Karppaus on helpottanut aknea, mutta repsut näkyvät varsin hyvin ihossa. Nyt iho kukkii ilmeisesti joulun ajan mässäyksistä

Olen jättänyt viljat pois jo ajat sitten, mutta niihin on tullut sorruttua aina muutamia kertoja vuodessa. Sokerittomuuden aloitin tammikuun alussa. Maitotuotteet olis tarkoitus jättää pois, mutta koska työpaikkaruoka taitaa mennä liian teolliseksi jos tilaan sen sekä viljattomana että maidottomana, niin en sen takia ole viitsinyt kotosallakaan poistaa kokonaan maitotuotteita vaikkakin olen niitä vähentänyt. Tarkoitus olisi myös lisäaineet karsia pois, mutta sitten täytyisi lopettaa tuo työpaikkaruokailu, kun en oikeasti tiedä mitä se ruoka sisältää. Ihania kasviksia meillä ainakin on päivittäin
Kahvia yritän vähentää, mutta toistaiseksi tarvitsen päivittäin vähintään pienen kupillisen kahvia, koska muuten alkaa päänsärky. Lisäravinteina ei tällä hetkellä ole kuin magnesium ja d-vitamiini. Vois ostaa muitakin, kunhan vaan löytäisin laadukkaat ja imeytyvät kamat.
Olen joskus ollut Roaccutan kuurilla ja kesti 11kk ennen kuin se tehosi. Vasta sitten akne oli poissa (ja palasi takaisin muutaman vuoden kuluttua). Enkä kyllä haittavaikutusten takia suosittelisi tota lääkettä kellekään

Ahistaa, että olen kiusannut elimistöäni tuollaisella.
Mutta oikean ruokavalionkin vaikutukset voivat näkyä vasta kuukausien kuluttua ja tuntuu, että yksikin repsu pilaa kaiken

Ja sitten hormonitoiminta vaikuttaa myös finneihin.
Käytän mineraalimeikkejä. Iho tulee pestyä vain saunapäivinä ja silloinkin pelkällä vedellä/suolavedellä, joskus soodavedelläkin kun hiuksia pesen sillä. Teen itse kuorintanaamion aspiriinista ja hunajasta. Asetyylisalisyylihappo kun nujertaa finnejä

Jos iho on kuiva, niin kosteutan kookosöljyllä.