karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 16:36:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 485 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 525 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-12-10 18:34:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 11:33:54
Viestit: 55
Tuli tässä tänään ruokakaupan ilmaissuklaatarjoilua "nautittuani" mieleen, että olen saanut 15 kuukauden sokeristavieroituskuurillani (kutsutaan myös nimillä vhh/lchf/karppaus) itselleni aikaan elämäntilanteen, jossa minulle ei maistu nämä sokeriset "herkut" enää tippaakaan. Huono olo iskee heti päälle, kun näiden myrkky alkaa nostaa nopeasti verensokeria ennenkuin kroppa ehtii pukata insuliinia laskemaan sokerihyppäystä. En kaipaa tippaakaan enää tätä sokerihumalaa. Aivojenikin toimivat paljon paremmin ilman tällaisia sokeriryöppäyksiä. Olen siis ilmeisesti vapautunut sokeririippuvuudestani ja samalla saanut hyvän olon kaupanpäälle ja laihtunut normaalipainoon lisäbonuksena.

Kiivaan karppauskeskustelun ristitulessa tulikin ajatuksena mieleen, että olisiko tätä elämäntapaa parempi nimittää sokeririippuvuudesta irtautumiseksi, koska sehän karppauksessa on koko jutun ydin kansanomaisesti ilmaistuna: sokerit ja sokeroituvat hiilarit pois, tilalle luonnonrasvoja ja hiilarit kasviksista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-10 23:46:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minä kuuluisin ehdottomasti ASAan. Mutta minulle tila on parantumaton.
Pikkusormi ja vie koko käden.

Vain jotkin herkut ei maistu enää. Ja vain siksi kun erotan niistä karppauksen herkistämillä aisteilla vääränlaisen rasvan ja esanssit ja liikamakeuden.
Mutta jos saan nenääni tuoksun aidoista aineksista leivotun herkun tai kunnollista tummaa suklaata (vaalea suklaa maistuu nykyään lähinnä eltaantuneelle rasvalle ja liian makealle sokerille) Niin tahtoo olla menoa.
Oikein tummaa suklaata pystyn rajoittaan. Mutta joskus sekin on vaikeaa.

Ketokarppaus on ainut joka vie minulta mieliteot ja jonka avulla voin jopa kieltäytyä.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-11 13:44:03 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Jep, ei kyllä enää pystyisi samalla tavalla vetämää sokerisia "herkkuja" kuten ennen karppausta... Sitä en kiellä, ettenkö joskus vielä söisikin joitakin, mutta suurin osa ei enää maistu... eikä oikeestaa tee mielikää.
Et on karppauksesta apua ollut ja suuresti. [-o<

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-11 13:59:00 
Muistan alkuaikojen karppaustani:muuten viljat pois,mutta
päiväkahvilla syön pullan :lol: . Jossain vaiheessa huomasin,että söin sen pullan,vaikka ei tehnyt mieli.
Sitten järki käteen ja pulla jäi. Voin kyllä joskus pullaa
syödä,mutta se ei ole mikään rutiinitoimenpide :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-11 20:40:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-16 12:11:10
Viestit: 2334
Paikkakunta: Oulun seutu
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Minä kuuluisin ehdottomasti ASAan. Mutta minulle tila on parantumaton. Pikkusormi ja vie koko käden.

Vain jotkin herkut ei maistu enää...
Mutta jos saan nenääni tuoksun aidoista aineksista leivotun herkun... Niin tahtoo olla menoa.

Ketokarppaus on ainut joka vie minulta mieliteot ja jonka avulla voin jopa kieltäytyä.


Nuo on kuin suoraan mun kynästä :( Siellä ASA:ssa me yhdessä Ronkun kaa kärvilteltäis sokerituskissamme.

_________________
"Kyllä meitissä ihan missille asti muotoja riittää - neljälle, viidellekki."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-11 20:57:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
:lol:
Kyllä! Eihän nuo parantuneet mitään ASAa edes tarvis... :roll:
Sama kun menis ite AA miitinkiin, että voi kauhee, ku määki oon joskus viinaa juonu. Vaan eipä onneks enää tee mieli :lol: :lol:

Oikee ASA ei parane koskaan. Vaan elää päivä kerrallaan. ;)
Mässi mulla on tällä hetkellä o päivää. Jospa huomenna saisin 1 päivän merkin...

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-11 21:06:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-16 12:11:10
Viestit: 2334
Paikkakunta: Oulun seutu
^Good luck, Ronja! Mulle maistuu jo konvendit, myös ne ällömakeet maitosuklaaversiot, eli joulukierre on alkanna! Selviäminen alkaa joskus loppiaisen jälkeen...

_________________
"Kyllä meitissä ihan missille asti muotoja riittää - neljälle, viidellekki."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-11 21:12:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minullakin meinas alkaa nyt viikonloppuna. Mies piru ostelee.
Aion olla kuitenkin ensi viikon ilman sokeria!!! Teen ainakin kaikkeni.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-11 22:42:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 18:41:04
Viestit: 1062
Paikkakunta: Turku
Mä ilmoittaudun myös ASA-kerhoon. Yksi "kohteliaisuudesta" syöty kaakunsiivu voi aiheuttaa pitkän ja katkeran putken, joka johtaa jokapäiväisiin suklaapatukoiden osteluun kauppareissuilla. Ensin ostan tummaa suklaata, sitten pikkuhiljaa siirryn halvempiin, sokerisempiin..siinä vaiheessa se eltantuneisuus ja äitelyys ei enää tunnu haittaavan. Kun sitten olo huononee, on taas aika tehdä kurinpalautus. Hohhoijaa...milloinkahan opin?

_________________
tarja-tuulikki


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 09:01:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
tarja-tuulikki kirjoitti:
Mä ilmoittaudun myös ASA-kerhoon. Yksi "kohteliaisuudesta" syöty kaakunsiivu voi aiheuttaa pitkän ja katkeran putken, joka johtaa jokapäiväisiin suklaapatukoiden osteluun kauppareissuilla. Ensin ostan tummaa suklaata, sitten pikkuhiljaa siirryn halvempiin, sokerisempiin..siinä vaiheessa se eltantuneisuus ja äitelyys ei enää tunnu haittaavan. Kun sitten olo huononee, on taas aika tehdä kurinpalautus. Hohhoijaa...milloinkahan opin?

Niin tuttua!!
Mutta teen kaikkeni, että en siirry nuihin sokerisimpiin..
Mutta sitten otankin leipää!! Ja se vasta kierteen aloittaakin... Tekee mieli leipää ja pullaa ja ja ja
Ihan kaikkea. Koko ajan nälkä ja mielitekoja.

Viime synttärijuhlissa vannoin, että vaikka koko suku suuttuisi, en enää ota ikinä kakkua jos olen jo kierteestä päässyt ja hyvä sokeriton putki päällä.

Ei tätä kukaan sellanen voi tajuta jolla yksi "kohtuullisesti kaikkea" pala pistää kaiken läskiksi.

Minulla alkoi perjantaina, kun mies laipoi sämpylää. Maistoin sellasen 2cmx2cm palan.
Kohta olinkin syönyt kolme sämpylää.
Seurasavan päivänä vähän sitä sun tätä ja eilen hampparia ja konvehteja...
Ihan älytöntä. Ja takuulla oli aikomus ottaa vain se pieni pala. VAIN se :lol:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 09:42:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-29 13:53:23
Viestit: 1057
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Minulla alkoi perjantaina, kun mies laipoi sämpylää. Maistoin sellasen 2cmx2cm palan.
Kohta olinkin syönyt kolme sämpylää.
Seurasavan päivänä vähän sitä sun tätä ja eilen hampparia ja konvehteja...

Ihan kuin mun elämästä! Mullakin pysyy homma hyvin lapasessa, kun en ota sitä pienenpientä maistiasen muruakaan mistään ei-sopivasta. Mutta jos maistan edes vähän, niin homma on sillä selvä. Silloin ei tee mitään mieli, kun olo on valmiiksi hyvä ja virkeä, ja kun vatsa on täynnä kunnollista (karppia) ruokaa, mutta jos joku kohta tuossa yhtälössä mättää, niin se johtaa hiilarihimoon. Ja mun himo ei kohdistu pelkkään sokeriin, vaan myös viljoihin. Oikeastaan suklaa, pasta, leipä ja leivonnaiset on mun listassa ensimmäisenä. Pelkästään makeat jutut ällöttää nykyään, mutta sokeri-suola-rasva-yhdistelmät maistuu puolestaan kaikkein parhaiten.
Viime päivinä olen ollut niin kiukkuinen (verensokeri?), että olisi taas pakko ryhdistäytyä... Mutta kun on joulukin tulossa ja silloin mennään taas syvälle ihan varmasti ja sitten onkin uusivuosi jajajaja. Ja kun mulla on nyt yli puolitoista vuotta tätä on/off-karppausta takana, niin ajattelen aina että voin hei tän yhden ottaa, kun aina voin huomenna ryhdistäytyä taas #-o Mulle tästä touhusta tulee kaiken lisäksi ihan perinteisten vatsakivun ja väsymyksen lisäksi usein ikävämpiäkin oireita, jotka liittyy ilmeisesti verensokerin heittelyyn & stressihormoneihin - sydän hakkaa ja tulee aivan kammottava olo. Omanlaisensa syömishäiriö siis tämäkin... No, nytpä on tunnustettu. Jopa tupakoinnin lopettaminen on ollut mulle helpompaa kuin hiilarikoukusta irrottautuminen. Pläh.

_________________
Reippaampi ruokapäiväkirja.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 09:44:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-19 14:27:04
Viestit: 261
Täällä yksi, tosin ei mikään anonyymi vaan ihan julkisesti sokeriaddikti :smt006

Pahin oli kesä, jolloin söin vielä ns. virallisterveellisesti. Mulla oli kesämökillä niitä jumbojättipusseja karkkeja, yksi autossa ja yksi mökissä. Kun lapset aina vaati muutaman karkin, kun hain itselleni kourallisen, rupesin napsimaan niitä autokarkkeja. Juoksin siis säännöllisesti autolla karkkia syömässä. Ihan kun alkoholisti sen piilotetun pullon kanssa :shock:

Kohta kaksi vuotta takana elämää ilman karkkia. Toki silloin kun ostan lapsille (tai anoppi tuo ne jättijumbopussit, mitkä tosin menee avaamattomina duuniin :evil: ) karkkia, syön siitä itse vähintään puolet :oops: Jätskiäkin jos on, niin sitä menee.

Mä en voi ostaa kotiin mitään makeata, koska olen holisti ja syön kaikki. Toki saan putken poikki jo seuraavana päivänä, vielä ei ole tullut pidempää lankeamusta eteen, mutta jos noita päivänkin lankeamuksia on viisi viikossa, ei se hyvin ole.

Mulla karkki ja jätski laukaisee sen sokerinhimon; leipä aiheuttaa niin kovat vatsavaivat, ettei tee mieli edes kokeilla.

_________________
Rentokarppina 9/2010 alkaen vain hyvänolon takia


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 09:58:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Tuo autolla juokseminen :lol: :lol: Kääk.. Ihan kuin minä :oops: :roll: :evil:

Ja just sokeri + suola ja rasva.

Esim pulla ja voi. Voisin syödä pitkon kerralla. Siis ihan kamalaa. Minun sokerimässyt ei kestä päivänvaloa. Tavallinen ihminen katsoisi, että olen hullu.

Täys viljattomuus auttaa tähän. Ja yritänkin nykyään olla sortumisen välit viljattomalla.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 17:50:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-20 16:22:41
Viestit: 892
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Mässi kirjoitti:
^Good luck, Ronja! Mulle maistuu jo konvendit, myös ne ällömakeet maitosuklaaversiot, eli joulukierre on alkanna! Selviäminen alkaa joskus loppiaisen jälkeen...
Samoin, jo kilo mennyt konvehteja. No ei toki yksin, on meitä 5. :mrgreen: Kierre alkaa siitä ensimmäisestä, kun avaa rasian ja loppuu sit kun kaaikki laatikot (siis sisukset)on syöty. Tai kaameaan öklötykseen. Holisti, mikä holisti. Onneksi joulu on vaan kerra vuodessa, muulloin ei tule ostettua suklaakonvehteja. Paitsi, jos ajetaan Pandan tehtaan ohi Vaajakoskelta, siis ei voi ohi ajaa, siinä on pysähdyttävä :mrgreen:

_________________
Karpannut olen 1.5.2010 alkaen. Nainen. pit n.160cm, tavoitepainossa n. 57 kg
Ekasta iHerb Tilauksesta $10 Alennusta(yli $40 tilauksille)
Mitä iHerbistä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 18:05:46 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
Mulla samat tuntemukset kuin Miumoulla, tulee niin sairas olo ettei voi, vatsavaivat on järkyttävät yhdestäkin leipäpalasta, liika-annos hiilaria saa sydämen heittämään kuperkeikkaa, joten olenkin katsonut viisaammaksi jättää kokonaan pois viljat ja makeat. Enkä usko joulun millään lailla vaikuttavan, en ole vielä muuta suklaata syönyt kuin aina välillä rivin tuttua, taattua ja turvallista prossasuklaata, tänään just funtsin että onpa hyvää :smt045
Mutta kyllä mä olen sokeri-addikti lopun ikääni, niin se on.

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 19:07:53 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Sokeri-addikti täällä myös ilmoittautuu ASAn ryhmään.

Olen ollut irti koukusta seitsemisen kuukautta, mutta se koukku roikkuu koko ajan niskani päällä. Sukulaislapset kävivät juuri leipomassa piparkakkutalon meillä, ja onneksi veivät sen mennessään, sillä houkutus oli suuri. Ensin ei ollut mitään hätää, mutta koska yhdellä lapsista oli syntymäpäivät, ja olin hankkinut synttärikakun ja maistoin siitä kaiken uhallakin teelusikallisen, niin jo alkoi tapahtua.

Halusin tietää, mitä tapahtuisi, jos maistaisin kakkua. Se maistui ällöttävän makealle, mutta aikaansai silti vanhan himon. Jäätelöäkin oli tarjolla, ja maistoin sitäkin teelusikallisen. Kauhian imelää ja huono olo tuli jo näin vähästä, mutta... Parin päivän päästä päätin leipoa pakkaseen jääneen taikinapalan piparkakkutaloksi ja "viattomasti" :smt083 selitin itselleni, että annan sen sitten jollekin joululahjaksi. Ensin otin suuhuni minimaalisen nykerön taikinaa, sitten toisen nykerön ja sitten kolmannen. Onneksi taikinaa oli vähän ja pystyin pitämään kontrollin, mutta tiukkaa se teki. Valmista piparkakkutaloa olen vain impannut monta kertaa päivässä, en syönyt. Täytyy pian pakata se, ettei houkutus käy liian suureksi.

Olen täysi sokerinisti. Meillä ei voi olla kotona sokerileivonnaisia eikä tavallista jäätelöä. Piste.

Siksi tänä jouluna hankimme ukon kanssa yhteiseksi joululahjaksi itsellemme jäätelökoneen, jolla voi tehdä sokeritonta jäätelöä. :smt111

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 19:12:59 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Tämän piparkakkuepisodin jälkeen minun oli pakko leipoa kaikenlaista korviketta, mm. karpimpaa toffeeta, koska makeahammasta kolotti niin kovasti. Onneksi en ole koskaan pitänyt prosenttisuklaasta, joten voin ottaa sitä pari palaa. Se vie makeannälän, mutta sitä ei tee mieli lisää. Mutta se teelusikallinen sokerikakkua aiheutti viikon kestäneen makeanhimon.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 19:16:39 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-03 11:09:52
Viestit: 3026
Paikkakunta: Uusimaa
Minä myöskin ilmoittaudun ryhmään.
Tunnustan heti että mies lähti kauppaan juuri ja kirjoitin kauppa lappuun että mässyä kiitos .... :cry: Ja tiedän että jos saan pussin niin varmasti syön ! On taas sellainen olo.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 19:18:05 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Hatuntekijä: Sano sille miehelle, että ei saa tuoda karkkipusseja sinulle, vaikka kuinka anoisit.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 19:34:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-06-18 20:05:37
Viestit: 177
Itselläni lähtee lapasesta kuivattujen hedelmien kanssa. Kuivatut viikunat ovat suurta herkkuani, ja jossain kohtaa huomaan vetäväni kaksin käsin taateleita, viikunoita ja mitä sattuu milloinkin käsiin osumaan. Onneksi suurimmaksi osaksi pysyy jotenkin kohtuudessa, mutta välillä on pakko pistää "putki" poikki. :oops:

_________________
Valokuvapäiväkirjani


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 485 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 525 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)