karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:10:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Nilkat ei kestä
ViestiLähetetty: 2004-08-01 11:49:13 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 19:32:58
Viestit: 17
Hei kaikkille :oops:
Eksyin tänne joskus keväällä :)
Olin lomalla henäkuu ja vielä pariviikoa elokuun lopussa. :P
Olen pitkä ja lihava.
Parissa viimevuodessa on tullut painoa n.15kg ja viimeisen 5v, aikana 25kg. :(
Olen syöppö.
Asun yksin kuitenkaan en saa korvieni väliin kaikki jääkaappiin kantamani menee omaan suuhun.
Olen syöppö.
Ostaessani esim. grillimakkarapaketin syö sen yhteen pötköön. :cry:
(minulla sanasokeus tarkista niin paljon kuin huomaan)
Yritän laittaa tavoitetta.
olen 175cm
painan 105kg
vyötärö on 114cm
lantio 125cm.
En lihoa kasivarsiin enkä jalkoihin.
reisi 58cm pohje 34cm nilkka 21cm.
Olen syöppö.
Pitäisi päästä takaisin painoon 78kg.
Ensi kevät olisi ihanaa.
Suurin ongelma on liikuntaa lähtö?
Pitäisi löytää henkilö joka haluaa ja ehtii kävelleeen ja pyöräileen. :wink:
Olen uusi foorumilla ja itseopin koneen käyttöä ei mitään muusta ja työhöni ei liitty kirjoittelu atk.
Terveys rajoite tullee esiiin pian nilkoista minulla löysät nivelsiteet ja riisitaudin runtelema luusto.
apua haen ja latausta tarvitsisin muiltakin.

_________________
"Myös köyhän kodin persikka- ja luumupuut suovat varjon."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nilkat ei kestä
ViestiLähetetty: 2004-08-01 12:19:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Kaarina kirjoitti:
Hei kaikkille :oops:
Eksyin tänne joskus keväällä :)
Olin lomalla henäkuu ja vielä pariviikoa elokuun lopussa. :P
Olen pitkä ja lihava.
...
olen 175cm
painan 105kg


Et ole. Minä olen 177 cm ja 135 kg.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 12:37:42 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:46:22
Viestit: 2259
Tervetuloa foorumille Kaarina ja tsemppiä laihdutukseen!

_________________
Blessed are the young, for they shall inherit the national debt.
- Pres. Herbert Hoover


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 12:51:09 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 19:32:58
Viestit: 17
Pienetär anteeksi. :oops:
Tarkoitin kait olen lihonnut viimeisessä viidessä vuodessa 25kg. :x
Minulla on riisitaudin runtelema luusto jalat kuin karjapaimenella ja löysät nivelsiteet. :roll:
Se on alkannut tuntua kipuna reisissä ja luonnonparantaja löysi ja esitti syy nivelsittet varsinkin nilkoissa antaa myöten ja lihaksisto kipeytyy. :twisted:
Reiteni olivat niin kipeet etten saannut liikutettua jalkojani esm. pikkuautoon mennessä jalat piti nostaa käsin. :roll:
Hankin silloin nilkkatuet ne auttavat vähän. :evil:
Nyt on painoa jo niin paljon ettei enää täyttä apua ilman en voi olla yhtään.
Olen noviisi ja ruoasta kiinostaa enään syöminen kaikesta löytyy tarve/syy/oikeus syödä.
Olen likkana painannanut 64kg lasten jäkeen kaksikertaa paino on liikunnut/jojoillut 41-48kg.
En kilpaile painosta mihinkään suuntaa, mutta lääkärikin sanoi nätisti Bi-34,9 olen sairaaloisen lihava.

En tiedä millä päästä alkuun ja nyt haen ja pyörin kuin tyhjä kumi renkaassa.

_________________
"Myös köyhän kodin persikka- ja luumupuut suovat varjon."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 13:16:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Kaarina kirjoitti:
En kilpaile painosta mihinkään suuntaa, mutta lääkärikin sanoi nätisti Bi-34,9 olen sairaaloisen lihava.


Vasta jos painoindeksi on yli 40 on sairaalloisen lihava. Vaihda lääkäriä!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 13:42:28 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2004-07-03 14:47:06
Viestit: 26
Painoindeksi Painon määritys

alle 20,0 alipaino
20,0 - 24,9 normaali paino
25,0 - 29,9 lievä lihavuus
30,0 - 34,9 merkittävä lihavuus
35,0 - 39,9 vaikea lihavuus
yli 40,0 sairaalloinen lihavuus

Älä masennu! Sairaalloiseen lihavuuteen on vielä matkaa! Itse kuulun kastiin vaikea lihavuus, ja laihdutus on käynnissä. Hus pois tuollaiset lääkärit, jotka masentavat tuolla tavalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 13:44:09 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 19:32:58
Viestit: 17
:oops: Nyt koen Sinut Pienetär hyvin akressiivisena :oops:

Lainaukset minulle osoitetusta tekstistäsi:
"Et ole. Minä olen 177cm ja 135kg."
"Vasta jos painoindeksi on yli 40 sairaaloisen lihava. Vaihda lääkäriä"

En osaa suoraa osoitetta laittaa, mutta=
Laihdutusklinikka-Syömisen hallinta
Löytyy netistä.

En kiplaile: painosta, tiedosta enkä mistään.

Minulla on terveyskeskuslääkäri ja tässä asiassa olen häneen tyytyväinen syy nilkkani eivät kestä painoani.
Suurin vammani tällä hetkellä on nilkat.

Helpotusta siihen tuo painonlasku siitä olen yhtämieltä lääkärin kanssa.

Valitan, jos se herättää Sinussa hyökkäys tarpeen.

_________________
"Myös köyhän kodin persikka- ja luumupuut suovat varjon."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 14:18:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Kaarina, asut yksin. Hyvä laihduttamisen kannalta. (Eräs ystäväni esim. kokee leivän välttämisen huomattavan vaikeaksi, kun mies leipoo kotona sämpylöitä). Jos ei nilkat kestä niin, painoindeksistä riippumatta, auttaahan se, jos paino putoaa.

Sanot, että olet syöppö. Niin me kaikki olemme. Pysyäkseen hengissä ihminen tarvitsee ruokaa. Pitää vain valita, mitä syö eli sellaista ruokaa, mistä lähtee nälkä. Kyllä grillimakkarapaketin saa syödä kerralla. Valitse vain glukoositon makkara (ja sokeritonta sinappia.) Eli ruoka ei ole vihollinen, eikä syöminen syntiä.

Oletko kokeillut vähähiilihydraattista? Sanoit jo keväästä asti lueskelleesi, täällä, siitä kysymykseni. Ja jos olet, niin eikö toimi? Kerro vähän mitä syöt.

Jos et ole kokeillut niin:
Hanki Heikkilän tai Atkinsin peruskirja kaupasta tai kirjastosta. Mutta heti ensiavuksi: Mitä hiilihydraattia syöt eniten (leipä, pasta, peruna, pullat, kakut)? Jätä se pois. Mistä proteiininpitoisesta ruoasta pidät? Syö niitä riittävästi. Niin, ettei ole nälkä.

Kun paino alkaa pudota ja muutenkin hiilihydraattien väsyttävä vaikutus häipyä niin jaksat liikkuakin paremmin. Tsemppiä.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 18:11:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-05 12:41:22
Viestit: 172
Kaarina:
Yksi perusasia laihduttamisen onnistumisessa on mielen tasapaino. Jos mieliala heittelee laidasta laitaan, niin helposti tulee ahmittua herkkuja naamariin. Niin ainakin minulla käy. Sitten kun on saanut itseään niskasta kiinni ja laihtumisen kunnolla alkuun, niin mielialakin tasoittuu isetunnon palautumisen myötä. Itsensä syyllistämisestä ei ole mitään hyötyä, pelkkää haittaa.

Nykyiset lääkärit, ainakin nuoremmat sellaiset, tunnistavat jo nämä oireet ja osaavat tukea oikealla tavalla syyllistämättä. Heidän kanssaan kannattaa keskustella laihduttamisesta yleensä vaikka harvat tätä alakarppausta hyväksyvät.

Nämä alakarppaajat tosin tuntuvat olevan (ainakin ne, jotka kirjoittavat) vahvalla itsetunnolla varustettua joukkoa. Sinänsä se ei ole ihme, koska meidät on perin juurin peloteltu lääkärikunnan ja ravitsemusteräpeuttien toimesta siten, ettei heikkohermoinen tähän juuri uskalla ryhtyä.

Tsemppiä vaan Kaarina. Ala alakarppaajaksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 19:16:06 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:46:22
Viestit: 2259
Ja ylläolevaan liittyen - mielialavaihtelutkin tasoittuu kun sokerit pysyy alakarpilla piikittämättä, eli tämähän on vähän itse itseään positiivisesti ruokkiva systeemi :-k

_________________
Blessed are the young, for they shall inherit the national debt.
- Pres. Herbert Hoover


Ylös
   
 Viestin otsikko: Kaarinalle! :)
ViestiLähetetty: 2004-08-01 23:11:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-07-18 19:44:03
Viestit: 12
En ole oikein tänne töiden takia viime aikoina ehtinyt – aloittelija tosin olen, enkä vielä valitettavasti ehtinyt oikein kunnon ”aktiivikoksi”. Mutta – tässä kuitenkin lohdun sanoja… :)

Ensinnäkin – älä välitä sanasokeudesta… kirjoittele niin paljon kuin sielu sietää. Kyllä täällä tulkataan! 8)

Toisekseen – olet jo oikealla tiellä kun täällä seikkailet. Pienettären kommentin ainakin minä ymmärsin kannustukseksi, en missään tapauksessa hyökkäykseksi. Hän on vaan yksi kanssasi kiloja vastaan taisteleva, jolla kiloja on painoon suhteen vielä enemmän… jos nyt mennään näihin BMI-lukuihin. Ja kuten sanoit, niin itse olet huomannut, ettei hoikat jalkasi enää kestä painoasi, joten se varmaan kannustaa tiputtamaan niitä kiloja yhä enemmän – SIIHEN et tarvitse lääkärin vaihtoa, koska tunnet asian jo omassa fysiikassakin, oli sitten lihavuus kohdallasi sairaalloista tai ei. (Lohduksi tässä vielä se, että MINÄ kamppailen nimenomaan jalkaläskien kanssa, sillä vaikka painoa on ”vain” 70 kiloa ja pituutta 163 senttiä… ja vyötärönympärystäkin ainoastaan 70 cm, niin reidenympärystä löytyy 59,5 cm ja pohjettakin 37 cm – nilkka näyttää olevan 20,5 – mittasin sen tänään ekan kerran elämässäni tämän viestisi innoittamana, mutta mulla onkin pienet luut ja nilkkoihin läskit eivät ole vielä ehtineet ennen kun aloitin vastahyökkäyksen :D!)

Elka pisti tuossa kanssa erittäin hyviä kommentteja alakarppauksen aloittamisesta – ja hyviä kommentteja ovat pistäneet muutkin, mutta nyt olen vähän liian väsynyt kommentoimaan tähän aikaan illasta. :)

Itse taas olen alakarpannut ehkä vähän yli/vajaan kuukauden. :?: Neljä kiloa mennyt ja paino pysynyt nyt kaksi viikkoa samassa, koska tässä on ollut juhlia ja lankeamisia lähinnä alkoholin puolella, mikä tunnetusti jumittaa laihtumista. Olo on kuitenkin ollut erinomainen, kaikesta huolimatta! :P JEE!

Viimeinen tunnustus vielä tänään. Olen joskus täällä kertonut, että minulla ei ole yleensä makeanhimoa. Noh – tänään tuli se noin 4 kertaa vuodessa tapahtuva poikkeus ja teki mieli KARKKIA ihan silmittömästi. Joten – kävin ostamassa kaksi suklaapatukkaa ja lakupussin… ja söin ne päivän mittaan kaikki ilman hitustakaan huonoa omaatuntoa. Joskus saa langeta herkuille, oli sitten millä menetelmällä tahansa laihdutuksen kivikkoisella tiellä – kunhan vaan muistaa, että se karkkien massuttelu jää siihen yhteen päivään. Onneksi minä söin noita nameja tänään sen verran reilusti, ettei taatusti tee mieli taas muutamaan kuukauteen ;)! Tänään oli siis minun hiilaripäiväni! (Mainittakoot vielä, että menkat alkoivat eilen, joka minulla – ja varmaan monilla muillakin naisilla - usein nostaa sitä näläntunnetta ja ”herkkutarvetta”, vaikka yleensä lankeankin näinä päivinä pizzaan tai muuten suolaiseen. Tällä kertaa näköjään iski makeanhimo.)

Eli – taistellaan yhdessä kiloja vastaan. Minä mielestäni kirjoittelin tähän hyvän esimerkin/kertomuksen tosi taistelijasta myötä ja vastoinkäymisineen. Ja koskapa minä en vielä ole asiantuntija, niin onneksi nämä muut palstalaiset ovat antaneet sulle jo runsaasti varteenotettavia vinkkejä, joten… älä siis luovuta!!! Missään tapauksessa! Maltan tuskin odotella sitä viestiä, kun kerrot ekan 10 kilon pudonneen. Ja viestithän ovat tervetulleita jo sitä aiemminkin. :)

Seikkaile vaan näillä sivuilla edelleenkin, näistä saa paljon hyviä oppeja ja kuulee juttuja toisilta kohtalotovereilta! Tsemppiä sinulle! :)

Ja huh huh kun väsyttää, joten nyt taidan painua unten maille! :) Kauniita unia kaikille!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-02 00:12:53 
Samaa kerron kuin Newfish: Pienetär ja me muut olemme ehkä suorasukaisia, mutta ilkeitä emme ole! Kaikki on tarkoitettu kannustukseksi :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-02 09:45:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Kaarina kirjoitti:
:oops: Nyt koen Sinut Pienetär hyvin akressiivisena :oops:

Lainaukset minulle osoitetusta tekstistäsi:
"Et ole. Minä olen 177cm ja 135kg."
"Vasta jos painoindeksi on yli 40 sairaaloisen lihava. Vaihda lääkäriä"

....

Minulla on terveyskeskuslääkäri ja tässä asiassa olen häneen tyytyväinen syy nilkkani eivät kestä painoani.
Suurin vammani tällä hetkellä on nilkat.

Helpotusta siihen tuo painonlasku siitä olen yhtämieltä lääkärin kanssa.

Valitan, jos se herättää Sinussa hyökkäys tarpeen.


1) Noin jatkoa ajatellen, jos sinä pidät itseäsi sairaalloisen lihavana niin minkä se sitten minusta ja meistä muista tekee? Pitää miettiä vähän mitä sanoo...

2) Lääkäri toki aina sanoo että kannattaa laihduttaa. Ongelma vain on, että hän ei kerro MITEN laihduttaa. No onneksi Atkins ja Heikkilä ja monet muut kyllä kertovat.

3) Mistähän se johtuu ettei nilkkasi kestä painoasi, mutta meidän muiden nilkat kestää? Eli sinulla siis on poikkeuksellisen heikot nilkat ja sinun kannattaisi etsiä sellaisia tuotteita jotka voisivat vahvistaa nilkkojasi tai ehkä syödä lisää proteiinia mikä vahvistaisi lihaksiasi.

4) Olen suorapuheinen, en aggressiivinen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 18:53:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-05 12:41:22
Viestit: 172
Ylipaino, lihavuus on hyvin henkilökohtainen asia eikä sen kokemiseen aina ollenkaan vaikuta viralliset taulukot ja painoideksit. Yksi tuskailee muutaman liian kilon takia ja toiselle 20 kg on pikku juttu.

Ei Kaarina painostaan puhumalla yritä muita syyllistää. Mielestäni olet Pienetär nyt hiukan yliherkkä. Miten Kaarinan puhe sairaaloisesta ylipainostaan voi sinut syyllistää, kun kerran itse tunnet virallisen määritelmän?

Ei meidän kannata keskenämme riidellä. Käytetään panokset vaikka noiden paikkareiden mollaamiseen. :P


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 19:30:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-26 10:19:37
Viestit: 786
Paikkakunta: tampere
Olen samaa míeltä mro47 kanssa.
Ylipaino on todella henkilökohtainen asia!
Tervetuloa vaan mukaan Kaarina :P
Asiasta toiseen....Hui kamala....Arvakkaas mikä mulle tippui tänään postiluukusta....No just se stanan paikkareiden lehti.....nonnee johan oli taas juu ](*,) (onneksi entinen asiakas) 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 22:04:47 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 19:32:58
Viestit: 17
No en ehkä ole tarpeeksi hyvä selittämään. :oops:
Koko jalkani ovat Väärät/kaarevat kuin karjapaimenella joka synty hevosen sekkään. :lol: (minä en ratsasta) :P
Nivessiteet ovat löysät :arrow: ollet aina :idea: pentuna aina vettä polvissa, kun juoksin.
Nilkista nivelsiteet antaa myöten :x niin että lihaksisto kipeytyy reisistä siihen auttoi ensi nilkkatuet :twisted: nyt ei enään auta.
Nyt oli kolme päivää päänsärky ja huomasin punkin poisto paikan punastuneen noin 7cm ja turvonnut. 8)
Kävin lääkärissä boreooroosi(miten lie kirjoitetaan), Sain viikon lääkekuurin.
Pyysin samalla laihdutus lääkrettä :idea: kirjoitti Reductil kuukauden annoksen :arrow: olisi maksannut 85euroa.
Voipa olla hyväkin laihtuminen kun kantaa ruokarahan apteekkiin?
En perkele ostannut lääkettä.
:shock: Ostin eteiseen ja keittiöön uudet matot.
Jos laihtuu siten ettei rahaa ruokakauppaan vien sen muualle kuin apteekkiin. :wink: :oops:
En maksa itseeni kipeäki laihtumisesta. Kyllä v*****a.
Matot on nätit ostin uusia ruukukukkiakin...
Olisikohan hyvä kuuri??

_________________
"Myös köyhän kodin persikka- ja luumupuut suovat varjon."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-05 17:39:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-29 15:13:06
Viestit: 114
kaarina,mikä on riisitauti?
helsingissä on sellainen kuin askelklinikka jossa on jalkoihin erikoistuneita jalkafysioterapeutteja.(jos haluaa laihdutuksen lisäksi apua)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-05 18:20:07 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 19:32:58
Viestit: 17
Riisitauti oli yleisin lastentauti ennen vuotta 1956, jolloin alettiin tarjota kouluruoka. Todettiin lasten tarvitsevan D-vitamiini lisäyksen sitä varmemmin, jos ei ole saannut/ollut äidinmaito/rintaruokinnassa.
Luustoon tulleet muutokset eivät kokonaan paratuneet vaikka asiayhteys ymmärrettiin.
Kun näet vanhemman ihmisen jolla väärät sääret "linnunrinta" suurehkot nivele varsinkin sormissa sekä monia muita luusto muutoksen näkyviä jäänteitä
Hän on sairastannut lapsena Riisitaudin.

Minä olin ainoa "omassa" sisarrussarjassani joka sairasti taudin se oli raju ja näkyi jaloissani jotka olivat 2,5 vuotiaana niin väärät että pohkeet otti sivusta maahan kävellessäni.
Ne ovat nyt sen verta suorat, että jos en seiso "perusasennossa" ei huomaa.
Riisitauti ei ollut kuolemaksi se vain runteli luuston henkilöltä joka siihen sairastui.
Väärät sääret rasittavat nivelsiteitä ja minulla luontaisesti ne löysät. On todettu UKK-instituutissakin.

_________________
"Myös köyhän kodin persikka- ja luumupuut suovat varjon."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-06 17:14:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-29 15:13:06
Viestit: 114
linnunrinta ilmeisesti tarkoittaa että rinta pullistuu ulospäin,niinkuin linnuilla?
minä sain jalkafysioterapeutilta jalkajumppaohjeet joiden avulla oli tarkoitus paksuntaa jalkaterän lihaksia,jolloin nivelsiteet jäävät suhteessa vähemmän löysiksi,paksummat jalkaterät kun tarvitsevat pidemmät nivelsiteet.Laiskana ihmisenä kävelin jumpan sijaan parina kesänä maalla paljain jaloin,jalkaterät kyllä vahvistuivat ja paksuuntuivat ja vielä helposti ,vähällä kävelemisellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-10 10:36:51 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 19:32:58
Viestit: 17
Kiitos dora :P
Riisitautini on ollut minulle selviö, ihmisten säärteni oikenemisen ihmellely oli rankkaa. Murrosiässä olisin halunnut vajota maanalle kun niitä ihmeteltiin ja siduiltiin. :oops:
Nyt hain Googlella itsekin ekaa kertaa siitä tietoa. :?: Mielen kiintoista. :idea:
Minulla on itsellä lautarinta ja "rumat" nivelet. :?

Kun syy tautiin selvissi vanhempani syötti minulle kilo tolkulla D-vitamiinia, jopa silakat naistuivat minusta niin kalamaksaöljylle, että kykenin syömään niitä vasata yli kaksikympisenä. :D
Lääkärit ovat lohdutelleet ehken sitten sairastu ospeoroosiin.

Liika D-vitaminni ehkä osaltaa syy nyt sairastumiseeni kylläkin perinnölliseen harvinaiseen ja vähemmän tunnettuun aineenvaihdunta tautiin. :cry: Joko D-vitamiinin syöttöä ei informoitu tai vanhempani eivät ymmärtäneet liika on liikaa. :twisted:

_________________
"Myös köyhän kodin persikka- ja luumupuut suovat varjon."


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)