karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:02:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kolesterolin kotimittaus
ViestiLähetetty: 2022-08-03 10:17:36 
Onko kenelläkään kotona omaa mittaria kolesterolin mittaukseen?
Hommasin sellaisen muutama päivä sitten ja ihan uteliaisuudesta olen tuhlannut kalliita liuskoja aamumittauksiin, kun takana paastoa se 12 tuntia. Niillähän saisi mitata koska vaan, mutta ehkä nuo paastoarvot olisivat lähempänä oikeita laboratoriolukuja.

Miten luotettavina uskallan lukemia pitää? Suuntaa antavina varmaan, mutta liioittelevatkohan arvoja kumpaan suuntaan? Onko kukaan mittaillut kotona ja käynyt sitten laboratoriokokeissa? (Minua ei lääkärille saa ellei ole luita poikki.)

Ja on muuten ihan hemmetin hankala saada sitä verta kapillaaripipettiin riittävän paljon ja riittävän nopeasti! Ostin vasiten vielä isompia lansetteja, mutta veren ulostuloaukko pitäisi saada kairattua vielä suuremmaksi - tai veri ohuemmaksi, että juoksisi putkistosta juoheammin.

Nostaakohan kiukku ja stressi mittaustilanteessa HDL-lukua korkeammaksi, koska joka mittauksella se luku vaan nousee ja nousee. Toivottavasti johtuu mittaustilanteen stressistä, muuten olen pulassa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)