karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:59:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-10-24 02:11:23 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Sulla on mennyt rasvahifistelyksi täällä. :D Laitan sulle yhden videon alkuperäisen otsikon mukaan eli yksinkertaista ja nopeaakin ruokaa:


_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-24 08:13:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ursula Schwab on aiemmin työskennellyt rypsiöljyteollisuudelle, eli on jäävi asiassa. Jäänyt myös kiinni valheesta ihan mediassa (väitti karppaajien lapsia uhatun huostaanotolla).

Eikö päätökseesi siitä mitä rasvaa käyttää, vaikuta lainkaan se että rypsiöljyn tuotanto tuhoaa pölyttäjähyönteisiä? Minulle se riitrtäisi syyksi olla käyttämättä, vaikka olisi kuinka terveellistä. Sitten kun pölyttäjähyönteiset tuhotuvat loppuu nykyisen mittakaavan ruuantuotanto ja mitäs sitten syödään?

Ja vielä: Rypsiöljy härskiintyy ihmisen ruuansulatuksessa suht välittömästi syömisen jälkeen. Turun yliopiston väitöstutkimus:
http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/medi ... 52013.aspx

Rypsiöljy näytää kivalta koeputkessa, mitä tulee omega3-omega6 suhteeseen, mutta kun kroppa ei saa sen omegakolmosista irti kuin enintään kymmenisen prosenttia, niin lopputulema kropassa on omega6-liikasaanti, vaikka koeputkessa ne suhteet ovatkin ok.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-24 08:33:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
vanha karppu kirjoitti:
Pakko laittaa tämän vielä, vaikkei tääkään liity aiheeseen.

Ja Ursula on keksinyt parannuskeinon jopa autoimmuunisairauksiin: "Kun vielä silaa leivän kasvimargariinilla, alkavat suonet sulaa ja autoimmuunitautien, kuten reuman ja atopian, oireet voivat hellittää." - Muijahan vetää vertoja jopa Trumpille!

Ihan hyvä vertaus trumputtimeen.
Paitsi ehkä siinä, ettei schwabb ole ainoa tällainen tiedontonava suomalaisessa ravitsemuskeskustelussa,
jokamikä tarkoittaa sitä ettei näiden ursuloiden idiotismeja paikkailla täällä edes esikunnan toimesta : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-24 09:51:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
vanha karppu kirjoitti:
Se on tehokasta ruokailua! Syötkö kaiken suoraan pakkauksista? :D :D



Pakkauksesta syöminen on vähän roisia, mutta pakkaukesesta ottaminen ja vaikka kädestä syöminen ei.
Tietty mielummin sitä syö jotain mihin tarvitaan terävää veistä ja ehkä leikkuu alustaa, niiden huuhtomista ei varmaankaan katsota ruoan laittamiseksi kun ovat enemmän itse ateriointia varten.

Minulle ruoka on valmista kun sen liikkeestä haen, ruoan koko vaikuttaa hieman, jos vaikka isommasta palasta leikkaa puolisen kiloa tai kilon niin voihan siihen mennä hetki mutta ei minuuttia ja onko se ruoan laittoa jos 5 Kg palasta leikkaa sopivan palan leikkuu alustalle ja laittaa loput takaisin jää kaappiin.

Valmis ruokaa nyt vaan on niin hyvää, terveellistä (makrot kohdillaan, ei lisäaineita), edullista ja kätevää, samalla säästää tisikivedessä, sähkössä, ajassa ym. eli ympäristökin kiittää.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-24 14:54:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Syöt siis ilmeisesti raakaa lihaa. Tuleeko kalliiksi? Syötkö myös sisäelimiä?

P.S.
Tiedän miehen, joka parani ME:stä syömällä raakaa karitsaa. Tai ei ole parantunut, mutta oireet pysyvät poissa, kunhan ei palaa normiruokaan.

P.S.II
Itse olen sitä mieltä, että liha sulaa parhaiten, jos sitä ei kypsennä.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-24 19:30:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Ai niin ja se varsinainen kysymys oli otsikossa, ja tarkennus aloitusviestissä.

Laitan ruokaa itselleni ja kissankokoiselle koiralle, tasaisin väliajoin myös ystäville, yleensä yhdelle kerrallaan. En ole koko päivää kotona, mutta meillä on töissä keittiö ja valmistan itse kaikki ateriat, ulkona syöminen on poikkeus. (Ja vihaan työpaikkalounasruokalaruokaa...)

Aamulla kermakahvi, jonka laittamiseen kuluu joko kolme tai kahdeksan minuuttia plus aika hellalla, riippuen siitä, jauhanko papuja käsipelillä. Useammin en. Koiralle napsautan vedenkeittimen päälle ja turvotan nappulat tai pikalämmitän sen muun ruoan tilkalla kuumaa vettä. Voita päälle siihen, jos ei sapuskasta muuten löydy rasvaa. Tähän menee minuutti työaikaa, vesi tietysti kiehuu minkä kiehuu.

Joskus keitän munia, neljä, seitsemän tai kymmenen minuuttia, joista jälkimmäinen vain aamukahvivieraalle. Ja vielä harvemmin laitan luksusaamiaisen lettuineen, silloin voi tuhraantua vaikka 40 minuuttia.

Jos on lounasnälkä, nopeinta on laittaa munakas, taikinan vai miksi sitä sanoisi sekoittaminen kolme minuuttia ja paistaminen tyylistä riippuen minuutista kymmeneen. Pannu pitää pestä heti, puolitoista minuuttia. Hitaassa munakkaassa on täytteet, tänä syksynä usein koiran kanssa seikkaillessa saalistetut sienet, sienten perkaamisineen ja sipulin kuorimisineen jne jne koko homma saattaa kestää jos ei nyt tuntia niin taas sen 40 min.

Yleensä joku toinen keittää tässä vaiheessa kahvit, töissä siis :)

Nopein päivällinen on jauheliha suoraan paketista lautaselle ja keltuainen plus mausteet päälle, finessien määrästä riippuen kaksi viiva kaksitoista minuuttia (sitten hienonnetaan jo jotain salottia siinä). Jauheliha on joko Stockan tartar tai sitten Snellmanin paisti tai 10%, joka jälkimmäinen läpäisee vuodesta toiseen jokaisen kissatestin jonka teen. Esim. Stockan luomujauhista kissat eivät ole syöneet :D

Hitain tavallinen on ehkä lihapullat, taikinan valmisteluun ja pullien pyörittelyyn saa kulumaan melkein miten paljon aikaa vaan, nopeimmillaan siitäkin selviää alle tunnissa.

Kaikista hitain arkiruokani, häränhäntäpata, ei välttämättä vaadi aktiivista työaikaa puolta tuntia enempää, haudutusta kyllä mieluiten ainakin yön yli.

***
Teoriassa arkivalinnoillani voisi selvitä koko päivän ruoanlaitosta kahdessatoista minuutissa, sekä itsen että eläimen suhteen.

Jos jokaisella aterialla hituroisi, tulisi ainakin kaksi ja puoli tuntia helposti täyteen. Käytännössä mitä vaan tuolta väliltä, enemmän ainoastaan jos tulee ruokavieraita, joita varten haluan fiilistellä.

Eniten mun arkea hidastavat ärsyttävät kauppareissut, kun pientä ja kilttiä koiraa ei ainakaan meillä päin kehtaa jättää ulkopuolelle odottamaan. Kun tuo kulkee töissä mukana, on kauppaan lähdettävä erikseen.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-24 20:52:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
vanha karppu kirjoitti:
Syöt siis ilmeisesti raakaa lihaa. Tuleeko kalliiksi? Syötkö myös sisäelimiä?

P.S.
Tiedän miehen, joka parani ME:stä syömällä raakaa karitsaa. Tai ei ole parantunut, mutta oireet pysyvät poissa, kunhan ei palaa normiruokaan.

P.S.II
Itse olen sitä mieltä, että liha sulaa parhaiten, jos sitä ei kypsennä.



Joo, 90% rakana
Arvo Morkkis mainitsi kanamunat, unohdin kokonaan mutta ehkä kerran viikossa, niihin menee hiukka aikaa kun en oikin luota kauppojen ja kulkukauppiaiden muniin raakana.

Tulee se hintoihin suomessa, varsinkin jos entrekottea haluaa 25-45 €/Kg en oikein niitä pysty kustantamaan, tai koko ribbiä (ei siis possun ripsejä) mutta saan loppuviikosta varmaan hyvän tarjouksen, toivottavasti alle 20 €/Kg nimen omaan minulle trimmattuja eli runsaasti pinta rasvaa, kokonasina kun muutaman ottaa, eli ei entrekottea mutta siitähän saa kun kotona leikkaa parhaat palat ensin pois.
Huppuluokan alle viikon teuraasta, noutopäivänä jauhettua tosi hyvää jauhista 5Kg pakkauksissa alle 7€ Kg sieltä jo tuleekin. Tuoreus on valttia mulle.

Joo se sulaminen on ihan eri, sisäelimiä ei paljoa mene, pikkaisen maksaa jos on nättiä mutta ei joka kuukausi.

Edit: rasvaa tykkään kuullottaa muutaman sekunnin, ihan vaan pikkaisen lämpimäksi, ei ole pakko mutta joskus niin, siinä ei pannun huutomisen kanssa mene kuitenkaan kahta minuuttia, tietty kun sähköllä lämmittää niin menee minuutti pari että pannu on kuuma.

Kahvi on murukahvia, täyttä myrkkyä, toi itse jauhettu voisi olla kova juttu (käsin) ja kun joskus saan kämpän missä on puu hella eikä sähkölevya tai vedenkeitintä ollenkaan niin saahan siihen mennäkkin vähän aikaa kahvin keittelyyn.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-24 21:37:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
^ Motion, oliko niin, että sua kiusasivat histamiinit, tai ainakin epäilit? Silloin onkin tosiaan järkevää pysyä niin tuoreessa kuin vain mahdollista.

Minulle onneksi käy riippunut tai vakuumissakin raakakypsynyt liha, ja hyvin käykin. Pinnat paistan kokonaisista kappaleista kiinni, hygienia- ja tottumussyistä, mutta muuten tykkään syödä pihvintapaiset tosi raakana, ei tee tiukkaakaan entrecôten rasvatkaan. Padat sitten pitkään haudutettuina, kroppa tykkää siitäkin ääripäästä.


Munista alkaa maistaa, jos lähestyvät käyttöikänsä päätä. Eivät maistu pilaantuneelta vaan vienosti hapettuneelta ja silloin pitää tehdä lettuja tai maustettu munakas. Meilläpäin eggspress-kulkukauppias on toimittanut minun makuuni tuoretta, paljon tuoreempaa kuin mitä kaupasta saa. Varmaan luotettavalta tilalta saisi vielä freessimpiä. Mulla se vanheneminen tapahtuu ihan kotona, jos kerralla haettu isompi erä ei kulukaan suunnitelmien mukaan.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-24 23:16:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Greda Carpo kirjoitti:
Sulla on mennyt rasvahifistelyksi täällä. :D Laitan sulle yhden videon alkuperäisen otsikon mukaan eli yksinkertaista ja nopeaakin ruokaa:


Viestistäsi puuttui se linkki.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-24 23:40:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Joo mulla oli kovasti oireita histamiinista kun aloitin, koko kroppa kutisi itsensä verille kun rapsuttelin, antihistaminit ei auttanut mitenkään oli kyllä vain käsikauppa tavaraa, lekurissa sitä tutkittiin eivät oikein osanneet sanoa mikä oli syynä, yksi lekuri sitten sanoi kahden kesken että se voisi olla detoxia kun olen jättänyt kasvikset pois, en tiedä tarkoittiko hän mahdollisia lannotteita ja torjunta kemikaaleja tai kasviksia itsesään mutta konsensus oli ettei se ollut histamiini kun ei heidänkään rohdot auttanut, histamiini kyllä olisi luonnollinen selitys, en usko että heille viellä pari vuotta sitten olisi ollut montaa potilasta joka aktiivisesti söi lisää tuotetta ( 3 kuukautta vanhaa tarjous paistia normi ketju tukusta), joka vapauttaa histaminia, tavallanhan se on kerta annostus esimerkiksi jollekkin esim lääkkeele joka lopetetaan heti, tai siitepölyille, kissalle ym joihin käsikauppalääkkeet vissiin tehoaa mutta kun olin tavallaan jo luisunut normi karpista 90% lihalle edeltävän 6kk aikana, suurin ero oli tietty että siirryin kokonaan naudalle juuri ennen tätä joka puoltaisi histamiinia, mahdollista kasvis detoksia tukisi että kyllä 10% kasviksia energian lähteenä voisi viellä estää tämmöisen detox tapahtuma siihen asti että ne kokonaan lopettaa.

En ole kyllä koskaan kuullut että kenelläkään tulisi tämmöistä detoxia kun lopettaa kasvikset eli mennä histamiineillä.

Oli miten oli niin minulla vain tuore tekee hyvän ja energisen olon, bulkki rib alueen lihaa toki vanhennan kotona että tulee 10 pv+ täyteen (pitäisi hankkia oma pikku jääkaappi niitä varten ettei juurikas laatikosta leviä mitään) mutta edullisemmat, vähärasvaiset kulma ja paahtopaistit menee semmoisenaan, ei ole sitkeetä jos ei paista pannulla tai uunissa ja ihan tuore on makeata ja samettisen pehmetä, yleensä leikkaan semmoisesta 5-6 kilon paistista pari kiloa itselle ja loput menee aikanaan kattilan tai uunin kautta muulle perheelle, pitävät hyvänä, minulla ei mene alas.

Toi haistaminen on kova juttu. markettien 400g ja kilon paketeille jauhelihaa, ensin avaa, tuulettaa suojakaasut pois (muuttaakohan suojakaasut millään tavalla ruoan luonnollista hapettumista) ja sitten nenä kiinni, hajusta kyllä huomaa heti että onko energistä vaiko vain täytettä ja jos on niin pastoan kyllä voikahvilla päivn mutta jossain kohtaa tulee tietty tarve syödäkkin ja antaa se täytekkin jotain vaikka vähän turhalta tuntuu, haistaa siitä senkin että tuleeko potalle tarvetta jos ei paista.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-25 01:21:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Aaa, sulle ei näy you tube upotus, sori, https://www.youtube.com/watch?v=MgZYICVMAhY

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-25 18:02:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5354
Paikkakunta: Sisäinen savanni
Arvo Morkkis kirjoitti:
Nopein päivällinen on jauheliha suoraan paketista lautaselle ja keltuainen plus mausteet päälle, finessien määrästä riippuen kaksi viiva kaksitoista minuuttia (sitten hienonnetaan jo jotain salottia siinä). Jauheliha on joko Stockan tartar tai sitten Snellmanin paisti tai 10%, joka jälkimmäinen läpäisee vuodesta toiseen jokaisen kissatestin jonka teen. Esim. Stockan luomujauhista kissat eivät ole syöneet :D

Kiitos tästä kissatestistä. Luotan kissoihin. :-)

Minäkin syön mielelläni tartaria ja laitan siihen päälle omatekemäni majoneesin (kaksi keltuaista, sinappia, sitruunamehua, oliiviöljyä ja voita) 10 minuuttia.
Toinen ruokani on jauheliha-sipuliherkku (pilkon sipulin, paistan sipulin ja jauhelihan pannulla gheessä) 10-15 minuuttia ja pannukin on pesty.
Munakas 5 minuuttia.

Häränhäntä- tai naudanrintapadat vievät kaksi-kolme tuntia, vaikka hautuuhan ne ihan itsekseen.

Luuliemen keittäminen vie päivän, vaikka eihän siinäkään ole paljon tekemistä. Aluksi kuorin ruskeaa vaahtoa pois ja vähän seuraan, pitääkö lisätä vettä.

Teen mahdollisimman primitiivistä ruokaa yhden hengen huushollissani. Omenat ja porkkanat syön sinällään, vain pesen, ehkä vähän rapsutan porkkanoita.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-31 14:36:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Eikö luulientä voisi keittää painekattilassa?

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-31 14:43:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Varmaan voisi, ymmärtääkseni idea on että mahdollisimman hiljaiselle tulella, vissiin crock-pot / slow cooker eli haudutuspata voisi olla kohdillaan jos tykkää vempeileitä käyttää.
Tietty saa sen ytimen luista ulos keittämättäkin.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-31 15:33:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
vanha karppu kirjoitti:
Eikö luulientä voisi keittää painekattilassa?

Voi.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-01 07:11:33 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Paikkakunta: Pakastin
MotionK kirjoitti:
Tietty saa sen ytimen luista ulos keittämättäkin.

Tässähän tulikin hyvä tilaisuus kehua sitä luuydinjäädykettä. Siis sekoita luuydintä, keltuaisia ja kuohukermaa (+suolaa), jäädytä ja nauti.

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-01 20:04:42 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Catharsis kirjoitti:
vanha karppu kirjoitti:
Eikö luulientä voisi keittää painekattilassa?

Voi.


Lientä pitää keittää pitkään, jotta luusta irtoaa hivenaineita. Ne eivät kovin nopealla keittelyllä irtoa.
Luulen että hidas keittäminen on paras, jolloin etikka alkaa liuottaa luusta hivenaineita irti.
Saahan painekeittimessä toki hyvän makuisen liemen.

Korjatkaa jos olen väärässä.

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-27 13:13:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-07 23:25:05
Viestit: 1292
En ole koskaan laskenut ruoanlaittoon menevää aikaa, välillä menee enemmän ja välillä vähemmän.
Mies on kouutukseltaan kokki joten hän tekee meillä ruoat yleensä.

Nyt olen ollut jo monta viikkoa sairauslomalla joten olen tehnyt ruokani itse. Siihen ei kauaa mene kun paistaa proteiinit ja höyryttää kukka- ja/tai parsakaalit. Niiden valmistuessa teen vihersalaatin valmiiksi lautaselle. Jotain salaattia, kurkkua ja muutama siivu tomaattia.
Paistan / höyrytän aina reilusti kerralla ja laitan annosrasioihin jääkaappiin. Sieltä sitten vaan otan ja paistan kirkastetussa voissa. Aikaa menee muutama minuutti.
Helppoa ja nopeaa :D

Ruoka tehdään mahdollisimman hyvistä raaka-aineista itse.
Olen sitä mieltä että ruoka on sellasta jossa ei kaupassa ostettuna ole tuoteselostetta :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-11-27 13:42:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tänään meni reilu 5 tuntia. Tai siis laitoin aamulla pari pakettia naudan burger -jauhelihaa, pari kananmunaa ja pari teelusikallista suolaa vaivattuna crock-pottiin. Itse asiassa vaivasin sen suoraan sen siinä keramiikkapadassa, kansi päälle, sähkö hitaalle. Tähän meni 10 min. Kun tulin autoreissulta reilunn viiden tunnin kuluttua, avasin kannen ja tuoksu jo oli mitä hurmaavin. Sitten syömään parasta mureketta ikinä. No vähän pippuria mukaan. Taitaa tästä crock-potista tulla meikäläisen suosikkivehje ruoanvalmistukseen.

edit: korjailin valmistusaikaa

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)