karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:27:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-11-07 11:43:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-06-18 20:05:37
Viestit: 177
Kuivatut hedelmät, ne pienet ilkimykset! Makeasta en enää muuten välitä, ja tummat suklaatkin jää yleensä syömättä. Kuivatut viikunat ja joskus taatelit, tai pähkinä-hedelmä-sekoitukset ovat kuitenkin paheeni, joiden seurauksena yleensä naama räjähtää täyteen finnejä. :? Välillä menee jonkin aikaa ilman, mutta sitten lähtee lapasesta. En syö noita nyt mitenkään älyttömiä määriä kerralla, mutta akne ei kestäisi yhtään sokeria. [-X

_________________
Valokuvapäiväkirjani


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-07 12:11:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Minäkin olin hetken poissa. Kun paino ei pudonnut ja repsuja kertyi niin upposin hiilarisuohon. Painoa tuskin mitenkään kilotolkulla tuli, koska vaatteet sopivat kuitenkin päälle. Ja niitä repsuja tulee sosiaalisissa tilanteissa, poikkeustilanteissa kuten matkoilla ja juhlissa sekä tietenkin bileissä, joissa tarjotaan alkoholia+naposteltavaa. Ehkä minulle helpoin tapa pudottaa painoa onkin se monen inhoama täyskarppaus, siis totaalikieltäytyminen. Kun ei siitä karkkien, pullan ja sipsien täydellisestäkään kieltäytymisestä kuitenkaan oikeasti kärsi. Jos nälissään pitäisi olla tai vaikka jotain nutrilett-pirtelöitä olisi pakko vetää niin se olisi itsensä kiduttamista, ei karppaus.

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-10 20:01:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-27 15:33:12
Viestit: 6
Nyt kun on näitä vastauksia lukenu niin tajuaa miten samankaltaisia ns ongelmia/kompastuskiviä yms voi olla! itellä on oikeasti VASTA päälle 3kk takana ja omat repsahdukset liittyny aina krapulaan; tai no, ei kunnon krapulaan et ei voi nousta sängystä koska sellasta krapulaa ei niin herkästi tule (ja silloin voi vain juoda vettä), mutta just sellanen töhö olo että hölmöttää vaan kotona ja jatkuva napostelun halu. Ja sen verran pakko raottaa eli oon 23 vuotias ja asun välimeren kulttuurissa (tai no, asunut nyt sen päälle 7kk) jossa kaikki vaalea höttö on niin yleistä ja jokapaikassa niin tarjolla et sen väistely oli aluks tosi hankalaa. Mutta suurin on se että täällä se kavereiden kanssa tissuttelu/muutamat ja juhliminen on jokaviikkoista. Oon jättäny oluen kokonaan pois ja samoin kaikki sokeridrinkit eli aikalailla punkkua/kuivaa valkkaria/kuivaa siideria tulee juotua joten sei niin paha. Ja koska oon muutenkin sosiaalinen niin en tartte kauheita määriä pitääkseni hauskaa eli oon rajoittanut sitä. Pakko olla ylpeä itestäni koska en oo kauheeesti kuitenkaan krapulassa sortunut, mutta se on miulla se kompastuskivi. Ja tällä hetkellä pitäydyn totaalikieltäytymisessä oikeestaan kokonaan koska miulla se lähtee lapasesta jos ees pikkasen hellitän. Hellitän myöhemmin mutta en nyt. Mutta oon keksiny muuten hyvän herkun jossa oikeesti paljo mitää hiilareita! ainaki ne mitä täältä saa: mietotuliset/normit kanansiivet, nammmm!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-11 12:34:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-11-17 22:25:43
Viestit: 237
Mä kompastun iltoihin ja liikkuvaan elämäntyyliin. Illat on mulle hankalia muutenkin, kun olen huono nukkumaan ja se nukkumaanmeno sitten ahdistaa. Tykkään napostela iltaisin. Aamuisin ja päivisin on helppoa pysyä ruodussa, mieliteot eivät vaivaa. Varsinkin jos on päivärytmi eli päivä with luennot koululla. Pikemminkin on välillä pakotettava itsensä syömään.
Jos on reissussa en jotenkin osaa sitä eväspuolta ja jos muu porukka käy mäkkärin drive innissä niin kyllä mäkin jotakin tilaan, ja yleensä vielä hampparin.

Perusarki ja paljon sallittua mässyä illoiksi (tumma suklaa, pähkinät) niin pärjään yleensä. En kuitenkaan enään jaksa kiihtyä repsahduksista, ne on elämää Ja joskus saatan ihan vain huvikseni käydä kahvilassa ja tilata jonkun supersokerisen leivonnaisen ja suklaakahvin jne.

Lisäksi kiinnostukseni eri aihe-alueita kohtaan on kausittaista. Joskus ei vaan kiinnosta mitä syö ja herää vasta kun olo on jo aika paha. Välillä on inspistä enemmän.

Ja kun elän repsumaailmassa käyn täällä harvoin, tai en ollenkaan. En kato kehtaa [-X

Mulla on aina ollut huono itsekuri ja lisäksi olen todella mukavuudenhaluinen. Ja laiska. Tässä ainakin mun syyt tähän. Olen tunteitteni vietävissä vaikka järjellä ymmärrän varsin hyvin mitä itselleni teen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-11 15:05:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-03 22:00:27
Viestit: 111
Paikkakunta: Jyväskylä
Kompastuu ja kompastuu miten tuonkin nyt ottaa. Kai sitä voi pitää kompastumisena että silloin jos haluan itse lähteä kavereiden kanssa juopottelemaan niin paskat minä ainakaan katso mitä kaadan suuhuni juoman muodossa tai mitä syön. Se näkyy sitten sen viikon verran kiloissa mutta se on itselleni ollut fakta jonka hyväksyn siinä vaiheessa kun avaan ensimmäisen bissepullon.

Itse jotenkin näen asian niin että silloin kun lähden ottamaan brenkkua niin annan itselleni myös luvan syödä snägäriltä sen purilaisen jos haluan. Arkiruokavalioon on aina ollut helppo palata. Mehän kuitenkin puhutaan loppupeleissä karppaamisessa siitä mitä se normaali ruokavalio on. Ei tämän ole uskonto täynnä ehdottomia kieltäytymisiä ;)

_________________
5$ alennus ensimmäisestä iHerb-tilauksesta koodilla JUH389


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-12 13:44:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-24 22:29:25
Viestit: 11
Hei kaikki kompastelijat; itsetuntemusturistit painontiellä! On monta tapaa suhtautua ylipainoon ja siitä eroon pääsemiseen... Tällä hetkellä koen, että minulla toimii ÄLÄ JÄÄ KIINNI/TAKERRU MIHINKÄÄN. ja TÄMÄ RUOKAVALIO ON KOKONAISVALTAISESTI MINULLE TOIMIVIN-ajatus.

Pelkän painonpudotuksen suhteen tämä on ollut äärettömän hidas tapa huveta :lol: Hetkittäin olen ajatellut tiukempaa linjaa so. makrojen laskemista ja ketoilua, sillä paino tippuu vähän nopeammin. Mutta ei sitten kuitenkaan... Ehkä kesällä kun saapi kurkkua ja salaattia.

Tällä hetkellä siis asiat aika hyvin, mutta kyllä ne hetket hiilariherkkujen äärellä on tutut minullekin. Ja morkkikset lankeemuksista, mutta monien, monien kompastumisen jälkeen pystyn siihen, että syön mitä haluan, ja jatkan seuraavana päivänä normaalisti-karpaten... Tuntuu siltä, että täytyy kompaastella 1000 ja 100 kertaa, jotta oppii tuntemaan kaikki tavat kaatua... toivon, että tuntisin tapoja jo tarpeeksi 8).

Minua on auttanut erityisesti ennakoiminen. Kesteille vien aina "kompromissievästä" ja jääkaapista jotain sallittavaa herkkua

Tietäni on helpottanut myös se, etten enää oikein kestä sokeria. Tulee liian huono olo.

Vaaka piti nakata varastoon... Ja tulee niitä hetkiä, malttamattomuuden levottomuutta jolloin haluaisi asioiden etenevän nopeammin. Mutta näin minä paarustan. Neljättä vuotta karppaan. Painoa tippunut n. 10kg, ehkä vähän enemmän.

Voimaa ja iloa :smt034 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-12 21:35:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-22 08:45:44
Viestit: 246
Paikkakunta: Lahti
itse olen tunnesyöjä, olen ihan seurannut itseäni viimeaikoina ( ja luen itseasiassa asiaan liittyvää kirjaa, josko nyt oppisin...) eli syön iloon, syön suruun, syön muuten vaan.... joskus tuntuu että syöminen on ainoa hetki jolloin saa rauhaa kun ympärillä kaikki myllertää ja vaatii jotain... kun syön , sen on vain minulle. Tämä on huono asia, mutta totta minulle. Ja sitten rupeaa syömään ihan innolla, ettei maista edes miltä ruoka maistuu ja siinä samalla on oheistoimintaa eli lehtien lukua eli että ruokaa ei edes näe, saati maista. "ai olenko mä syönyt jotain?..en huomannut ...pitänee ottaa lisää..."

ja onhan ne gluteeni seokset addiktoivia, johan se Heikkilä on niistä kirjoissaan paasannut, mutta ei vaan ole helppo vastustaa leivän, pullan , kakun tuoksua ja sitten sitä menee pala, toinen ja kolmas... ei ole itsehillintää. Muistan kun olin lapsi ja ei saanut ottaa kuin yhden palan kakkua tms ja se kuului hyviin tapoihin. Nykyään tuntuu välillä että haluaa vastustaa sitä, että sitten kun, nyt kun, olen aikuinen, voin syödä niin monta palaaa kuin haluan, kukaan ei mua määrää...

Tämä on monimutkaista. Voipi olla, todennäköistä on, että olen sokerin suhteen kuin alkoholisti juomilleen , se on oltava kerrasta poikki, muuten ei ole mahiksia onnistua.

_________________
Luonnonmukaista syömistä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-25 16:54:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Kai näin lähes 4 vuoden jälkeen olen jo suhteellisen kokenut karppi, vaikka karppaamiseni vaihteleekin: toisinaan on kausia, jolloin lipsun syömään usein (jopa päivittäin) leipää, perunaruokia, riisikakkuja tai vastaavaa, tai vaikka vain ihan hedelmistä, kasviksista ja maitotuotteista kertyy liikaa hiilaria. Sitten kun huomaan että olo ei ole enää hyvä ja jatkuvasti väsyttää, huomaan taas skarpata.

Niin mihin kompastun, kun rojahdan tällaiselle kaudelle? Minulla se on ihan vain ajatus "kyllähän minä nyt vähän voin ottaa". Kyllähän minä voin ottaa satunnaiseksi iltapalaksi ruisleipäpalan tai riisikakun. Miksipä ei? Päällystänkin sen karppimaisen runsaasti. Kyllähän minä voin syödä tätä samaa perunalaatikkoa kuin muutkin, otan vain paljon salaattia ja juustoa kylkeen, niin eihän se mitään vaikuta...

Eikä tietysti vaikuttaisikaan kertaluonteisesti. Mutta kun yksi kerta ei tee mitään, voi sen tehdä toisenkin kerran. Ja kohta ihan liian usein. Kohta jo yhtä ja toista muutakin. Vaikutus hiipii niin salakavalasti, että ei ensin tajuakaan. Viattomasti ihmettelen, kuinkas nyt niin kummasti väsyttääkin. Kuinka onkin niin saamaton olo, mitään ylimääräistä ei jaksa. Jopa ajattelen, että voi voi kun ei tämä karppauskaan tuota sellaista virkeyttä ja virtaa kuin alkuaikoina. Kunnes viimein tajuan norsun olohuoneessa, ja korjaan taas ruokavalion.

Kun olen taas tarkempi ja pysyn erossa niistä viattoman näköisistä "kyllähän minä nyt vähän voin" -paloista, onkin taas oikein hyvä olo ja energiaa riittää. Iloisempikin olen. On niin kokonaisvaltaisen hyvä olo, että kyllä vain on pakko uskoa, että vhh-elämäntapa nyt vaan on terveydelleni parasta.

"Kyllähän minä nyt vähän voin." Sitä ajatusta minun pitää tarkkailla, ja mieluiten torpata alkuunsa...

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-25 17:31:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
1. Suolapähkinöihin. Periaatteessa karppia, mutta energiamäärää on mahdoton hallita. Ei varsinaisesti lihota ainakaan nopeasti, mutta jumittaa kyllä helposti.
2. Liikoihin aterioihin ja välipaloihin, juusto-meetwursti rulliin, homejuustoihin, yms. (vaikka olisivatkin karppia)
3. Liian moneen voi- tai kermakahviin.

Ylläolevat on muuten ihan ok, mutta niiden pitää olla aterioiden osina, ei niiden lisäksi.

En ole juurikaan repsuillut hiilarimaahan, terveys kohtuullisessa kunnossa ja D2 remissiossa, mutta ylipainoa jäi turhan paljon mm. edellä mainituista syistä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-25 17:38:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tarkennuksena vielä, että 120 g suolapähkinöitä sisältää saman energiamäärän kuin liki 400 g kasleria! Ja tuo menee helposti illassa aterian jälkeen...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-26 07:43:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
haili kirjoitti:
Mikä on se kokeneen karpin kompastuskivi, johon lankeaa?

Huomenta
meneminen liian tiukalle VHH:lle (se on liian vähän hh)
joo
Toinen on, tulee syötyä liian paljon proteiinia.
ja kokemusta on.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-26 08:54:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Olen ollut napostelija koko elämäni, joten ei varmaan ihme, että ongelmat ovat olleet samalla linjalla Catharsiksen kanssa: liian monta karppiakin välipalaa päivässä on huono juttu. Voima(ito)kahvikin. Toistaiseksi paras apu tähän on ollut siirtyä välipaloissa kuumaan veteen (tutut kiinalaiset kolleegat näyttävät muuten tekevän samaa). Se näyttää riittävän pääpäälle jokamikä ei erityisesti tykkää itsekurista tai jatkuvista muistutteluista : )

Valkuainen ei ole ongelma. Johtuneeko siitä, etten voi syödä sitä määräänsä enempää (kroonikkotausta)? Jo sekaruokaisena viime vuosisadalla jälkikasvu söi loput ravintolan pihveistäni, kun minulla tuli tinki täyteen.

Vähänkin isommat hiilarimäärät ja juhlat karppinakin (siis pöydän/pöytien ääressä pitkään, hyvässä seurassa) näkyvät heti painossa, mutta kumpikaan ei ole ongelma, joten ne eivät ole repsumista tai kompastelua. Hiilarien kaipuu ei näytä jäävän päälle, ja määrät ovat "isompinakin" aika vähäisiä. Isomman porukan juhlia/päivällisiä taas on vain määränsä, ja ne ovat kivoja ja tulevat tarpeeseen. Ja koska juhlat ovat kivoja, harrastan niiden vastapainoksi paastopäiviä, jotka tasaavat homman ainakin tällä hetkellä kivasti. Ajoittainen kevytpaasto on rasvakarpille mitätön vaiva isoista iloista : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-02 10:10:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Mun kompastuskiveni taitaa olla tietynlainen rutiinien puute ja samanaikainen ankaruus, "kaikki tai ei mitään" -periaate. Olen yrittänyt jonkinlaista ruokaseurantaa pitää, senttien seurantaa, painon seurantaa...mutta lopulta kuitenkin kaikki nämä jäävät unholaan. Päiväkirja ei taida olla mulle luontainen juttu, olen nyt tajunnut sen. Päiväkirjaan keskittyminen on vienyt keskittymistä pois just niistä tärkeistä asioista, kuten ruoasta nauttimisesta ja just siihen hetkeen keskittymisestä ja läsnäolosta. Mulle riittää raiteiltaan suistumiseksi hyvin pienet asiat, jotka rikkovat järjestyksen ja saa mun ajatukset harhailemaan liikaa. Mun tarvii edetä tiettyjen kaavojen mukaan, mutta samalla pitäisi pystyä pitämään tietynlainen rentous eikä yrittää kaikkea kerralla. Olen oppinut jo paremmin tuntemaan itteni ja miten ajatukset tuolla pääkopassa kulkevat. Taitaa mun kohdalla olla aika selvä "vähemmän on enemmän", lopulta. Vähemmän panikointia kaikesta mutta tietynlainen jämptiys pidettävä, oman terveyden takia.

Sokeri on edelleen pahasti koukuttava, mutta mitä pidempään olen ilman sitä, sen helpompi sitä on vastustaa koska sokeristen syötävien maku on yksinkertaisesti luotaantyöntävä. Kun jättää kaikki mössöt pois niin alkaa löytää nautintoa niinkin yksinkertaisesta syötävästä kuin esim. paprika, eikä tarvitse hakea herkuttelutunnetta muualta.

Liian kauan on tullut mietittyä sitä miltä näyttää, mutta oikeasti terveys ja elinvoimaisuus menevät paljon sen edelle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-02 19:26:27 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Ruokapäiväkirja on syvältä. Se saa ihmisen miettimään ruokaa koko ajan ja kuten yllä mainittiin, usein väärältä kantilta silloin kun se kantti on ainoa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-03 19:37:17 
Poissa
Metsästäjä-keräilijä
Metsästäjä-keräilijä
Avatar

Liittynyt: 2017-11-15 02:25:45
Viestit: 4701
Paikkakunta: Metsässä korpikuusen kannon alla
No nyyppä mä oon, mut karppi kummiski. Mihin kompastuu? Sen lisäks että omiin tumpelluksiin, niin kun on vieraisilla niin siellä "ei-karppi"-leivonnaiset, kohvehdit tms. Niistä on mun vaikee pysyy erossa. Sieltä on mahkut mun repsahtaa. Kotirutiineihin on hyvä palata.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-07 09:24:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-07-21 18:22:45
Viestit: 117
Paikkakunta: Kanta-Häme
Mulla aikoinaan meni perussuklaan syönti helposti överiksi. Kun puhun perussuklaasta, tarkoita näitä keissoja ja sinisiä, joissa on sokeria todella paljon.
No, sain taklattua tämän sillä, että tein aina viikonloppuna seuraavaa viikkoa varten suklaakakun, jossa on aineksina 80% suklaata, voita, kermaa, kananmunia ja vaniljauutetta+konjakkia.

Yksi pala tuota aina kun alkoi ottaa koville niin johan helpotti.

_________________
Vihanneksilla läträäminen on epäeettistä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-07 09:25:39 
Poissa
Metsästäjä-keräilijä
Metsästäjä-keräilijä
Avatar

Liittynyt: 2017-11-15 02:25:45
Viestit: 4701
Paikkakunta: Metsässä korpikuusen kannon alla
^^ Laitappa resepti. Vois upota mullekkin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-07 11:02:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
^Jonossa myös =P~


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-07 18:57:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-07-21 18:22:45
Viestit: 117
Paikkakunta: Kanta-Häme
Suklaanarkkarin kylmäkalkkunakakku

300 gr tummaa suklaa, kaakaopitoisuus ainakin 75%
175 gr voi
6 kpl kananmuna
1 dl kuohukerma
2 rkl konjakki
vaniljauutetta (optio)

Suklaa ja voi sulatetaan matalassa lämpötilassa kattilassa. Kun seos on sulanut, anna sen hieman jäähtyä ja sitten lisää joukkoon konjakki ja vaniljauute.

Vispaa toisessa astiassa kananmunat ja kerma siten että vaahdottuu, pari-kolme minuuttia.

Kaada munakermaseos suklaaseoksen joukkoon, sekoita hyvin. Seoksen pitäisi olla tömäkkää mutta kuitenkin juoksevaa, vähän niin kuin sinappia.

Kaada seos kakkuvuokaan. Paista uunissa 180C parikymmentä minuuttia. Jäähdytä ja nauti kylmänä.

Vaniljauutetta on vaikea kaupoista löytää, mutta itse tehty rumtopf -tyylinen uute onkin parempaa. Uutteeseen tarvitset 2 dl mieleistäsi viinaa (esim. rommi, konjakki, kossu) ja sinne sekaan 6 vaniljatankoa pätkittynä. Seos saa kypsyä puoli vuotta, jonka jälkeen vaniljatangoista ei enää makua irtoa joten uutteen voi suodattaa, mutta muutamassa viikossa makua jo on sen verran että sitä voi ruuanlaitossa käyttää.

Kakussa on sokeria n. 7/100gr.

_________________
Vihanneksilla läträäminen on epäeettistä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-07 19:02:50 
Poissa
Metsästäjä-keräilijä
Metsästäjä-keräilijä
Avatar

Liittynyt: 2017-11-15 02:25:45
Viestit: 4701
Paikkakunta: Metsässä korpikuusen kannon alla
No prkl. En oo leipuri ollenkaan. Mut jospa tämmöstä. :koki:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)