karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-20 02:56:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-07-20 13:55:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Viimeksi, kun täällä vierailin, minulla oli homo päällä ja paino kasvoi hallitsemattomasti. Loppujen lopuksi painoa tuli noin 90 kg lisää eikä mikään auttanut. Yritin homoa, yritin Rosedalea, aina vain paino nousi.

Lopulta olin erittäin huonossa kunnossa sen lisäksi, että painoa oli 168,5 kg. Kun olin karppauksen aloittanut noin 161 kilosta, niin 7½ oli tullut korkoa. Tehdäkseni pitkästä tarinasta lyhyemmän, löysin itseni lääkäristä. Ei ollut mitään mielikuvaa siitä, miten minä sinne jouduin, jotain muistan, että jalat lakkasivat toimimasta Lidlin pihassa.
TSH oli korkein, mitä kukaan täkäläinen lääkäri oli mitannut. Minulla oli vaikea kilpirauhasen vajaatoiminta.
Vuosikaudet olen syönyt Thyroxinia eli T4:ää sen vaikuttamatta painoon muuta kuin että sitä on tullut lisää. Nyt kuitenkin paino on tänä vuonna kääntynyt vakaaseen laskuun ja on nyt 152,2 kg. Kuinka ollakaan, syön karpisti ja normal rules apply eli keho reagoi loogisesti.
Minä en tiedä, kuinka kauan tämä normaalin toiminnan ikkuna jatkuu. Kun on kerran saanut osuman harhaluodista, niin pelkää aina laukauksia.

Oliko sittenkään harhaluoti. Kohututkimukset sanovat, että karppaus johtaa kilpirauhasen vajaatoimintaan ja sitten toisaalta on tutkimuksia, jossa sanotaan, ettei yhtään todettua tapausta ole. Se nyt minua vähän lohduttaa, kun karppina sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan. Kolmannet sanovat taas, ettei vajari ole elämäntapasairaus, eli se on harhaluoti. Ketä tässä pitäisi uskoa.

Mä sain huonoja uutisia liittyen verenpaineeseen ja laavulla ollessani mietin, että mitäpä jos elämäni loppuu, enkö haluaisi tehdä jotain kivaa, elää onnellisesti. Minusta on kivaa syödä kalaa joka aterialla. Minä en tykkää syömisestä muuten ollenkaan. Joka kerta, kun poimii haarukan, tai lusikan tai vaikka syömäpuikot, lähtee pelaamaan elämällään ja terveydellään.

Minä olin siellä laavulla ja siellä oli kuukkeleita. No, minä ruokin kuukkeleita makkaralla ja niihin katosikin sitä. Sitten myöhemmin tuli toisia ja ne ruokkivat kuukkeleita. Taas tuli uusi seurue ja ne ruokkivat kuukkeleita. Kuukkelit ovat hyvin territoriaalisia, joten ne viisi lintua olivat koko ajan samoja kuukkeleita, yksi perhe. Ne vain söivät, söivät ja söivät. Luonnostaan eläimellä ei tule mitään rajaa eteen siinä, kuinka paljon syödään, kun ruoka on harvinaista. Minä mietin, että luonnoneläimillä nälkä on perustila, kylläisyys on harvinaista juhlaa. Normisti kuukkelit ovat raadonsyöjiä, mutta sitten sienet ja marjatkin käyvät. Eikö näin pitäisi olla ihmisilläkin.

Sattui olemaan juhannus ja minulle kävi eka kerta ikinä erällä, että ruoka loppuu kesken. Pääsin kokemaan, ei varsinaista nälkää, vaan sanotaanko, tilaa, jossa ruoka kyllä maistuisi. Karpit tietävät sen tilan kun on ketoosissa. No, ei minua sitten hotsittanut syödä.

Silloin mä mietin näitä warrior-juttuja täällä. Minä en oikein lämpene warriorille, kun mä muistan, että miljoonat ihmiset vuosittain ovat warriorilla, kun viettävät Ramadania. Ehkä joidenkin mielestä on kivempaa olla warrior kuin muslimi. No, joka tapauksessa, kun on tällainen laaja aineisto ihmisiä, jotka paastoavat suuren osan päivää, niin ne kuitenkin kertovat, etteivät laihdu sinä aikana yhtään.

Oli miten oli, syöminen kerran päivässä on miellyttävää. Kun syö harvoin, on paljon vähemmän mahdollisuuksia syödä väärin. On myös paljon enemmän mahdollista syödä kalaa joka aterialla. Kalan kanssa minulla on pakastevihanneksia ja jos oikein herkuttelen, pakastemarjoja.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-20 14:33:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6869
Tervehdys :smt006

mukava kuulla sinusta. Olen lukenut tekstejäsi aiemmin ja sinulla on paljon tietoa ja sana hallussa,
kuten pitääkin. Mukavaa heinäkuun jatkoa :)

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-20 14:39:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
virpip kirjoitti:
Mukavaa heinäkuun jatkoa :)


Kiitos samoin!

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-20 19:14:46 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
Minäkin muistan sinut! Hyvä, kun paino on nyt kääntynyt laskuun. Hurjaa oli! Mulla oli eri nikki aikaisemmin.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-20 19:17:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
Pitkästä aikaa!
Onnittelut painon laskusta ja kilppariongelman löytymisestä ja hoitoon ottamisesta o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-20 19:22:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34336
Paikkakunta: Helsinki
:smt006
Olen myös lukenut juttujasi paljon aikanaan. Mukava kuulla sinusta.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-20 19:36:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Greda Carpo kirjoitti:
Minäkin muistan sinut! Hyvä, kun paino on nyt kääntynyt laskuun. Hurjaa oli! Mulla oli eri nikki aikaisemmin.


Joo, tuota nimimerkkiä en muista.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-20 19:50:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
els kirjoitti:
Pitkästä aikaa!
Onnittelut painon laskusta ja kilppariongelman löytymisestä ja hoitoon ottamisesta o/


Kiitos! Tämä painon lasku on aina ins allah, mutta toisaalta, mun kilpirauhaseni on nyt monitoroitavissa ja olen löytänyt lääkärin kanssa yhteisen sävelen. Se oli vähän ongelmallista, koska valitettavasti vajari vie kyvyn formuloida omia ajatuksiaan puheeksi. Mitä pitemmän ajan minä saan oikeaa lääkitystä, sitä enemmän minun aivoni toipuvat ja sitä enemmän voin keskittyä kokonaisvaltaiseen paranemiseen. T4 muuttuu T3:ksi joka puolestaan muuttuu aivoissa serotoniiniksi ja joskus tässä muutosprosessissa on ongelmia. Aika moni vajareista kärsivä kärsii T3:n eli trijodityroniinin puutteesta. Alun testien jälkeen minun arvoni ovat olleet lähellä viitearvoja, mutta oireet, niiden mukana 100 kg liikaa läskiä ovat vaivanneet minua. No, suuri osa oireista on alun jälkeen kaikonnut. Kun vika on miljardeissa soluissa, niin niiden aineenvaihdunnan päivittäminen kuntoon kestää vuosia. Minä en muista edes, milloin minä lääkäriin hankkiuduin, ehkä 2013.

Koska tämä hashimoton tauti on toiselta nimeltään kilpirauhastulehdus, niin minua kiinnostaa pronutritionistin tulehdusta vähentävä ruokavalio. Lähes kaikki, mitä syön, vähentää tulehdusta.

Mun olisi pitänyt mennä lääkäriin jo silloin heti alkuun ja testaututtaa kilpirauhanen, mutta kun koko ajan hoettiin kaikkialla, että "ylipaino johtuu aniharvoin aineenvaihdunnan ongelmista", niin kukapa haluaisi luulosairaaksi leimautua. Ramppasin siellä joka tapauksessa joidenkin yksittäisten oireiden, kuten hyponatremian takia, eivätkä nekään nähneet suurempaa kuviota.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-20 21:53:10 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
viewtopic.php?p=2137203#p2137203 Täältä poimin sulle mlv:n postauksen

Lainaa:
No täällä lahden takana kyllä moni on parantanut kilpparivajistaan ihan ketogeenisella niinkuin minäkin. Onhan siitä tutkimustuloksia että vähähiilarisella kilppari hormoonien tasot laskevat, mutta taitaa olla syynä se että hiilarit tarvitsevat enemmän kilpparihormooneja, kuten insuliiniakin, ei niin että kilppari ja haima tarvitsevat hiilareita, sillä saadaan hormoon ien tuotanto tappiin ja lopuksi sitten se oma tuotanto ei riitäkkään.. Esimerkiksi lääkäreistä Sofie Hexeberg kirjoittaa että VHHlla oireet poistuvat vaikka hormoonilabrat laskevat.

Edit: Tuohon voisi vielä lisätä että täällä LCHF suunta on se vallitseva ja koko ajan minkä olen Ruotsin VHH keskustelua seurannut, (yli 9 vuotta) niin siinä on koko ajan muistutettu että proteiinilla ei korvata hiilareita vaan rasvalla. Ehkä sekin on auttanut että on koettu VHH vain hyväksi kilpparivajisoireisiin ja moni kertoo lääkityksen vähenemisestä, ei lisäämisestä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-21 05:45:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Tuo ei tietenkään selitä, miksi juuri minulla kilpparin romahdus sattui samaan aikaan kuin karppaus. Pikemminkin olen huomannut että voidakseni hyvin tarvitsen normaalia suuremman määrän T4:ää eli tyroksiinia. Kaivelin vanhoja posteja ja eräässä mainittiin teen saastuneen fluorista, joten ehkä minun pitää jättää myös teen juonti pois. Eräs toinen juttu taas puhuu siitä, kuinka ruoka on saastunut bromilla.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 10:04:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Pienetär kirjoitti:
Tuo ei tietenkään selitä, miksi juuri minulla kilpparin romahdus sattui samaan aikaan kuin karppaus. Pikemminkin olen huomannut että voidakseni hyvin tarvitsen normaalia suuremman määrän T4:ää eli tyroksiinia. Kaivelin vanhoja posteja ja eräässä mainittiin teen saastuneen fluorista, joten ehkä minun pitää jättää myös teen juonti pois. Eräs toinen juttu taas puhuu siitä, kuinka ruoka on saastunut bromilla.


Hienoa, että tervehdyt!

Tuota bromia käytetään palonestoaineena vähän kaikessa, ja se kilpailee jodin kanssa elimistössä. Bromiahan tarvitaan kollageenin muodostukseen, mutta jos olet siitä huolissasi, niin ota mielummin jodia kuin että pyrkisit varta vasten välttelemään bromia.

Asiat sattuvat samaan aikaan sen vuoksi, että ongelmat ovat olleet piilevinä jo pitkään, mutta joko oireita ei ole huomattu, niistä ei ole välitetty tai sitten rajalla ollaan roikuttu jo jonkin aikaa, ja sitten jokin on vain toiminut laukaisevana tekijänä, tai olosuhteet ovat muuttuneet juuri sen verran ettei jokin elimistön vioittunut säätömekanismi ole vain pysynyt mukana.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-22 18:22:07 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Voimia taisteluusi.
Pohjaltahan on vain yksi suunta ja se on ylös.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-23 18:45:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
KristiinaK kirjoitti:
Voimia taisteluusi.
Pohjaltahan on vain yksi suunta ja se on ylös.


Tai alas, tässä tapauksessa. Reilut 18 kg tiputettu ja olen 150,1 kg. Mun tikkaani kestävät 150 kg painon ja mä käytän niitä huomenna.

Mä olen fundeerannut sellaista kulttuurieroa, kun esimerkiksi herra Atkins sanoo 20g, niin amerikkalaiset käytännössä vetävät jotain 35 g ja se toimii silti. No, herra Atkins tiesi sen, ja siksi kirjoitti 20 g. Jos hän olisi kirjoittanut 35 g, ihmiset olisivat vetäneet jotain 50g.

Sen sijaan suomalaisille 20 g on 20 g.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-23 18:48:40 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
Pienetär pienenee! =D> =D> =D>

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-25 06:09:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 92433
Mielenkiintoinen tuo kulttuurierohuomiosi, Pienetär. Ja terve vaan, minäkin luin ammoin juttujasi, mutta niihin aikoihin en oikeastaan koskaan kommentoinut mitään mihinkään, joten ei olla "tuttuja". Mutta kiva lukea taas sinua :) Ehkä nyt jotain joskus kommentoinkin. Onnea painonlaskuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-27 16:22:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Regina kirjoitti:
Mielenkiintoinen tuo kulttuurierohuomiosi, Pienetär. Ja terve vaan, minäkin luin ammoin juttujasi, mutta niihin aikoihin en oikeastaan koskaan kommentoinut mitään mihinkään, joten ei olla "tuttuja". Mutta kiva lukea taas sinua :) Ehkä nyt jotain joskus kommentoinkin. Onnea painonlaskuun!


Kiitos! Parikyt kiloa on tiputettu nyt.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-29 18:23:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 92433
=D> Aikamoista!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)