karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 09:20:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-10-14 21:27:23 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Tasta on varmasti jo keskusteltu mutten loyda. Kun kaikki muut juo paikallisten panimoiden oluita tmv niin mit ama voin juoda? Jos tilaan kahvin niin sita ihmetellaan. Sokeritonta kokista ei huvittais. Ehdottakaa seka alkoholipitoista etta ilman. Mika menis sellaiseen lasiin eteti kysella mita juo?

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 21:29:22 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Minä juon vichyä. Jos olisi pakko, niin narraisin, että kossuvissyä, mutta ei ole vielä tarvinnut sellaiseen juksaukseen turvautua.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 21:50:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Törmäsin tällaiseen "drinkkiin": baarimikko laski tuoppiin soodavettä ja sekoitti vispilän avulla mukaan tilkan kahvia, käski sanoa seurueelle, että light-olutta. Oluelta se näytti. Maksua tästä juomasta ei peritty :D

Menee takuulla täydestä ellei joku halua maistaa. Ei ole niin pahaa kuin luulisi :P

Jos vichyn pyytää sellaiseen korkeaan drinkkilasiin ja mukaan limeviipaleen, tai sitruunan, ja jopa pillin jos ei välttele muovia, menee gintonicista. Kukaan ei kysy.

Jos en kaipaa hiilareita, mutta alkoholi kelpaa, otan viskiä, fiiliksen mukaan neljä tai kaksi senttiä (täällä sääntö-Suomessa...) ja vettä viereen. Tutut on tottuneet, jotkut vieraammat kauhistelee, toiset kadehtii.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 08:33:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Lainaa:
vieraammat kauhistelee, toiset kadehtii.

Mikähän siinä on kauhisteltavaa? Kateutta en nyt ymmärrä... :shock:

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 08:57:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minä kävin läpi tuon täysin karppaamiseen liittymättä, kun lakkasi huvittamasta juoda alkoholia. Niitä jotka juovat alkoholia tuntuu häiritsevän täysin kohtuuttoman paljon se, että joku seurueessa ei ota. Hämmentävän paljon itse asiassa, kun ottaa huomioon että sen jonkun juomattomuus ei ole itse asiassa millään tavoin niiltä juovilta pois.

Hirveää alkoholin tuputusta ja uteluita mahdollisesta raskaudesta yrittivät, mutta torppasin näillä, toimii satavarmasti ja sulkee innokkaimmankin tuputtajan suun:

- Kun otetaan huomioon että kyseessä on teollisuusliuotin ja hermomyrkky, eikö minun pikemminkin pitäisi kysyä sinulta miksi sinä juot sitä?
- Oletko itse miettinyt miksi sinua häiritsee se, että joku toinen ei ota alkoholia?
- Kiinnittääkö se sinun huomiotasi liikaa siihen että itse otat, ja jos moinen häiritsee, niin olisiko sinun ehkä syytä pohtia omaa alkoholin nauttimistasi?

Ja sitten saatoin ns. armonpalana kyllä kertoa, että ottamattomuus johtuu siitä että se parinkin snapsin pieni huppeli, josta ihmiset yleensä nauttivat, tuntuu minusta useammin pahalta kuin hyvältä. Ja siihen voikin sitten lisätä kysymyksen: Miksi edelleen tuputat minulle alkoholia, kun jo kerroin sinulle että minulle tulee siitä paha olo?

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 09:13:46 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Kylässä koetetaan kaadella kaikenlaista lasiin ja tuputtaa, mutta jos sen jättää koskemattomaksi niin minkäs voivat.

Aikoinaan harrastin dartsia ja kisoissa lempijuomaksi muodostui iso tuopillinen jäävettä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 09:45:55 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Irish coffee ilman sokeria ja iso lasi kuplavettä on hyvä pitkä yhdistelmä loppuillasta; kokeiltu sekä siellä että täällä. Ja alkuiltaan geeteestä saa aika hyvän karppijuoman, kun pyytää tarjoilijaa täyttämään lasin melkein täyteen kuplavettä ja tonikkia vain tiraus päälle. Saattaa jopa antaa sen tonic-pullon pöytään, niin että voi valita lisääkö sitä ollenkaan vaiko vaan vähän; tai sitä kuinka moneen lasilliseen sen haluaa jakaa :)

...
ja noista kummastakin on helppo taikoa myös alkoton versio. Irish coffee ilman sokeria ja viskiä onnistuu kyllä ja näyttää ihan oikealta, ja siinäkin iso tuoppi vissyä auttaa nestetasapainon ja juomatahdin säilytyksessä. Ja soodaveteen saa väriä vaikkapa zero-colasta (kahvia en ole vielä kokeillutkaan) ja varsinkin sitruunasiivun ja jäiden kanssa se näyttää ihan riittävän autenttiselta. Kauan, kauan sitten oli tapana ratsata (suomalaisen) ravintolan taso sillä, saiko siellä pyytäessään spritea koktailkirsikalla :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 11:39:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
~Weera~ kirjoitti:
Lainaa:
vieraammat kauhistelee, toiset kadehtii.

Mikähän siinä on kauhisteltavaa? Kateutta en nyt ymmärrä... :shock:


Ilmeisesti teräviä juova nainen on joillekuille liikaa, olkoonkin, että täysimittaisessakin paukussa on vähemmän alkoholia kuin isossa tuopissa. Ihan säännöllisesti törmään tähän, vaikken niin kovin usein ehdi rimpsalle. Mutta vahvoja olen juonut jo aika kauan, kun sopivat mulle niin paljon paremmin kuin moni muu aine. Torjuu flunssaa, edistää tai ainakaan ei häiritse ruoansulatusta, ei päänsärkyriskiä toisin kuin vähän epämääräisten viinien kohdalla (ei-epämääräiset ovatkin toinen juttu :D )

Sitäkään en tiedä, miksei ihminen tilaa sitä juomaa, mitä oikeasti haluaa, jos baariin saakka on tullut vapaaehtoisesti. Siitä kai siinä kateudessa on kyse. Jos on hinnasta kiinni, juo vähemmän. Jos haluaa juoda enemmän kuin vähemmän, niin joko juo eikä kitise tai tai sitten miettii, miksi pitää juoda enemmän.

Minusta on kiva, kun käsityöolutbuumin seurauksena moni paikka myy olutta ihan melkein miten pieniä määriä vain. Minäkin pääsen välillä sitten maistamaan, vaikka vain muutaman kerran vuodessa.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 11:48:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Jos kiinnittää liikaa huomiota siihen mitä muut itsestä ajattelevat, joutuu taipumaan kaksin kerroin miellyttääkseen heitä, eikä silti voi miellyttää heitä kaikkia.

Yksi kaveri oli aikoinaan Englannissa töissä pidemmän aikaa ja mielipide oli että maa on huomattavan seksistinen. Esimerkki: Siellä katsotaan hitaasti jos nainen tilaa koko pintin, naisen pitää juoda vain half-pintejä, on katsos pienempi ja sirompi lasi. Määrillä ei ole väliä, että ihan hyvin voin nainen juoda yhtä paljon kuin mies eli hirveät ördäyslärvät, kunhan vaan juo sen pienemmästä lasista. Juova nainen ei ongelma, mutta väärän kokoisesta lasista juova on ongelma.

Nykyisin otan muutaman kerran vuodessa muutaman snapsin ja riittää hyvin. Jaloviina on se ehdoton lemppari ja juomavalinnoista urputtavien kanssaihmisten ruotuun laittaminen on itse asiassa erittäin hauska harrastus. Tai mistä tahansa yksityiselämän valinnoista urputtavan, jos niikseen tulee.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)