karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 20:51:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-07 19:11:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
Olen karpannut tiukasti nyt puolitoista vuotta. Hiilarit jotain 20-50g/vrk. Olen geeneiltäni melko hoikka, ja aloittaessani karppauksen paino oli n.80kg, pituus 182cm. Melko pian paino tippui 76 kiloon. Sen jälkeen en ole enää käynyt puntarilla(arvio 75kg). Pituus lienee sama? Teen fyysisesti raskasta työtä joten kulutus on suurta.

Aika suuri osa vaatteista tuntuu kuitenkin olevan venyneet pesussa tai käytössä, mukaanlukien kalsarit ja uikkarit. Myös se nainen joka meillä asuu, väittää minun olevan liian laiha, ja että vaatteitakin pitää kaventaa.

Tiedän että saisin sitä ylimääräistä täyteainesta vaatteisiini aloittamalla taas peruna ja makaroonikuurin. Mutta kun ne ei maistu, ja olen mieltänyt ne todella epäterveellisiksi! Mitä siis voisin alkaa syömään että toinenkin puolisko tässä talossa olisi tyytyväinen? Omenoita nyt menee jo n. 3 päivässä ja sitä mahtavaa Ingmanin luomutäysmaitoa yritän saada puolisen litraa hörpittyä. Kai ainoa keino nostaa painoa on siis hiilareiden lisäys? Kun töiden vähentäminen ei ole omissa käsissä, ja rasvaa ja proteiinia ei juuri enempää mahaan mahdu. :smt078 :cop:

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-07 19:40:12 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
heradi kirjoitti:
Olen karpannut tiukasti nyt puolitoista vuotta. Hiilarit jotain 20-50g/vrk. Olen geeneiltäni melko hoikka, ja aloittaessani karppauksen paino oli n.80kg, pituus 182cm. Melko pian paino tippui 76 kiloon. Sen jälkeen en ole enää käynyt puntarilla(arvio 75kg). Pituus lienee sama? Teen fyysisesti raskasta työtä joten kulutus on suurta.

Aika suuri osa vaatteista tuntuu kuitenkin olevan venyneet pesussa tai käytössä, mukaanlukien kalsarit ja uikkarit. Myös se nainen joka meillä asuu, väittää minun olevan liian laiha, ja että vaatteitakin pitää kaventaa.

Tiedän että saisin sitä ylimääräistä täyteainesta vaatteisiini aloittamalla taas peruna ja makaroonikuurin. Mutta kun ne ei maistu, ja olen mieltänyt ne todella epäterveellisiksi! Mitä siis voisin alkaa syömään että toinenkin puolisko tässä talossa olisi tyytyväinen? Omenoita nyt menee jo n. 3 päivässä ja sitä mahtavaa Ingmanin luomutäysmaitoa yritän saada puolisen litraa hörpittyä. Kai ainoa keino nostaa painoa on siis hiilareiden lisäys? Kun töiden vähentäminen ei ole omissa käsissä, ja rasvaa ja proteiinia ei juuri enempää mahaan mahdu. :smt078 :cop:


Ei hiilareiden lisäys painoa nosta. Syö lisää, niin se paino nousee.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 10:08:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-06-04 23:14:58
Viestit: 76
Paikkakunta: Vantaa
Maitoa, paljon maitoa. Helpoin tapa saada kaloreita alas on juomalla ja maito sisältää muuteskin kasvuhormooneja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 10:35:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26316
^ edellinen tarkoittaa varmaan ylös :)
No, juu, se voi olla, että on sellainen ongelma, joka on harvinaisempi. Syötkö sä omasta mielestäsi tarpeeksi ja olo on hyvä? Se toisen vuoksi ulkomuodon muokkaaminen on ihan yhtä hölmöä on mies tai nainen... Jos itsekin haluat lisää massaa, niin oisko se lihaksilla sitten? Painoharjoittelua ja reilua syömistä, kunnolla prodea. En mä tiedä oikeesti yhtään, joku viisaampi neuvokoon :wink:

_________________
A wise man never knows all. Only fools know everything. (Afrikkalainen sanonta)
"Viisaat etsivät totuutta, mutta hölmöt luulevat löytäneensä sen.” (Napoleon)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 10:40:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
En tiedä olenko viisaampi mutta syömäkertojen lisääminen voisi auttaa, välipaloja voisi kokeilla. Silloin olisi ehkä varaston purkuovi pitempään kiinni ja nälkäkin tulla.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 11:16:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
kyllä se varmaan on syöntikertojen lisäys mikä voisi auttaa.
Mutta ei kukaan muuten järkevästi syövä terveyttään pariin paahtoleipäplaan ja vaikka pieneen makaronisatsiin terveyttään menetä.Tai vaikka vähän reilumpaan perunasatsiin.

Tosin en kyllä ymmärrä miten 182/n.75 voi näyttää "liian laihalta",etenkin kun raskasta työtä tekevä välttää jo melko automaattisesti semmoisen "college-komedioista tutun tietokoneisiin orientoitunut Juutalainen Henkari"-vartalotyypin.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 11:34:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-11 18:18:06
Viestit: 393
Täysmaitoa ruoan kanssa, kahviin reilusti kermaa, juustoa vähän reilummin ruokaan, ruoan sekaan pähkinöitä.. Eiköhän ala tarttumaan.

_________________
.Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 12:24:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
taitaa tuo maitotuotteiden vaikutus olla vähän yksilöllistä.
Täälläkin toisinaan kun näkee joitain "miksi paino ei tipu?"-tyylisiä juttuja,niin usein näkee kehotettavan vähentään kermaa/maitoa/jugurttia ym?

Minua ei painoasia sikäli koske,kun ei ole tarvetta ollut pudottaa vuosiin,mutta kyllä kermalla ja jugurtilla on läträtty jatkuvasti sekä aikoinaan kun paino vielä tippui,että nyt "normaalielämän"(jossa ei tarkkailla painoa tavoitteellisesti)aikana.En ole kyllä tuota pitänyt mitenkään lihottavana/laihtumista estävä/painon hallintaa hankaloittavana asiana.Jos kermaa on jostain syystä halvalla,niin kyllä sitä tulee juotua kahvissa/pelkiltään/kaakaossa hyvinkin puoli litraa päivässä.Normaalisti ei ole varaa tommoseen,mutta kyllä normi hinnoillakin 1,5-2,5 tetraa meillä päivässä kuluu.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 13:45:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
Ooo kirjoitti:
^ edellinen tarkoittaa varmaan ylös :)
No, juu, se voi olla, että on sellainen ongelma, joka on harvinaisempi. Syötkö sä omasta mielestäsi tarpeeksi ja olo on hyvä? Se toisen vuoksi ulkomuodon muokkaaminen on ihan yhtä hölmöä on mies tai nainen... Jos itsekin haluat lisää massaa, niin oisko se lihaksilla sitten? Painoharjoittelua ja reilua syömistä, kunnolla prodea. En mä tiedä oikeesti yhtään, joku viisaampi neuvokoon :wink:

Syön kolme kertaa päivässä pötsin täyteen ja oloni on mitä parhain. Välipaloja en ole juuri syönyt, joskus kourallisen pähkinöitä tai leipäjuustoa tai tummaa suklaata. Olen kanssasi samaa mieltä tuosta ulkomuodon muokkaamisesta, mutta kotirauhan säilyttämiseksi sitä mies tekee melkein mitä tahansa :-({|=
Salilla olen joskus käynyt aktiivisestikin, mutta työ tuntuu vievän kaiken energian(tekosyy!), joten sekin on jäänyt.
Mutta hyviä pointteja, kiitos!

Ketottaja kirjoitti:
Maitoa, paljon maitoa. Helpoin tapa saada kaloreita alas on juomalla ja maito sisältää muuteskin kasvuhormooneja.

Tosiaan, tulin vilkaisseeksi ton vanhanajan maidon kaloreita ja yksi litra tuota herkkua tuottaa 700kcal, joten sitä alkaa nyt uppoamaan vähän rankemmin. Kiitos tästäkin!

RaahenTiikeri kirjoitti:
kyllä se varmaan on syöntikertojen lisäys mikä voisi auttaa.
Mutta ei kukaan muuten järkevästi syövä terveyttään pariin paahtoleipäplaan ja vaikka pieneen makaronisatsiin terveyttään menetä.Tai vaikka vähän reilumpaan perunasatsiin.

Tosin en kyllä ymmärrä miten 182/n.75 voi näyttää "liian laihalta",etenkin kun raskasta työtä tekevä välttää jo melko automaattisesti semmoisen "college-komedioista tutun tietokoneisiin orientoitunut Juutalainen Henkari"-vartalotyypin.

Joo kyllä pari välipalaa saattaisi auttaa asiaa, ongelma on vaan siinä että ateriat on niin reiluja ettei niiden välillä nälätä. Ja kaikki viljatuotteet on ehdottomassa pannassa alitajunnassani, ei yhtäkään, eikä vähääkään. Tärkkelys on melkein yhtä korkealla arvoasteikollani. Joten niistä ei löydy apua minulle.

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 14:22:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
tietysti jos alitajuisesti jotain haluaa välttää,niin sit sitä haluaa välttää.
Mutta joku hiilihydraattipitoinen välipala varmaan voisi nälättää.Joku hetelmä ilman mitään muuta kyljessä?

Yhtä seikkaa kysyisin ihan uteliaisuuttani?

heradi kirjoitti:
Salilla olen joskus käynyt aktiivisestikin, mutta työ tuntuu vievän kaiken energian(tekosyy!), joten sekin on jäänyt.


-Mitkä sitten ovat oikeita (ei teko-)syitä?minun mielestä se,että toiminta A vie kaiken energian,on oikea (käytännöllisestikin)syy olla tekemättä toiminto B:tä.Ihan jo fysikaalisessa mielessäkin.

Vähän kuin ajettaisiin hangosta petsamoon bensatankillisella+kahdella n.50 litran varakanisterilla,eli noin 250 €uron bensoilla,mutta ei enää takaisin hankoon noilla samoilla 250 €urolla(ilman uutta lisättyä rahaa).Oikea vai tekosyy olla ajamatta takaisin hankoon?

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 16:08:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Ota iltapalaksi 5 rkl oliiviölyä.Siinä n 30g rasvaa.Voita voi myös syödä 25g kerralla suuhun ei tuota mitään vaikeuksia.Ja tämä ei ole vitsi. :!:

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 16:11:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Itse juon viikonloppuna kahvin missä on 1dl kermaa kyllä on hyvää,noita esim. 2 päivässä.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 16:13:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Niin ja tuon kermakahvin lisäksi ota aina suklaata kaveriksi.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 17:46:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
ja noiden Patrikin ohjeidenko pitäisi lihottaa?
Elän jatkuvasti noin.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 18:09:57 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
RaahenTiikeri kirjoitti:
ja noiden Patrikin ohjeidenko pitäisi lihottaa?
Elän jatkuvasti noin.


Erityisesti kermaa on helppo käyttää paljon. Niin pajon, että ylimäärä otetaan talteen. Minäkin aloittaisin Patrikin ehdottamilla määrillä. Mikäli ei riitä, niin sitten lisää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 18:29:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
jaa.mun on ainakin vaikea ottaa talteen mitään.
Ja helppohan kermaa ois käyttää paljon.Talous tuntuis mulla olevan lähinnä se rajoitin,ei lihoaminen.Euro tetralta on melko tyyristä.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 18:33:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-04-15 22:29:19
Viestit: 126
Paikkakunta: Salo
mm syö vaan enemmän ja mielummin sitte enemmän hiilareita ja vähemmän rasvaa, koska se rasva kyllä varastoituu sitten kaikista helpoiten fläsäks kehoon ku ollaan plus kaloreilla. (hiilareitten nosto taas auttaa lihaksia kasvamaan ja ne on paljon vaikeempaa kehon muuttaa rasvaksi.)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 19:05:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
Se rasvan varastoituminen ei olis yhtään pahitteeksi, pysyisipä edes kalsarit jalassa omillaan(lienee se tuonne takakonttiinkin kertyisi). Ihan vähän vaan säikäytti ensimmäiset vhh:n jälkeiset korresterolimittaukset, kun oli vuoden sisällä hypähtänyt kuudesta yhdeksään :shock:
Se sai hetkeksi vähentämään esim. aamujugurtista 1 desin kookoskermaa. Mutta nyt olen sinut ton ysin kanssa kun olen asiaan perehtynyt. Olipahan kuulemisen arvoinen työterveyshoitajan puhelu kun soitti ja pudotti tän pommin mulle ja kylkiäisiks tietty uhkas että lääkäri määrää statiineja. Eipä määrännyt kun en mennyt asiasta tuomiota kuulemaan. Noh, sen edestään löytää jne...
Mutta päätelmä kaikista kommenteista on siis että lisää kaloreita vaikka väkisin kurkusta alas.
RaahenTiikeri kirjoitti:
tietysti jos alitajuisesti jotain haluaa välttää,niin sit sitä haluaa välttää.
Mutta joku hiilihydraattipitoinen välipala varmaan voisi nälättää.Joku hetelmä ilman mitään muuta kyljessä?

Yhtä seikkaa kysyisin ihan uteliaisuuttani?

heradi kirjoitti:
Salilla olen joskus käynyt aktiivisestikin, mutta työ tuntuu vievän kaiken energian(tekosyy!), joten sekin on jäänyt.


-Mitkä sitten ovat oikeita (ei teko-)syitä?minun mielestä se,että toiminta A vie kaiken energian,on oikea (käytännöllisestikin)syy olla tekemättä toiminto B:tä.Ihan jo fysikaalisessa mielessäkin.

Vähän kuin ajettaisiin hangosta petsamoon bensatankillisella+kahdella n.50 litran varakanisterilla,eli noin 250 €uron bensoilla,mutta ei enää takaisin hankoon noilla samoilla 250 €urolla(ilman uutta lisättyä rahaa).Oikea vai tekosyy olla ajamatta takaisin hankoon?

Veikkaisin että todellinen syy löytyy auton ohjauspyörästä. Nimittäin töistä lähtiessä risteyksestä vasempaan löytyy kuntosali, oikealta koti. Ratissa on se vika että juuri tuossa risteyksessä siihen kytkeytyy päälle joku lapsilukko joka estää ohjauspyörän kääntämisen vasemmalle. Kummallista tuo tekniikka :-k

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 19:29:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
noh,väsymys tai viitsimättömyys rasittavan työpäivän jälkeen on kyllä minusta oikea syyei tekosyy

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka nostan painoa?
ViestiLähetetty: 2012-03-08 19:49:27 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
RaahenTiikeri kirjoitti:
jaa.mun on ainakin vaikea ottaa talteen mitään.
Ja helppohan kermaa ois käyttää paljon.Talous tuntuis mulla olevan lähinnä se rajoitin,ei lihoaminen.Euro tetralta on melko tyyristä.


Olen eri mieltä. Energiaa saa todella paljon.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)