karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-12 18:19:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1440 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2024-04-25 08:49:00 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Palm, kiitti.
Muutama päivä on vielä kylmää, tosin lumisade-ennuste peruttiin, joku hiutale sieltä saattaa tulla kuitenkin. Tuossa seinänvierellä jo krookuksia jokunen kukkii ja kai se luonto alkaa heräilemään, ainakin ensi viikolla. Harakathan ovat jo touhunneet kovasti, paikallinen lehmälauma tuottaa syötävää ja variksiakin on muutamia pesimässä.

Tänään suihkupäivä ja eka kerran sitten miespuolinen apu ja hyvinhän se meni, eniten tarvitsen apua hiusten pesuun ja sen sellaiseen. Avustaja lomittaja, varmaan saa kesätyöpaikan ja vähitellen sitten vakinaistuu jos on koulutus. Tai voi työn ohella käydä apuhoitajakoulutuksen, Suomessa taitaa olla titteli ensihoitaja.

Maksapihvit olivat tosi hyviä, tänään on possun kylkeä sipulikastikkeessa ja perunoita. Perunoista tulee käytettyä tosi vähän, mutta pienimmäisen isä tekee pyttipannua ja säästän niitä jonkun hänelle. Eli ei ruokaa hukkaan! Katsoin tuossa että ainakin nämä viikot eivät ole paljon ruokamenoja lisänneet kun kauppalasku on pienentynyt melkein vastaavasti. Osa annoksista riittää pohjaksi seuraavan päivän lounaaseen. Nyt en vielä tiedä miten laskutetaan hoidon lisäys.

Keittiökirjana Fredrik Nyströmin Radikalt Lagom, se on jo aikaisemmin luettu, mutta nyt luen vähän uusin silmin. Ukrainan sota ja ukrainalaisten kohtalot ovat herättäneet muistoja lapsuudesta ja siitä mitä omat vanhemmat ovat sodan aikaan kokeneet. Isä ei paljon puhunut kokemuksistaan, joskus muisteli armeija-aikaansa ja Viipurin Mon Repos puiston maisemia. Karjalaisten kohtalot, menetetyt kodit ja maisemat, luonto marjoineen, sienineen, kaloineen, ystävät ja naapurit. Emme me lapset silloin nähneet aikuisten surua, menetyksiä oli omalla kylälläkin, kaatuneita, ns lentävään keuhkotautiin kuolleita, haavoittuneita, invalideja. Sotalapset Ruotsissa, nyt viedään väkisin Ukrainan orpoja Venäjälle. Eli Nyström puhuu stressistä, niin psyykkisestä kuin fyysisestäkin.
Tuossa ne opetuksethttps://volante.se/2021/11/lagommetodens-10-gyllene-regler-sa-lever-du-halsosamt-utan-att-trana-och-banta-ihjal-dig/ Varmaan Google kääntää tarvittaessa.

Viikko kääntyy loppupuolelle taas, aika kuluu nopeasti ja pian saa ulos puutarhahuonekalutkin. Siellä voisi käyttää uutta kannettavaakin kun se vaatii muutaman tunnin käytön kuukaudessa, se on raskaampi kuin oma, mutta akku kestääkin sitten kahdeksan tuntia kun omassa vain pari tuntia korkeintaan. Silloin saa kannettavan pöydälle ja voi istuskella siinä (tulevassa) auringonpaisteessa pelakuiden vieressä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-25 09:56:55 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56243
Paikkakunta: Kerava
Suomessa titteli on lähihoitaja. Ensihoitajat työskentelee ambulanssissa. Ruuat siellä vaikuttaa paremmilta ja monipuolisemmilta kuin täällä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-25 10:07:37 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47679
Paikkakunta: HomeSweetHome
Nyström on suosikkejani, kiitos noiden sääntöjen muistutuksesta o/
Tuo on aika lailla sitä, mihin meikäläisen erkkeily on perustunut, vaikka hän laittoikin sen sanoiksi paljon hienommin. Ja hassua kyllä, tämän kevään uusi lelumme (älysormus) tuntuu sanovan ihan samaa liikunnan ja stressin suhteen. En olisi kyllä etukäteen uskonut, että sen suurin anti on ollut toppuuttelussa liikkumisen suhteen :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-25 10:24:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5471
Paikkakunta: Sisäinen savanni
Hyviä kultaisia sääntöjä. Kiitos mlv!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-25 12:20:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8952
Kiitos mlv tuosta linkistä! Ainut harmi kun en voi edes pientä määrää viiniä nauttia joskus.

Nyt näyttäs jo taivas kirkastua ja vaalenee poutasään näköiseksi. Taitaa yöpakkaset jo hellittää täällä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-25 13:51:02 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93881
Oli niin selkeellä ruotsilla kirjoitettu että pärjäsin ilman käännöstä. :D Kiitos!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-27 11:34:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viesteistä! Kirris, hyvä kun kerroit ammattinimien erot, huomaa että olen ollut kohta 40 vuotta pois Suomesta ja paljon on tapahtunut sinä aikana, nyt oikeastaan eläkkeellä ja Internetin aikaan on tullut seurattua sitä kotimaatakin paremmin.
Nyströmin kirja on kyllä hyvä, harmi ettei ole suomennettu. Se on helppolukuinenkin mutta kuitenkin löytyy luettelo tutkimuksiin ja julkaisuihin niin että voi tarkistella jos haluaa.

Tänään jo taas lauantai, viikko hujahtanut nopeasti, nyt sitten alkaa lämpenemäänkin vähitellen, järven jäät ja isommat lumikasat vielä kestävät jonkun aikaa. Kukkien kastelijatkin tulevat kun en itse enää sinne yläkertaan uskalla.

Ruokatarjoilu on jatkunut ihan hyvänä ja pakastimestakin on löytynyt tavaraa, kananmunia edelleen ja useimmiten arfin kautta kun se on niin helppoa. Kuoriminen helppoa kun muistaa ottaa mukaan sen kelmun kuoren alta, toisaalta se taitaa olla myös jotain terveysruokaa. Ja kahvi maistuu.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-27 16:55:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8952
Aurinko tuli esiin täälläkin pitkästä aikaa ja plussaa 7 astetta. Lähijärvi on melkein vapautunut jäästä kun täällä asunnon ikkunoista näen sinne.
Otin uudestaan kesälenkkarit käyttöön ja on todella kevyempi askella ulkona.

Mukavaa vkl sinne! :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-28 10:12:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Geri, hyvää kevään jatkoa sinulle myös, lenkkarit ovatkin keveät kävelyllä! Minä odotan että saa puutarhakalusteet pihalle niin pääsee sinne istumaan kun alkaa aurinko tosissaan lämmittämään. Nyt paistaakin kirkkaasti!

Lounas tänään kinkkumunakas, tomaattia ja päivällinen hoidon kanapataa ja vähän riisiä.
Kahvi maistuu. Kohta on huhtikuukin ohi ja se odotettu kesä edessä, saapa nähdä millainen kun on ollut aika arvaamattomia nämä ilmat viime aikoina. Ihanaa kuitenkin kun lumikasat laskevat ja apu pääsee jo viemään halkovajaan säilöön potkurit ja lumikolat ja kohta sieltä sen yläkerrasta esiin puutarhakalusteet.

Sitruunapuu kukkii hiljalleen ja samoin pelakuut heräilevät, e-postiin tulee viestejä puutarhafirmoilta ja kaupan olisi sellaisia pelakuun pistokkaita joita olen aikaisemmin himonnut mutta olleet loppuunmyytyjä kun täällä pakkaset ohi, nyt olisi ilmat sopivia, mutta ei enää voi laajentaa tätä viljelmää. Sellaista on tämä vanhuus eli vähitellen sitä luopuu asioista eikä ainakaan niiden sureminen auta. Siitä olen kuitenkin tyytyväinen että olen saanut asua vaikkapa Ranskassa ja huomannut että se arki tulee joka maassa ja paikassa eli kun joku huoli poistuu niin uusia tulee sijalle. Minullehhan ei esimerkiksi tuo kansaneläkkeen ulkomaille maksun lopetus vaikuttanut kun on sekä Ruotsissa että Suomessa molemmissa yli 20 vuoden työhistoria ja eläkkeet työeläkkeitä.

Karppilaan vappuiloa ja kevättä rintaan!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-28 20:41:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8952
Lukemassa kuulumisia. :) Oli Iltasanomissa kuvien kanssa juttua noista henkilöistä jotka asuu pysyvästi tai alle 6kk Espanjassa ja Portugalissa. Ihan turhaan halusivt valittaa ja olla esillä kun eivät ota selvää keneltä se kansaneläke poistuu. Jos vielä pieni osa eläkkeestä se kelan maksama niin eikö ole halvempaa kys.maissa asua ja pärjää vähemmällä rahalla. Kotimaassa vaikka sais kansaneläkkeen lisäksi niin tulee muuta sairastelukustannuksia mitä ei kela korvaa kokonaan. Minulla olevinaan sellainen tieto espanjassa pysyvästi asuessa ettei reseptilääkkeet maksa mitään ja saako vielä ilmaiset hoitokulut kun eläke on pieni. Kotimaassa joutuu maksamaan niin kauan reseptilääkkeistä että se vuosiomavastuu täyttyy ja se nostettu tällekin vuodelle eli yli 700 € niin on ne ilmaiset lääkkeet tuloa kun ei mene maksuja niistä.
Yksikin asuu yli 6kk kotimaassa niin ei häneltä se kansaneläke putoa pois ja omistusasunto mistä pienet asumiskustannukset espanjassa niin pitäs pärjätä kun ei mikään muutu. Asui veljensä luona kotimaassa sen yli puolivuotta ja ehkä asumiskuluja ei sitten siitä tullut lisää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-29 21:22:59 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Geri, kiitti viestistä.
Tuntuuhan se aina ikävältä jos menettää noita saatuja etuja, mutta kyllä se kansaneläke minusta kuitenkin on sellainen etu joka kuuluu maassa asuville. Ulkomaille muuttaessa kannattaa kyllä ottaa selville monta asiaa, sairasvakuutukset, verotus ja sitten tietysti nuo eläkejututkin. Nyt kun ei enää passeja leimailla niin ei viranomaistenkaan ole helppoa seurata Schengen alueen sisällä noita ulkomailla asumisia. Mutta keinoja on jos joutuu seulaan ja on isommista petoksista kyse. Englantilaisille hankaloituikin Brexitin myötä monta asiaa, esimerkiksi pankkitilit eivät automaattisesti toimineet.

Täällä sateli aamusta mutta iltapäivällä on paistanut aurinko ja hyviä ilmoja tiedossa.
Tänään lounas munakas ja päivälliseksi pakastimesta vävyn kokkaamaa possunfilepataa jossa kanttarelleja heiltä, vähän riisiä lisäksi, pataa riittää huomiseksikin. Ja kun vävy hyvä kokki, niin oli maistuvaa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-30 04:48:14 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56243
Paikkakunta: Kerava
Oon Mlv:n kanssa samaa mieltä. Kansaeläke on sosiaalietu eikä niitä munkaan mielestä tartte maksaa kun maassa asuville. Hövelisti on ennen rahaa jaettu mutta nyt on tiukat ajat edessä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-30 11:26:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8952
mlv, Kirrimirri, samaa mieltä olen ja kyllä kys. henkilöt on saaneet kelalta testin milloin kansaneläke poistetaan. Minä en tiennyt kuin viime vuoden lopussa saamallani kirjeellä pensionsmyndigheteniltä Ruotsista että se ns. kansaneläke on väliaikaisella lailla maksettu Ruotsin ulkopuolella asuville ja se päättyi vuoden alusta -23. Minulta se poistettiin jo virheellisesti vuoden -19 lopussa kun lain mukaan ois vasta viime vuoden alusta lopetettu. Eli kolme vuotta oisin saanut enempi eläkettä Ruotsista. Enpä tiennyt silloin valittaa kun ei tullut mitään tietoa. Netin kautta vaikea lähteä lakipykäliä ulkomaan osalta lukemaan.
Siksikö minulle oli ilmoitettu paljon suurempi maksettu eläke naapurimaasta ja itse kun pyysin naapurimaan verottajalta sen viime vuoden verotettavan tiedon niin oli suunn. sen kansaneläkkeen verran eläkeyhtiö ilmoittanut väärin. Laskin itse vielä koko vuodelta saamani eurosummat pankkitililtä ja keskivaluuttakurssilla muutin kruunuiksi niin vähempi maksettu eläkettä mitä eläkeyhtiö ilmoittanut. Korjasin omaverossa sen mutta vielä on käsittelyssä vaikka veroehdotuksen lopullinen aika oli 15.4.24.

Täällä on tainnut lähijärvestä jää hävinnyt ja aurinkoinen ulkoilma. Aamupäivällä varjossa +10 astetta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-30 11:37:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Geri, nuo eläkeasiat ovat kyllä ulkomaan eläkkeissä melko kiemuraisia. Minäkin anoin Suomen työeläkettä vuoden liian myöhään kun täällä piti hakea sekin silloin Försäkringskassan kautta samalla kun haki Ruotsin eläkettä. Nykyisin on helpompi netistä se tietojen haku. Takautuvastihhan noita ei saa. Ranskan ajalla en ollut töissä, mutta tyyppi Ranskan kansaneläkeoikeutta ei Försäkringskassa kuitenkaan tutkinut vaikka se oli heidän tehtävänsä. Siellä ystävätär joka ei ollut töissä koko aikana sai eläkettä yhtä paljon kuin minä 40 vuoden työuran jälkeen. Mutta minä olen osaani tyytyväinen ja saan kaiken mitä tarvitsen, lapset ja lapsenlapset omillaan joten ei tarvitse avustaa, pienimmille tietysti kiva jotain.

Aurinko paistaa ohuen pilviharson läpi ja lumikasat laskevat.
Tänään eka kerta ettei aamuapua kuulunut ja soitin konttorille joka sitten hälyytti avun, olin jotenkin jäänyt väliin ja hän tuli anteeksipyydellen, muuten ei olisi ollutkaan väliä mutta on roskasäiliön tyhjennyspäivä ja se piti siirtää tien yli tyhjennyspaikalle ennenkuin auto tuli, päivällähän tulee ostokset ja pyykkiapu, mutta niin myöhään että roskat olisivat jääneet kahdeksi viikoksi odottamaan vielä.

Olipas hyvää lihapataa se vävyn kokkaus, nyt viime vuodethan vieraat ovat hoitaneet ruoka-ostokset ja kokkaukset ja tiskit. Minä olen vastustuksesta huolimatta kuitenkin vastannut kustannuksista kun jotain vieraanvaraisuutta sukukin kuitenkin ansaitsee. Pakastimeen saattaa sitten jäädä noita makoisia osumia.

Vappu täällä sujuu rauhallisesti, punkkua olisi mutta olen nyt ollut melkein täysiraitis pitkään, kun tytär ja vävy kävivät, uskalsin ottaa kolme senttiä punkkua ruokajuomaksi ja hyväähän se. Kuuluu tuokin siihen kategoriaan mistä vanhana on parasta luopua. Ja olla kai tyytyväinen että on siitä saanut aikanaan nauttia, useimmiten hyvin kohtuudella. Kesällä voisi olla varalta kevyttä Casal Garcia vihreää viiniä jossa vain 8,5 % alkoholia. Löytyy Alkostakin ja jotain kympin pullo.

Mutta järvessä vielä jäät - ehkä pari viikkoa ennenkuin aukenee lahti.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-30 13:57:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5471
Paikkakunta: Sisäinen savanni
Minulla ei ole mitään kokemusta kiemuraisista ulkomaan eläkkeistä, kun olen tehnyt koko työurani Suomessa töitä. Nyt ei tarvitse sormeaan liikauttaa, eläke tulee tilille vuosittaisine indeksikorotuksineen aina oikean suuruisena. Verokin hoituu automaattisesti ja elokuussa tulee aina pieni veronpalautus.
Olipa hyvä, että sait sen aamuavun kuitenkin.
On asioita, joista on vanhana parasta luopua. Olen samaa mieltä kanssasi, viini ja väkevämmät kuuluu niihin. Mutta jos shampanjaa tarjotaan, niin ehdottomasti otan. :lol:
Iloista vappua mlv:lle!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-04-30 15:50:22 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Palm, tuo Casal Garciakin vähän helmeilee!
Iloista vappua Palmilaan myös!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-05-02 08:57:26 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Lämmin päivä, siis vuodenaikaan nähden, lunta vielä täällä kun ollaan korkealla, alempaa jo sulaa eli kesä lähentyy.

Suihkupäivä ja kiva tyttö avusti, muutenhan suihku onnistuu, mutta hiusten pesuun saan apua ja muutenkin torstaina sellainen kokopesu muorilla. Sairaalassa ja siirtohoidossa ehti jo tottumaan, aikaisemmin oli ajatuksena jotenkin epäilyttävää kun on tottunut hoitamaan itse nuo intiimimmät jutut.

Kylällä ollut liikettä, uudet naapurit näköjään rakentelevat ja lapsia ja yrittäjää ja apulaisia ja traktoreita ja mönkijöitä ja koiriakin liikkuu tiellä edestakaisin ja eka pyhiinvaeltajakin jo bongattu. Olisi näkösuoja nyt tarpeen. Kun happiletkujen kanssa joutuu liikkumaan niin ei kauas pääse piiloon. Kai tuohonkin tottuu, on vain ollut niin rauhallinen tuo tienpätkä tästä ohi, hirvijahdin aikaan on vain ollut tuossa vastapäätä kokoontumiset ja saaliin riiputue ja paloittelu, aamuiset kokoontumiset.

Lounaaksi keittomunat ja silliä, mustaherukoita ja jugua kermalla, päivällinen possua ja sen seurana tulee perunapaistosta, kai sitä vähän maistetaan. Huomenna pakastimesta jotain. Kahvia ja vettä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-05-02 09:13:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11973
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Kaikkeen tottuu, pakkohan se on. Onpa se toisaalta hyväkin että on huutomatkan päässä väkeä jos sattuu jotain ja tarvii apua.
Kevään tullen ihmiset herää puuhaamaan, täällä myös naapurissa rakentavat terassia ja lapset juoksentelee ja kiljuu pihallaan.
Meidän koirat kun menevät ulos ja haukkuvat niin lapset haukkuu takaisin, on meteliä välillä :lol:

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-05-02 09:51:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Minä olen varmaan tottunut vähän liian hyvään, tuossa naapurissa asui aikaisemmin vanhempi leskimies joka kalasteli ja hiihteli, kävi ehkä kerran kuukaudessa juttusilla ja hänelle maksettiin vain vesiyhteisön sähköt kuukausittain, sen jälkeen oli kesäasuntona pariskunnalle jotka eivät siellä olleet kovin usein.
Paljastus: show
Nämä uudet ovat vähän parempaa väkeä jotka eivät tervehdi tai vastaa edes tervehdykseen, minähän en ole ruotsalainen ja osa täällä maalla sen näyttää, samaahan oli kun pidin kyläkauppaa ja apukin oli suomalainen, osa kyläläisistä ei halunnut ulkomaalaisille antaa rahojaan vaan kävivät tekemässä ostoksensa kylältä. No sen kaupan lopetinkin sitten kun se meni tuollaiseksi ja siellä ei sitten enää kyläkauppaa olekkaan. Ja apulainen sai töitä sitten pohjoisesta ilman ongelmia ja minullahan oli työpaikka jo selvä myös.


Mutta tosiaan tottuuhan tuohonkin ja ihmiset nyt ovat mitä ovat ja se heille sallittakoon. Oma piha on kuitenkin ja ranta, heillä ei omaa rantaa olekkaan jos eivät erikseen saa ostettua tuosta tonttini vierestä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2024-05-02 09:57:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11973
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Ihmiset osaa kyllä olla välillä melkoisia! Maalla ne asenteet ovat aina olleet aika ahtaita.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1440 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)