karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 02:25:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-03-25 09:17:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Nonni! Nyt pitäis sit miettiä miten tästä eteenpäin mennään. Pussittelu jäi viime viikolla 1-2 pussiin päivässä ku alkoi olemaan vähän liikaa sivuoireita. :shock: Tällä viikolla meinaan syödä max yhden aterian noita pusseja, jos sitäkään.
Luin viikonloppuna paljon noita Paleojuttuja ja sehän kiinnostaa aika tavalla. Ajattelinkin kokeilla jotain sen suuntaista mahdollisimman puhdasta ruokavaliota mutta minulla on pari ongelmaa. Ensinnäkin hiilarit ja liikkuminen. Mitä syön jotta jaksan liikkua (kuntosali,spinning,vesijuoksu 5 krt/vko)??? Aion olla täysin viljaton,maidoton(paitti aamukahvissa laktoositonta kuohukermaa),hedelmätön,sokeriton jotta massu pääsis kondikseen. Viikonloppuna taas lipsahti pariin otteeseen viljojen puolelle ja heti alkoi verta tulemaan enemmän! :oops:
Syön toki marjoja,jonkin verran pähkinöitä,kasviksia mutta noista ei tule millään niin paljoa mitä tartten vai pitääkö liikuntaa vähentää sen verran ettei hiilareita tartte paljoa?

Kaikki vinkit ovat tervetulleita! [-o<

Tänään söin aamupalaksi kaksi munaa paistetuna oivariinissa,yhden Vatajan nakin ja kahvia kuohukermalla. Syöminen pelottaa ja ahistaa! :|

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-25 09:25:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Vastaan vain nopeasti,,,, vhh auttaa 100-varmasti suolisto-ongelmiin. Ja minä ainakin pystyn liikkumaan/käymään kuntosalilla ilman hiilaritankkausta. Zemiä!

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-25 09:36:43 
Poissa
Pusukala
Pusukala
Avatar

Liittynyt: 2010-09-20 09:57:53
Viestit: 8956
Moi! Pystytkö syömään puhdasta riisiä?
Aika monet Paleo-kaverini buustavat treeniä valkosella riisillä ;)

_________________
Asiallisia juttuja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-25 10:14:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Zee kirjoitti:
Moi! Pystytkö syömään puhdasta riisiä?


En pysty ainakaan nyt! :? Mulla riisi aiheuttaa jostain syystä ummetusta ja vatsakipuja!? Toivottavasti tulevaisuudessa pystyn! :)

VeeraX kirjoitti:
Vastaan vain nopeasti,,,, vhh auttaa 100-varmasti suolisto-ongelmiin. Ja minä ainakin pystyn liikkumaan/käymään kuntosalilla ilman hiilaritankkausta. Zemiä!


Kiitos. Kovasti toivon niin! :P

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-25 15:41:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
Liikkumiseen ja jaksamiseen keho tarvitsee energiaa ja parhaiten keho ottaa sitä rasvasta eikä sokerista. Eli Vhh -ruokavalio kehiin!

Liikut aivan liikaa - vähempikin riittä, mikäli et tarkoituksella halua kuluttaa niveliäsi siten, että 60 v sulla on keinonivelet lonkissa/polvissa!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-25 16:50:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
Vaihda Oivariini voihin!

Käytä mahdollisimman vähän jalostettuja tuotteita. Viljat kokonaan pois, vehnäjauhojen tilalla voi käyttää mantelijauhoja.

Kasvikset ensin höyrytettyinä (ei ihan pehmeiksi), raa'at tulevat sellaisinaan ulos ja ärsyttävät suolta. Pikku hiljaa niitä sitten myöhemmin. Porkkana sopii suolivaivaisille hyvin yleensä (höyrytettynä).

Pitemmän päälle voi olla hankalaa olla ilman viljoja ja maitotuotteita, joten kokeile jossain vaiheessa jugurttia tai juustoja.

Käytä vaikkapa kookosmaitoa kanan kastikkeeksi, jos et käytä kermaa.

Keskustele muiden suolistosairaiden kanssa ruokavaliosta http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/ya ... asiat_area
tai http://huulenheitto.phpbb.fi/index.php? ... 8c6bda650c (vaatii rekisteröitymisen)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-25 17:39:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
En kyllä liiku liikaa. :shock: Vesijuoksunkin voi laskea enemmän palauttavaksi liikunnaksi. Jos viikossa liikkuu 2-3 kertaa "kovaa", niin ehei ei ole liian paljon! :D
Oivariinin voisinkin vaihtaa voihin ja välillä niin teenkin,mutta hyvä muistutus. :) Huomenna pitäis mennä salille sit ihan tosissaan. Taitaa jäädä Herat,Maltot ym.kaappiin ikiajoiksi. Mut Glutamiinia ajattelin sen yhden teelusikallisen laittaa 100 prossaseen lähitilan karpalomehuun! 8)
Tää päivä on mennyt oikein kivasti eikä maha ole niin paha kuin eilen! :P

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-25 20:15:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-13 16:23:44
Viestit: 716
Tuleeko riisistä sellainen olo kuin se polttelisi sisuskaluja? Entä kiisselit? Tärkkelykset yleensä (kuten perunajauho)? Onko mahdollisesti nivelvaivoja (GI-tulehdukset menevät usein niveliin). Veikkaisin, että sun pitäisi ajaa läpi ensin suolistonhuolto-ohjelma, eli saada suolistosi kuntoon sekä bakterologisesti että hermostollisesti (= para/sympaattinen hermosto ~ stressi kuriin). Jälkimmäiseen auttaisi jos pääsisit tutkimuksiin, joissa mitataan kortisolitasoa syljestä samalla kun mitataan talteen sykevaihteluita eri tilanteissa (työterveyslaitoksen Johtaja-tutkimus sisältää tällaisen, mutta maksaa yli 5000 euroa).

Lukaise joskus tämä Ollin artikkeli http://ollisintegrallife.com/2012/05/30/vhh-paleo-ja-korkean-intensiteetin-urheilu-tie-uupumukseen/

ja katso´suolistotulehdusten ja artiitin yhteydestä vaikkapa tässä http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo40009&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero

.. ja itseeni reflektoiden, jostain syystä porkkana ja lanttu ovat sellaisia jotka vatsaani rauhoittaa, vaikka porkkana onkin korkean GI:n tuote. Karoteenin suhteen tosin porkkana olisi parempi kuumentaa ja juoda mehuna, mutta minulla auttaa kun keittää porkkanaa ja lanttua kuutoina ja heittää päälle reilusti voita (voihan niistä toki tehdä muussinkin).

_________________
Tuurilla täällä mennään-elämä on bakterologiaa.
+ fruktoosi on myrkkyä
+ teollisesti GMO:lla tuotetut entsyymit saavat sinut syömään roskaa - niitä ei mainita tuoteselosteessakaan
+ stressi tappaa varmemmin kuin huono ruoka (kiitos THL stressistä)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-26 08:10:42 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Mieki vilkasin alkuun, että onko liikkuminen noin usein tarpeen, jos on suolisto sairas?
En ole varsinaisesti suolistovammainen ite, mutta huomaan että säännöllinen mutta EI liian tiheä tai raskas liikunta on paras; vaikka liikunta ois "kevyttä" niin se on aina liikuntaa, se vaatii voimaa, keskittymistä, uuden rakentamista, vanhan venyttämistä jne.

Toinen - paleo, ja heikkilämäinen ruoka ovat molemmat olleet tosi hyviä suolelle. Etenkin täällä ameeban ja giardian luvatussa maassa on tullut koettua sen semmoset suolimullistukset, että sitten kun palaa ns. hyvää ruokaan (ei kemikaaleja, kaikki tuoretta, paljon lihaa, paljon papuja, hiilareita perunasta, juureksista, teffistä eli injerasta ja sen sellaisesta on kuitenkin loppujen lopuksi suolelle helpoin suodattaa kuin mikään amerikkalaisessa pahvi- ja muovipakkauksessa tuleva), niin elämä on mallillaan.

Kuitenkin on loppupeleissä helpompi olla suolistosairas JA karpata kuin olla suolistosairas ja EI karpata, koska ei-karppina ruokaympyrään kuuluu ihan liikaa semmosia asioita, jotka on suolelle sterssi. Tai jos ei suoraan suolelle, niin iholle, aineenvaihdunnalle, hormoneille... jotka kaikki tietenkin vaikuttaa sitten suolen toimintaan ja ennen kaikkea suolen _palautumis- ja parantumiskykyyn_.

Miten jos kokeilisit, että liikut vähän vähemmän nyt, kun suoli on ärtynyt?
Niinhän tehdään flunssassakin, odotetaan, että toivutaan enempi ennen kuin ruvetaan treenaan ns. "normaalisti".

Kaikki "pussiruoka" (nutrit, pussikeitot, ateriakorvikkeet, keksi mitä vaan mitä myydään yksittäispusseissa) on epäluonnollista ja se siis voi vahingoittaa suolta tai hidastaa paranemista, kumpikin sinällään oireilee samalla tavoin.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-26 09:10:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Huomenta! Onpa tosi kiva,ku yritätte auttaa mua! :D
Vastailenpas hieman kysymyksiin ja kommentteihin.

Epigeneettinen kirjoitti:
Tuleeko riisistä sellainen olo kuin se polttelisi sisuskaluja? Ei oikeastaan. Isompi ongelma on se kuinka meen ihan tukkoon riisistä,mutta en voi olla täysin varma johtuuko se just riisistä vai siitä MUUSTA mitä olen syönyt riisin kanssa. Yleensähän tein riisin kanssa ns.kiinalaista ruokaa, niin voipi olla ettei se riisi ollukaan pahis!
Entä kiisselit? Kiisseleitä en ole tehnyt. Maha kestää marjat,niin syön ne nykyään smoothiena ettei tartte kuumentaa.
Tärkkelykset yleensä (kuten perunajauho)? Onko mahdollisesti nivelvaivoja (GI-tulehdukset menevät usein niveliin). Nivelvaivoja on ollut,mutta niitä nyt on ihan mun lajin kannalta (koripallo) ja jos ketokarppaan, alkaa niveliä särkemään. Myöskin vähärasvaisuus "juilii".
Veikkaisin, että sun pitäisi ajaa läpi ensin suolistonhuolto-ohjelma, eli saada suolistosi kuntoon sekä bakterologisesti että hermostollisesti (= para/sympaattinen hermosto ~ stressi kuriin). Jälkimmäiseen auttaisi jos pääsisit tutkimuksiin, joissa mitataan kortisolitasoa syljestä samalla kun mitataan talteen sykevaihteluita eri tilanteissa (työterveyslaitoksen Johtaja-tutkimus sisältää tällaisen, mutta maksaa yli 5000 euroa).
Mulla on tutkittu sydäntä useampi vuosi ja samalla mulla todettiin Parasympaattisen hermoston toimintahäiriö!? Tiedä sitten liittyykö mitenkään tähän?! Itse olen tehnyt Ortostaattisen syketestin aina silloin tällöin ja joo esim.syksyllä olin ylikunnossa, mutta mulla tulikin pahimmillaan liikuntaa 12h viikossa. Nyt luulisin,että tilanne on ok,koska olen ollut kotona liikuntavamman takia jo viis viikkoa ja liikunta on ollut hyvin vähäistä. Nyt saan alkaa liikkumaan suhteellisen normaalisti! :)

Lukaise joskus tämä Ollin artikkeli http://ollisintegrallife.com/2012/05/30 ... pumukseen/


Olen lukenut tuon aikaisemmin ja mulle tais käydä vähän ohrasesti viime syksynä,ku liikuin ja liikuin ja karppasin. :shock:

xaija kirjoitti:
Mieki vilkasin alkuun, että onko liikkuminen noin usein tarpeen, jos on suolisto sairas?
Kiitos ajatusten herättämisestä! Yritän löytää itselleni oikean tavan liikkua. Minulla liikunta on vaan se väline stressin poistoon, niin vaikeeta on välillä olla rauhassa! :?

Minullahan alkoi nämä ongelmat tosiaan viime kesänä. Kesäloman vedin ihan ranttaliksi ja sitten aloitin juttadieetin. :shock: Juttadieetin tokan viikon lopuksi aloin vuotamaan verta oikein kunnolla ja sitä kesti toooooooosi kauan. Samalla liikuin ihan sikana. Syksy 2012 oli siis aika helvettiä,mutta nyt on jo vähän parempi.
:D

Muuten mitäs mieltä olette voinko käyttää pieniä turauksia dijonia,ketsuppia(munakkaassa) ja kalamataoliiveja??? Lisäksi mulla on tollanen kuivahedelmä-manteli-pähkinäsekoitus missä on kaks E-koodia E330=happamuudensäätöaine ja E220=rikkidioksidi. Olisko tuo ihan ok pieninä määrinä esim.ennen salia 20g????
KIIIItos ja kumarrus! :wink:

Ihanaa päivää kaikille! :smt050

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-26 12:02:57 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Moi,

onnistuiskohan selvittää, miten ollaan imetysdieetillä? Sillä hoidetaan koliikkivauvoja ja vauvoja, jotka itkee ja huutaa huonoa oloa, ja jos syyn epäilään olevan ruokavaliossa/ruoansulatuksessa. (sillon siis jotain, mitä äiti syö, tulee maitoon ja vauva prakaa)

Poissa on sillon siis pähkinät ja mantelit (!), soija, maitotuotteet (sulaminen voi olla vaikeaa vaikka ei intolerantti oliskaan), paprika, mitähän niitä nyt oli (aika paljon mausteita, joista tietenkin yks on sinappi sen sinapin ja korianterin takia) ja ainut, mitä mainitsit, mitä ois ehkä syömäkelponen vois olla kalamataoliivi, koska sen säilömiseen kuuluu vaan etikka ja ei-herkästi-allergisoivat mausteet. Pois ruokalistalta joutuu myös muna.

Imetysdieetti on aika haastava varmasti opetella, kun on niin monta "rajoitusta", mutta sitten taas voi syödä paljon leikkeleitä, jos tiedät, ettet ole kala-allergikko niin syö kalaa, lihathan ei allergisoi ja sitten on paljon vihreitä kasviksia (olikohan pavut kielletty vai sallittu? voi olla kiellettykin). Sillon voi nostaa ehkä hiilareita joistain juureksista, jotka sopii jne. ja dieettiä ei välttämättä tarvi ees jatkaa kovin pitkään, ennen kuin huomaa hyvän olon hiipivän. Yks tuntemani äiti musitelee, että sillon hän oli elämänsä kunnossa, tukka kiilsi, meikkiä ei tarvinnut ja kaverit ihmetteli, miten noin kukoistat.

Kannattaa ainaki googlettaa ja kattoa, oisko kehityskelponen idea.

Jos se sopii vauvalle, niin se sopii varmasti suolistosairaallekin ja tosiaan niitä ruoka-aineita, mitä haluais takasin, kokeillaan sitten pikku hiljaa ottaa takasin sen jälkeen, kun on jonkin aikaa (oisko 2-6viikkoa järkevä aika?) seurattu, että paraneeko ongelmat.

EDIT: äkkisellä googlauksella löytyi aikamoista myös sitä vastaan, että imetysdieetti on esim. keksitty, mutta se, mitä olen ite kuullut itse imettäneiltä niin isot pojat on kertoneet, että on ihan hyvä ja terveyttä edistävä tapa.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-26 20:59:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Luen tätä ketjua mielenkiinnolla, sillä loppusyksystä alkaen on suolisto alkanut kiusata aina vaan enemmän ja nykyään AINA syömisen jälkeen kurisee ja kuplii, toinen pää ruoansulatuksesta taas vaihtelee ääripäästä toiseen (siihen sen enempää puuttumatta). TTH mietti että kuulostaa kovin IBS:ltä ja siihen kieltämättä oireet sopis, täytyy odotella että työterveyslääkäri tulee saikulta jotta voi vähän perehtyä asiaan. Siihen asti yritän pärjätä, onneksi tähänkin löytyy vinkkejä ja neuvoja.

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 07:31:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-13 16:23:44
Viestit: 716
Kitty kirjoitti:
Luen tätä ketjua mielenkiinnolla, sillä loppusyksystä alkaen on suolisto alkanut kiusata aina vaan enemmän ja nykyään AINA syömisen jälkeen kurisee ja kuplii, toinen pää ruoansulatuksesta taas vaihtelee ääripäästä toiseen (siihen sen enempää puuttumatta). TTH mietti että kuulostaa kovin IBS:ltä ja siihen kieltämättä oireet sopis, täytyy odotella että työterveyslääkäri tulee saikulta jotta voi vähän perehtyä asiaan. Siihen asti yritän pärjätä, onneksi tähänkin löytyy vinkkejä ja neuvoja.


Kun päädyt gastroenterologille, lataa hän sulle lääkkeitä, esmes Libraxia. Eli lääkkeellä yritetään korjata yliaktiivista sympaattista hermostoa (~stressiä), joka saa aikaan suoliston liian nopeat liikkeet. IBS on siis psyykkinen vaiva, ei elimellinen.

Kurina ja kuplinta ainakin omakohtaisesti viittasi hiivan aiheuttamaan kaasunmuodostukseen. Siitä pääsin eroon pitämällä hiilarit minimissä ja syömällä paljon valkosipulia ja inkivääriä (teehen liotettuna). Aamuisin join pellavansiemenlimaa ennen aamupalaa. Kun saa suoliston kuntoon, ei kannata lähteä leikkimään esimerkiksi ruisleivällä, koska ainakin minulla yhden viikonlopun ruisleipämässyttelyllä sain oireet palaamaan ja kesti toista viikkoa saada suolisto takaisin kuosiin. Veikkaan, että mahdollisen hiivaongelman lisäksi en tuota tarvittavasti joitain entsyymeitä ravinnon pilkkoutumiseen (samaan tapaan kuin laktoosi-intoleranssissa). Suoliston entsyymeistä ja ravinnon pilkkoutumisesta löytyy esimerkiksi tämä artikkeli http://www.terveysmyrsky.com/index.php/artikkelit/99-turvotus-ja-ravinnon-pilkkoutuminen

edit: korjattu Litalgin Libraxiksi, toinen on kipulääke suolisto-oireisiin, toista käytetään mm. IBS:ssä

_________________
Tuurilla täällä mennään-elämä on bakterologiaa.
+ fruktoosi on myrkkyä
+ teollisesti GMO:lla tuotetut entsyymit saavat sinut syömään roskaa - niitä ei mainita tuoteselosteessakaan
+ stressi tappaa varmemmin kuin huono ruoka (kiitos THL stressistä)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 09:20:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Huomenta! Xaija lueskelin noita imetysdieettijuttuja ja se ei ainakaan tällä hetkellä ole minulle SE kokeilunarvoinen juttu. Minulla esim.kananmuna on ns.turvaruokaa. Ei tuu mitää oireita varsinkaan keitetystä kananmunasta. :)
Tällä hetkellä yritän syödä tosiaankin karpaten ilman niitä lipsumisia sen neljä viikkoa ja sitten vasta katson tilanteen. Suolistolle pitää kuitenkin antaa aikaa rauhoittua ja ei kannata liikaa karsia,koska sitten ei kyllä saa kaikkia ravintoaineita. :?

Eilen aloin miettimään että on tää rajoittunut ruokavalio jos se on gluteiiniton,maidoton ja hedelmätön. Sitten löysin vielä seuraavan linkin takaa juttua punaisen lihan haitallisuudesta IBS-potilaille eli pitäiskö nyt sekin sit jättää pois???

http://www.pronutritionist.net/pufa-ja- ... tu-suojaa/

:shock: Kohta mä en saa syödä mitään. Itseasiassa homeopaatti käski välttää sianlihaa. En ole sitä vielä tehnyt,mutta mietin pitäisikö sekin nyt karsia listalta? :shock:
Maha tuntuu nyt menneen taas siihen toiseen ääripäähän :arrow: lukkoon,mutta parempi sekin kuin veri ja ripuli! :shock: Äh ku se ei voi olla normaali!!!! :evil:
Eilinen kuntosalireissu meni vallan mahtavasti ja tänään pidän nyt sitten lepopäivän,vaikka tekis mieli mennä vesijuoksemaan. Annan elimistölle aikaa rauhoittua! :)
Mukavaa päivää kaikille taasen!!!!

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 09:34:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Hyvin olet sisäistänyt paremman ruokavalion. Hienoa! Kehosi kiittää! :lol:
Minä vinkkaisisin kyllä välttämään sianlihaa, se ei ole vaikeeta. Mutta kuuntele kehoa.
Muutoinkin on hyvä välttää liikaa proteiinia, lähinnä juuri lihaa.

Ja ps. Suolahappotableteista voisi olla apua. http://kaisajaakkola.fi/kaisa-jaakkola/ tutustu tuohon.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 10:17:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kaisa Jaakkola on hyvinkin tuttu! Ja on minulla hänen kirjakin! :wink:
Voiko suolahappotableteista olla mitään haittaa ja mistä niitä kannatta ostaa? Onko joku tietty merkki hyvä? Ajattelin vaan kun syön nyt jo vaikka mitä etteivät pillerit ala torpedoimaan toistensa vaikutuksia! :shock:

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 10:22:04 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Hypochylinia saa apteekista ja luontaistuotekaupassa on ainakin Solgar merkkistä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 10:22:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Suolahappotabletit otetaan ennen proteiinipitoista ruokaa. Saa apteekista, http://www.apteekkiverkko.fi/hypochylin ... /030932/dp .

Mutta kannattaa lukea ekana Kaisan kirja, Hormonidieetti.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 10:35:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
APUA! :shock: Mua oikeesti alkaa ahistaan tää pillerimaailma,vaikka ite tiedänkin aika paljon mm.vitskuista ja hivenaineista. Joka tuutista tulee ota sitä,älä tätä,ota tuota,mutta ei sittenkään tätä... :shock: Mistä mä tiedän kuka on loppupeleissä oikeassa ja mihin suuntaan meen??? :shock:

Sori avautuminen! 8)

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 10:50:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Oikeesti, kuuntele kehoa!
Ei tarvitse mitään sen enempää. Ja mielummin lopeta pillerien ja vitskujen syömti. Mutta kuuntele itseäsi!
Menee aikaa, ja vaatii kärsivällisyyttä. Suosittelen , että lähet ihan nollatilanteesta. Sinä itse tiedät sen, mikä on nollatilanne.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)