karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:35:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 125 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-07-13 21:21:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Oletko kokeillut Levolacia? Sekin voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu, ainakin itse aion kokeilla jos tämä ummetus taas alkaa.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-13 21:24:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
En ole. Taitaa kyllä olla aika siirtyä siihen jos kookosöljy ei auta. On se kookosöljy ainakin hyvää, vaikkei auttaiskaan :P


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-13 21:30:22 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Mustikat alkaa kypsyä, ne hoitaa suolta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-13 21:33:46 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
^
Ja silmiä samalla :wink: Menee ylä- että alapää samoilla rohdoilla :mrgreen:

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-14 04:37:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
jepejee kirjoitti:
Mulla on ollut nyt ainakin viimeiset puoli vuotta vatsa käytännössä koko ajan kovana, kakka on sellaista pientä, kivikovaa jäniksenpapanaa ja sitä saa pusertaa ulos naama irvessä. Olen kuitenkin karpannut jo 4,5 vuotta, eikä ennen viime vuoden alkua ole ollut mitään ongelmia. Ulostustarve on ollut aiemminkin epäsäännöllistä, mutta kakan koostumus on ollut mielestäni useimmiten hyvä. Mutta nyt on tosiaan mennyt ainakin tuolta vuodenvaihteesta näin, että normaalia kakkaa ei ole oikeastaan tullut 1-2 kertaa lukuunottamatta. En ymmärrä, mistä tämä voisi johtua, koska ruokavaliossa ei ole tapahtunut oikeastaan mitään muutosta!? Voisiko tämä liittyä jotenkin näihin muihin oireisiin, mitkä alkoivat samoihin aikoihin viime vuoden alkupuolella, eli palelu, ihon ja hiusten kuivuus, päänahan kutina jne. Olen lukenut jostain maksaan liittyvistä jutuista, jotka voisivat aiheuttaa tämänkaltaisia oireita.

Ruokalusikallinen kookkos rasvaa päivisin voisi auttaa vatsan toimintaan.
Mulla on ollut sama juttu aikaisemmin. Olen karpannut vajaat kaksi vuotta ja nykyisin vatsani toimii oikeastaan paremin kuin koskaan.
Kookos rava on muutenkin hyvä tuote. Sitä voi käyttää paistamiseen ja henkilökohtaiseen hygieeniaan jne.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-14 16:30:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
jepejee kirjoitti:
Mulla on ollut nyt ainakin viimeiset puoli vuotta vatsa käytännössä koko ajan kovana, kakka on sellaista pientä, kivikovaa jäniksenpapanaa ja sitä saa pusertaa ulos naama irvessä. ...
Laitetaas nyt tähänkin kakkaketjuun, että jos mitkään muut kikkarekepposet ei auta, voisi kokeilla maitoproteiinin poisjättämistä. Meillä otannalla n=2 tulos oli sataprosenttisen onnistunut. Tietty ruokavalio pitää olla muuten kondiksessa, vihanneksia ja sillai. Parissa viikossa alkaa tulokset näkyä jos on näkyäkseen. On vaan karppilassa hieman kerettiläistä tällaista ehdottaakin, kun partaäijän lappaminen tuntuu kuuluvan ihmisoikeuksiin. Voita meillä kuluu vielä runsaasti, mutta aina kirkastettuna, ja myös riittävän kypsytettyjä juustoja.

_________________
mvh, jag


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-14 16:45:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Partaäijästä viis, en ole ikinä ollut sen suuri fani, mutta kahvimaito!

Mun ongelmat alkoi kun palasin karppaukseen kuukausi sitten. Aikaisemmin karpatessa ei mitään ongelmaa. En oikein hahmota mitä teen nyt niin eri tavalla kuin aiemmin.

Ostin Laxoberonia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-14 18:20:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-26 21:34:47
Viestit: 1502
Minä olen ottanut kookosöljyä aamuin illoin tl, ja aamuisin 0.5l tuoppi vettä ennen mittään muuta. Kakki tulee ajallaan ensimmäisen kahvimukillisen jälkeen. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-22 13:22:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-08 00:35:19
Viestit: 803
Tonnikalakeiju kirjoitti:
Partaäijästä viis, en ole ikinä ollut sen suuri fani, mutta kahvimaito!
Ostin Laxoberonia.

Pistetääs nyt tänne kun en parempaa paikkaa keksi.

Kävi nimittäin niin omituisesti, että juhannuksena jätin kahvimaidon pois. Siihen mennessä olin 35 vuotta juonut kahvini maidon kera, mitä nyt joskus jonkun kylmän tilkan (kyllä, pidän myös kylmästä kahvista) ilman. Ehkä mitta tuli täyteen, tai alkoi muuten vain kyllästyttää se lotraaminen - litran täysmaitopurkki kun ehtii jääkaapissa minun kulutuksellani hapantua, sitä piti aina pakastella pikku rasioihin, muistaa ottaa sulamaan jne.

Nyt perjantaina ostin (ja nautin) mansikoiden ja viikonlopun kunniaksi kermaa, ihan tavallista kuohukermaa eli ei mitään hyla-versiota. Siitäkö johtuu, kun ensinnäkin iski ummetus, ja toiseksi maha on kuin pallo, täynnä kaasua ja myös kipristelee sillä tavoin kuin kaasumaha tekee? Ei siis tunnu miltään ruokamyrkytykseltä. Ja muuten ruokavalio on pysynyt ihan samana, juomat myös.

Voiko kerma tehdä tuollaista? Laxoberonilla räjäytin tilanteen pois kun sitä sattui kaapissa olemaan. Aamiaisella söin lopun kerman mansikoiden kera, taas vähän kirpistää.

_________________
Kuva

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-22 19:26:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
^ Laktoosi-intoleranssiltahan tuo kuulostaa.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-22 20:04:52 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Jos mulla ummetusta tulee, niin yksi pursenid-kapseli tai laxoberon helmi auttaa siihen.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-22 20:05:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-06-18 10:08:22
Viestit: 21
Intoleranssilta tosiaan kuulostaa. Aikuisena kun lopetta maidon käytön, niin laktaasi-entsyymin aktiivisuus laskee. Jos hyvin käy, voi se taas aktivoitua maidon käytön jatkuessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-22 20:33:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Ensimmäinen annos laxoberonia ( 4kpl) ei johtanut mihinkään. Seuraava vastaava annos aiheutti järkyttävät vatsanväänteet ja ripsaa.

Olen joten kuten pärjäillyt ilman.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-22 22:22:35 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Tonnikalakeiju kirjoitti:
Ensimmäinen annos laxoberonia ( 4kpl) ei johtanut mihinkään. Seuraava vastaava annos aiheutti järkyttävät vatsanväänteet ja ripsaa.

Olen joten kuten pärjäillyt ilman.


Näin meidän elimistömme ovat erilaiset. Mä otin joskus tuon maksimiannoksen, joka on 4 helmeä ja muutaman tunnin päästä pöntölle oli mentävä juoksujalkaa. Ootko kokeillut pursenidia. Siinä on aivan eri vaikuttava aine.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-22 22:28:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Täytyy ottaa pursenid kokeiluun.

Nyt karppina ummetus ei kuitenkaan ole olut yhtään niin epämiellyttavää kuin entisessä elämässä. Mun vatsa on aina matkoilla kieltäytynyt yhteistyöstä. Nyt ei ole ollut yhtään sellainen kauhea turvonnut ja ahdistava olo kuin hiilareita sisältävää ruokaa syödessä vastaavassa tilanteessa.

En käytä sanaa vt, koska mun ruokavalio ei ole tainnut koskaan vt:tä nähdäään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-22 22:34:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-08 00:35:19
Viestit: 803
Teuton kirjoitti:
Aikuisena kun lopetta maidon käytön, niin laktaasi-entsyymin aktiivisuus laskee.

Jaa että se tapahtuisi noin pian ja radikaalisti. Ennen olen siis käyttänyt ihan normaalimaitoa, en mitään hylaa. Ehkä pidän sitten nestemäiset maitotuotteet jossain määrin edelleen ruokavalioni osana.

_________________
Kuva

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-23 09:48:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Tonnikalakeiju kirjoitti:
Täytyy ottaa pursenid kokeiluun.

Nyt karppina ummetus ei kuitenkaan ole olut yhtään niin epämiellyttavää kuin entisessä elämässä. Mun vatsa on aina matkoilla kieltäytynyt yhteistyöstä. Nyt ei ole ollut yhtään sellainen kauhea turvonnut ja ahdistava olo kuin hiilareita sisältävää ruokaa syödessä vastaavassa tilanteessa.

En käytä sanaa vt, koska mun ruokavalio ei ole tainnut koskaan vt:tä nähdäään.


Mulla on ihan samanlainen "ujo vatsa", eli matkoilla ei tule yhtään mitään. Esim. mökillä en ole käynyt kakalla kuin muutaman kerran elämäni aikana, ja yleensä tulee hätä heti kun pääsee reissusta kotiin.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-02 07:59:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-10-19 10:42:36
Viestit: 8
Jepejee, tekstisi oli kuin suoraan minun kynästä! "Ihanaa" kuulla, että joku muu kärsii samoista vaivoista..

Itsekin epäilen kilpparia, pitkästä oirelistasta minulla on lähes kaikki oireet. Kaksi kertaa verikoe on otettu, mutta arvot ok. (Siis ilmeisesti.) Aion taas mennä vaatimaan kokeita, ja nyt ottaa arvot ylös, että voin niitä itsekin tutkailla.

Mutta minullakin tämä liittyy karppaukseen, pari kertaa olen karppauksen tosissaan aloittanut, ja molemmilla kerroilla papanat liittyvät siihen jaksoon, kun paino alkaa pudota. Muuten olen kärsinyt ummetuksesta, laiskasta suolesta, koko elämäni. Nyt on vaan vatsa ja suoli koko ajan sen oloinen, että siellä on jotain ylimääräistä.

En ole laskenut hiillareita, mutta en usko, että ketoosissa mennään. Rasvaa uskoisin saavani tarpeeksi, kasviksia tulee syötyä runsaasti. Taustalla on myös täydellinen laktoosi-intoleranssi, voisin myös kokeilla taas pelkkää laktoositonta ruokavaliota.

Taidan myös kokeilla kookosöljyä. Valitettavasti toinen, mikä saa vatsan toimimaan, on hiilarimättö..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-02 14:01:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
^ Joo-o, eipä tämän kanssa tosiaan helppoa ole elää... voimia sinullekin!

Nyt on taas pari päivää ollut kakka "hyvänä", eli kama on ollut pehmeää eikä sitä kivikovaa papanaa. Tänään on tullut ulostetta niin perkeleesti, olen jo varmaan neljä kertaa käynyt ja joka kerta on tullut ns. pönttö täyteen. En tiedä olenko syönyt sitten jotain pilaantunutta tms., mutta kyllähän tuo siitä kertoo, että siellä kama liikkuu hitaasti kun sitä suolessa ylipäätään noin paljon on. Olen nimittäin syönyt vieläpä normaalia vähemmän viime aikoina (olin mökillä pari päivää). Olen kyllä käyttänyt nyt pari viikkoa intialaista "tribula churna" -nimistä jauhetta, joka on ummetuksen ja ruoansulatuksen parantamiseen tarkoitettu, mutta ei se tähän asti ole mitään vaikuttanut. Jospa se nyt sitten alkaisi tepsiä... toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato. Luumukausikin on ollut päällä viimeisen viikon, joten ehkäpä siinäkin on jotain.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-03 09:54:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-07-26 15:21:14
Viestit: 1634
Eiväthän nämä mitään uusia vinkkejä ole, mutta minulla parhaiten suolen "luistavuutta" lisää runsaampi kookosöljyn käyttö ja pari kuivattua luumua päivässä.

_________________
<3 Kookosöljy
Iherbin alekoodi uusille tilaajille IRI825 ;)
Pilkettä-blogi


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 125 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)