karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:09:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1547 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 166 67 68 69 7078 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-01-26 06:36:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-12 14:50:54
Viestit: 100
Geri kirjoitti:
Ville Pöntinen oli tänäiltana Jykylässä luennoimassa suoliston kunnosta ja olin siellä ison ihmisryhmän takana kun olivat aloittaneet ennenkuin ilmoitettu aika oli. Paljon oli asiaa kilppari-suolisto-maksa toiminnoista ja mahdollisista ongelmista. En pystynyt mitään kirjoittelemaan kun tiiviisti joutui istumaan ilman pöytätasoa ja en kaikkea nähnyt kunnolla mitä edessä näytettiin. Yritän muistella kumminkin tärkeimpiä juttuja millä parantaa suolistoon ja maksaan liittyviä parannuskeinoja. Ihan tosi asiallinen luento oli kokonaisuudessaan. :)

Geri se luento on youtubessa Villen blogissa :)
Äänentoisto noissa on vaan valitettavan huono..

_________________
"Peruna, tuo pahan alku ja juures"
TyttöNemo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-26 12:45:55 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
karhumainen kirjoitti:
Mulla on ollut vajaatoiminnan oireita vuosia, masennusta, muistiongelmia, keskittymisvaikeuksia, väsymystä, palelua, painonnousua, tosi kuiva iho. Keväällä 2016 menin lääkäriin kun ei vaan jaksa, ja sain masennuslääkkeet (lopetin ne muutaman kuukauden jälkeen) ja tyroksiinia kilpirauhasen vajaatoimintaan (TSH 4,5 ja TV4 13). Olen nyt lähemmäs kaksi vuotta syönyt säntillisesti sen 25 mikrogramman tabletin joka aamu, mutta mitään apua siitä ei ole oireisiin ollut. Kävin loppusyksystä verikokeessa (TSH 3,8 ja TV4 12). Hoitaja sanoi puhelimessa että arvot on nyt hyvät eli lääkärinaikaa ei tipu ja jatketaan samalla lääkityksellä vuosi eteenpäin.

Painonnousun sain viimein pysähtymään (BMI 37) kun opettelin syömään säännöllisesti ravitsemussuositusten mukaan ja lisäsin liikuntaa. Mulla on kuitenkin tota ylipainoa aika reippaasti ja kärsin polvi- ja selkäkivuista, joten paino olisi saatava laskemaan. Mulle ehdotettiin karppausta toisaalla ja siksi nyt täällä.

Oon ihan hukassa tän kilpirauhashomman kanssa. En ole pyynnöistä huolimatta tavannut lääkäriä sen jälkeen, kun tk-lääkäri lätkäisi tuon tyroksiinilääkityksen jollain viiden minuutin ajalla. Epäilyttää onko mulla edes koko kilpirauhasvikaa vai johtuuko jostain muusta, kun väsymyksen ja painon kanssa on edelleen tällaista tappelua lääkityksestä huolimatta. Lisäksi mun on vaikea saada unta, herääminen on tosi tuskaista ja sen jälkeen kestää tunteja ennen kuin olo on normaali. Iltaisin olen ihan virkeä ja jaksan tehdä asioita.

Lueskelin että tota TSH-arvoa pyritään yleensä lääkkeillä laskemaan enemmän kuin ihan tohon viiterajan alapuolelle. Jotenkin ärsyttää, että mun tilannetta arvioi terveyskeskushoitaja parin minuutin puhelinsoiton perusteella. Tällä hetkellä mulla ei ole varaa mennä yksityiselle ja nollasopparilla työskentelevänä en pääse myöskään työterveyshoidon piiriin.

Bongasin jostain, että oireet voisivat johtua jodin puutteesta, ja tilasinkin nyt kokeeksi nestemäistä jodia. Aion lukea ainakin täältä nämä kilpirauhasen vajaatoimintaa koskevat ketjut läpi jos sieltä löytyisi jotain vinkkiä tilanteeseen.


Ei oo hyvät noi sun arvot. Voi olla että sulla ei tyroksiinilääitys toimi. Mulla on sama tilanne. Hakeuduin jo vuosia sitten yksityisen lääkärin hoitoon Antioksidanttiklinikalle ja hän kirjoitti mulle eläinperäistä lääkettä ja aloin syömään vitamiineja ja antioksidantteja ja olo kohentui viimein. Mä oon pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä mutta oon saanut vuoden aikana aina jotenkin säästettyä rahat lääkärin tapaamiseen. Kallista se on mutta rahan arvoista. Suosittelen etsimään hyvän lääkärin joka voi sua auttaa.Kannattaa ainakin tutkituttaa ferritiinitaso. Se on usein vajakeilla alhainen ja sen korjaaminen auttaa jo paljon oloon ja vointiin.Voihan olla että tyroksiini sulla toimii mutta annostus on liian pieni.TSH pitäs saada paljon alemmaksi ja vointi paremmaksi mutta ei terveyskeskuslääkärit
mitään noista ymmärrä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-26 14:40:22 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93607
Mulla ei itsellä ole (kai) kilppari ongelmaa, mutta tulin lukeneeksi tällaisen ja laitan sen nyt tänne. http://www.kuivaverianalyysi.fi/suolaa- ... an-suolaa/

Lainaa:
Mistä sitten se jodi?

Suomen maaperässä on huomattavan vähän jodia, minkä vuoksi pöytäsuolaan on aikanaan ryhdytty
lisäämään jodia. Suola ei kuitenkaan ole paras jodin lähde. Esimerkiksi yksi teelusikallinen Kelp-merilevää tarjoaa yhtä paljon jodia kuin puoli kiloa jodioitua merisuolaa.

Sitten se jodi. Ruokasuolaa ei kannata käyttää jodin lähteenä. Puhdistamaton merisuola sisältää jonkin verran jodia, mutta se sisältää myös kuparia, sinkkiä ja seleeniä, joita tarvitaan kilpirauhashormonien tasapainottamiseen (näitä ei siis tavallinen ruokasuola sisällä!). Sen ohella jodia saa kananmunasta, kalasta ja vaikkapa äyriäisistä. Kalaa kannattaisi syödä 2-3 kertaa viikossa. Tähän mainitsen vielä sen, että kilpirauhasoireet ovat lisääntyneet sen jälkeen, kun jodioitu ruokasuola ilmestyi kauppoihin. Ennenvanhaan kun käytettiin merisuolaa säilöntään ja ruuanlaittoon, ei kilpirauhassairauksia tunnettu. Olisiko syynä nuo yllämainitut kilpirauhasta tasapainottavat tekijät, joita oikea luonnollinen suola sisältää pienen määrän jodin ohella?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-26 22:37:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Puhdistamattoman merisuolan jodipitoisuus on kyllä ihan surkean pieni. En suostu edes klikkaamaan tuota linkkiä, mikä ihme sivusto? Ennen vanhaan struuma ei ollut ihan tuntematon sairaus, eikä kovin mukava.

Käytän Atlantin harmaata kyllä itsekin, mutta en tiedä missä olisin ilman levää ja jodioitua rehua nauttineiden elukoiden munia, maitoa ja lihaa.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-27 14:46:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-11 00:23:04
Viestit: 471
Paikkakunta: Ii
Yleensä työikäisillä tyroksiinia käytetään ylläpitoon 100 - 150 µg/vrk. 25 kuulostaa kyllä hyvin pieneltä annokselta. TSH pyritään saamaan noin yhteen tai alle, ja T4-V viitealueen yläosaan. Viitealue on vain tilastollisesti saatu mittaustulos, jokaisella on oma optimialueensa, joka on huomattavasti kapeampi kuin viitealueen "ikkuna".

Jos ei sekään auta, niin sitten voi ruveta katsomaan muita vaihtoehtoja.

Suosittelen myös yksityislääkärille hakeutumista. Ja liittymistä Suomen kilpirauhaspotilaisiin. Heidän nettisivuillaan on paljon asiaa aiheesta.
http://kilpirauhaspotilaat.fi

_________________
iHerbista 10$ alennus ensimmäisestä yli 40$ ostoksesta koodilla NEK428
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-27 22:37:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
25µg on matala aloitusannokseksikin noilla arvoilla, mutta olen kyllä kuullut muistakin, jotka ovat saaneet tuollaisen naurettavan annoksen kokeiluun, iästä riippumatta. Lääkärit puuttuvat TSH-arvoihin vasta, kun ne ovat alle 0,3, joten mikäli niitä pillereitä riittää, niin itse kasvattaisin kokeeksi annostusta omine lupineni ja kävisin kaupungin/halvimmassa labrassa otattamassa verikokeet yksityisesti. Tyroksiini on sikäli huono lääke, että se ei korkeallakaan annostuksella toimi kaikilla (suurimmalla osalla?), vaikka kilpirauhasongelma olisi todellinen.

Kilpirauhasen tukemiseksi on tehtävissä paljonkin ilman lääkitystä, tärkeimpinä jodi, D-vitamiini ja rauta. Apua voi olla myös ketoosista ja suoliston kunnon parantamisesta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-28 21:22:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-12 14:50:54
Viestit: 100
Avauduin tuolla omassa alotuksesss, mutta kysyn täältä, että nk.thyroid dumpin jälkeen, onko normaalia ettem kestä juuri lioa 5mcg kerralla? Tää on vähän kuin clearing, mutta ei kai ilman nelosta ärrää voi tulla? Vai voiko sitä muodostua periferiassa stressissä? Vähän ihmetyttää et oon vetäny lioo monona neljä vuotta ja ton liikatoimintaepisodin jälkeen en pysty syömään lioa kuin max. 20 mcg vrk. Tätä ennen söin 70mcg. Lisäksi syöminen tekee rytmäreitä myös..
Alkaa olla olo epätoivoinen, kohta olen huonommassa kunnossa kun uskalla syödä.

_________________
"Peruna, tuo pahan alku ja juures"
TyttöNemo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 03:20:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-11 00:23:04
Viestit: 471
Paikkakunta: Ii
Palkon lausunnon laittomuus yritetään näemmä lakaista maton alle. Siihenhän suuri osa lääkärien rajoituksista on perustunut, sekä endokrinologien erilaisiin lausuntoihin ja katsausartikkeleihin.

Ville Pöntysen asia on esillä Valviran valvontalautakunnassa 5.2.2018.
Suomen kilpirauhaspotilaat ry julkaisi 4.2. illalla maailmankuulun endokrinologin, emeritusprofessori Rudolf Hoermannin tekstin, jossa hän ruotii ja suorastaan sahaa suomalaisten endokrinologien keskeiset dokumentit pätemättöminä. Mihin Valvira ja sen asiantuntijat nyt aikovat perustaa päätösesityksensä, kun viimeinenkin pohja putosi pois?

Teksti on englanniksi. Käännös ilmestyy myöhemmin.
http://kilpirauhaspotilaat.fi/artikkeli/professor-hoermann-responded-to-statements-from-finnish-endocrinologist

_________________
iHerbista 10$ alennus ensimmäisestä yli 40$ ostoksesta koodilla NEK428
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-05 18:19:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4874
Lääkärilehti: Valvira varoittaa kiisteltyjä hormonihoitoja antanutta lääkäriä
Lainaa:
Tapauksessa on kyse kilpirauhasen vajaatoimintaa ja kroonista väsymysoireyhtymää sairastavien potilaiden hoidosta. Aihe on herättänyt lääkärikunnassa kiivasta keskustelua jo vuosien ajan.
5.2.2018 klo 17:11päivitetty 5.2.2018 klo 17:25

Valvira antaa kirjallisen varoituksen kiisteltyjä hoitoja antaneelle kuopiolaiselle lääkärille Ville Pöntyselle.
ja Pöntynen vahvistaa tiedon Ylelle.

Valviran valvontalautakunta käsitteli asiaa maanantaina. Pöntysen mukaan Valviran lakimies tiedotti häntä kirjallisesta varoituksesta ja ilmoitti, että varsinaiset perustelut varoitukseen lähetetään postissa.

Yle ei tavoittanut Valvirasta ketään vahvistamaan tietoa tai avaamaan päätöksen merkitystä. Valvontalautakunnalla olisi kuitenkin ollut sekä lievempiä että ankarampia kurinpidollisia keinoja puuttua Pöntysen toimintaan. Se olisi voinut rajoittaa tai jopa poistaa Pöntysen ammatinharjoittamisoikeuden tai antaa hänelle vain huomautuksen.

Tapauksessa on kyse kilpirauhasen vajaatoimintaa ja kroonista väsymysoireyhtymää sairastavien potilaiden hoidosta. Valvira pyysi Pöntyseltä selvityksen kaikkiaan 18 potilaan hoidosta.

Taustalla kiistelty T3-hormoni
Valvira tutki muun muassa kiistellyn T3-hormonin käyttöä hoidossa. Tutkinta lähti liikkeelle, kun kaksi Pöntysen kollegaa teki hänestä ilmoitukset viranomaisille. Alun alkaen ilmiannot eivät koskeneet T3-hormonia, mutta tutkinta laajeni koskemaan myös sitä.


YLE:n toimittaja on jutussaan hieman asenteellinen kun hän toteaa
Lainaa:
Pöntynen on käynyt Valviran tutkinnan aikana ahkeraa mediakampanjaa viranomaista
vastaan. Hän on muun muassa julkaissut paljon YouTube-videobloggauksia aiheesta,
levittänyt niitä maksetuilla Facebook-mainoksilla ja julkaissut blogissaan tyytyväisten
potilaiden kertomuksia klinikaltaan.

Lääkärilehtikin tyytyy sentään korrektisti lausumaan että
Lainaa:
Pöntynen on käynyt julkisuudessa kampanjaa asiansa puolesta muun muassa YouTube-videoilla.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-06 04:49:29 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
Vainonta siis edelleen jatkuu :evil: Inhottavia nuo kateelliset kollegat!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-06 14:14:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Sävel: Merimiehen muija

Varjele luoja, ihmisen lasta,
kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Valvira kyttää ja Endokrinot sohlaa
ja sairas vain tuskissaan ruikuttaa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-06 15:22:17 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18448
Paikkakunta: Jämtland
Käyhän se tietysti erikoislääkärin kunnialle kun ei itse osaa hoitaa potilaita niin että potilas saisi avun ja elämänlaatua ja tuleekin joku yleislääkäri jonka hoito tehoaa, pakkohan sellaiset on ilmoittaa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-07 05:52:25 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
Mlv, noinhan se just menee ja potilasta ei lääkäri yhtään ajattele vaan omaa mainetta ja kunniaa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-07 21:01:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-11 00:23:04
Viestit: 471
Paikkakunta: Ii
Nyt professori Hoermannin kannanotto on luettavissa suomeksi
http://kilpirauhaspotilaat.fi/artikkeli/professori-hoermannin-vastaukset-suomalaisten-endokrinologien-lausuntoihin

Hän murskaa lähes kaikki suomalaisten endokrinologien opinkappaleet kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja sen hoidosta.

_________________
iHerbista 10$ alennus ensimmäisestä yli 40$ ostoksesta koodilla NEK428
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-18 01:12:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-11 00:23:04
Viestit: 471
Paikkakunta: Ii
Suomen kilpirauhaspotilaat ry julkaisi käännöksen Skotlannin parlamentin kuulemisesta, jonne oli kutsuttu professori Hoermannin tutkijaryhmän brittijäsen, biokemian tohtori John Midgley. Parlamentin aloitevaliokunnan jäsenillä oli mahdollisuus kysyä häneltä sekä aloitteen tekijä Lorraine Cleaverilta sekä kansanedustaja Elaine Smithiltä (itsekin kilpirauhaspotilas) näkemyksiä kilpirauhaspotilaiden tilanteesta ja hoidosta.
http://kilpirauhaspotilaat.fi/ajankohtaista/tohtori-midgley-skotlannin-parlamentissa

_________________
iHerbista 10$ alennus ensimmäisestä yli 40$ ostoksesta koodilla NEK428
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-06 10:45:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-11 00:23:04
Viestit: 471
Paikkakunta: Ii
Eräs lääketieteen opiskeija riehuu eri Facebook-foorumeilla ja lääkäri Pöntysen blogissa, nimitellen professori Hoermannia kilpirauhaspuoskariksi, koska tämä kuulemma soveltaa vahvistamattomia hoitoja potilaisiinsa. Sama pätee kuulemma lääkäri Pöntyseen.

Professori Hoermann jäi hiljattain eläkkeelle suuren saksalaisen yliopistosairaalan ylilääkärin virasta. Hän kertoi itse, että hänen tutkimustuloksensa on useampi muu tutkijatiimi vahvistanut. Suomen kilpirauhaspotilaat ry julkaisi niistä uusimman, jossa Stuttgartin yliopiston asiantuntijat vahvistivat kilpirauhasen hormonituotannon säätöjärjestelmän matemaattisen mallin oikeaksi:
http://kilpirauhaspotilaat.fi/ajankohtaista/toinen-tutkimusryhma-vahvisti-professori-hoermannin-tutkimusryhman-mallin-kilpirauhashormonien-saatojarjestelmasta

_________________
iHerbista 10$ alennus ensimmäisestä yli 40$ ostoksesta koodilla NEK428
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-06 15:20:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Mikä siinä lääkärinkoulutuksessa on, että kriittinen ajattelu loppuu, kun sinne pääsee?

Suomalaiset ovat kykenemättömiä näkemään korruptiota Suomessa. Suomalaiset asiantuntijat ovat aina hyväntahtoisia ja asioiden tasalla ja joka muuta kuvittelee, on päästään vialla. Kilpirauhasasiassa huomaa oikein konkreettisesti, kuinka korkealle tasolle ja laajalle korruptio ulottuu, kun yksikään tieteellinen fakta ei pääse seulan läpi. Edes Fimean kannalla ei ole mitään väliä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-07 12:26:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-11 00:23:04
Viestit: 471
Paikkakunta: Ii
Aamen!

_________________
iHerbista 10$ alennus ensimmäisestä yli 40$ ostoksesta koodilla NEK428
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-07 21:29:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-11 00:23:04
Viestit: 471
Paikkakunta: Ii
Suomen kilpirauhaspotilaat ry julkaisi lisää vahvistusta professori Hoermannin tutkijaryhmän tuloksille.

http://kilpirauhaspotilaat.fi/current/professori-hoermannin-ryhman-tulokset-on-vahvistettu-useita-kertoja

_________________
iHerbista 10$ alennus ensimmäisestä yli 40$ ostoksesta koodilla NEK428
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 12:56:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-08 23:52:15
Viestit: 26
Hei! Ymmärtääkö joku näiden päälle paremmin kuin minä? Yritin tässä aikani tutkailla että onko tulokseni tarpeeks viitearvoissa vai ei.
Pt-EKG-12 Tehty
P -TSH 0.92 mU/l
P -T4-V 14 pmol/l
P -T3-V 3.7 pmol/L
P -Ca-albk 2.36 mmol/l
P -Ca 2.30 mmol/l
P -Alb 38 g/l
S -B12-TC2 90 pmol/l
S -Korsol 501 nmol/l
fP-Gluk 5.8 mmol/l

Sairastanut kilpparin vajaatoimintaa jo 9 vuotta, lääkitys ollut sama viimeiset 7 vuotta. Lääkärin mukaan siis tulokset ovat tosi hyvät, mutta suomalaiset lääkärit on ennenkin hoitanut väärin tätä sairautta.

Onko jollakin tiedossa hyvää erikoislääkäriä joka tietäis kilpparista?
Sori en löytänyt tästä viestiketjusta vastausta koska en jaksanut lukea noin monta sivua.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1547 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 166 67 68 69 7078 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)