karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 03:34:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Syke koholla
ViestiLähetetty: 2018-11-23 19:51:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Toisinsyöjä kirjoitti:
Yksi syy korkeaan leposykkeeseen - tämä on minun syyni - on sellainen josta ei tarvitse olla huolissaan: Jos kuuluu niihin ihmisiin, jolla on luonnostaan korkea dopamiinitaso, niin yksi sen seuraus on korkea leposyke. Minulla on aina ollut tuolla 80 pintaan.

Muita "oireita" joista voisi ehkä päätellä kuuluvansa korkean dopamiinitason porukkaan:...

Muuten menivät oireet oikeaan suuntaan, vaan alko ei näytä tuottavan minkäänlaisia vaikeuksia
(ei jos sitä on, eikä jos sitä ei ole), niin en liene sitten näitäkään.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Syke koholla
ViestiLähetetty: 2018-11-23 22:23:04 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Toisinsyöjä kirjoitti:
Narf kirjoitti:
Mulla normaalisyke (siis kun vaikka istun sohvalla) on 80. Eilen otin vähän hiilarilisää kun kroppa tuntui sitä huutavan ja syke kohosi sataan, silloin tunsin pulssin. Sitten taas laski tuonne 80:een. Mulla on aina ollut korkea leposyke. Jos täällä ollaan huolissaan jo 70 sykkeistä niin pitääkö mun olla huolissaan tuosta omastani?


Yksi syy korkeaan leposykkeeseen - tämä on minun syyni - on sellainen josta ei tarvitse olla huolissaan: Jos kuuluu niihin ihmisiin, jolla on luonnostaan korkea dopamiinitaso, niin yksi sen seuraus on korkea leposyke. Minulla on aina ollut tuolla 80 pintaan.

Muita "oireita" joista voisi ehkä päätellä kuuluvansa korkean dopamiinitason porukkaan:
- Nopeus. Sekä fyysinen, että ajattelullinen. Olen odottanut koko elämäni aivan kaikkia koko ajan, lähes kaikki muut ihmiset tuntuvat hitailta. Maailma on hidas.
- Korkea kipukynnys
- Alkoholista tulee järjettömästi pahempi hermokrapula kun pitäisi - yksi kännihän pistää dopamiinit aivoissa sekaisin peräti kolmeksi viikoksi.

Korkean dopamiinitason ihmiset ovat siis ikään kuin luonnon omia piripäitä, kaiken tuon (paitsi tuota krapulaa) nimittäin saa myös aikaan amfetamiinilla yms. uppereilla. :D

Sitten on tällainen, josta en tiedä johtuuko dopamiinitasoista, mutta voisi hyvinkin sillä on tuommoinen pirteysjuttu myös:
Uni/valve on on/off tila. Joko olen hereillä tai olen unessa heräämisvaiheessa ei ole minkäänlaista unenpöpperöistä tms. välitilaa. Nukahtaessa toki on sellainen hidas laskeutuminen uneen, mutta herääminen on täysin on/off. Jopa silloin kun minut on herätetty kesken syvän unen jakson, on kestänyt vain pari sekuntia olla tässä ja nyt. Ja muuten: Se pari senkuntia TUNTUU pitkältä ajalta, kun on tottunut välittömään heräämiseen. Mutta olen kuullut, että ihmisillä voi kestää jopa vartista puoleen tuntiin olla kokonaan "läsnä" jos herätetään kesken syvän unen vaiheen.

Toinen josta olen teorisoinut että johtuu luonnostaan korkeista dopamiinitasoista on, että aamulla jolloin ne dopamiinitasot ovat luonnostaan korkealla, perusolotila on lievästi euforinen. Erityisesti jalkapohjissa on suorastaan autuas tunne kävellessä vielä puolitoista tuntia heräämisen jälkeen, panen sen aina merkille töihin mennessä. :D

Ihan niinkuin Els tuossa sanoi, ihmiset ovat vaan erilaisia. Olenpa vaan tätä pohtinut tykönäni, kun kaikki ihmiseen/fysiologiaan jne. liittyvä kiinnostaa muuten vaan, siksi oli tällainen meriselitys asiasta mielessä. Itse olen kiitollinen tästä geenilotossa saadusta ominaisuudesta, enimmäkseen siitä on ollut hyötyä.

Lisäys: Vielä tuli mieleen, että karppaaminen on voimistanut tätä ominaisuutta muuten, mutta pulssi ei ole noussut lisää. Aika tyypillistä on, että vähähiilihydraattiselle ruvenneet raportoivat huomanneensa yleistä energiatason nousua, niin kyllä se tapahtuu näemmä myös vaikka olisikin jo valmiiksi duracell-pupu. :D


Selkeästikään minulla EI ole korkea dopamiinitaso. :mrgreen:

Mjoo, kyllä mä uskon että tää on mulle ihan normaali syke. Ton satasen mä aloin jo tuntea tykytyksenä kaulalla, mutta tuota 80 en tunne.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)