karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 05:16:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-21 10:36:27 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2005-03-09 14:25:54
Viestit: 33
Paikkakunta: Lappeenranta
Tätä ketjua lukiessa on tullut selväksi se, että kropan suhteet ovat yksi merkittävistä tekijöistä siinä miten muut meidät näkevät; pitkät jalat ja kapea lantio näyttää yleensä hoikemmalta kuin lyhyet jalat ja leveä lantio jos yläkroppa ei nyt poikkea enempää kuin yhden numerokoon.
Mutta oletteko huomanneet, että vaikutelmaan vaikuttaa myös pari kolme muuta asiaa!
1. ryhti (miten kannat kroppasi ja läskisi/luusi) :D
2. kasvojen muoto (ainakin niille ihmisille, jotka eivät ihan joka päivä näe) :shock:
3. vyötärö (varsinkin meillä naisilla tasapaksuus tai vyötärölihavuus saa kanssaihmiset lisäämään kilojamme suuremmiksi kuin ne ovatkaan) :mrgreen:

Itse kuulun näihin "iso, muttei lihava" -luonnehdintoihin, vaikka paino on välillä ollutkin lähemmäs 100 kg. Pituutta on vain 170cm, mutta "kannan kiloni komeasti"! Olen ns. lonttoposki sekä geeneiltäni että siitä syystä, että eräs hammaslääkäri katsoi aiheelliseksi poistaa useita pysyviä takahampaita olessani vain 12 v :roll: . Ja vyötärökin minulla on, kiitos pitkään jatkuneen tanssiharrastuksen (ja geenien) :wink: .

Sen sijaan omakuvani on aina ollut lihava (pahuksen :evil: ihannepainotaulukot), mutta näin vanhemmiten olen jo hyväksynyt myös sen, että minun "paras" painoni on siinä lievän ylipainon puolella. 8) Silloin voin käyttää 40 - 44 kokoisia vaatteita, naama säilyy siedettävänä ja olo on muutenkin mukava. Sitä paitsi olen sitä mieltä, että harva yli 5-kymppinen näyttää hyvältä ihan painotaulukon alarajalla, mutta niitäkin toki on. :?
Nyt vain pitää tiukasti (lue: pikku hiljaa) karpata, jotta päästään merkittävästä ylipainosta sen lievän puolelle :lol: .

_________________
Min huomiseksi heität, tekemättä jää, ei päivääkään saa päästää hukkaan
von Goethe/ Faust (Juva)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-21 10:55:28 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2005-03-09 14:25:54
Viestit: 33
Paikkakunta: Lappeenranta
imra kirjoitti:
Sen sijaan omakuvani on aina ollut lihava .


Sen voi muuten iskostaa myös muihin, kuten minä tyttäreeni, joka puhui sitten teini-ikäisenä mm. tyttökavereilleen "meijän äiskästä, kun se on niin hirmusen lihava..."
Nämä kaverit katteli sitten ihmeissään ja totesivat kuulemma sitten: " ei teijän äiti ole lihava"
(Siihen aikaan painoni oli siinä lievän ylipainon puolella) :lol:

_________________
Min huomiseksi heität, tekemättä jää, ei päivääkään saa päästää hukkaan

von Goethe/ Faust (Juva)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-21 10:58:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-04-27 20:40:19
Viestit: 241
Taulukoiden mukainen ihannepainoni olisi 51-65 kg. Olen just tuolla ylärajalla. Kroppani ei vaan kestä sitä. Varmaankin 55 kg olis miulle sopivin paino.
Ylimääräinen tuppaa kerääntymään vatsan ja lantion seutuun turvatyynyksi. Liikuntaa pitäisi lisätä, tiedän. Lihasmassan osuus tämänhetkisestä painostani on varmaankin olematon. Pehmeää läskiä sen sijaan tuntuu riittävän.
Olin hyvin laiha lapsi ja nuori. Tuntuu, että oma silmä haluaisi nähdä peilistä sen vanhan hahmon tai ainakin jotain sinne päin.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmU2Cja/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-22 07:01:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-07-22 08:17:48
Viestit: 476
Paikkakunta: HKI
Nist kirjoitti:
:lol: Selkeesti on päässä vikaa! Tässä on varmaan sama ilmiö kuin sellassissa... Aivot temppuilee ja tulkitsee omiaan kysymättä silmämunilta mitään.

Niin kai se sitten on :lol: . Olin viikonloppuna maalla mutsin luona. Siellä sitten faija ja sen veli istuskelivat terassilla turisemassa mukavia. Pyyhälsin ovesta pihalle kolmen rotan kokoisen koiran kanssa ja faijan veli totesi: "antakaa tolle ruokaa. Se kituu". Blondina kysyin: "ai mille näistä koirista? Kun ei ne syö" Tarkoitti sitten meikäläistä :lol: . Faija siihen totesi, että mun naamaa aletaan käyttää ala-asteella esimerkkinä pääkallosta kun on posket lommolla ja silmät mustissa kuopissa :shock: .

No eikä ole :lol:! Mutta kai sitten olen laihemman näköinen kuin silloin ennen :? . (Sairasta kai, mutta jotenkin nuo sanat olivat kuin musiikkia korville :oops: . Kun mua on aina ennen kaikki haukkuneet läskiksi.)

_________________
"Mä olen kova jätkä..."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-22 11:26:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-17 11:51:30
Viestit: 893
Paikkakunta: Lahti
Voi että kun mun on aina mentävä vastakarvaan... Mutta mennään nyt sitten.

Pituutta mulla on siis 170 ja painoa on vaa'an mukaan aivan liian vähän... mutta viimeksi männäviikolla kyselin huolestuneena kavereiltani (kaikki miespuolisia), että näytänkö jo anorektikolta kun olen alipainoinen. Ne sanoi, että en, mä näytän just sopivalta. Ei kukaan ookaan koskaan kauhistellut mun hoikkuuttani, ennenkun sanon kilomäärät. Mikäs ihme mua vaivaa? Miten voi näyttää normaalilta, vaikka painoindeksi sanoo alipainoa? Ja miten helvetissä sen painon saisi nousemaan..

Olisi niin kiva kertoa painavansa 8 kiloa enemmän, mutta näyttää timmiltä ja sopusuhtaiselta. Katkerana luen täällä muiden viestejä... :oops: Oon painanut enimmilläni 59 kiloa ja silloin mulla oli kunnon löllöreidet ja perse eli ei ollut kyse lihasten tuomasta lisäpainosta. Yläkroppa ihan yhtä vaatimaton kuin nytkin. Elämä ei oo reilua...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-23 12:13:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-18 09:10:05
Viestit: 2296
meow kirjoitti:
Voi että kun mun on aina mentävä vastakarvaan... Mutta mennään nyt sitten.

Pituutta mulla on siis 170 ja painoa on vaa'an mukaan aivan liian vähän... mutta viimeksi männäviikolla kyselin huolestuneena kavereiltani (kaikki miespuolisia), että näytänkö jo anorektikolta kun olen alipainoinen. Ne sanoi, että en, mä näytän just sopivalta. Ei kukaan ookaan koskaan kauhistellut mun hoikkuuttani, ennenkun sanon kilomäärät. Mikäs ihme mua vaivaa? Miten voi näyttää normaalilta, vaikka painoindeksi sanoo alipainoa? Ja miten helvetissä sen painon saisi nousemaan..

Olisi niin kiva kertoa painavansa 8 kiloa enemmän, mutta näyttää timmiltä ja sopusuhtaiselta. Katkerana luen täällä muiden viestejä... :oops: Oon painanut enimmilläni 59 kiloa ja silloin mulla oli kunnon löllöreidet ja perse eli ei ollut kyse lihasten tuomasta lisäpainosta. Yläkroppa ihan yhtä vaatimaton kuin nytkin. Elämä ei oo reilua...


Karu totuus: Timmit ja lihaksikkaat mimmit painaa enemmän kuin "samoissa mitoissa" olevat löllykät... Siis lihakset painaa enemmän kuin läski.
Mun painoa on moni kauhistellut aikoinaan tyyliin: "miten voit painaa yli 70kg jos meille menee saman kokoiset housut ja mä oon alle 60kg?".

Eli jos mielii painoa ylös JA näyttää hyvältä, niin Salille ja kunnon proteiinipitoiset sapuskat.

...ohoho tuli innostuttua... sorry :-#

_________________
I can only please one person per day. Today is not your day and tomorrow doesn't look good either...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-23 13:00:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-17 11:51:30
Viestit: 893
Paikkakunta: Lahti
La Petite kirjoitti:
Karu totuus: Timmit ja lihaksikkaat mimmit painaa enemmän kuin "samoissa mitoissa" olevat löllykät... Siis lihakset painaa enemmän kuin läski.

Eli jos mielii painoa ylös JA näyttää hyvältä, niin Salille ja kunnon proteiinipitoiset sapuskat.


Näinhän se menee... Voi hitsi ja harmi, mä kun en suostu itseäni muuten treenaamaan, kuin hyötyliikkumalla, lenkkeilemällä ja jollain joogalla ja pilateksella. Nakkelen siis tästä eteenpäin niskojani painostani murjottaville. Sanon vaan, että kun ei oo lihaksia, niin ei auta itkeä... :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-23 13:06:15 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Liittynyt: 2005-06-26 20:52:26
Viestit: 3154
Mulla mies on kans tosi hoikka. Painoa on kertynyt just lihasten kasvamisen takia. Ennen 183 cm ja 63kg...nyt painoa on jo mahtavat 71 kg. Ja syö hiilareita ja karkkia ja...on vaan semmonen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-24 07:35:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-05-09 18:36:53
Viestit: 63
Kyllähän jos vertaamme 175 cm pituista naisurheilijaa ja saman mittaista mallia, niin urheilija painaa reippaasti enemmän, vaikka kummankin vatsa on yleensä aika litteä.

Itse kävin yhteen aikaan punttisalilla ahkerasti. Paino pysyi vakiona, mutta vaatteet alkoivat kiristää hartoiden kohdalta, vyötäröltä taas löysentyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-24 08:42:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-31 21:12:05
Viestit: 2034
Paikkakunta: oulu
sartsa kirjoitti:
Mä olen 162 cm pätkä ja tavoitteeni on, että saisin painon tohon 65:een.
Olen hoikimmillani painanut 49 kg, mutta se oli jo sellaista anorektikkomeininkiä, ei sitä kiitos. Muistoissani on kuitenkin, että 65 kg olisi ihan kiva. Eikä ole kaukana...... :P
Toisaalta nyt kun painan 71 kg (tikutin korjaamatta oikeisiin lukemiin), kaikki (juu oikein joukolla, vastaantulijatkin :wink: ) kehuvat, miten sutjakan ja hyvän näköinen olen. Jouluun mennessä aijon olla 65 kiloinen. Ja iloinen. Ja vielä sutjakampi.
Olen kuitenkin jo ripsan verran päälle nelikymppinen, monen lapsen äiti, ei mun kait tarvi mikään ihan missikään enää olla.... :?:


Ollaanpas me huvittavan samankokoisia ja ikäisiä :D lyhyyttä 162 cm, paino heiluu nyt valillä 69-71 kg, tavoitepaino on 65 kg ja hoikimmillani olen minäkin painanut 49 kg (näytin pikkupojalta).

Mitään isoa huolta tai ahistusta nämä ylimääräiset viisi kiloa eivät aiheuta, ehkä siksi niistä ei millään meinaa päästä eroon. Suunnitelmissa kajastaa kyllä (taas kerran :roll: ) raitis, reipas ja terveellinen syksyn vietto, kunhan saan muuton ja muut kiireisimmät alta pois.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-24 10:10:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-06-17 20:40:24
Viestit: 202
Paikkakunta: Vaasa
Tehanu kirjoitti:
Tämän takia välillä mietin, että vaaka on ihan väärä tapa seurata ulkonäköä, olemusta ja sen sellaista. Mitta ja vaatteet ovat oikeastaan paljon parempi tapa.


Totta turiset. Se riippuu niin monesta asiasta, kropasta ja eri vaatemerkeistäkin. Yhdestä putiikista mulle sopii paita kokoa S ja toisessa kokoa L, yleisemmin koko 40. :? Mikään oo niin rasittavaa kuin se että joutuu ottaa pukukoppiin suurinpiirtein kaikki koot.

_________________
-Omelia-

5.6.2005 Montignacin kirja käteen

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-25 08:41:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-08-21 19:47:45
Viestit: 17
Paikkakunta: Espoo
Nyt vanhemmiten (heh, heh, kolmenkympin korvilla vasta :lol: ) olen ymmärtänyt, että minun ei tarvitse kitulaihduttaa itseäni Painonvartijoiden määrittelemille alakäyrille, vaan hyvä olo ja pysyvä paino on jossain 65-70kg tienoilla. 63 kiloa olen joskus aikuisiässä vähimmilläni painanut, sekin tuntui jo aika vähältä.

edit: ja pituuttahan minulla siis on 161cm.

Vyötäröstä saan haaveilla varmaan lopunikäni, olen tällainen epäterveellinen tasapaksu -vartalomalli. Lantio on kapea ja tuolloin 63 -kiloisena vartaloni oli aika poikamainen. Miltäköhän sitä näyttäisi tuossa painossa nyt, kaksi lasta tehneenä ja imettäneenä...? :shock: Taitaisi muutamassa paikassa vähän nahka roikkua :D Ei varmaankaan olisi mitään haittaa jos viitsisi harrastaa jotain kiinteyttävää liikuntaa.

SN

_________________
Mihin sitä uskoo jos ei itseensä?

http://health.groups.yahoo.com/group/sokeririippuvuus/

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 12:49:13 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Liittynyt: 2006-11-07 14:03:59
Viestit: 2259
Paikkakunta: Helsinki
Minua mietitytti yks päivä just miten eri koon vaatteita esim saman BMI luokan ihmiset käyttää. Tottakai pituus vaikuttaa ja paljon...

Siis itse olen nyt BMI 28 / 157 cm
Housukoko n. 38 ja paidoissa S / M


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 13:42:32 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela
Avatar

Liittynyt: 2006-08-04 12:31:21
Viestit: 2276
Paikkakunta: Espoo!
Painoindeksi n.23.5
Vaatekoko housuissa 38-40 M-L, paidat 36-38 S-M

Pituutta siis 162cm.
Hyvältä näytän n.55kiloisena, nyt olen aika lyllerö. Paksuimmillani oon painanut 64kiloa ja oli kyllä hurjan pinkeä olo. Uh. :?

_________________
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 14:12:37 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-28 08:03:39
Viestit: 1359
Mä painoin n.20v. sitten saman verran kuin nyt 65kg eikä silloin ollut lihasmassaa yhtään (en harrastanut urheilua yhtään).
Nyt olen saman painoinen ja lihasmassaa on aika paljon (10v. epäsäännöllisen säännöllinen salitreeni).
Mun ihanne paino ja paino missä voin hyvin on n.65-68kg kun pituutta löytyy 172cm.
Mun paino ei tällä lihaksistolla tule enempää putoamaan ja todennäköistä on että paino asettuu siihen 67kg tienoille.
Vaatekoko on 36-38 riippuen vaatteesta ja painoindeksini taitaa nyt olla siinä 22 tienoilla.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 17:10:05 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
:wink: Miun BMI on nyt 20,5 ja pituutta 174... ja paino 62kg... jalat on nyt tikut eikä missää enää ylimäärästä... :roll: Päivastoi, jos viel laihun, ni luut alkaa näkyä... se tarkotus miula ei ole... :shock:
Vaatekoko S tai M, riippuen valmistajasta, housukoko on 36... suomalaiset saman koon housut liia isoja... :?: :!: :shock:
Talvella housut voi sit olla 38, et mahtuu kalsarit alle...
:wink:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 17:12:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-06-10 04:33:13
Viestit: 89
Ihannepaino olisi ainakin alle 55kg. Pituutta on muutamia sentteja yli 160 (painoa se 59kg) . Pidan hoikkaa kroppaa kauniina (henk.koht mielipiteeni) ja tavoitteena onkin saada alaroppa kuntoon, etta nayttaisin sopusuhtaisemmalta suhteessa hentoon ylakroppaan (paidat kokoa s - xs, kapea vyotaro, ei mahaa). Taallakin mies on hoikka, ikansa jalkapalloa harrastanut ja silla onkin meista paremmat reidet ja peba :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 17:23:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-06 14:34:12
Viestit: 8
Paikkakunta: Anjalankoski
Minä painan 70 ja pituutta on 170. Vaatekoko M tai 40 (vaatemerkkeinä tunnettuja urheiluvaatteita ja esim. esprit). Olen harteikas ja rasva on jakaantunut melko tasaisesti, eli olen yleensä melko tyytyväinen (paitsi bikineissä :roll: ). Vyötärökin löytyy.
Muistankin joskus vuosia sitten kun käytimme ystävättäreni kanssa samoja vaatteita vaikka hän painoi minua 10 kiloa vähemmän (sama pituus). Hän oli minua paljon sirompi, pieni jalka jne (minun siro 41). Mutta oli tosi kätevää kun menovaatteita oli kaksinverroin.
Minä siis olen aina harrastanut liikuntaa jonkin verran, tällä hetkellä heiluu puntit ja juoksen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 18:20:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-06-30 15:04:51
Viestit: 79
No huh Viikuna! Arveles että olen saman pituinen ja painoin 83kg :roll: !! Mulla oli aikoinaan paino 57-58 kg sellainen joka pysyi vuosikausia ihan itsestään, sama mitä mätti. Pitäisikö nytkin pyrkiä siihen samaan painoon? :?: Siihenhän näyttäisin tickerin mukaan pyrkivän mutta oikeasti olen ihan tyytyväinen jos pääsisin joskus edes 60 kiloon. Kun on tuota ikääkin...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 19:57:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-05-31 08:27:17
Viestit: 550
meow kirjoitti:
Voi että kun mun on aina mentävä vastakarvaan... Mutta mennään nyt sitten.

Pituutta mulla on siis 170 ja painoa on vaa'an mukaan aivan liian vähän... mutta viimeksi männäviikolla kyselin huolestuneena kavereiltani (kaikki miespuolisia), että näytänkö jo anorektikolta kun olen alipainoinen. Ne sanoi, että en, mä näytän just sopivalta. Ei kukaan ookaan koskaan kauhistellut mun hoikkuuttani, ennenkun sanon kilomäärät. Mikäs ihme mua vaivaa? Miten voi näyttää normaalilta, vaikka painoindeksi sanoo alipainoa? Ja miten helvetissä sen painon saisi nousemaan..

Olisi niin kiva kertoa painavansa 8 kiloa enemmän, mutta näyttää timmiltä ja sopusuhtaiselta. Katkerana luen täällä muiden viestejä... :oops: Oon painanut enimmilläni 59 kiloa ja silloin mulla oli kunnon löllöreidet ja perse eli ei ollut kyse lihasten tuomasta lisäpainosta. Yläkroppa ihan yhtä vaatimaton kuin nytkin. Elämä ei oo reilua...

Ihan sama ongelma... Pituutta on 171cm (tärkeä tuo yksi sentti :wink: ) ja painoa 54kg, eikä kukaan ole anorektiseksi kauhistellut. Äitini jopa tuossa jokunen aika epäili minun olevan (taas) raskaana, kun maha oli niin pömpöllään... Mulla on taipumus kerätä ylimäärästä kasvoihin ja vyötärölle, lantio on aivan poikamaisen olematon. Nyt olen toisaalta alkanut saada karppauksen ansiosta lisää lihasta (vaikka en ole mitään urheilua harrastanut!), kädet alkaa näyttää tosi mukavilta, kun haba on mun rimpulavarsiin nähden aika mehevä. :) Varmaan osansa yli kymmenkiloisella vuosikkaallakin, jota saa kanniskella jatkuvasti, mutta entisen mallin ruokavaliolla sekään ei olisi yksin auttanut. Samoin masusta on alkanut lähteä fläsä mukavampiin paikkoihin, kuten persuksiin ja reisiin (jotka mulla laihtui ihan tikuiks kun aloin karpata). Rinnat on valitettavasti kokoa jostain A:n ja B:n väliltä, raskaus ja imetysajan C-kupit saa heittää menemään (nyyh). Salilla olis kiva kroppaansa muokata, mutta aikaa ei tällä hetkellä ole, toivottavasti joskus.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)