karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:41:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 12:23:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-01-29 16:45:09
Viestit: 1691
Paikkakunta: Juva
Mie en oo kermaa käyttäny varmaa pariin kuukauteen. Jossain kohin piti tuota rasvan saantia vähentää, joten siirryin käyttään maitoa kahvissa(kin). Hiilarimääriltäänhän tuo menee suunnilleen samoihin kuitenkin, en kummillakaan ylenpääten lotraile/lotraillut. Jos kermasia ruokia oon nyttemmin halunnu, niin oon laittanu sitten kookoskermaa tavallisen kerman tilalle. Vähemmän hiilareita ja vähemmän rasvaa.... Kohtuus kaikessa.

_________________
"Kyllä minä lentelen. Ympärillä on onneksi punnuksia."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kerman juonti
ViestiLähetetty: 2005-08-08 14:56:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-01-13 23:41:48
Viestit: 43
Einomies kirjoitti:
pasaati1 kirjoitti:
Kuinka moni juo kermaa?

Joskus juon ja se on aivan sairaan hyvää. Voisin juoda sitä helposti yhtä paljon kuin rasvatonta maitoa ennen laihduttamista eli n. 2 litraa päivässä.

Liian maitorasvan ja ylenmääräisten kalorien vuoksi, olen kuitenkin pyrkinyt tuota kerman juomista välttämään, niin hyvää kuin se onkin.

Samat sanat Eino!
Jee, muutkin juo kermaa kuin mä :) Olen tosin lopettanut nyt kerman ostamisen, kun mulla menee niin helposti päivän kalorit pilviin.. Kahviin tulee nykyisin maitoa. Miekkoseni naureskeli kyllä, kun kävin jääkaapilla kermaryypyillä. Vitsi se on HYVÄÄ!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 15:04:53 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-02-07 08:45:17
Viestit: 45
Rahkan kanssa käytän vaahdotettuna, muualla en. Mitä tuota menisi viikossa...3-7 dl.. :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kerman juonti
ViestiLähetetty: 2005-08-08 23:19:10 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
Aikkuli kirjoitti:
Jee, muutkin juo kermaa kuin mä :) Olen tosin lopettanut nyt kerman ostamisen, kun mulla menee niin helposti päivän kalorit pilviin.. Kahviin tulee nykyisin maitoa. Miekkoseni naureskeli kyllä, kun kävin jääkaapilla kermaryypyillä. Vitsi se on HYVÄÄ!!

Kyllä meilläkin rouva on hiukan ihmeissään katsonut, kun minä oon juonut kermaa suoraan purkista, mutta siinähän katsoo. :)

Kahviin taas ennen karppausta laitoin rasvatonta maitoa (jota muutenkin silloin join), mutta karppauksen jälkeen siirryin juomaan mustana välttääkseni ke kahvimaidon "turhat" hiilarit.

Kunhan saan otettua selville tuon "lähinavetan" osoitteen, josta saan hankittua aitoa navettamaitoa, siirryn juomaan sitä koska se on käsittelemätöntä ja hiukan kuitenkin kermaa vähärasvaisempaa.

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 19:47:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-05-16 20:50:28
Viestit: 552
Paikkakunta: hki
No paino laskee pikkuhiljaa,tietysti välillä kyrsii/tulee uskonpuute kun toiset kertoo,että 3 kuukaudessa putosi 10kg ja itsellä ei ole ainakaan suurta pudotusta tapahtunut.

Kun ei ole vaakaa niin mennään vaan tuntumalla.

Tosin aloitin ihan tietoisesti sellaisen hissun kissun projektin eli tarkoitus pitää hiilarit alle 100g.

Ja siinä onnistunutkin,pari kertaa on tullut repsahdettua n 2kk:n aikana.

Mutta kun "pääsi" töihin on helpompaa kun itse tekee syömänsä safkat pitää homma kuosissa.

Onneksi on kaveri esimerkkinä joka oli/on ala-/hyväkarppi/heikkilän linjoilla itse itselleen soveltaen.

Kaveri siis tiputti n 1 !/2 vuodessa n 20kg.

Ja hänelläkin ensimmäinen ajatus oli elämänmuutos ja paino tippui siinä samalla.

Eli hissun kissun.

_________________
Ahneella on paskanen kakka.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 20:31:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-17 18:53:06
Viestit: 233
Paikkakunta: Hattula
Ei oo tullu varsinaisesti juotua, mutta silloin tällöin eksyn minäki jääkaapille kerma-ryypylle :D Niin ja ruokaan tulee laitettua ihan reilusti kermaa :) Tuota luomu-versiotapa pitääki maistaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 10:57:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-28 14:42:33
Viestit: 420
Paikkakunta: Turun seutu
Hyvä tietää, että muutkin alakarpit harrastaa kermaryyppyjä jääkaapin ovella norkoillen... luulin että olen ainoa kaltaiseni... :wink:

_________________
Alakarppaus on ravinto-opillinen pelastus. Ei pidä loukkaantua, jos joku nauraa ajatuksillesi, sillä muistattehan vanhan sanonnan: 'ei helmiä sioille...'


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 11:21:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-12 12:08:59
Viestit: 54
Paikkakunta: Helsinki
Enpä ole ennen moista kuullut, että joku joisi kermaa. Mutta karppauksen aloitettuani ei ole kermakahvin voittanutta. Ennen se oli vain juhlapäivinä suotu herkku. Töissä minulla on oma kermanekka. Joskus laitan vaikka munakkaaseen kyytipojaksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 12:01:12 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Paikkakunta: Helsinki
:lol: :lol: :lol:

No enpä ole juonut, mutta kermavaahtokulhon ääreen olen joskus unohtunut lusikoimaan tyhjä katse silmissä... ...kyllä kerma on ihanaa.

Meikäläisen kotitaloudessa kermaa kuluu 0-5 dl viikko. Keskiarvo on huomattavasti lähempänä nollaa, kuin viitosta. Mutta hapankermatuotteita menee 2-5 dl viikko.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 12:15:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-26 21:50:46
Viestit: 367
Ewa kirjoitti:
Hyvä tietää, että muutkin alakarpit harrastaa kermaryyppyjä jääkaapin ovella norkoillen... luulin että olen ainoa kaltaiseni... :wink:

Kermaryyppyjä en harrasta, mutta jos jääkaapissa on kermavaahtoa... Voi joskus askel viedä jääkaapin ovelle vaivihkaa vaahtoa napsimaan. Niin no, sitäkin suurempi intohimo mulla on kyllä salaiset jääkaapin ovella napostellut juustopalat, kovat juustot, aurajuusto, fetajuusto...

Pitikin ajatella, liian lyhyt matka jääkaapille tästä koneelta!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 12:18:51 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
Wi kirjoitti:
No enpä ole juonut, mutta kermavaahtokulhon ääreen olen joskus unohtunut lusikoimaan tyhjä katse silmissä... ...kyllä kerma on ihanaa.

Tehanu kirjoitti:
Kermaryyppyjä en harrasta, mutta jos jääkaapissa on kermavaahtoa...

Mä taas en kermavaahtoa saa syödyksi kirveelläkään, paitsi makeutettuna, vaikka purkista juotuna kerma onkin suorastaan herkullista. :shock:

Lisäys: Tarkennettakoon vielä, että en minä kermavaahtoa syö makeutettunakaan karpatessa, mutta ennen karppaustakaan en saanut sitä syötyä kuin kakuissa makeutettuina. Nykyään jos haluan kermaa "raakana" nauttia, juon sen siis suoraan purkista. :)

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 12:21:02 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Paikkakunta: Helsinki
Luulen kyllä, että minulla menisi alas nesteenäkin ;-). En vain ole kokeillut... ...enkä taida kokella...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 12:29:34 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
Wi kirjoitti:
Luulen kyllä, että minulla menisi alas nesteenäkin ;-). En vain ole kokeillut... ...enkä taida kokella...

Voi olla, ettei kannata koska kulutus todennäköisesti nousisi vielä suurempiin sfääreihin. :D

Tuon kermavaahdon etu pelkkään kermaan on, että siihen on vatkattu sopivasti ilmaa sekaan, jotta maha täytyy nopsemmin kuin juomalla kermaa purkista.

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 13:34:42 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Paikkakunta: Helsinki
Volumetriaa parhaimmillaan :lol: !


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 14:04:02 
Poissa
herkuttelijakarppi
herkuttelijakarppi

Liittynyt: 2005-01-26 11:29:27
Viestit: 592
Paikkakunta: Sveitsi
Einomies kirjoitti:
Wi kirjoitti:
No enpä ole juonut, mutta kermavaahtokulhon ääreen olen joskus unohtunut lusikoimaan tyhjä katse silmissä... ...kyllä kerma on ihanaa.

Tehanu kirjoitti:
Kermaryyppyjä en harrasta, mutta jos jääkaapissa on kermavaahtoa...

Mä taas en kermavaahtoa saa syödyksi kirveelläkään, paitsi makeutettuna, vaikka purkista juotuna kerma onkin suorastaan herkullista. :shock:


Mustakin on karppauksen myötä tullut kermavaahtofani. Mitään makeutusta se ei tarvitse, ja sitä voi tosiaan syödä paljonkin. Tuota purkista juomista en uskalla kokeillakaan, jos sekin olisi yhtä hyvää :D

Se semmoinen Tupperwaren pikasekoittaja on muuten loistava keksintö kermavaahdon vatkaamiseen. Valmista tulee tosi nopeasti, eikä mun tarvitse tehdä muuta kuin sanoa, että "laitettaiskos tähän kermavaahtoa", niin mies jo tulee juoksujalkaa ja sanoo että hän vois vatkata :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 14:43:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-26 21:50:46
Viestit: 367
Einomies kirjoitti:
Tuon kermavaahdon etu pelkkään kermaan on, että siihen on vatkattu sopivasti ilmaa sekaan, jotta maha täytyy nopsemmin kuin juomalla kermaa purkista.

Tuo on totta, saa enempi suun täydeltä. Tai kuten mies sanoo joskus keittoruokapäivinä: Eiks oo mitään kiinteää ravintoa. Kyllä kunnon kermavaahto nestemäisen voittaa. :)

Eikä kermavaahto mitään makeutusta tarvitse, ihan sellaisenaan. Kiitti muuten Favolina muistutuksesta - meillä on se Tupperin sekoittaja, mutta se on unohtunut tuonne kaapin perukoille. Pitääkin käydä kaivamassa se hetimmiten esiin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 15:43:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-19 18:02:05
Viestit: 168
teessä pitää olla vajaa puolet kermaa, samaten marjojen seassa. Tarkoitan siis, että kermaa marjoilla ;)

Ts. täällä on myös yksi kermahullu. Myös kaakaota olen tehnyt kerman, maidon ja veden sekoitukseen. Ja hyvää on, vaikka saattaa kuulostaa aika litkulta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kerman juonti
ViestiLähetetty: 2005-08-11 10:57:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-06-29 19:19:56
Viestit: 421
pasaati1 kirjoitti:
Kuinka moni juo kermaa?

Itse juon välillä kun tuntuu,ettei saa ruokaan tungettua riittävästi rasvaa.

Joskus duunissa juon jälkiruoaksi kuohukermaa kahvikupillisen.


Joskus hörppään suoraan purkista (kun tekee mieli jotain hyvää); muut syö karkkia ja minä otan kermatömpsyt :D .

Kuitenkin 1 2dl:n purkki riittää 3-4 pääivää (kermassa on aika paljon niitä hiiliksiä...)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kerman juonti
ViestiLähetetty: 2012-01-28 14:44:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-05-15 22:13:03
Viestit: 49
Neljättä päivää olen juonut kermaa kaksi mukia päivässä eli puolen litran kermapurkki menee päivässä. Kaloreiden alhaisuuden kanssa olen taistellut ja tämä tuntuu tepsivän.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wX3SZKH/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kerman juonti
ViestiLähetetty: 2012-01-28 15:00:24 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Kai ainakin karpimpi eväs kuin pillimehu. :mrgreen:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)