karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2023-12-01 14:24:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Voihan jumi ja lannistus!
ViestiLähetetty: 2011-03-09 15:39:05 
Poissa
sintti
sintti

Heihoi! Tiedän, että aiheesta on lukuisia alotuksia mutten oikein löytäny mitään mikä vastais mun tilannetta.

Eli lähtötilanne 160cm, 68kg. Karppausta takana 5 viikkoa 2 päivää ja painoa lähtenyt -500g, senttejä nolla, otti mitan mistä tahansa #-o ! Ja sitte katsaus ruokavalioon: Oon alusta asti laskenu tarkasti hiilarit, protskut ja rasvat. Hiilareita saan päivässä n.30g (alussa oli 20g), proteiinia 80-90g ja rasvaa 120-130g. Kalorimääräksi tulee n.1600-1800 kaloria, toisinaan hieman enemmänkin. Käyn 3 kertaa viikossa salilla ja teen aika voimapainotteista reeniä - reenipäivinä siis protskut hieman enemmän, n.100g päivässä. Lisäksi käyn päivittäin kävely- tai juoksulenkeillä. Ruokavalioni sisältää lihaa, kalaa, kanaa, kananmunaa, voita, juustoja, majoneesia, kermaa, oliiviöljyä sekä jonkin verran kasviksia ja pari kuppia kahvia päivässä. Syön myös jonkin verran nakkeja, pähkinöitä ja pellavansiemeniä ja toisinaan juon muutaman lasin Coca Cola lightiä. Vettä juon useita litroja päivässä ja lisäravinteista käytän kreatiinia, leusiinia, monivitamiinia, kalsiumia ja omega3:a.

Luulin karppaavani oikein, joten tää jumitus ihmetyttää suunnattomasti! Missä voisi olla syy..cokiksen makeutusaineissa? Juustoissa? Ei ymmärrä. En odottanutkaan mitään nopeaa painonpudotusta/senttien lähtemistä, koska vaikka painoa on, on siitä suuri osa lihasta..joten ylimääräistä rasvaa ei järjetöntä määrää ole. Mutta tää puoli kiloa/ 5viikkoa tahti ei miellytä alkuunkaan! BUU!

Nyt sitte kohtalotoverit tai asiasta muuten viisaammat kommentteja kehiin. Kiitollinen niistä olisin! [-o<

ps. Ainiin, repsahduspäiviä on yksi. Söin normiruokien lisäks n. 100g irtareita. FAILED!

ViestiLähetetty: 2011-03-09 15:50:16 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Tää on nyt mun 17-vuotiaalta pikkuveljeltäni tullutta (siis hyvinhyvin luotettavaa :p) tietoa, mutta se joskus sano mulle, että kreatiini kerryttää lihaksiin aika paljon nestettä. Mutta joo, vaikka tää pitäiskin paikkansa, ni ei se tietysti tota selitä yksin.

Mutjoo, lähtikö toi paino siis heti alussa vai missävaiheessa? 5 viikkoa ei nyt tietysti vielä hirveen pitkä aika, mut luulis siinä jo hiukan enemmän lähteneen. Mutta joillain saattaa se pudotuksen käynnistyminen tietysti ottaa aikansa.

Mahdollisia syitä mitä mulla tuli mieleen, joista osaa nyt pohdit itekin
Liian vähäiset kalorit
Maitotuotteet
Makeutusaineet

Sit kun sanot että käytät vähän kasviksia, niin entä jos lisäisit niitä? Tai siis minkä verran saat? Puol kiloo päivässä vähintään pätee karpillakin (vaikka toki tästäkin on erimielisyyksiä, mutta suurin osa kuitenkin taitaa olla tän näkemyksen takana). Sillä nyt tuskin on suoraa vaikutusta laihtumiseen muuten kun ehkä korkeintaan kuitujen ja suolentoiminnan kannalta, mutta muuten tietysti terveyden ja vitskujen kannalta olennaista.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-03-09 16:00:10 
Poissa
punkkarikarppi
punkkarikarppi

Kuten marika_ totesikin, jonkin verran kasviksia sijasta voisit syödä paljon kasviksia. Ja näytät myös aika paljon liikkuvan, voip olla ettet syö tarpeeksi siihen nähden.

Kun paino ei putoa -> scrollaa sivu alas

iHerb-neitsyille ekasta tilauksesta 5 taalaa pois koodilla KOS418

ViestiLähetetty: 2011-03-09 16:00:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Peruskulutuksesi lienee jotain 1500 kcal luokkaa? Joka menee vaikka makaisit lahnana sohvalla koko päivän. Ja siihen päälle punttikset ja päivittäiset kävelylenkit... Eli syöt liian vähän jolloin elimistö ei uskalla laskea rasvaa kulutukseen, voihan olla että tämä päällä oleva nälkiintymistilanne jatkuu pitkään... Eades arvioi muistaakseni karppaajan "metaboliseksi eduksi" ainakin 300 kcal päivässä, jonka voi syödä KOKO kulutuksen päälle ja vieläkin paino laskisi (käytännössä silloin voi syödä vaikka 5000 kcal päivässä lihomatta mutta myös laihtumatta).

Eli lähtisin nostamaan (käytännössä rasvaa lisäämällä) energiamäärää, jotta elimistö "uskaltaisi" purkaa rasvavarastojaan. Jos yrittäisit laskea sen oikean kulutuksesi (eli se 1500+ne kaikki treenit) ja siihen vielä 100-200 kcal päivässä päälle (juu kuulostaa hurjalta) ja lisäisit kalorimäärää siinne asti. Käytännössähän niin kauan kuin olet varmasti keto-hiilareilla et saa verenkiertoon mitenkään niin paljon insuliinia, että lihoisit joten sitä ei tarvinne pelätä. Huolehdi myös nesteen ja kivennäisten riittävästä saannista, esim. vissyllä tai Valmarinilla, ettet kerää nestettä kroppaasi ja ketoaineenvaihdunta kuluttaa niitä muutenkin reippaasti.

Eli sama vastaus tähän kuin aina ennenkin. Lisää rasvaa. Lisää vissyä. :mrgreen:

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-09 16:25:35 
Poissa
sintti
sintti

Moi,
Hassua on neuvoskella toista kun omakaan karppaus ei ole vielä kunnolla vauhdissa. Listaan muutaman aineen joissa menin itse pieleen hiilareiden määrässä, aloittaessani karppausharjoittelun syksyllä: Porkkana, myös raakana; Tomaatti, jota söin "puoli kiloa päivässä" - melkein; Salaattikastikkeet: et voi ottaa liian vähän! ;Rasvaton maito - vaikka olet kai jo kermakannassa!; Tuorejuustot; Maustetut makkarat. Perinteinen Wilhelm on rajatapaus, mutta maustetuissa oltava tarkkana.; "Kaikki missä lukee "kevyt", koska se keveys tehdään useimmiten lisäämällä ällöjä teollisuushiilareita.
Siis tutka tarkkana joka paikassa, kuten varmaan oletkin. Virheet tehdään useimmiten kaupassa.
Käytä vain tuttua kauppaa. Tee ostoslista. Noudata sitä. Älä mene etenkään "vieraaseen" kauppaan nälkäisenä.
Se liikunta ja tuo sinun kova treenitahti; ovatko ne vanhaa "perua" vai oletko ne aloittanut myös 4 -5 viikkoa sitten? Jos ne ovat uusia juttuja tai paljon tehostettuja, olet alkanut kasvattaa lihaksia, ja paino ei tosiaan silloin laske; energiaa ja valkuaista tarvitaan "kroppakaupalla"!

Jos pystyin auttamaan, hyvä. Jos en, hukkasin kaksi minuuttia aikaasi. Sorry.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 17:13:05 
Poissa
sintti
sintti

Jopas jotakin, olipa nopeita vastauksia. Kaikki vastaukset oli hyödyllisiä, tarpeellisia, kivoja ja kaikkea muuta positiivista :). Kiitosta kovasti!

On totta että kreatiini kerryttää nestettä, ja siksi käytänki kreaa tablettimuodossa sellaisena versiona, joka lupaa kerryttää nestettä mahdollisimman vähän. Eli ihan oikeilla jäljillä pikkuveljesi oli :). En lähtis kuitenkaan kreatiinia syyttämään, ainakaan pääepäilty se tuskin on. Ja tuo 500g lähti putoamaan noin 2,5 viikkoa aloituksen jälkeen.

Kasviksissa mulla ei taida toi puoli kiloa päivässä täyttyä. Kääks. Ei muutaku vihannestiskille lomps. Ja tarkennuksena vielä: Porkkanaa tai muita juureksia en syö lainkaan, koska hairahdan niiden hiilareihin - koklattu. Paprikaa, sipulia ja tomaattia käytän harkiten ja niistäkin lasken aina hiilarit. Salaattikastike - yök :lol: . Rasvatonta maitoa käytän kahviin töissä, kun ei kermaa ole saatavilla..eli vain se tilkka päivässä. Muuten kuohukermaa kahviin ja ruokaan :). Makkaroita jonkin verran mutta EI kevytversioita, kuten ei missään muussakaan tuotteessa. Makkarat/nakit taitaa ollakki ainoita joita ostan valmiina kaupasta..majoneesin lisäksi. Kaiken muun teen alusta asti itse. Ja Teemulle vielä: Oon käynyt kuntosalilla kolme kertaa viikossa nyt 1,5 vuoden ajan, eli ihan aktiivisesti harrastelen :). Tuosta ajasta massaa lisäävää voimaharjoittelua maksimipainoilla on noin puoli vuotta (tosin painojaki oon vähentäny karppauksen myötä). Juoksu ja kävely on ollut vuosikausia jokapäiväisessä ohjelmassa.

Peruskulutksen laskin sillon alussa, ja se oli 1600 kieppeillä..ja siihen plus normipäivä plus urheilut. Kääk! Syön siis liian vähän!? Tuntuu uskomattomalta että lisäkaloreilla paino putoaisi. Mutta kaikki keinot on käytössä jote ei muutaku lissää voita pannulle, sallaattia lautaselle - toivottavasti ei mennä taas perse eellä puuhun :)

Yks juttu: Rasvan lisääminen on välillä tosi hankalaa! Nytkin saa iltaisin välillä vetää oliiviöljyä lusikkakaupalla että pääsis ees tonne 120g:n. Ei luulis rasvan saannin olevan näin hankalaa :lol: . Miten te teette sen? Käytän siis huoletta voita paistamiseen enkä kevyttuotteita käytä.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 18:48:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos kookos maistuu, kokeile neitsytkookosöljyä. Se kiihdyttää muutenkin aineenvaihduntaa ja jos tykkää niin voi syödä ihan lusikalla reilusti. Kokeile vaihteeksi mausteöljyjä. Jogurtit voi vaihtaa smetanaan tai mascarponeen, rasvaa n. 40%. Osta töihin kermapurkki... Salaattiin oliiviöljyä, reilusti. Voita jokapaikkaan. Mä itse laihdun parhaiten 2000-2500 kcal tuntumassa. Ketoosi vaan vie ruokahalun aika tehokkaasti joten on mullekin aika haasteellista. Pekonia ruokalistalle ja pannulta/pelliltä rasvat mukaan... Kananmunien päällä maistuu muuten aika hyvin voinokare, kirnuvoita...

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-09 18:52:08 
Poissa
RV-Golfkarppi
RV-Golfkarppi

nanaka kirjoitti:
. Miten te teette sen? Käytän siis huoletta voita paistamiseen enkä kevyttuotteita käytä.

Minä teen suklaata.
kookosöljyä100gr
sokeritonta kaakaojauhetta55 gr
auringonkukansiemeniä sen mukaan kun maistuu ja hh antaa myöden. Mielummin paahdettuja. siementen maku muuttuu täysin kun pannulla paahtaa.
makeutusta maun mukaan. itse en makeasta tykkää mutta tämä vaatii kyllä jotain. Meillä jotain hermesetasta.
Loraautetaan kermaa kanssa sen mukaan kun tykkää.
Sitten kun sille päälle sattuu niin laitan tabascoa niin että tuntuu :lol:

Tämä satsi sekotetaan ja laitetaan kylmään kovettumaan.

Tätä syön kun kalorit jää vajaaksi ja tulee mukavasti rasvaa.

Pikasilmäyksellä kanssa toteasin että syöt liian vähän. Minä tein saman virheen muutama vuosi sitten. 2000 kaloria miinuksella ja mitään ei tapahtunut.

tsemiä

ViestiLähetetty: 2011-03-09 19:33:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mari_S kirjoitti:
Jos kookos maistuu, kokeile neitsytkookosöljyä. Se kiihdyttää muutenkin aineenvaihduntaa ja jos tykkää niin voi syödä ihan lusikalla reilusti.

...Mutta ihan pikaisena varoituksena, että kannattaa aloittaa huomattavasti varovaisemmin, siis ihan vain teelusikan kärjellisellä. Kropalle pitää antaa aikaa totutella tuohon, muuten voi kuulemma vatsa mennä aikasta sekaisin. On kyllä tosi hyvää vaikka ihan teen seassa.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 21:05:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oma vinkkini on se, että jättää aamupalan mahdollisimman vähähiilariseksi. Itsellä tuntuu kroppa toimivan parhaiten tällä periaatteella. Nykyisin perusaamiaiseksi on muodostunut 2-3 kanamunaa jossain muodossa ja siihen kylkeen vähähiilarisia vihanneksia raakana tai kypsennettynä. Vihannespaistokseen pilkon usein kaalia, herkkusieniä, paprikaa (vain värin vuoksi :mrgreen: ) ja esimerkiksi munakoisoa. Paistokseen saa upotettua yllättävän paljon rasvaa, esim. sienet ja munakoiso imevät sitä ihan kivasti.

Suosittelen myös tuota kookosöljyä. Vilkastuttaa mukavasti aineenvaihduntaa. Mutta tosiaan, kannattaa aloitella varovaisesti.

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2011-03-10 11:09:00 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos paljon! Näillä mennään :). Tuota kookosöljyä saanee tavallisesta ruokakaupasta.
Kiitos vielä :)
Korjasin eilen ton kaloritilanteen ja vetämällä iltapalaks paketillisen pekonikuutioita :mrgreen: - pääsin yli 2000kcal ja rasvat 170g :o (hiilarit 23 ja protsku 92g). vieläku tota pekonia sais jotenki vähäsuolasempana.

ViestiLähetetty: 2011-03-10 11:15:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei kannata sitä kookosrasvaa kaupasta ostaa vaan ihan kookosöljyä, luontaistuotekaupoista saa, en oo ite ainakaan peruskaupoissa törmänny

ViestiLähetetty: 2011-03-10 11:25:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen ostanut Cittarista 200 g:n lasipurkissa myytävää kookosöljyä. Kyljessä lukee Biona organic coconut virgin oil. Pikkutekstillä lukee, että on kylmäpuristettu luomuöljy. Luulisin tämän olevan ok?

ViestiLähetetty: 2011-03-10 11:27:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ahaa, eli sitä on sit tullu marketteihin, ei oo tullu törmättyä.

ViestiLähetetty: 2011-03-10 11:33:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

nanaka kirjoitti:
vieläku tota pekonia sais jotenki vähäsuolasempana.

Savukylkeä saa palana, on hieman vähemmän suolaista kuin pekoni ja sitten on tietysti iki-ihanat possun kylkisiivut, jotka on ihan lihatiskitavaraa. Siis sitä mistä tehdään läskisoosia. Ne kun ruskistelee hitaasti voissa ja suolaa/pippuroi maun mukaan niin njammm. Jos laitat kypsennyksen lopussa vaikka herkkusieniä tai munakoisoa seuraksi niin ne imee ylimääräiset rasvat kätevästi.

Uunivihannesten päälle olen viime aikoina laittanut pekonia muuten myös, varsinkin jos on munakoisoa tai kesäkurpitsaa mukana, maustuvat mukavasti ja pekoni menee sitten lisukkeen. Silloin voi jättää suolat pois vegeistä. (Valkosipuli-)majoneesia sitten seuraksi. Mieluiten itse tehtynä.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-10 11:51:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

nanaka kirjoitti:
vieläku tota pekonia sais jotenki vähäsuolasempana.

Porsaan kylkisiivut on hyvä vaihtoehto pekonille. Laitetaan mausteiden kanssa pussiin ja nuijitaan ohuiksi. Paistetaan voissa rapsakoiksi. NAM! :)

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2011-03-23 22:43:28 
Poissa
sintti
sintti

Vähän päivitystä ketjun alotustekstiin.. sen jälkeen oon jättäny juustot ihan minimiin, lisänny rutkasti kasvisten määrää..kasvikset siis tuovat suurimman osan päivän hiilareista (hiilareita n. 30g/päivä - niistä kasviksia n. 20g), makeutusaineet oon jättäny kokonaan pois. kalorit on alotustekstin jälkeen ollu 2000-2400. liikunta pysyny samana. vissyn olen myös ottanut käyttöön :mrgreen: . protskut pysyny samoissa määrissä ku aiemmin, rasvan päivittäistä määrää nostanut. no, enivei: tulos..paino ei yhtään alaspäin. sentit ei yhtään alaspäin. karppausta takana siis helmikuun alusta asti eli kohta jo 2 kuukautta.. nyt voin sanoo että tekis mieli luovuttaa! voiko olla ettei karppaus vaan toimi kaikilla?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00