karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-12 17:54:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 130 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-05 06:42:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-07-14 12:35:44
Viestit: 222
Olen karpannut viimevuoden heinäkuun alusta ja paino lähtikin ihan mukavaan laskuun kun pidin hiilarit siinä 15-30g välissä päivittäin.

Joulukuun alussa ajattelin koittaa nostaa hiilet sinne n 50g/pvä että ruokavalioon saisi monipuolisuutta lisää. Paino jämähti paikalleen.
Sitä ennen siis paino oli pudonnut 74kg ---> 64,5kg.

En stressannut asiasta, ajattelin kun joulukin tulee että saan syödä sitten monipuolisemmin jouluantimia vaikka paino ei sitten putoisikaan joulukuussa. Pari kolme päivää söin karpisti kyllä mutta söin jokusen makeisen ja luumukiisseliä. Ja 2 kertaa riisipuuroa joulun pyhinä.

Tammikuu alkoi sitten taas ihan normaalikarppauksella eli hh n 40-50g/pvä. Paino lähti nousuun!
Pidin huolta hh määristä ja ajattelin kropan olevan sekaisin vielä joulusta. Paino vain nousi lisää, 68,5 kg mittarissa.

Aloitin tiukan alle 20hh/pvä tahdin uudestaan saadakseni painon taas laskuun. Nyt sitä on vedetty 2 vkoa ja paino on 70,5kg!!! Eli nousee vain :smt022
Vatsa on ihan pinkeenä pallona, aivan kuin olisin raskaana! Nestettä kropassa, pöhöttynyt ulkonäkö.

Mistä tämä voi johtua??? Olen masennuksen partaalla, eihän tämän pitänyt näin mennä... Miten paino voi tulla nyt näin nopeasti takaisin, vaikka syön tarkasti paino vain nousee?

Kohta olen lähtöpainossani uudestaan. Miten voi ensin puolenvuoden aikana saadut 9,5 kg näköjään hujahtaa n kuukaudessa takaisin vaikka ruokailu on samaa kuin ennen joulua ja tiukempaakin?

Auttakaa auttakaa naista hädässä!!! Kaikki kommentit on tervetulleita!!!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-05 08:15:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
No voi hitsi!!

Oletko käyttänyt kalorilaskureita?
Eli tiedätkö makrosi ja noin kalorisi?
Entä suunnalleen kulutuksesi?

Liity tähän http://kalorilaskuri.fi/

Tuo turvonnut olo ja pinkeys... Kuulostaa niin hiilarimätölle. Joten jos sun hiilarit on alhaalla, niin joku muu on pielessä.

Tarkista, että makrot on sulle sopivat ja että syöt tarpeeksi. Ja juo tarpeeksi. Jos juo liian vähän, roppa alkaa keräämään nestettä varoiksi. Ei uskalla luovuttaa nestettä.
Toimiiko suoli?
Ota heti joku 800mg magnesiumia jos ei toimi.
Entä maitotuotteet? Pitäskö niitä vähentää??

Ja voihan se olla, ettet laihdu helposti ilman kunnon hiilari rajoitusta ja ketoosia. Silloin pitää saada tarpeeksi rasvaa. Tuo kalorilaskuri helpottaa että näet suunnalleen missä mennä.

Minulla ei ole paino tippunut pitkään aikaan ja liityin taas itsekkin sinne. Napostelu jäi heti vähemmälle, kun syömiset pitää merkata.
Kaloreita meni kyllä eilen 2700 :roll: Väkisin tulee mieleen, että jos en siksi laihdu :lol: :lol:
Mutta en onneksi ole lihonnutkaan.

Toiset lihoo vaikka karppaa, jos saavat liikaa rasvaa. Mutta laske se ensin laskurissa. Koska sitä rasvaa ei saa pelätäkkään.
Vähintään se 100g päivässä ja prodea sulle 100-135g HH vaikka se 30g
Ja loput rasvaa.

Jos meet kalorilaskuriin, niin siellä voi kiinnittää kaksi arvoa. Esim. prode ja HH. Kone sitten laskee paljonko saat syödä rasvaa.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-05 08:58:19 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Joo 64 kilonen ihminen kuluttaa kyllä vähemmän kun 74 kilonen, eli oletko huomioinut tämän?
Paljonko sulla muuten on pituutta, eli minkälaisessa BMI:ssä mennään?

Ronja-Aliisa tuossa jotain vinkkailikin, mut vaikee mitään sanoa, kun ei tiedä syömisistäs. Eli paljonko tulee kaloreita, hiilareita, prodea ja rasvaa?

Nesteturvotusta tuo varmasti kuitenkin suurimmaksi osaksi on, uskoisin näin. Sitä en sitten tiedä mikä sitä nestettä kerryttää sulla. Oletko aloittanut esim. jonkun lääkityksen tässä viimeaikoina? Entä miten liikunta, onko siinä tullut muutoksia?

Tai mites kilppari, onks sitä sulla koskaan testattu?

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-05 10:48:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 640
Laihdutti sitten millä tahansa tavalla tämä ilmiö on aika tuttu ja sitä on yritetty jopa tieteellisestikin tutkia. Kropalla kun ilmeisesti on se "ihannepaino" johon se yrittää pyrkiä jos vain mahdollisuus on. Jotta siis saisit 64 kilosta sen uuden kropan ihannepainon sitä pitäisi saada pidettyä siinä jonkin tovin. Repsahtelut ja painon heilahtelut eivät ainakaan auta asiaa koska joka kerran siihen 64 kiloon sinun on yhä vaikeampi päästä.

Elimistö myöskin tottuu aika nopeasti esimerkiksi matala hiilariseen olotilaan. Onkin hyvä välillä nostaa vähän hiilaritasoja ja vastaavasti niinä päivinä nostaa liikunnan määrää.

Ota liikuntaa mukaan, vaihtele makrokoostumusta mutta pidä myös malttia mukana. Stressi (oli sitten työstressiä tai stressiä painon pudotuksesta) on varma tapa nostaa painoa kaloreista riippumatta. Take it easy!

Reipas


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-05 12:43:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Reipas, ystäväni sanoi, että vasta kun oli saanut pidettyä kolme vuotta painonsa 62 kilossa, se alkoi pysyä siinä itsestään!
Tuo on varmasti niin totta.

Makrojen vaihtelu myös. Mutta se edellyttää, että tiedät ja osaat laskea ja koostaa

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-05 19:21:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-03-02 02:11:14
Viestit: 356
Paikkakunta: Helsinki
Hirveen vähän tietoa tossa mihin vois tarttua.. Taustalla kai vois olla vaikuttamassa mikä tahansa muutos elämässä, terveydentilassa, harrastuksissa, liikunnassa, henkinen tai fyysinen stressi, onko se raskaus suljettu pois?, allergiat, joku uusi lääke, uusi ruokia/juomia ruokavaliossa ja ruokavalion koostumus ylipäätään, mitä luokkaa suunnilleen kokonaiskalorit on ollu missäkin vaiheessa, laihdutushistoria..? Uniongelmat??

_________________
vähärasvatonta elämää 22.2.2009->


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-05 20:56:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-03-02 02:11:14
Viestit: 356
Paikkakunta: Helsinki
Omasta tuttavapiiristä en oo kuullu muuta kuin voimakkaasta yskästä sähkötupakan haittavaikutuksena, mutta joku kokenut vaa'an lukemien nousua, aivan heti alkuvaiheessa:
http://www.lowcarbfriends.com/bbs/main-lowcarb-lobby/716139-e-cigarette-causing-weight-gain.html
Lainaa:
I have been wanting to quit smoking for a long time and after losing 15 lbs on atkins I decided to give it another go by using the electronic cigarettes. It was so much easier than I expected to make the switch. The first day I had only 5 real cigarettes and the second and third day only 2 real cigarettes each day.
On day 2 I noticed a 2lb weight increase but I figured it was just normal fluctuations. But then that night the cravings started. Day 3 I had horrible cravings for carbs but I didn't give in and I actually ate less carbs than normal. Also, all the aches and pains that went away when I gave up the bad carbs came back. My knees hurt when I stood up off the couch and I had almost no energy. When I woke up on day 4 I was up 5lbs
It sucks because I really want to quit smoking and be healthy but I can't do it using the e-cig if it's going to cause all kinds of problems for me.
I'm not sure exactly what ingredients are in the brand I have but a google search turned up that most of them contain glycerine and gycol which I believe are the same things as sugar alcohols? And I already know I don't do well with sugar alcohols, my body treats them exactly like sugar.
Just figured I would put this out there in case anyone else tries the e-cig and gets the same symptoms I had.

Mitä ikinä siinä savussa onkaan, keuhkorakkulasta on aivan mielettömän lyhyt matka verenkiertoon. Jos vaan molekyyli on ominaisuuksiltaan sopiva, se menee läpi, varsinkin ärtyneestä kudoksesta. Vahvin argumentti taitaa olla että sähkötupakan haitat on melko todennäköisesti pienemmät kuin tupakan. Tämä oli kiertoilmaisu sille että ei tietenkään suosittele teollisuuskääryleihin palaamista. Purkasta ei kaikki voi tykätä, eikä vierotuslääketabletitkaan sovi kaikille. Laastari? Puhdas nikotiini-injektio/pumppu vois olla hyvä? :) Mutta tuskin mahdollinen näillä politiikoilla.

_________________
vähärasvatonta elämää 22.2.2009->


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 09:35:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-07-14 12:35:44
Viestit: 222
Kiitos kaikille jotka ovat malttaneet kommenttissa jättää, se tuo jo vähän paremman fiiliksen ettei mun tartte kärvistellä tässä olossa yksin :D Muiskis* kaikille tasapuolisesti.

Mistä mä nyt aloittaisin purkamaan tätä... Ronja-Aliisa; tämä tuntuukin aivan hiilaripöhöltä, on jopa vaikeaa maata kun tuntuu että vatsa painaa keuhkot lysyyn!

Liikunta ei ole edennyt kumpaakaan suuntaan, ei enemmän ei vähemmän(joka mun tilassa tarkoittaisi kokoajan makaamista). Mulla on sellanen elämäntilanne jota en tähän rupea sepostamaan yksityiskohtaisesti mutta pääpiirteet ovat nämä; en jaksa harrastaa liikuntaa, hyvä kun jaksan nousta sängystä ylös. Sama tilanne on ollut päällä jo 2 v, myöskin karppauksen aloittaessani.

Salikortin ostin ja koitan pakottaa itseni sinne vaikka sitten yöllä kun en nukutuksi saa kun itsetunto ui niin pohjamudissa että luulen salin peilien pahentavan, tai ne 2 krt kun olen sinne raahautunut aukioloaikana kuvajaiseni ovat saaneet minut voimaan pahoin.
Liikunta auttaa aina ja jossain vaiheessa tulee pakolliseksikin mutta se ei ole ollut ajankohtaista nyt tämän karppausperioidin aikana.

Muutkaan eivät ole muuttuneet; ei ruokavalio, se kun kuitenkin noilla 20hh on melko yksiselitteinen ja olen hyvin perillä ruokieni makroista jo automaattisesti mutta tämä painonnousu kun on saanut epäilemään kaikkea, olen ryhtynyt niitäkin varmistelemaan ja suunta on täysin oikea ja sama eli suhteessa 20g hh, ainakin 80g prodea ja rasvaa n 150g /pvä.

Ainut mitä olen pyrkinyt muuttamaan mutta kuitenkin vasta nyt ihan lähipäivinä, eli ei selitä painonousua jo aikaisemmin, syömään annokseni 2-3 krt päivässä kun koko karppausajan olen syönyt 1 kerran/pvä joka sopi hyvin. Nyt kun ne salikerrat tuli kokeiltua huomasin että mun on saatava ennen suoritusta osa, ja heti suorituksenjälkeinen "palautus"osuus (hh n 10g ja proteiini n 30g) ja sitten se varsinainen ruoka. En muuten jaksa saleilla.

Vatsa toimii edelleen silloin kuin toimii. Kokoajan sen kanssa vähän painittu mutta magnesiumilla ja hädän hetkellä laxoperon täsmäaseena on toiminut.

D-vitamiinia otan 125 mikrog/pvä.

Raskaana en ole.

Elämä on pysynyt tappavan samana jo 2 vuotta, ei muutoksia stressiin, unettomuuteen, lääkkeisiin eikä mielentilaan, kaikkia löytyy tasaisesti.

Kilppari testattiin viime kesänä, no brobs.

Olen 162cm "lyhyt"

Alikaloreilla olen sortunutkin, en vain siihen yhteen ateriaan yleensä saanut niin paljon kaloreita kuin pitäisi. Tai ei minuun mahtunut ja paino laski silti mukavan tasaisesti joten so what. Sitä ei juu suositella mutta tuskin se hirveesti jäi vajaaksi kun paino kuitenkin tippui...

Mulla on ehdoton juomakielto, max 3 litraa nestettä päivässä, meni pikkusen keväällä veriarvot sekasin kun join liikaa eli ei ainakaan tule juotua liian vähän.

Myöskin olen melkein koko karppausajan ollut alkoholitta, kerran kaksi olen punaviinistä nauttinut ja uutenavuotena skumpat.

En ymmärrä mikä tässä voi mättää, olen miettinyt niin paljon että aivot kiehuu! Kaikkia kysymiänne ja ehdottamianne asioita punnitsin tarkkaan ja lopputulos vaan on ettei mikään ole muuttunut, paitsi että paino on lähtenyt hurjaan nousuun.

Meinaan jatkaa tätä 20 g hiilillä vaikka väkisin, ei voi puolen vuoden tulos ropista alas viemäristä kuin sitä ei olisi ikinä tapahtunutkaan! Surullista on että nämä "uudet" vaatteet mihin mahduin jo silloin 64,5 kiloisena muistuttaa mua tossa armottomasti omasta epäonnistumisestani :(


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 09:48:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Pahamieli sun puolesta.

En osaa oikein auttaa. Koska kaikki tuntuu olevan kunnossa, vaikkei olekkaan.

Mikä voi noin turvottaa?? Kuulostaisi kuitenkin siltä, että ainakin osa on ihan vaan nesteturvotusta.

Nuista sun makroista tulis noin 1750 kaloria.
Voisko kuitenkin olla liian vähän??

Että jos kokeilisit sellasta kolmen päivän rasvalisäystä?
Söisitkin joku 180g rasvaa tai jopa 200g.

Tai sitten nostaisitkin hiilarit muutamaksi päiväksi vaikka 100g ja ja rasvan lasket alemmas.
Kokeilisit vähän kikkailla makrojen kanssa. Jos joku toinen yhdistelmä toisi helpotusta??

Minä aion tänään tehdä kotona treenin ja olen liikunnan vihaaja :)
Käy sinä vaikka kävelyllä. Edes pienellä.
Raitis ilma kyllä yleensä piristää.

Koita tsempata itsetuntoa ylös!! Sinä'hän jo teet asialle jotain. Se on ihan eriasia kuin vain sängyssä makaaminen. Ihan eri! Vaikka nyt tuntuu epätoivoiselta niin yritys parantaa tilannetta ei varmasti pahenna. Sitkeyttä vaan!!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 10:07:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-07-14 12:35:44
Viestit: 222
:hug: Voi kiitos ihanista sanoistasi R-A <3

Täältä pohjalta on vaan niin paha ponnistaa uudestaan ylöspäin, mutta periksihän mä en anna!

Koitan tuota rasvanlisäystä ja lasken prikulleen määrät mitä mistäkin tulee, ainakin sen 2 viikkoa. Jos en jaksa salille mennä ni sitten en mene.

Sait mut iloisemalle tuulelle paljon ja voisinpa minäkin käydä nenääni näyttämässä pihalle kun on näin ihana, aurinkoa ja "vain" -6 pakkasta, ilmakin :D

Koitan päivitellä tänne syömisiäni, olen vain hitsin huono missään säännöllisesti tehtävässä asiassa... Mutta ainakin jos paino/olo johonkin suuntaan heilahtaa ni annan kuulua!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 11:17:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minä liityin kaksi päivää sitten kalorilaskuriin ja yritän itsekkin olla tiukkana merkintöjen kanssa.
Minulla on joulusta asti ollut vaikeuksia päästä sokerista eroon.

Merrakus auttaa, koska ei millään halua kokoajan kirjoittaa :lol:
Aloitin myös viime keskiviikkona jonkinlaisen kotikuntoilun.

Koitetaan tsempata se pari viikkoo toisiamme!! :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 11:18:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 11:54:20
Viestit: 105
Hei ssydis! En ehkä (ainakaan vielä) ole paras opastaja tilanteessasi mutta tulen tuomaan vertaistukea. :) Kuulostaa kovin tutulta. Ratkaisut näissä ongelmissa ovat varmasti yksilöllisiä mut tuskin keskustelusta haittaa on.

Tarkkailitko siis kaloreita laihduttaessasi? Mietin vaan, että jos elimistö on jäänyt liian vähäiselle energiansaannille, voiko se sitten varastoida kiihkeästi kaiken kaiken kaiken kun jälleen koittaa mahdollisuus..? Minulle on ainakin tainnut käydä näin. Olisi pitänyt laihduttaa hitaammin. Ymmärrän toki, että hitaus ei painonpudotuksessa motivoi juurikaan. Minullakin on vaikeuksia itsetuntoni kanssa ja nopeasti saavutettu hoikempi olomuoto on niitä harvoja asioita, jotka saavat tuntemaan itsensä tosi hyväksi ja arvokkaaksi, ainakin hetkeksi.

Marika_ kysäisi kilpirauhasesta, onko sitä sulla tutkittu tai oletko lukenut "oirelistoja" sillä silmällä..? :) Se kun voisi osaltaan liittyä mielialaankin ja monenlaisiin muihin vaivoihin. Itseni kohdalla syytän siis sitä, sulla tilanne on mahdollisesti ihan eri mut halusin silti vinkata, että tutkit asiaa jos et ole vielä niin tehnyt.

Voimia ja jaksamista sulle. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu. Ihan varmana.

_________________
"Elämänsä pidentämisen koko salaisuus on siinä, että ei lyhennä sitä!" - Ernst von Feuchtersleben


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 11:22:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Niin ja entä se uni??
Saitko nukuttua öisin?

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 11:34:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-15 21:03:04
Viestit: 1568
ssydis kirjoitti:
Kilppari testattiin viime kesänä, no brobs.

Onko sulla niitä arvoja jossain ylhäällä? Vajaatoimintaa voi olla, vaikka arvot olisivatkin viitteissä tai jopa kaikinpuolin oppikirjamaisen hyvät. Vajaatoimintaa on monenlaista muotoa ja kaikki eivät näy vasta kuin laajemmissa verikokeissa. Jos kilppari temppuilee, niin siinä ei auta juuri mitkään säädöt, kun kropan hormonit on epätasapainossa. Se kannattaa tosiaan tutkia perin pohjin, jos muitakin kuvaa sopivia oireita löytyy :)

_________________
Yötä aina ikävöin,
vaikka päivän lapsi oon.
Pimeyden laskiessa
kaipaan valoon.
(Mariska)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 13:59:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-07-14 12:35:44
Viestit: 222
Ihana Dörre, vertaistuki on paras tuki! ja R-A pidetään yhteistuumin lippumme korkealla! :D Kiitos tsempeistä, ne tulevat todella tarpeeseen :!:

Kilpirauhanen olisi varmaan syytä tutkia kyllä nyt uudestaan, siitä kun on jo melkein vuosi ja suvussamme on hyvin lähellä ja paljon sen vikatoimintaa, vajaata ja liikaa.

Kaloreita laskeskelin ensimmäiset kuukaudet että sain käsityksen mitä missäkin on mutten enää kun en nähnyt sitä tarpeelliseksi. Makrot kuitenkin hh, pro, rasva, seurailen jos tulee jotain sellaista eteen mikä ei ole ennestään tuttua.

Mun pudotus pitäisi olla just hyvässä tahdissa, tai siis oli, 6kk 9,5 kg, ensin 2 viikossa lähti muistaakseni 3 kg ja sitten n 0,5kg viikkovauhtia, vaihdellen kunnes nostin hh ja tuli tämä jumi :/ Alikaloreihin kyllä sorruin niinkuin aiemminkin myönsin, voiko se tulla näin takautuvasti sitten vasten naamaa???

Dörre: olet rohkea kun myönnät itsetuntosi rakentuvan osaksi ulkomuodon ympärille. Ei meistä varmaan kukaan haluaisi sitä myöntää ainakaan näin ventovieraalle mutta arvostan sitä. Niin se minunkin itsetuntoni hukkuu tänne läskin sekaan.

No uni ei ole mun vahvoja aloja. Mutta ei sekään ole muuttunut paljoakaan suuntaan tahi toiseen karppausaikanani. 2n eri unilääkkeen+rauhoittavan kanssa saan n 2-3h pätkittäisen huonoa, painajaismaista unta. Aina öisin nousen ylös koska väkisinpyöriminen sängyssä aiheuttaa migreenin. Sitten jos käy hyvin saan menen takaisin sänkyyn n klo 10 ja saan nukuttua 1-2h lisää, ei läheskään aina.

noh mitä mä tässä kärvistelemään ja häpeämään, kerron teille että kärsin psykoositasoisesta masennuksesta. Te uskotte muhun ni kyl mäki sit luotan teihin :)
Joka tietysti tuo ihan omat aspektit koko laihdutukseen mutta vaikka kourallisen otankin lääkkeitä aamuin illoin, olen ottanut ne koko karppausaikani. Nyt aloitettiin uusi lääke, tammikuun lopussa, ja siinäKIN tietysti yksi yleisimmistä sivuoireista painonnousu mutta minun painoni oli jo noussut ennen sitä.

Ja nyt tärkeää asiaa; en kertonut kaivatakseni sääliä vaan tsemppiä! Olen sellainen ihminen jonka moni ei kuvitellut pystyvän edes sairastamaan masennusta, "mutta sinähän olet sinä" olen kuullut minulle sanottavan. Eli olen sitkeä sissi mutta vertaistuki on vertaansa vailla tässä laihdutusjupakassani, eli älkää vaan lopettako please :D

Olen aiemmin v 2006 laihduttanut 14 raskauskiloa, silloin pelkästään nutriletin hunger control smoothien ja hulluna salin/liikunnan suurkuluttajana. Nyt vain en jaksa edes mennä pesulle joten tilanne on minulle uusi.

Halaukset kaikille, tehdään itsestämme kauniita, ulkoisesti ja sisäisesti :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 15:16:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Huh, ei ole helppoa.
Mutta on kait tässä se hyvä puoli, että sinut on diagnosoitu ja saat apua.

Mutta minustakin kannattaa ehdottomasti käydä uudestaan kilppari tutkimuksissa.

Tuo uni voi kyllä paljon vaikuttaa painon nousuun. Ehkä se ei ole heti vaikuttanut, mutta nyt vaikuttaa...

Auttaisiko jos väkisin rytmität päivääsi.

Vähän niinkuin Flylady tyyliin viewtopic.php?f=5&t=21007&hilit=+siivoushulluille

Kirjoitat itsellesi päiväohjelman. Herätys ja ruoka-ajat ja suihkussa käymiset ja kaikki.
Pakotat itsesi heräämään samaan aikaan, vaikka kuinka valvoisit?

Jos jaksat lue tuo Flylady ketju. Siinä onnhieno ideologia. Aloitetaan tiskialtaan puhdistuksesta ja pidetään se puhtaana vaikka väkisin ja siitä edetään pikkuhiljaa muuhun.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 20:14:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-02-03 14:48:39
Viestit: 28
Mä ennemminkin ajattelisin että mitä enemmän itseään syynää ja mitä pilkuntarkemmaksi kaikki menee, niin sitä hullummaksi olo tulee. Lepää silloin kun siltä tuntuu, paranemistaan ei voi pakottaa.

Käy ulkona, "nauti" happea. Se on vanha viisaus matalaan mielialaan. Ja jatka alakarpilla, odota vaikka pari viikkoa ennen kuin vaihdat tyyliä. Ja vältä kaikkea kofeiinia, nauti vaikka lämpösestä yrttiteestä. Helli itseäsi, vaikka ihan pienillä jutuilla. Laita vaikka käsirasvaa ja mieti miten kivalta se tuntuu.

Iso voimahenkäys sinne suuntaan :smt056


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-06 21:18:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Käytkö muuten terapiassa? Ystäväni kävi välillä melkein päivittäin kunnes pääsi pahimman yli, sitten kerran viikossa.
Annetaanko terapiassa mitään selviytymiskeinoja arjessa?

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-07 07:05:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-07-14 12:35:44
Viestit: 222
R-A: varmasti luen tuon ja ajatuksella, voishan siinä olla jotakin perää. Ehkä en vielä ole ihan siinä kunnossa että voisin ruveta tuohon mutta ehkä sitten joskus jaksan aloittaa :)

Voimanhekäyksesi vastaanotettu Annukka, lämmin kiitos siitä. Ja ystävällisistä sanoistasi :hug:

Käyn psykpterapiassa nyt 2-3krt/vko ja psykiatrilla n 1krt/vko. Siinä on terapiaa käydäkseen. Psykoterapian aloitin marraskuussa ja se sotkee mun päätä ja unia nyt todella pahasti.

Mulla on huonoja, erittäin huonoja ja sitten vähän parempia päiviä. Aito ilo, en muista miltä se tuntuu, ja tukenne on kultaakin kalliimpaa minun pienessä elämässäni.
Eristäydyn maailmasta kun minulla on vaikeaa, kone on oikeastaan ainut "ulos suuntautumiseni". En vain jaksa nähdä ihmisiä, en heidän katsettaan, en mahdollista paheksuntaa, ihmetystään. Yksin on helpompi pitää pää suurinpiirtein tällä planeetalla.

Sitten vielä nämä läskit. En todellakaan halua että kukaan näkee mut tällasena, varsinkaan tutut, että pääsisivät pähkäilemään mikä on vialla. Salilla käymisessä on sama juttu. Vaikka siellä kaikkeni annankin, vainoharhaisesti kuvitellen jonkun ajattelevan "punnerra sinä läski vain, mitäs olet itsesi tuohon kuntoon päästänyt" ja kynnys mennä sinne vaan nousee... Raskaana ollesani valitettavasti tunsin samoin, minä valas.

Syytän itseäni tästä painonnousustakin vaikka järjellä(sillä vähällä) olen asiat puinut miljoona kertaa läpi enkä ole muuttanut mitään ja silti joka vaakakäynnin jälkeen paha oloni lisääntyy :(

Apua, nyt tämä meni jo tällaiseksi ruikuttamiseksi, se ei ollut tarkoitus!

Tein eilen karppikaalilaatikon, sellasen iiiiison ikean teräsvuoallisen ja ajattelin että tämän viikon ruoantekopaineet oli siinä.

Huomaan että vaikken ole ikinä ollut nk tunnesyöjä, nyt painonnousun myötä mieleni tekisi luovuttaa ja vetää ihan lekkeriksi koko homma. Mitä järkeä kärvistellä kun paino on noussut jo lähes samoihin lukemiin kuin 1/2 vuotta sitten??? Että tuhlasin sen ajan elämästäni turhaan ja painonlasku herätti toivonhipusen sisälläni. Valehtelisin jos väitttäisin muuta. Ja lopputulos olikin tämä... Käy yhä rankemaksi järkeillä itselleen että vian on nyt oltava jossain muualla kuin minussa. Vaikka tiedostan hyvin etten syö väärin ja vaan valehtele itselleni. Koitan nyt jatkaa sen kaksi viikkoa n20 hh ja toivon että se saa jotakin aikaiseksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-07 08:06:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Elä vielä luovuta!
Nuita ihan samoja tunteita on varmasti monella lihavalla täällä ja laihoillakin! Heidän ongelmansa voi olla pienempiä kooltaan, mutta silti yhtä todellisia.
Minäkin tunnistan nuista monta. Epätoivon aalto ja mieliteko laittaa läskiksi koko homma.
Luulen, että sinä tunnet nuo vain voimakkaammin kuin terve.

Voin vain kuvitella kuinka raskasta se on, koska itselläkin joskus ottaa niin pannuun.

Minä olisin just kuin sinä kääriytyisin eristyksiin.

Eikö ole ketään läheistä jonka voisit pyytää kahville ja jakaa vähän ajatuksia?

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 130 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)