen puntarin päällä seisomassa (lue:moneen kertaan, silmät ymmyrkäisen pyöreenä tuijottaen tulosta ) niin se mokoma näytti, että oon menettäny jopa painoa....71,0 kg tasan on ny päivän lukema....JEEEEEEEEEE!!! :lol:
Ihan kiva kun jotain tapahtuu välillä painossakin, eikä vaan aina senttipuolella. Tänään on taas sellanen fiilis, että olo on kun huumatulla lehmällä. Aurinko paistaa minkä kerkiää, niin se varmaan tekee kans hyvän fiiliksen. Ihanaa!!

Aamupalaksi 3 kuppia kaffetta punamaidolla, juustoleipänen, voita, slaatinlehti, maksista, kananmuna, kurkkua, kirssutomsku, paprikasiivuja pari. Oli muuten niin täytee ahdettu turboleipä, ettei meinanu suussa riittää karmit sitä haukatessa, mutta sinne se vaan lopulta uppos. Hyvää oli!
Illalla söin kukkismuusia, pannussa paistettuja nauriskuutioita sekä kebab- lihaa.

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-18 14:26:20 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
18/1 to
Aamulla kahvia 2 kuppia kermalla. Luomu leipäjuustoa pala, lakoilla. Vihdoin löysin kaupan pakastealtaasta lakkoja!
Iltapäivällä söin 3 juustometukkarullaa ja 2 kananmunaa voilla
Iltaruoaksi kukkismuusia ja cevapcici pötkyjä 7 kpl

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-19 10:47:02 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
19/1 pe
Leivoin aamulla juustoleipäsiä. Normisti mä laitan leipätaikinaan leivinjauheen lisäksi vielä 2 tl fiberhuskia, mutta se oli päässy loppumaan, eikä noissa lähikaupoissa (2 kauppaa) ollu sitä. Lähin kauppa, missä sitä on, sijaitsee reilun 10 kilsan päässä. Tarvii käydä sieltä hakemassa, kunhan sinnepäin on asiaa. Leipäsistä ei tullu nyt niin sämpylän kaltaisia kun normaalisti, mutta maussa ei ollu mitään vikaa. 1 sellainen leipänen meni aamupalaksi. Päälle laitoin voita, salaatinlehtiä, kurkkua, maksista, kananmunan ja huuhtelin sen alas 3:lla kupillisella kermakahvia. Ja oli taas hyvää. Välillä vois juodakin sen kahvin kerman kanssa, kun siinä on hiilareita vähemmän kun punamaidossa. Toisaalta, ei mulla toi maidon juonti ole vaikuttanu painoon juuri millään lailla. Välillä menee päivässä jopa puoli tölkkiä punamaitoa ja silti saattaa vaaka näyttää miinusta seuraavana aamuna. Joku toinen kerta se näyttää taas plussaa samalla maitomäärällä. Aivan sama painon heiluminen toistuu sellasinäkin päivinä, kun en koske maitotölkkiin koko päivässä. Eli tästä voin päätellä, ettei vaakalukemat ole mun kohdalla maidon juonnista kiinni.
Iltaruaksi tein broiskunsuikaleita kookoskermassa ja naurislisäke. Njamiiiiiii!

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 11:57:16 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
20/1 la
aamu töissä ja eväänä mantelileipä johon voita päälle, salaatinlehti, kurkkua, tomaattia ja metukkaa kahvia litkin 2 kuppia kahvikermalla.
Illalla lanttusuikaleita, kesäkurppasuikaleita, sipulia, paprikaa. Ne voissa haudutettu ja lopuksi kermaa. Paistoin voissa parmesankuorrutteisia makrillifileitä ja siihen lisäsin hiukan kermaa kun ne olivat lämmenneet. Lopuksi vielä pannulle katkiksia sekä yrttimausteita. Njam!

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 12:00:40 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
21/1 su
Aamulla vaan kaffetta, kun ei ollu nälkä.
Ilta töissä ja sinne evääksi 1 mantelileipä metukalla ja kurkulla sekä tomaatilla. Lisäksi oli puoli ämpärillistä (pikku) parttajugua ja siellä oli 1 rkl kookosöljyä sekä mustikoita ja vadelmia. Töitten jälkeen söin vielä päkyjä kourallisen

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 12:03:11 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
22/1 ma
Leivon aamulla mantelileipiä. Sellaisen söin yhden aamiaiseksi, jossa oli päällä voita, maksista, kurkkua, kirssutomaattia, paprikaa. Kahvia join kerma-täysmaitoseoksella
Illaksi tein kaalipataa kunnon satsin. Suikaloin kaalin pieniksi. Voita pannuun ja pataan, sinne kaalit hautumaan, lanttutikkuja seuraaviksi, sitte paprikasuikaleet. Ruskistin 600g sika-nautaa ja sipulit sekä valkosipulit. Maustoin pippurilla, suolalla, sekä yrttimausteseoksella. Pannulle tilkka kermaa ja siihen sotkin vielä tomaattipyreetä tuubista spruittauksen (n.2 rkl) ja 1 tl sokeritonta dijon-sinappia. Sekotin kaikki yhteen ja lisäsin vielä tilkan kermaa ja voinokareita päälle. 1,5 tuntia ne sai muhia 175 asteisessa uunissa. Noista tuli sellanen 3l kokkipata ja iso uunivuoka suht täyteen. Avokki vaikka ei karppaakaan, niin tykkäs kovasti. No se kokkipadallinen me pisteltiin yhessä parempiin suihin. Oli se vaan niin hyvää. :wink:

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 16:01:40 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Liittynyt: 2006-06-20 08:05:13
Viestit: 6481
hei tuijakoo! Kuulosti hyvältä broiskut kookoskermassa ja naurislisäkkeellä! Minä kun oon jo ajatellu laittaa nauris- ja lanttumaan sen entisen perunamaan paikalle...

_________________
102 (joulu 2004) oli jo (2007-2010)70 -sit pitkään 80-82 -nyt 75 ja laskee...
2012:paluuta oikeaan ruokaan ja taas 2015

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 09:59:12 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
23/1 ti
Hei tajamaria!
Kiva kun kävit vierailulla. Hyvä idea. Täytyy ensi kesänä laittaa niitä myös tuonne kasvamaan. Mikäs sen mukavampaa kun saa puputella oman sadon tuotteita. Niin ja onhan se kätevää kun on oma luomu-vihannestiski ihan tossa pihalla. Me muutettiin omaan taloon vasta loppuvuodesta, niin ensi kesäksi on pihalla kovasti hommaa, että saa ryytimaan sinne kasvamaan. Näillä pakkasilla se kesä vois tulla jo vaik heti huomenna :)

Aamupalaksi mantelileipä jossa päällisinä voita, salaatinlejti, kurkkua tomaattia, paprikaa, maksamakkaraa ja juustosiivu. 3 kuppia kermakahvia.
Illaksi oli eilistä kaalipataa ja jälkkäriksi pala pannaria (karppia tietty) marjoja ja kermavaahtoa

_________________
JEP


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 539 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)