karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 17:47:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-03-18 09:25:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
Kuten olen jo kertonut eri ketjussa, sain -05 vieroitushoidossani kylkiäisenä pysyvästi menneet hermoradat alaraajoihin.

Kymmenen vuotta lekurit yrittivät selvittää mistä tämä johtuu ja kun sitä ei millään mittauksilla ole pystytty todentamaan, en ole myöskään saanut siitä kunnon diagnoosia. Kyllä ne ovat kirjoittaneet papruihin "Krooninen kipuoireyhtymä" mutta tuo ei ole vaikuttanut mitenkään työkuntoisuuteen josta olen Kelan kanssa vääntänyt 13 vuotta. Kolmesti olen saanut diagnoosin "ei mitenkään kuntoutettavissa". Aina Kelasta sama vastaus: kyllä tämä lääkkeillä saadaan hoidettua. Käsittämätöntä..

Uskomattomin keissi sattui kun Keuruun uimahallin saunassa kuulin miehestä nimeltä Jouko Keränen joka toimii Keuruun Kuntoutuksessa. Muutaman hoitokerran jälkeen olin kivuton mies ja sain viimein kuulla tästä hermorata keissistä. Tästä konkreettisen esimerkin sain kun kokeiltiin akupunktiota sähkönkera. Miehellä oli laitteen säätö pienimällä mahdollisella ja lihakset suorastaan kramppasivat tästä muutaman sekunnin kokeilusta. Sain kuulla ettei Suomessa tällaiseen ole mittauslaitteita vaan ne on kehitetty enempi selänalueelle ja että jos tutkimus olisi tehty Saksassa olisi siihen ollu täsmä laite jolla olisi tarkka diagnoosi saatu aikaan. Sama jonka Suomessa saa ENMG tutkimuksella. No tämä Keränen sai kipuni kuriin lihasmanipulaatiolla jota muuten Heikkiläkin sanoi harjoittavansa "Siunattu Kipu" kirjassaan. Ekstrana oli myös akupunktio mutta en osaa sanoa mikä sen vaikutus hoidossa loppupeleissä oli. Keräselle kun kertoilin näitä Heikkilän kokemuksia niin yhtyi niihin täysin. Kun tämä kerran toimi ja pääsin kipu(opiaattilääkityksestä) eroon, sain kunnan maksamaan tämän hoidon. Sitten tuli tämä Kela-uudistus jossa yksityisten hoitojen omavastuuosuuden maksu siirtyi heille niin tietysti torppasivat ne seinään. Kävin kyselemässä että mites nyt näin? Vihdoinkin kun toimiva hoitomuoto löytyi niin nyt sitten mieluummin pidätte sairaana ja takaisin opiaatteihin?!? Ei mitään kommenttia.

Nyt kuukauden verran karpanneena olen huomannut kipujen poistuneen jo niin paljon, että tuskin enää huomaan niitä. Aikas mielenkiintoinen juttu. En ymmärrä mikä tässä sen tekee mutta en valita =D>

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 21:16:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Mulla aikanaan katkes (tulehtui) pereneushermo leikkauksen jälkeisen tulehduksen ja nilkan turvotuksen seurauksena. Läpsyjalalla kuljin muutaman kuukauden. Sitten se hiljalleen kasvoi kiinni ja jalasta tuli taas toimiva. Luulenpa, että pienikin inflammaation tai "hiljaisen tulehduksen" alentuminen saa aikaan pieniä ihmeitä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)