karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-12 22:51:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-10-17 18:45:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Kaipaisin kokemuksia tai teoreettista tietoa fibromyalgiasta ja vhhsta.

Mulla on ehkä tämä fibrovaivaisuus. Tules kivuista on kärsitty vuosikymmenet ja niihin auttoi viljattomuus aika paljon. Olen harjoitellut vhhta, ollut max 50 grammalla pari kuukautta. Sitten iskivät uudenlaiset kivut, jotka vaikuttavat fibrolta. Joka paikkaa vihloo ja juilii! Välillä on voimat täysin pois. Jalat tuntuvat kylmältä teräkseltä. Väsyttää. Reidet ovat muussia. Ihan kuin olisi jatkuva flunssasärky päällä kehossa.

Väsyin kaikkeen ja "ahmin" tuossa pari päivää gluteenitonta höttöleipää ja perunaa. Ihan kuin kivut olisivat helpottaneet.

Voiko vhh jopa provosoida fibroa tai en tiedä mikä on, kilpirauhasen vajaa vai krooninen väsymysoireyhtymä. Ehdotuksia miten jatkaa, mitä yrittää?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-17 19:22:05 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93881
No siinä hötöleivässä ainakin oli suolaa. Suolan käyttöä on lisättävä, kun karppaa leivättömän pöydän ääressä. Liian vähä suola ja neste just tekee niitä kramppeja. Magnesiumista jotkut saa apua.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-17 20:11:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Suolan puute? Liian vähän hiilareita, jos himotus iskee? Matalapaine? Takapakkia tulee välillä mutta jatka valitsemallasi tiellä! :D

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-17 20:57:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Moi Wera ja Greda! Ootteko fibroja/kroonisesti väsyjä/kilppariongelnaisia/muita? :)

Vaikea on tämäkin kesä ollut. Kaipaan niin valoa ja lämpöä luille. Miten tämän talven taas jaksaa.

Oon tosi huono juomaan vettä. Hirveä suolahimo on samalla. Ostin jodioitua merisuolaa. Mulla ois purkki magnea kaapissa. Kun jaksais mitään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-17 21:14:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Kiitos siis teille ideoista. Himoitsen suolaista. Ja vettä johon on puristettu sitruunaa . Voiko niillä olla jokin yhteys? Tuntuu että en koskaan saa tarpeeksi suolaisesta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-17 21:30:18 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47679
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kuullostaa hiukan siltä kuin protaisit, eli siis korvaisit hiilareita pääasiassa valkuaisella. Tai söisit ylipäätään liian vähän kaloreita.
Edellinen tuppaa aiheuttamaan sekä suolanpuutetta, ja kummatkin heikkoutta.

Ja vastaus kumpaankin on rasvan lisääminen.
Siis runsas rasvan lisääminen, kun jostain ne elämään kuuluvat kalorit on saatava.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-17 21:51:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
els kirjoitti:
Kuullostaa hiukan siltä kuin protaisit, eli siis korvaisit hiilareita pääasiassa valkuaisella. Tai söisit ylipäätään liian vähän kaloreita.
Edellinen tuppaa aiheuttamaan sekä suolanpuutetta, ja kummatkin heikkoutta.

Ja vastaus kumpaankin on rasvan lisääminen.
Siis runsas rasvan lisääminen, kun jostain ne elämään kuuluvat kalorit on saatava.


Ahaa, Kiitos viestistä. Mulla ON ollut vaikeutta siinä, että en saa kaloreita tarpeeksi. Luulen että en saa myöskään tarpeeksi rasvaa keskimäärin päivässä.

Jos se voi vaikuttaa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-18 10:39:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Niin mikä johtuu mistäkin....yhtään oikeeta vastausta ei ole. Sinun täytyy vain itse kokeilla ja etsiä se oma tie. Hyvä on kuulla kuitenkin vinkkejä ja poimia jyvät akanoista. :smt040

Niin ja suolaksi mieluimmin tätä....
https://www.ruohonjuuri.fi/hieno-merisuola-urtekr-3431590000021
Saa hyvinvarustetuista tavis-kaupoista.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-18 12:21:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Minulla kilppari kuntoutui vähitellen kun sain LCHF ruokavaliolla insuliiniresistenssiä pois, välttelen kasviöljyjä, margariineja ja muita Omega 6 rasvoja, voi ja kookosöljy käyvät hyvin. Ja tosiaan tarpeeksi sitä ruokaa ja suolaa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-18 17:22:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Ruokalusikallinen voita suoraan paketista lohkaistuna ei ole oikeastaan lainkaan hassumpaa, vaan jopa herkullista. Puraistaan pieni pala ja annetaan rauhassa sulaa suussa. Maistetaan voin herkullinen aromi. Ja kun ensimmäinen pala on sulanut ja nielty, otetaan seuraava. Siitä se lähtee, rasvanpuutteen hoitaminen.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-19 12:07:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Moi! Tuumailin tässä päivän pari.

Kiva kuulla että kilppari voi paremmin ruokavaliolla. Luulen että mullakin on insuliiniresistenttiyttä.
Kiitos suolavinkistä.

Voitakin ostin missä on merisuolaa sekä neitsytkookosöljyä. Tein uuden tavoitteen tähän vaikeeseen aikaan eli nostan hiilarit max seittemään kymppiin, lisään sitä rasvaa ja yritän saada kaloreita tarpeeksi. Aloitin beet ja deen tauon jälkeen. Ja kirkasvalolamppu posottaa. Jospas tää tästä. Mutta olispas kiva taas mennä nukkumaan, onhan sitä jo neljä tuntia pysynykki hereillä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-19 12:11:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Joskus mietin että olen ollut edellisessä elämässä perenna :) Talven tullen lakastun talventörröttäjäksi ja nukun lumen ja maan alla kylmän ajan yli, sitten keväällä herään taas eloon. Kropassa ja sisuksissa oikein tuntuu miten lumet on tulossa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-20 09:15:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Ja niin oli aamulla lumet maassa. Kroppa on vaan niin herkkis reagoimaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-11 16:06:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
No niin. Löysin ”oman” ketjuni. En edes muista kirjoittaneeni syksyllä, olin niin uupu. Siirryin tänne kun ajatus siirtyi marjoista toisiin juttuihin, mutta jatkan tässä.

Olen näitä kipujani taas ihmetellyt ja miettinyt mikä se juttu tässä on. Ihan selkeästi viljojen poisjättö helpotti nikamissa tuntuvaan jumisärkyyn. Jostain syystä. Kun testaan viljaa, alkaa heti jäytää. Mutta tämä muita kudoksia repivä kipu/turtuus vaivaa edelleen... Lasken vielä itselleni rasvan määrän mutta aika paljon sitä on mennyt. Tänään join enemmän kahvia ja jostain syystä kahvi alkaa repiä kudoksia, siis kuin olisi ”lasinsirpalejauhoa verenkierrossa”. Jos olen kuitenkin herkkä pH lle ja happamuudelle :? Lääketiedehän ei usko happoemästasapainoon, kun keho sen korjaa, mutta ehkä toiset vaan on sille herkempiä. Huomasin aiemmin viherpirtelön päivittäin juotuani jotain tapahtuvan, olo oli todella pirteä. (Ne Niagarat vaan oli runsaat.) Raaka viherjuttuhan emäksisöi. Onhan siinä tietty vitamiinejakin.

Ehkä mun juttu on yhdistää vhh ja pH asiat. Mutta mites siihen päästään. Kun vhh n perusasiat ovat happamoittavia, kananmunat, liha. Fibrolla pitäis välttää possuakin. No viljat, riisi ja peruna on molemmissa kiellettyjä. Sitäkin jäin miettimään että luin mielenkiintoisen kokoelmaartikkelin fibrosta ja siinä pohdittiin että fibroilla ei rasvaa kunnolla osattaisi pilkkoa ja rasva härskiintyy. Ja vhh lla taas rasvoja kuuluu syödä. Jostain täältä myös luin että jos on mahdollista kilpparihöiriötä niin silloin erityisesti täytyisi rasvata. Ja luinpa että fibroille voi auttaa kilpparilääkitys vaikka ei näy arvoissa häikkää, ja kilpparilääkkeestä voi päästö vhh lla eroon :)

Joku tyyppi täällä oli joka yhdisti vhh/pH-ruokavalion. Täytyypäs stalkata vähän kuka se oli. Sitten tietysti mulla taitaapi olla tämä vuotava suoli ongelma, joka sekin fibroille usein osuu, eli sitäkin ruokavaliota täytyisi yhdistää. Etsin sen fibrosta lukemani artikkelin, jos joku toinen kipuilija/väsyilijä täällä käy.

Täzzä
http://valtsuhealth.blogspot.fi/2014/05 ... eiden.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-11 17:55:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Se, että viljat saavat nikamat oireilemaan, saattaa kieliä autoimmuunitaipumuksesta. Ja jos sinulla on autoimmuunitaipumus, niin sinulla voi hyvinkin olla kilpirauhasvasta-aineita eli kilpirauhanen arpeutuu pikkuhiljaa.

En tiedä fibrosta paljon, mutta ketoosi voi hyödyttää kilpirauhaspotilaita, koska ketoosissa T3-hormonin tarve on vähäisempi.

Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos autoimmuunisairauksia on, niin silloin kannattaa karsia kasvikset muutamaan melko varmaan tapaukseen, jotka eivät provosoi immuunijärjestelmää. Sitten, kun voi paremmin, voi alkaa laajentamaan ruokavaliota kasvisten osalta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-11 19:22:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Jeanne c'Arb kirjoitti:
Se, että viljat saavat nikamat oireilemaan, saattaa kieliä autoimmuunitaipumuksesta. Ja jos sinulla on autoimmuunitaipumus, niin sinulla voi hyvinkin olla kilpirauhasvasta-aineita eli kilpirauhanen arpeutuu pikkuhiljaa.

En tiedä fibrosta paljon, mutta ketoosi voi hyödyttää kilpirauhaspotilaita, koska ketoosissa T3-hormonin tarve on vähäisempi.

Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos autoimmuunisairauksia on, niin silloin kannattaa karsia kasvikset muutamaan melko varmaan tapaukseen, jotka eivät provosoi immuunijärjestelmää. Sitten, kun voi paremmin, voi alkaa laajentamaan ruokavaliota kasvisten osalta.


Olen ollut tarkoissa tutkimuksissa kauan aikaa sitten reumalla ja mitään ei löytynyt muuta kuin epäily fibrosta. Siskolleni on kerrottu antioksidanttiklinikalla että hänellä on jonkinlainen taipumus (geeni tms) reagoida viljoihin ja hänellä on kilpirauhasongelma, jota on myös suvussa (jos tämä liittyy asiaan). Minulta on löytynyt kilpparista vain kysta mutta arvot on olleet käsittääkseni ok. Voivatko kasvikset provosoida immuunijärjestelmää? :shock:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-11 19:36:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Kilpirauhasen toimintaan vaikuttavat hidastavasti ns goitrogeenit, muun muassa raaka kaali. Siemenöljyt myös pahaksi. Aina ne labra-arvot eivät kerro kaikkea, mutta antavat viitteitä oireiden lisäksi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-11 19:37:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Ehkä joidenkin kasvisten tärkkelys.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-11 19:53:08 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47679
Paikkakunta: HomeSweetHome
Pouta kirjoitti:
Voivatko kasvikset provosoida immuunijärjestelmää? :shock:

Miksi ihmeessä eivät voisi? :shock: :D

Kasvikunta on kemikaalisen sodankäynnin (tai selviytymisen, miten sen haluaa sanoa) mestari ja pystyy tekemään käytännössä jokaisen orgaanisen yhdisteen niin halutessaan - siinä missä eläinkunta hyödytntää nopeita jalkoja, suojaväritystä tai teräviä hampaita. Käytännössä kaikki lääkeaineet on ensin eristetty luonnosta.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-11 19:54:56 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93881
On niillä elukoillakin myrkkyjä. :wink:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)