karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-14 09:16:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-07-13 10:51:59 
Miksi te kokeneemmat (aka rekisteröidyt, kun tuossa yleisessä osiossa kysellään) ette auta Daisieta ja vastaa hänen kysymyksiinsä, varmaankin hän tarvitsisi apua, kun kerran kyselee?
:o


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-13 11:43:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 20:03:36
Viestit: 471
Paikkakunta: Helsinki
No omalta osaltani olen odotellut, että muut vastaisivat, kun siellä on sellasia itteäkin kiinnostavia asioita. En siis osaa vastata noihin kysymyksiin...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-13 11:46:03 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:46:22
Viestit: 2259
No pitänee vastailla pariin. Mutta eihän täällä kenelläkään mitään vastaamispakkoa / velvoitetta ole. Tää on niin huonosti palkattua hommaa... :D

_________________
Blessed are the young, for they shall inherit the national debt.
- Pres. Herbert Hoover


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-13 11:46:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-06-17 12:27:23
Viestit: 43
Joko kukaan ei osaa vastata tai sitten samanlaisia kysymyksiä on jo kysytty ja vastauksen varmasti saisi jos näkisi hieman vaivaa ja lukisi aiempia keskustelun aiheita. Samalla saa hyödyllisiä vinkkejä enemmänkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-14 10:43:14 
Alakarppifoorumi (AKF) saattaa olla se ensimmäinen paikka, jossa joku on tutustunut muuhunkin kuin rasvapelkoisiin ruokavalioihin. Mutta AKF ei ole asiallinen eikä edes kovin hyvä lähde ensimmäiseksi ja ainoaksi ohjenuoraksi, jos aloittaa uutta ruokavaliota.

Lähes kaikkiin kysymyksiin saa vastauksen selaamalla tämän sivuston hyviä FAQ- tai linkkiosioita (paitsi ehkä se UHT-lyhennys, joka on selitetty jo maitopakkauksen kyljessä) - ja tällainen etsintä on sentään hiukan googlea rajatumpi. Tämä käyttöohje on jossain muodossa jo etusivulla. Suhtautuminen kyselijään olisi varmaan toinen, jos kyseessä olisivat maksulliset tai jonkun ruokavaliosuunnan sponsoroimat viralliset yhden-asian-sivut - niitäkin löytyy linkkiosiosta. Alakarpit eivät ole.

Ystävälliset foorumilaiset toki usein vastaavat, ja yleensä sitä helpommin, mitä tarkemmin kysymys on rajattu ja mitä enemmän lähtötietoja se sisältää. Katu-uskottavuus (tai vaihtoehtoisesti laiskuus) ja aika usein myös ikä näkyy kohtuullisen hyvin kysyjän tavassa kysyä.

Netissä liikkuu tosi paljon tietoa. En itse uskaltaisi lähteä kokeilemaan mitään pelkästään yhden epävirallisen keskustelupalstan tietojen turvin. Enkä ainakaan ilman, että uhraisin ensin kohtuullisesti energiaa edes *sen* ja sen linkkien läpikäymiseen. En edes, vaikka se sitten lopulta osoittauisikin edes kohtuullisen luotettavaksi lähteeksi.

terv. els 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-14 12:10:46 
Yksi "ongelma" on myös se, että meitä on niin monen suunnan edustajia ja eri vaiheissa (yksi laihduttaa, toinen ylläpitää) täällä. Esimerkiksi itse ihan mielelläni vastailisin aloittelijoille, mutta kun oma tulkintani ja versioni alakarpista poikkeaa valtavirrasta, en laiskuuttani ja myös ajan puutteessa jaksa ruveta paneutumaan tyyliin: Guru A sanoo näin, B taas näin, C näin ja minä näin....

Mutta kaikki mitä Els sanoi on totta: kannattaisi ensin hiukan perehtyä alan kirjallisuuteen ja sitten tulla kyselemään, jos ei kaikki käytännön tai teorian tasolla vielä selvinnyt, niin kuin useimmille varmasti käy.

Joskus noissa viesteissä on myös semmoinen taustaoletus, että "minun kiireeni on tärkeämpi kuin teidän kiire, haluan heti mulle kaikki tänne..." Nyt en puhu juuri Daisiesta, vaan yleisellä tasolla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-14 21:45:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Vieras on kyllä oikeassa. Olen harkinnut vastaamista, mutta kun en ole guru...Tähän sopisi nyt se hymiö, jota tällä forumilla ei ole: jalat alleen ottanut, eli karkuun juokseva, jonka voi heittää kärjistetyn kommentin perään. Tässä tapauksessa siis juoksen kipin kapin vastaamaan.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)