karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 07:08:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1503 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 576 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-06-09 09:50:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-20 17:17:53
Viestit: 141
Aiempi, 3. osa täällä: viewtopic.php?f=1&t=40623 -chiman

Finnlady kirjoitti:
Itseäni ärsyttää, kun voivotellaan, että juu, sukurasitteena on korkeat ja huonot veriarvot, muuten kyllä voisin kokeilla karppausta, ikäänkuin asiaan ei voi itse vaikuttaa?


Istuin pari kuukautta sitten iltaa kolmen lääkärin kanssa, joista kaikki ovat suht hoikkia ja hyväkuntoisia ja jokaisella on kolesterolilääkitys. Haikeana yksi heistä totesi, miten kivaa olisi pekonia syödä, mutta arvojen takia ei voi. Kaikki kolme ovat eläneet koko ikänsä täysjyvällä ja rypsiöljyllä, eli pekonin syönti ei taatusti ole heidän kolesteroliarvoaan nostanut. Kyllästyin jossain vaiheessa kuuntelemaan ja sanoin, että jos ruokavaliolla ei voi vaikuttaa niin mielummin vedän voita ja pekonia. Siihen sitten totesivat, että kyllä vaikuttaa, pitää syödä vähärasvaisesti ja sitä rypsiöljyä. Että millaiset kamalalat arvot sitten olisi jos ei söisi näin.

En ymmärrä. Jos ihmisellä on huonot kolesteroliarvot, jotka on hankittu syömällä virallisterveellisesti, ei vika ole ruokavaliossa vaan geeneissä? Kuitenkin JOS joku erehtyy pekonia syömään ja saa samanlaisia arvoja, on vika silloin ruokavaliossa. Vt-ruokavalio alentaa kolesterolia, mutta näillä ihmisillä se ei toimi, koska geenit. Kuitenkin sillä selkeästi toimimattomalla ja mauttomalla ruokavaliolla täytyy pysyä, koska muunlaisen kokeileminen SAATTAA aiheuttaa jotain muutoksia herrajumala.

Yksi näistä lääkäreistä ajatteli lisäksi aloittaa lääkityksen korkeaan verenpaineeseen, vaikka vetää tolkuttomasti suolaa ja lakritsia. Jotenkin se lääke tuntui hänestä vähemmän pelottavalta vaihtoehdolta kuin ruokavaliomuutos, edes sellaisen kokeileminen. Onneksi hän myönsi muutaman viikon kuluttua, että oli "terveelliseen" ruokavalioon kyllästyttyään lopettanut leivän syönnin muuten kuin aamiaisella, vaihtanut kasvisrasvat voihin ja muutkin mauttomat tuotteet täysrasvaisiin. Yllätykseksi housut tuntuivat parin viikon stressittömän syömisen jälkeen väljemmiltä.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 10:04:41 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Yhdyn edelliseen puhujaan. Enkä tosiaan itsekään ymmärrä tuota logiikkaa... Enkä sitä, että lääkkeiden syömistä pidetään ilmeisesti nykyään ihan normisettinä...

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 11:06:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-11-03 12:00:52
Viestit: 26
Killmister kirjoitti:
Onko kukaan muu sitä mieltä, että suomalaiset on erikoisen häiriintyneitä syömisen kanssa, ihan oikeasti en ole koskaan joutunut kuuntelemaan niin paljon ns. terveysjuttuja ruoasta muualla kuin täällä, ja itsekin sain jonkinlaista häiriintynyttä suhdetta syömiseen täällä asuessa, eli aloin miettiä ihan liikaa sitä mikä on ns. terveellistä jne?


Itse olen huomannut vähän samanlaisen ilmiön. Oman kokemukseni mukaan täällä vaahdotaan älyttömästi rasvoista ja täysjyvästä. Ei nyt ihan täysin samaan liittyen, mutta... Nyt keväällä oltiin Saksassa käymässä ja siellä jutusteltiin erään vanhan miehen kanssa, joka totesi, että on käynyt kerran Suomessa (pari vuotta sitten) eikä ole syönyt koskaan niin mautonta ja rasvatonta ruokaa kuin täällä. Sitten hän ihmetteli, että miten Suomessa on kuitenkin niin paljon ylipainoisia ihmisiä, vaikka syödään tällä tavoin..


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 11:11:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-06-08 11:26:40
Viestit: 12
Murmu kirjoitti:
Ravitsemusterapeutti sanoi, että voita, kermaa ja rasvaista lihaa ei saa syödä liikoja, koska niistä nousee kolesteroliarvot tappiin. Sanoi myös, että sen jälkeen tukkeutuu suonet ja saa slaagin. Sitten totesi, että lihoaa, koska rasvassa enemmän kaloreita kuin hiilareissa. Käski syödä margariinia ja rypsiöljyä, kun niissä on niitä terveydelle edullisia kasvisteroleja. Kehoittipa vielä välttämään pähkinöitä ja avokadoja, kun niissähän on sitä rasvaa, jossa enempi kaloreita. Viimeisenä tiesi vielä kertoa, että Atkins sairasti itse sydän- ja verisuonitauteja, joten karppaus on hengenvaarallista.

Mitähän lyhyttä, nasevaa ja turvan tukkivaa tuohonkin nyt sanoisi? Ideoita? Itse en oikein keksinyt, miten vastata, kun saan päänsäryn pelkästä fanaatikon kanssa väittelemisen ajatuksesta.



Naseva vastaus; Kaikki me joskus kuollaan kumminkin, syödään mitä syödään.
Ja muutenkin kaikille terveysalan ihmiselle voi sanoa, että mulla on käsittääkseni itsemääräämisoikeus omasta terveydestäni.

_________________
Elämän kauneimmat asiat, näkee vain sydämellään.
-Helen Keller-


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpYc6x3/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 15:42:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Kenelläpä suomalaisella ei olisi sukurasitetta diabetekseen tai korkeaan kolesteroliin tai molempiin ? ja ihan kuiin se korkea koleteroli ois isokin ongelma (poissulkien FH:t).

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 17:49:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-11-05 11:40:16
Viestit: 66
Mimmimakia kirjoitti:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=42789&p=891381&hilit=atkins+kuoli#p891381



Kiitokset linkistä. En tiennyt moisesta kirjasta lainkaan, mutta nyt tiedän. Voisin koittaa sen jostain raapia esiin ja kiikuttaa arvon ravitsemusterapeutille :)


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 18:02:43 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
jatsityttö kirjoitti:

Istuin pari kuukautta sitten iltaa kolmen lääkärin kanssa, joista kaikki ovat suht hoikkia ja hyväkuntoisia ja jokaisella on kolesterolilääkitys.
Jos ihmisellä on huonot kolesteroliarvot, jotka on hankittu syömällä virallisterveellisesti, ei vika ole ruokavaliossa vaan geeneissä? Kuitenkin JOS joku erehtyy pekonia syömään ja saa samanlaisia arvoja, on vika silloin ruokavaliossa. Vt-ruokavalio alentaa kolesterolia, mutta näillä ihmisillä se ei toimi, koska geenit. Kuitenkin sillä selkeästi toimimattomalla ja mauttomalla ruokavaliolla täytyy pysyä, koska muunlaisen kokeileminen SAATTAA aiheuttaa jotain muutoksia herrajumala.

Yksi näistä lääkäreistä ajatteli lisäksi aloittaa lääkityksen korkeaan verenpaineeseen, vaikka vetää tolkuttomasti suolaa ja lakritsia. Jotenkin se lääke tuntui hänestä vähemmän pelottavalta vaihtoehdolta kuin ruokavaliomuutos, edes sellaisen kokeileminen. Onneksi hän myönsi muutaman viikon kuluttua, että oli "terveelliseen" ruokavalioon kyllästyttyään lopettanut leivän syönnin muuten kuin aamiaisella, vaihtanut kasvisrasvat voihin ja muutkin mauttomat tuotteet täysrasvaisiin. Yllätykseksi housut tuntuivat parin viikon stressittömän syömisen jälkeen väljemmiltä.

SIIS miten se USKALSI? Herttinen. Eikö ne ole ihan oikeasti yhtään ajatelleet itse? Entäpä jos suosittelisit tätä ketjua niille ja sit niitä kirjoja taikka edes Ravnskovin Lisälukua, joka löytyy rasalas.fi?
Mut nii, mä oisin ihan oikeesti NIIN mielissäni, jos tämä uskalias lääkäri jättäisi ne statiinit ja kokeilisi ruokavaliota. Lisäksi verenpainetta alentaa tehokkaasti myös magnesium ja kalium, varsinkin jos kuuluu suolansyöjiin. Mutta mulleki kaverilääkäri sanoi joskus, et ei se suola nostakaan sitä verenpainetta, et ei mitään syytä sitä varoa. Ai ei vai, jos alkaa menemään vaikkapa 15g vrk, ni se häiritsee jo muiden mineraalien hyväksikäyttöä -> ongelmia. Kyllähän suolaa tarvitaan, mutta ei minimaalisesti kuten suositellaan, eikä jättimäisesti kuten leipämikäliekuivarasvatonhöttöruokavalio helposti antaa.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 19:02:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-26 15:22:33
Viestit: 305
Paikkakunta: Vantaa
Tähän täytyy kertoa positiivinen lääkärijuttu.
Olin koulutuksessa, jota veti lääkäri/tutkija. Jotenkin sivusimme kolesterolia, johon
hän kommentoi : kaikki jutut mitä yleisesti kolesterolista puhutaan on täyttä
bullshittiä, varsinkin ne rasvajutut. Hän on kolesterolitutkija ja KÄYTTÄÄ VOITA ja KERMAA.
(oli muuten hoikka ja hyväkuntoisen näköinen mieshenkilö)
Olisittepa nähneet meidän työpaikan rasvakammoisten naisten ilmeet ! Yök, voita ja kermaa .
Ja olivat varmaan edelleen sitä mieltä, että sipaisu kevyt Lättaa leivälle on parempi.

_________________
KuvaElämä ei ole pelkkää juhlaa - se on myös ruusuilla tanssimista.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 19:06:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-02 15:30:42
Viestit: 945
tuohon ei voi muuta kuin:
=D> =D> =D> =D> =D>

_________________
2427. kirjautunut, 2.11.2005 :D

Ihminen joka tahtoo,
keksii keinot.
Ihminen joka ei tahdo,
keksii selitykset.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 19:11:14 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
KOMP! Jee! Iso laiva kääntyy hitaasti, mutta kääntyy kuitenkin.

Mun kaverihan sanoi kerran, ku sanoin et maitotuotteet täysrasvaisiin, niillä juodaan kurria, et hyi vittu. Siis ihan puhdas inhon ilmaisu kyllä. Kysyin, et koskas oot viimeks ees punaista maitoa maistanut? ;) Meni jauhot kurkkuun. Se on niin ulkoa opittu se mantra, et rasva tarttuu kitalakeen. Sanoisko et paskan vitut tähän väliin, silleen niinku puhdas inhon ilmaisu.
Kurrihan on ihan sama kuin ei joisikaan maitoa. Rasvaa ei ole, d-vitamiini ei imeydy, aminohapot ja kalsium on tuhottu pastoröinnilla joten samaan rahaan juo kraanavettä aikas vitusti. Ennen vanhaan siat sai jauhoja ja kurria, miettikääpä sitä. ;)

On mulla taas tätä vitutusta ilmassa. anteeksi kielenkäyttöni. :lol:

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 19:48:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Mimmimakia kirjoitti:
KOMP! Jee! Iso laiva kääntyy hitaasti, mutta kääntyy kuitenkin.

:twisted: Isot laivat kääntyvät hyvinkin nopeasti nykyisillä ohjauspotkureilla. Tuo vanha sanonta olisi jo syytä haudata lopullisesti.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 19:56:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-05 17:28:44
Viestit: 1986
Paikkakunta: Kotka
Isot laivat kääntyvät hitaasti. Se pitää edelleen paikkansa. Isoja laivoja vaan ei Itämerelle pääse kun syväysraja on 15 M.
Ja ohjaus/keulapotkurit auttavat kun nopeus n. 3 solmua.
Isoja laivoja ovat suuret supertankit, eivät saariston matalakulkuiset matkustajalaivat.
merenkulkija-Rami, väittää tietävänsä


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 20:23:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Pysyn kannassani (mutta en ryhdy siitä tässä ketjussa kinaamaan ja tekniikalla nokittamaan). Isotkin laivat pyörivät kuin ballerinat verrattuna "suomalaisen virallisen totuuden" kääntymiseen.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 20:32:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-05 17:28:44
Viestit: 1986
Paikkakunta: Kotka
Ehkäpä tuo laiva oli ammattilaisen silmään ontuva sinällään. Mutta mites olis tuo Aristoteles? THL:hän pitää sekä Flat Earth Societyn että Aristoteleksen opeista kiinni ja taitaapa Genius Design olla Amerikan ihailun perintönä, vaikka puhuvat outoja kieliä. Lihavuuskehitys kaiketi innostaa ja pikkuisen Suomen hienot kiinniotot asian suhteen.
Flat Rami


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-09 23:01:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-13 08:46:11
Viestit: 204
Paikkakunta: Vaasa
Mitä on kurri?


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-10 00:06:10 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
TÄH? Onko joku suomalainen joka ei tiedä mitä on kurri? No rasvatonta maitoa! Sitä mitä juotettiin sioille silloin, kun separaattori toimi käsin ja kerma eroteltiin talteen. Jotku kutsuvat sitä ystävällisesti tonkanpesuvedeksi, eikä se nyt niin kovin kaukainen aatos olekaan, jos ajattelee, että sitten vielä Pasteurin opeilla ko. tuote käsitellään.

:lol:

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-10 07:13:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-21 09:13:33
Viestit: 960
Mimmimakia kirjoitti:
TÄH? Onko joku suomalainen joka ei tiedä mitä on kurri?

Ellen mä olis käytännössä katsoen elänyt lapsuuttani maalaistalon ja navetan varjossa, niin en mäkään tietäis. En oo tätä foorumia (ja äitiäni) lukuunottamatta kuullut sanaa 'kurri' varmaan pariinkymmeneen vuoteen ;)


Sukulaisnainen, joka on kovan tason ravintotutkija, oli pitänyt luentoa mun äidille tuossa männäpäivänä. Oli antanut kivan vihkosenkin, jossa kannessa ravintopyramidi. Sitä samaa p*skaa sisältönä kuin ennenkin. Positiivista tässä oli se, että äitini oli bongannut takakannesta infon, että vihkosen oli kustantanut Leipätiedotus ja naureskeli sille vähän silleen tietävänoloisena =D> Toivottavasti pisti edes vähän miettimään, että miltä kantilta noitakin suosituksia väännellään.

Mahtaa olla mun äidilläkin vaikeaa, toisaalta tollaset kreditoidut ihmiset kertoo yhtä, toisaalta oma tytär toista. Noh, tuskinpa meistä kumpikaan sen pullan ja vaaleen leivän täyttämää elämää hetkauttaa :( Onneksi sentään tekee itse paljon, joten on turvassa lisäaineilta :)


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-10 07:33:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-17 00:19:55
Viestit: 379
Paikkakunta: Vantaa
Mä olen tämän viiden kuukauden karppauksen aikana kuullut mitä miälenkiintoisempia heittoja karppauksesta mutta eilen meinasin tukehtua nauruun, kun miespuolinen!!! työkaveri keran ison vattansa kauhisteli, että vieläkö mä jatkan tota epäterveellistä dieettiä. Kun kuulemma en saa mistään c-vitamiinia (taustana tällä se, et joskus olen sanonut, etten hedelmiä syö) :lol: :lol: :lol:
...
Hetken naureskeltuani kysyin, että voisiko herra tuoda mulle jonkun pastapaketin, missä on c-vitamiinia :D
...... ja voisko herra joskus katsoa mun rehuannoksia lautasella...

No jatkoihan tää möhömaha vielä, että ei tuo pelkkä proteiinin syöminen voi olla hyväksi. Siinä vaiheessa alkoi mennä jo hermot, pidin aikamoisen palopuheen mitä karppaus oikeasti on. On se kumma, kuinka useat mieltää karppauksen proteiinidieetiksi/Atkinsin induktiovaiheeksi :evil:

_________________
Kuva
Ticker
"Eihän tuollaisella ruokavaliolla voi kauan jatkaa.. Saako yli pari viikkoa olla ilman kuituja??"
Ruokapäikky 3.5.2010 alkaen


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-10 11:31:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-04-20 07:24:37
Viestit: 185
Hauskasta en ole varma, pikemminkin tuskastutti, mutta kertoillaan nyt kuitenkin:

Lomareissulla toisessa maassa oli ongelmia vatsan kanssa (tunnustan, sokerillisilla drinksuilla saattoi olla tekemistä asian kanssa 8) ), eli mitään ei tullut ulos, mutta parhaita ohjeita sain:
* Ananasta pitää syödä siihen ja omenoita, ( :?: ) tää vesimeloonikin auttaa (juu niin auttaa, kun olen sille sen verran allerginen, että kaikki tulee vetenä ulos.)
* Mistä sä oikein saat kuitua, kun et leipää tai pastaa syö (no mites olis nää salaatit, joita syön kaksi kertaa päivässä?)
* Se liha jonka söit ekana päivänä jumahti sinne, kun oli niin raskasta. (Jep..)
* (Edit, unohdin tän:) Siis syöt vaan salaattia ja lihaa, ai mä syön kalaa ja kanaakin (Siis kana ei ole lihaa vai???)

Kerroin muuten matkaseuralleni, että syön 3 kertaa päivässä, niin sain tuskastuneen huudon ja "Pitää syödä 6 kertaa päivässä, niin mäkin syön" (Toki matkakumppani on melkoisesti hoikemmassa kunnossa kuin minä, mutta oli puolessa vuodessa lihonnut useita kiloja, kun himourheiluun ei ollut enää aikaa... Minä taasen laihtunut :wink: )

Toinen oli tämä, kun kerroin, että syön oikeastaan "vain" salaattia töissä, ja kerroin salaattini koostumuksesta:
* Ihmisen pitää syödä lämmintä ruokaa, ei pelkkää salaattia ( :shock: ja kun kysyn miksi.. ) Että vatsaan saadaan jotain lämmintä.
* Joo no jos noilla (öljyt, protskut, pähkinät jne) alkaa läträileen, niin sittenhän se salaatti on epäterveellisempää kuin mikään muu ruoka.

Tämän ihmisen seurasta muuten nautin, mutta ruuasta ja ruokailutottumuksista emme voi puhua lainkaan. Hänen äänensä muuttuu heti nalkutus- ja vänkäämisääneksi, väittämät "tosiksi" ilman perusteluja ja muutenkin tunnelma todella painostavaksi. :evil: Tekisi mieli ravistella (pari kertaa olen sanonutkin takaisin samaan äänensävyyn, mutta vänkäys jatkuu) Seuraavalla kerralla sanon, että "kannattaisi vähän tomuttaa noita vanhentuneita virallisperseellisiä mielipiteitä ja ruokailutottumuksia. Kai muistat että niillä me molemmat ja TODELLA moni muu on lihonnut. " (sanon sanon, uskallan uskallan) :cry:

_________________
Kuva


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2010-06-10 12:42:18 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
:D Onpa sitä taas ollu viksut liikenteessä.
Jos se möhömahasetä luulee, et sun peffa katoaa kokonaan. 10kg karpilla on toisin sanoen 3 vaatekokoa... ;) (Jos normaalilaihdutuksella 5kg on 1 vaatekoko...)

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1503 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 576 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)