karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:02:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 173 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-04-11 07:10:10 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
Juu ravintoarvo sama, mutta omat vanhemmat on sanoneet ettei mulle tai sisaruksille käynyt peruna ollenkaan ennen kuin lähempänä vuoden ikää. Tuli hirveä ummetus ja huutoa. Sinänsä ihmettelen että ovat olleet niin järkeviä että ovat lopettaneet sen antamisen, kun ovat kuitenkin olleet jo silloin totaalisen pottu-uskovaisia perunafarmareita. Perunassa on glykoalkaloideja, vaikka se olisi vihertymätön ja kolhiintumaton. Riippuu lajikkeesta, kasvatusolosuhteista ynnä muusta mihin kuluttaja ei voi vaikuttaa. Vaikka siihen siirtyisi myöhemmin, niin ihan alkuun menisin bataatilla perunan sijaan. Enkä nyt mitenkään hirveästi antaisi tärkkelystä muutenkaan, vauvojen amylaasin tuotto on vajavaista pitkään.

Kuulemma todella kananmunapitoista oli meidän sisarusten ensimmäiset vuodet eikä siitä tullut mitään oireita. Pilttejä ei vissiin silloin ollut ainakaan kummoista tarjontaa, ainakaan niitä ei meille osteltu. Mutsi on säästänyt mun neuvolakortin ja antoi sen mulle jokin aika sitten. Neuvolatädin käsiala on niin kryptistä että täytyy ihan pyytää jotakuta tulkkaamaan sitä, mutta itse olen ainakin reilun vuoden ikäisenä alkanut kärsimään pahoista ihottumista jotka neuvolassa on yhdistetty liialliseen lehmänmaitoon. Ja silloin se maito tuli suoraan sukulaisten tankista, sitä rajoittamalla ihottumat poistuivat.

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-11 09:14:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ehdotuksets lapsille sopivista ensiruoista vaihtelevat ihan älyttömästi maankolkasta rippuen; tuo tuli huomattua kun juttelin parin ei-suomalaisen äidin kanssa omien pentusten aikaan 80-luvulla. Siellä jossain ensimmäisenä tarjottiin appelsiinia, mutta perunasta (ja muista koisoista) varoitettiin, siinä missä meillä ensiksi annetaan perunaa ja sitä velliä : )

Tarjosin omalleni vellejä ja kaurapuuroa kuukausia ennen kuin ymmärsin, mistä sen paviaaninpunaiset pakarat olivat peräisin... niin kauan kesti ennen kuin vanha kaura-allergikko ymmärsi, mistä kana pissii. Mutta samasta syystä olin sitten munien kanssa olin taas varovainen - ja todennäköisesti ihan turhaan #-o

Noh, ihan ihmisiähän noista tuli kaiken maailman töppäyksistä huolimatta

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-11 10:26:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Joulupukki kirjoitti:
Juu ravintoarvo sama, mutta omat vanhemmat on sanoneet ettei mulle tai sisaruksille käynyt peruna ollenkaan ennen kuin lähempänä vuoden ikää. Tuli hirveä ummetus ja huutoa. Sinänsä ihmettelen että ovat olleet niin järkeviä että ovat lopettaneet sen antamisen, kun ovat kuitenkin olleet jo silloin totaalisen pottu-uskovaisia perunafarmareita. Perunassa on glykoalkaloideja, vaikka se olisi vihertymätön ja kolhiintumaton. Riippuu lajikkeesta, kasvatusolosuhteista ynnä muusta mihin kuluttaja ei voi vaikuttaa. Vaikka siihen siirtyisi myöhemmin, niin ihan alkuun menisin bataatilla perunan sijaan. Enkä nyt mitenkään hirveästi antaisi tärkkelystä muutenkaan, vauvojen amylaasin tuotto on vajavaista pitkään.

Kuulemma todella kananmunapitoista oli meidän sisarusten ensimmäiset vuodet eikä siitä tullut mitään oireita. Pilttejä ei vissiin silloin ollut ainakaan kummoista tarjontaa, ainakaan niitä ei meille osteltu. Mutsi on säästänyt mun neuvolakortin ja antoi sen mulle jokin aika sitten. Neuvolatädin käsiala on niin kryptistä että täytyy ihan pyytää jotakuta tulkkaamaan sitä, mutta itse olen ainakin reilun vuoden ikäisenä alkanut kärsimään pahoista ihottumista jotka neuvolassa on yhdistetty liialliseen lehmänmaitoon. Ja silloin se maito tuli suoraan sukulaisten tankista, sitä rajoittamalla ihottumat poistuivat.


Bataatissahan on tärkkelystäkin jokseenkin yhtä paljon kuin perunassa.

Kannattaa tosiaan noissa maanpäällisissä pysytellä, niin pitkälti pystyy välttelemään tärkkelystä. Parin ensimmäisen lapsen kohdalla on vähän hankalampaa noiden ruokien kanssa, mutta jo viidennen kanssa ei enää hirveämmin tarvitse syömisiä miettiä, vaikka jotain ongelmallisia ruokia olisikin.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-11 20:33:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Mohmelo kirjoitti:
Ehkeivät viljatkaan niin paha asia ole jos niitä syö kerran viikossa tai parissa ja verrattain pienen määrän. Itse olen noista viljoista sen verran kärsinyt, että pitäisin lapset erossa viljoista mahdollisimman pitkään, ei se kovin hankalaa ole ja pysyypähän pitempään terveenä.

Ei vatsavaivojen tarvitse kuulua asiaan, ja lihomisen suhteen korrelaatio on niin päin, että myöhään liikkeelle lähteminen on se lihottava seikka ja liikkeelle lähteminen kyllä parantaa ruokahaluja. Sitäpaitsi, helpompihan se on liikkeelle lähteäkin kun fläsää on vähän vähemmän.


Jos lapsella on keliakia, vaikkakin sellainen (diagnoosi) on pienillä lapsilla harvinainen, niin silloin vähäinenkin altistus gluteeniviljoille voi haitata kasvua ja ravinteiden imeytymistä. Riisissä on arseenia, kaurassa on gluteeninkaltaisia proteiineja, soija on fytoestrogeeni ja maissi on muuten epäilyttävä (GMO). Tattari ei ole varsinainen vilja, mutta tekisin pakolliset puurot siitä. Neuvolalle voi kertoa puolitotuuksia, eli jos lapsi ei saa puurosta oireita, niin sen voi jättää ruokavaliosta pois ja neuvolassa lirkuttaa, miten hyvin se uppoaa.

Olen myös lukenut jostain kirjasta, että hoikat vauvat lähtevät aiemmin liikkeelle. Mutu-tuntumalta se on minustakin näin. Suosittelen myös "Omin sormin suuhun"-kirjaa tässä yhteydessä, koska siinä puhuttiin jonkin verran 1950-luvulla suositusta vauvojen lihottamisesta ja sen haitoista.

Mainitsin tämän jo tuolla toisessa ketjussa, mutta pienen vauvan ravitsemuksessa kasvikset ja vilja vie tilaa lihalta ja eläinrasvalta. Voihan niitä maistella, mutta näkisin ne enemmän riskinä, koska pieneen mahaan ei mahdu paljon ja sen vähän olisi paras olla todella ravitsevaa. Tim Noakesin kirja "Super Food for Superchildren" käsittelee lasten ruokaa resepteineen raskaudesta teini-ikään tieteellisestä näkökulmasta. Suosittelen!

Joulupukki perustelikin jo hyvin, miksei perunaa ja viljaa kannata antaa. Olkoonkin perunassa myrkkyä vain vähän, en anna. Hyvä aika aloittaa viljat on joskus toisella ikävuodella, kun takahampaatkin ovat puhjenneet.

Jos vauvalla ei vielä ole hampaita, karies-bakteeri ei voi tarttua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-12 08:02:33 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Jeanne c'Arb kirjoitti:
Mainitsin tämän jo tuolla toisessa ketjussa, mutta pienen vauvan ravitsemuksessa kasvikset ja vilja vie tilaa lihalta ja eläinrasvalta. Voihan niitä maistella, mutta näkisin ne enemmän riskinä, koska pieneen mahaan ei mahdu paljon ja sen vähän olisi paras olla todella ravitsevaa.

Juurikin näin. Lapsi tarvitsee hivenensä ja kalorinsa kasvuun ja kehittymiseen.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-12 11:25:23 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
Ihan yhtälailla ne tekevät ruoasta maistuvampaa niin kuin aikuisellakin. Ja on sillä vauvalla sitä amylaasia jo, vaikkakin vähän. Ihan samoilla periaatteilla ruokin sitä lastani kuin itseänikin, toki tarkempi olen niiden asioiden kanssa jotka aiheuttavat itsellenikin ongelmia. Maistuvuus on aika olennaista jos meinaa lasta ruokkia ja luoda terveet ruokailutavat. Heti kun istuminen sujuu, meillä aletaan opettelemaan sormiruokailua.

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-12 19:18:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Jeanne c'Arb kirjoitti:
Jos lapsella on keliakia, vaikkakin sellainen (diagnoosi) on pienillä lapsilla harvinainen, niin silloin vähäinenkin altistus gluteeniviljoille voi haitata kasvua ja ravinteiden imeytymistä. Riisissä on arseenia, kaurassa on gluteeninkaltaisia proteiineja, soija on fytoestrogeeni ja maissi on muuten epäilyttävä (GMO). Tattari ei ole varsinainen vilja, mutta tekisin pakolliset puurot siitä. Neuvolalle voi kertoa puolitotuuksia, eli jos lapsi ei saa puurosta oireita, niin sen voi jättää ruokavaliosta pois ja neuvolassa lirkuttaa, miten hyvin se uppoaa.

Olen myös lukenut jostain kirjasta, että hoikat vauvat lähtevät aiemmin liikkeelle. Mutu-tuntumalta se on minustakin näin. Suosittelen myös "Omin sormin suuhun"-kirjaa tässä yhteydessä, koska siinä puhuttiin jonkin verran 1950-luvulla suositusta vauvojen lihottamisesta ja sen haitoista.

Mainitsin tämän jo tuolla toisessa ketjussa, mutta pienen vauvan ravitsemuksessa kasvikset ja vilja vie tilaa lihalta ja eläinrasvalta. Voihan niitä maistella, mutta näkisin ne enemmän riskinä, koska pieneen mahaan ei mahdu paljon ja sen vähän olisi paras olla todella ravitsevaa. Tim Noakesin kirja "Super Food for Superchildren" käsittelee lasten ruokaa resepteineen raskaudesta teini-ikään tieteellisestä näkökulmasta. Suosittelen!

Joulupukki perustelikin jo hyvin, miksei perunaa ja viljaa kannata antaa. Olkoonkin perunassa myrkkyä vain vähän, en anna. Hyvä aika aloittaa viljat on joskus toisella ikävuodella, kun takahampaatkin ovat puhjenneet.

Jos vauvalla ei vielä ole hampaita, karies-bakteeri ei voi tarttua.


Keliakia pienillä lapsilla on harvinainen siksi, että suolinukka ei ole ehtinyt tuhoutua. Yleensähän tämä on vuosikausien tai -kymmenien aikana kehittynyt liiasta altistuksesta. Ei diabeteskaan synny yhdessä yössä siksi, että joku meni riisikipon kyytipoikana juomaan lasillisen jaffaa. Keuhkosyöpä tai keuhkoahtaumatauti ei tule siitä jos kerran menit nurkan takana salassa röökin polttamaan.

Niin, oli kyse mistä kasvista tahansa, niin se sisältää aina jotain antiravinteita minkä tehtävänä on estää kasvin tuleminen syödyksi - ainakin pitemmällä tähtäimellä. Kovin mielekästä ei ole katsoa mitä yksi kasvi sisältää ja sen perusteella syödä jotain toista tietämättä mitä se toinen sisältää. Kyse on aina jonkinlaisesta kompromissista. Väitän kyllä, että viljat, peruna ja soija ei olisi ongelma jos niitä kutakin syötäisiin kerran viikossa sen sijaan, että niitä syödään monta kertaa päivässä.
Haluaisin kyllä tietää miksi bataattia voi syöttää mutta perunaa ei?

Tottakai kasvissoseet vievät tilaa rasvalta ja lihalta, mutta energiasisältö näissä on kuitenkin yhtä pieni kuin soseuttamattomissakin.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-13 07:18:47 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
Ihan sama mitä väität, mutta jos lapseni huutaa parikin tuntia porkkanan tai perunan syömisen jälkeen niin en todellakaan ole antamassa niitä kerran viikossa hänelle. Kyllä se on iso ongelma jos jostain tulee kovat vatsavaivat. Ne ovat merkki siitä ettei niitä pidä antaa ollenkaan. Mun mielestä siis. Tietty jos Mohmelon mielestä pitää siedättää lasta kestämään perunan glykoalkaloideja puolen vuoden ikäisenä niin ole hyvä vain. Minä olen jo muutenkin ihan varma ettei lapseni kestä perunaa, joten en aio tähän hätään edes kokeilla. Miksi kokeilisin ja pilaisin ainakin yhden päivän tästä lyhyestä vauva-ajasta, kun tosiaan tuolta kaupasta saa kaikkea muutakin syötävää kuin se pyhä peruna.

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-13 12:24:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Joulupukki kirjoitti:
Ihan sama mitä väität, mutta jos lapseni huutaa parikin tuntia porkkanan tai perunan syömisen jälkeen niin en todellakaan ole antamassa niitä kerran viikossa hänelle. Kyllä se on iso ongelma jos jostain tulee kovat vatsavaivat. Ne ovat merkki siitä ettei niitä pidä antaa ollenkaan. Mun mielestä siis. Tietty jos Mohmelon mielestä pitää siedättää lasta kestämään perunan glykoalkaloideja puolen vuoden ikäisenä niin ole hyvä vain. Minä olen jo muutenkin ihan varma ettei lapseni kestä perunaa, joten en aio tähän hätään edes kokeilla. Miksi kokeilisin ja pilaisin ainakin yhden päivän tästä lyhyestä vauva-ajasta, kun tosiaan tuolta kaupasta saa kaikkea muutakin syötävää kuin se pyhä peruna.


Ei kai kukaan väittänytkään, että sinun pitäisi lapsellesi antaa sellaista mikä ei lapsellesi sovi.

Pointti on nyt ylipäätään siinä, että kaikki kasvit, tai ainakin niiden osat, sisältävät ainesosia mitkä eivät ihmiselle sovi. Miten kukakin näitä sietää on sitten oma aiheensa. Yleensä kun noita haittoja katsotaan, keskitytään lähinnä pariin heinäkasviin, pariin koisokasviin ja pariin palkokasviin, mitkä sattumoisin ovat juuri niitä mitä käytetään eniten (toki siemenöljyjen vuoksi parin kaalinkin haitoista on ruvennut olemaan puhetta). Perunan ja viljan haitat tuskin kiinnostaisivat ketään jos niitä syötäisiin kuten sipulia ja paprikaa, kun taas sipulin ja paprikan haitallisuudesta puhuttaisiin enemmän jos sipulia käytettäisiin kuten perunaa ja nykyisen viljajauhon tilalla käytettäisiin paprikansiemenjauhoa.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-03 11:26:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-16 22:28:03
Viestit: 53
"Jos lapsi kasvaa normaalisti ja saa riittävästi ravintoaineita, mielestäni mitään yleispätevää alkaen 6kk -ohjetta ei tarvitse noudattaa."

Tämän Jean c'Arbin ilmaiseman periaatteen mukaan olen toiminut viiden lapsen kanssa. Lapsessa ei ole ajastinta, joka määräisi, millä kellonlyömällä kiinteät on aloitettava. Imetysjärjestö LLLI muistaakseni toteaa sekä äitien kokemukseen että tutkimuksiin nojautuen, että "noin puolivuotiaana" lapsi on valmis aloittamaan kiinteisiin ruokiin tutustumisen. Jotkut jo hiukan aiemmin ja yllättävän monet vasta selvästi myöhemmin. Miksi pitäisi harkita lastensuojeluilmoitusta, jos yksivuotias kasvaa ja kehittyy normaalisti ja veriarvot ovat normaalit, vaikka hän ei söisi vielä kiinteitä?!

Omat lapseni olivat täysimetyksellä puolen vuoden ikään, ja sen jälkeen kiinteisiin tutustuttiin pitkään lähinnä makuannoksina. Kaikki kasvoivat ja kehittyivät hyvin. Syödyn kiinteän ruoan määrä pysyi suunnilleen kolmivuotiaaksi saakka muutamana lusikallisena, ja äidinmaidosta tuli suurin osa energiasta ja ravinteista; vain yksi lapsista vieroittautui ennen kolmen vuoden ikää. Nyt lapset ovat 11 - 24-vuotiaita.

Asiantuntemattomalla imetysneuvonnalla voidaan kyllä imetys saada loppumaan ennen aikojaan. Onneksi minulla oli jo kokemusta esikoisen imetyksestä, kun kakkonen alkoi kolmikuukautisena hylkiä rintaa ja muuttui itkuiseksi. Kuin myrkkyä olisin tarjonnut, kun koetin tarjota tissiä! :( Ruokaahan lapsen oli silti saatava, ja onnistuin kuin onnistuinkin kerran toisensa jälkeen "huijaamaan" häntä muun muassa kävelemällä imettäessäni ja hytkyttämällä samalla voimakkaasti sekä imettämällä vauvan ollessa lähes unessa. Neuvolassa vauvan lakkoilu tulkittiin vieroittautumishaluksi, mutta minä taas olin varma, että imetyksessä oli vain jokin ongelma, jonka korjaamalla pääsisimme tilanteesta. Lapsen isä lopulta hoksasi, mistä oli kyse: juomani teen kofeiini teki teki vauvasta levottoman, ja vauva fiksusti yhdisti pahan olon rintaan! Teelakko aiheutti vauvalle ensin pahenevat vieroitusoireet, mutta viikon kuluttua meillä oli taas hyväntuulinen pikkuinen!

_________________
Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
kotona.munfoorumi.com


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-03 11:53:14 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Onpas täällä mielenkiintoisia kokemuksia, minulla on lapsenlapsenlapsikin jo ohi imetysiän, mutta naapurin ystävärouvalla ajankohtaista ja näistäkin jutellaan kun käyvät. Perhe karppaa ehkä eniten hyväkarppityyliin ja vain isoäiti on sitä mieltä että lapset tarvitsevat karkkia ja mehuja.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-15 09:48:44 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
rumaelsa kirjoitti:
Syödyn kiinteän ruoan määrä pysyi suunnilleen kolmivuotiaaksi saakka muutamana lusikallisena, ja äidinmaidosta tuli suurin osa energiasta ja ravinteista


Mitenkäs neuvola tähän reagoi? Lääkäri tänään sanoi etten saa imettää ennen kiinteitä, jotta saadaan ruoan määriä ylös. Lapsi siis vetelee pientä pilttipurkkia vastaavan määrän kolmesti päivässä ihan hyvällä ruokahalulla ja on tasan 8 kk. Olin ihan että wtf, eikös sen äidinmaidon kuulu olla pääravintoa vuoden ikään asti. Ja mitä foorumeita olen lukenut niin tuommoinen määrä oikeaa ruokaa eikä hedelmäsoseita on ihan iso määrä. Varsinkin kun lapsi on harpponut jo kaksi käyrää pituudessa ja painossa ylöspäin. Pituuskasvu on itseasiassa ollut käyrien mukaan poikkeavan nopeaa ja paino tasan nollakäyrällä nyt. Lisäksi kun otettiin hemoglobiini niin sai lähetteen tarkempiin verikokeisiin ja patistettiin viljoja syömään jotta saataisiin rautaa. Jos mies ei olisi ollut mukana häpeämässä niin olisin kyllä kertonut lääkärille, että minkä sortin insinööri minä olen ja on turha laittaa lapsen nyt vihdoinkin vakavasti otettua anemiaa viljojen puuttumisen piikkiin. Se kun on todettu jo joulukuussa mutta täällä Vantaalla ei lääkärit tai terveydenhoitajat osaa lukea...

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-15 18:31:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-01 15:25:41
Viestit: 578
Mä olen kyllä käsityksessä (hiljattain mummuksi tulleena)että nykysuositukset vauvoille juurikin äidinmaidon hyvyyttä korostavat ja että maito ekan vuoden on pääasiallinen eines ja vasta jos jaksaa, lapsi syö, omaan tahtiin ja halun mukaan lisäksi jotain kiinteämpää. Muistan äitini kertoneen mulle annetun ekan kerran kiinteää maidon lisänä n kahden kkn ikäisenä ja jauhettua maksaa oli myös heti juuresten kaverina...ei tullut anemioita..Monet nykyisin suosittavat sormiruokailua jolloin lapsen on helpompi itse määritellä miten paljon jaksaa syödä..oppii sen oman nälän hallinnan / kylläisyyden tunteen paremmin..suttaista puuhaa varmaan aluksi..joulupukille vielä, että jos lapsi hyvin kasvaa ja on hyvän tuulinen, nukkuu ja pissaa ja kakkaa jokseenkin säännöllisesti, kaikki on ok..lääkärit kyllä välillä puhuvat puuta heinää eikä kaikkea tarvitse ottaa todesta. Itse olen todennut että suomessa onerinomaiset lääkärit mitä tulee akuutteihin tapahtumiin ja kirurgiaan mutta moni muu mm ravitsemusasiat onkin sitten jäänyt opintojen vähemmälle puolelle :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 173 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)