karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 10:52:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 125 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-06-29 21:36:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
^ Joo, no mulla ei nyt ainakaan ole tuosta kysymys, kun karpattu on jo melkein 5 vuotta. Kaali, kukkakaali ja parsakaali ovat aika helvetin pahoja pörinän aiheuttajia, söipä perunaa tai ei (ja minähän en syö).

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-30 15:49:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
No niin, pari päivää tuon kuurin jälkeen ollaan taas kovana... tai no ei se kakka ihan kivikovaa ole, mutta sellaisia palleroita sieltä kuitenkin tulee niiden "normaalien" pötköjen sijaan. Varasin jo ajan paksusuolen hydroterapiaankin, pakko saada tuo suoli tyhjäksi, muuten tämä homma ei ainakaan ratkea. Sinne on nyt vuosikaudet kertynyt tuota kuonaa, kun on ollut enemmän tai vähemmän tätä ummetusta melkein koko karppauksen ajan. Toki ensin yritän saada suolta luistamaan kotikonstein...

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-30 19:48:46 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mikä saa sinut kuvittelemaan että sinne kertyisi vuosikausia jotain kuonaa?
Mielenkiintoinen ajatus, eipä silti :)
Mutta jo sen tekninen/logistinen toteutus teoriassa ontuu pahasti yhden yksisuuntaisen putken systeemissä...

Suomeksi: suurin osa ulosteesta on (ylläripylläri) suoliston bakteerikantaa.
Ja vettä, sitä enemmän, mitä paremmassa kunnossa nuo ovat.
Jos kunnon kantaa ei ole, ei ole kyllä juuri volyymiäkään. Ja tyhjästä on paha nyhjästä.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-30 21:12:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Hetkinen. Mielestäni se, että ulostetta tulee todella paljon vähemmän kuin suuhuni ruokaa ahdan, on aika erikoista. Syön kuitenkin volyymissa aika paljon ja viime aikoina ulostustahti on ollut sellaista joka toinen päivä jotain kivikovaa ja kuivaa papanaa, mutta ei kovin paljoa. Ja sitten tietysti sekin, että minulla tuntuu melkein jatkuvasti painetta peräaukossa, eli tuntuu, että pitäisi ulostaa, mutta sieltä ei tule mitään. Eli kyllä siellä varmaan jotain on, tuskin tuo tunne tyhjästä syntyy. Tuo sinun ylimielinen ja kaikkitietävä tapa vastailla on kyllä välillä hieman vaivaannuttavaa. Ei millään pahalla. Voisit vaikka lukea tuosta IBS:stä enemmän, varsinkin sen ummettavasta versiosta. Ilmeisesti kaikki ihmiset vain kuvittelevat tämän ummetuksen, ei siellä suolessa todellisuudessa mitään ole...

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-30 22:38:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
En epäile tippaakaan etteikö ongelmasi olisi 100% todellinen. Suolistovaivat tapaavat olla sekä todellisia että tosi ikäviä.

Mutta ehdotin jo aiemmin tuota Ayerssin blogia, tätä: http://coolinginflammation.blogspot.fi/
Hän varsinaisesti tietää noista enkä minä, ja noilla ohjeilla näytetään autetun aika monta muutakin.
Viehän se aikaa etsiä tietoa itse, mutta toisaalta juuri sinä tiedät omista oireistasi eniten, siinä missä
hän erilaisten suolistojuttujen hoitamisesta, niin että minä olen tähän juttuun ihan täysin turha välimies.
Etenkin kun sinun ikäisesti suomalaiset yleensä selviävat ei-tieteellisestiä englanninkielestä ihan kivasti,
ja googlen kääntäjäkin auttaa pitkälle, jos samalla käyttää omaa aivokapasiteettiaan (mikä on aina suositeltavaa).

Onnea matkaan, jos lähdet sille tielle.
Ja onnea tietysti joka tapauksessa; onhan tuohon muitakin ratkaisuja.
Toivottavasti selvität homman kotiin o/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-01 08:17:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-04 08:09:56
Viestit: 939
Paikkakunta: saksa
Mun mielestä huomion arvosta tässä on se, että vaiva on alkanut noin puolivuotta sitten, samaan aikaa muidenkin oireiden kanssa.
Siksi itse kallistusisin miettimään voiko taustalla olla muu kuin suoli itse.
Nuo Jepejeen suoliongelmat kuullostaa kyllä hyvin samalla kuin äitini suoliongelmat.
Viljan pois jättäminen on auttanut vähentämään kipuja ja turvotuksia. Samalla on parantunut mm maitotuotteiden ja joidenkin muiden asioiden sietokyky.
Raakana ei paljon mitään voi syödä esim juuresraasteet ei käy.
Ja se että uloste on aivan kuivaa papanaa on ilmeisen kamala ummetus.

Koirat ja kissat muuten tekevät pientä kovaa papanaa, jos saavat liikaa luuta. En tiedä onko kyse ihan vaan luusta vai esim kalsiumista?

Omat mietteeni kääntyvät myös siihen kysymykseen, miksi kaikki neste imeytyy sieltä suolesta pois ja uloste massa on sitten niin pirun kuivaa?
Miten kehon nestetasapaino tai natrium, kalium, magnesium... ja muut sellaiset? Mihin sairauksiin liittyy ongelmia tällä alueella.... en tiedä, mutta jos jaksaisin tokisin tietoja tähän suuntaan.
Jos sinulle jepejee on määrätty sisäisesti nautittava kynsisienilääke, niin eikö sinusta otettu yleisimpiä veriarvoja ensin? Sienilääkkeet ovat sentään aikamoinen rasite elimistölle ja maksalla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-01 09:52:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
On niitä veriarvoja otettu, eikä niissä ole ikinä ollut mitään poikkeavaa. Mitä nyt viimeksi oli trombosyyttien ja leukosyyttien määrät hieman alhaiset, mutta ei ilmeisesti mitään hälyttävää niissäkään. Olivat leuk 3.4 ja trom 167, kun muutama vuosi aiemmin olivat leuk 4.4 ja trom 199. Hemoglobiini oli pudonnut jonkin verran ilmeisesti verenluovutuksen (ensimmäisen elämässäni) vuoksi. Antoivat rautatabletteja kun kävin toisen kerran luovuttamassa pari kuukautta ensimmäisen kerran jälkeen. Olisivat kuitenkin päästäneet luovuttamaan, eli ei mitään hälyttävää siinäkään.

Pyrin juomaan aika paljon vettä, johon vielä sekoitan usein käsittelemätöntä merisuolaa, eli suolan- tai noiden kivennäisaineiden saannin ei pitäisi olla ongelma. Natriumin saanti voi tietenkin olla kohtalaisen pientä, kun en juuri pöytäsuolaa käytä kotona.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-01 11:29:37 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Edelleenkin kiinnostais ne kilppariarvot. Onko niitä tarkastettu?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-01 11:51:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Erihanna kirjoitti:
Edelleenkin kiinnostais ne kilppariarvot. Onko niitä tarkastettu?


tsh 2.23 ja T4V 11.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-01 12:35:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-12 14:05:31
Viestit: 240
Ei ihme jos podet ummetusta,noi kilppariarvothan voi olla sulle ihan paskat.Mulla oli t4v 11,1,kun vihdoin sain kilpparilääkityksen.Ja podin saatananmoista ummetusta,ja poden vieläkin aina,kun arvot on perseellään.Tietysti on aina yksilöllisiä,miten kukin voi milläkin kilppariarvoilla.Mutta mulle tollanen 11 on ihan liian alhainen.Ja ei toi tsh:kaan mikään hyvä ole.Mulla oli tsh 1,6,kun alotettiin tyroksiinit.Tsemppiä :smt039

_________________
33v Nainen ja Äiti 4:lle.Takaisin omissa mitoissa kilpparivajiksen tuomien kilojen jälkeen!Viljaton alakarppaus/Jooga/Pilates/Ohjatut liikunnat/Vaatekoko 36.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-01 12:41:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-12 14:05:31
Viestit: 240
Kirrimirri kirjoitti:
Sun oireet viittaa kyllä vahvasti kilpparinvajikseen. Se voi aiheuttaa myös ummetusta.

Samaa mieltä,sullon ihan saletisti vajaatoiminta.Hiustenlähtö,palelu,ihon kutina,ummetus,ym.Veteles nyt vaikka sitä kookosöljyä,että pääset pahimmasta piinasta.Sit lääkäriin mars :wink:

_________________
33v Nainen ja Äiti 4:lle.Takaisin omissa mitoissa kilpparivajiksen tuomien kilojen jälkeen!Viljaton alakarppaus/Jooga/Pilates/Ohjatut liikunnat/Vaatekoko 36.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-01 12:55:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
^ Toki nyt kun jälkeenpäin miettii sen kookosöljykuurin paria viimeistä päivää, niin minulla oli helvetin lämmin olo koko ajan (huomattavan lämmin normaaliin verrattuna), ja vitsailin kaverillekin jo, että on varmaan vaihdevuodet tulossa kun hikeä puskee vaikken normaalisti hikoile yhtään. Ja tuolloin samana päivänä myös kakka alkoi olemaan paremmanlaatuista. Että ehkäpä siinä jotain perää on... jos kookosöljy kerran stimuloi kilpirauhasta. Pitää alkaa syömään sitä n. 3 ruokalusikallista päivässä, ja katsoa, vaikuttaako se mitään. Jos vaikuttaa, niin luulisi olevan aika varmaa, että kilpparissa se vika on.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-02 20:45:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Kyllästyin niin totaalisesti tuohon toimimattomaan vatsaan, että tein suolenpuhdistuksen kotikonstein. Kylläpä tuli paljon ja pahanhajuista tavaraa, mutta tuntuu että vieläkin jäi. Pitää uusia tuo tässä joku päivä. Sellaisissa klönteissä se kakka siellä oli, juuri sitä olen yrittänyt puristella ulos huonolla onnella. Enpä muuten muista, koska vatsa olisi viimeksi tuntunut näinkään tyhjältä.

Els, tuo Ayersin blogi vaikuttaa ihan kivalta, mutta olisi kiva jos hän viitsisi antaa ehdotuksia siitä, että millä ruoka-aineilla tuota bakteerikantaa saisi uusittua eikä vain mutuilisi jotain ihmeellistä.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-03 10:06:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-06-18 10:08:22
Viestit: 21
els kirjoitti:
Mikä saa sinut kuvittelemaan että sinne kertyisi vuosikausia jotain kuonaa?
Mielenkiintoinen ajatus, eipä silti :)
Mutta jo sen tekninen/logistinen toteutus teoriassa ontuu pahasti yhden yksisuuntaisen putken systeemissä...

Samaa mieltä tästä. :)

Jos IBS mietityttää, täältä löytyy melkein kaikki tutkimustieto brittien suosituksen muodossa aiheesta:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-277X.2012.01242.x/full

Laatikainen on myös käynyt suositukset läpi:
http://www.pronutritionist.net/uutta-tietoa-artyvan-suolen-ruokavaliosta-osa-15/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-03 12:12:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2012-03-10 13:40:57
Viestit: 143
Kait sulla on perusasia kunnossa eli vedenjuonti?
Puolilitraa aamulla tyhjään vatsaan ja yötä vasten sama. Sitten lantio kuntoon.
Oletko liikaa ketoosilla koko ajan?

_________________
11/11 106kg, nyt 2/13 73 kg. Liikuntaa ja paleokarppausta. Pääkoppaa ei kannata laittaa liian koville.
Jos taustalla ei ole sairautta on merkittävä ylipaino laiskuutta ja läskin on turha itkeä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-03 12:29:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Väiski kirjoitti:
Kait sulla on perusasia kunnossa eli vedenjuonti?
Puolilitraa aamulla tyhjään vatsaan ja yötä vasten sama. Sitten lantio kuntoon.
Oletko liikaa ketoosilla koko ajan?


Kyllä minä vettä juon aika paljon, ja olen yrittänyt vielä lisätäkin. Puoli litraa aamuisin ja iltaisin ei ehkä ihan toteudu kyllä. Ketoosista en ole varma, kun en oo missään vaiheessa testannut.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
 Viestin otsikko: Törkeä ummetus koko ajan!
ViestiLähetetty: 2012-07-04 20:47:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-24 12:38:16
Viestit: 12
Jepejee, lisää ruokaan hieman suolaa (luomumerisuolaa) karpatessa tulee helposti suolavaje


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-04 22:14:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
^ Juon merisuolavettä pitkin päivää... ei pitäisi olla vajetta.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-13 19:16:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Nyt on parin suolihuuhtelun jälkeen (edellinen viime sunnuntaina) alkanut paska huilaamaan normaalisti, ja koostumuskin on miellyttävän pehmeä. Olen yrittänyt käyttää näitä tässäkin ketjussa olleita jippoja, eli haaleaa merisuolavettä ja lämmintä voivettä, päivittäin. Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota kasvisten syöntiin, ja olen pyrkinyt sitäkin puolta lisäämään. Punaista lihaa olen pyrkinyt hieman välttelemään, ja olen syönyt pääasiassa kalaa ja kanaa viime aikoina. Saa nähdä, kauanko tätä onnea kestää. Ulostamisrefleksi minulla on kyllä jotenkin häiriintynyt, kun saan yleensä käydä rykimässä kerran tyhjää, ennen kuin varsinainen ulostamistarve tulee.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-13 19:33:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Mulla on sama ongelma. Ollut jo kuukauden. Ajatuskin voivedestä kyllä ällöttää. Kokeilen eka sitä kookosöljyä...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 125 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)