karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:41:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-05-21 17:59:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Mimmimakia kirjoitti:
julmettu kirjoitti:
Mistäs pirusta sinä tiedät kalsiumin tarpeeni? No jokatapauksessa, kalsium ja magnesium ovat samassa pillerissä ja koska en saa lähiapteekistani pelkkää magnesiumia (asia on todellakin näin, olen kysynyt farmaseutilta), käytän tuota yhdistelmävalmistetta. Taisin ilmaista tämän alkuperäisessä viestissäni epäselvästi. ja moi, luen jatkuvasti lisää aiheesta, arvostan tietoa enkä viisastelua, arvailua sekä mutuilua.

Aika harva aikuinen, etenkään mies tarvitsee kalsiumia pilleristä. Mutta enivei, jos sitä supplementoi, niin ehdottomasti aina magnesiumin kanssa. Samoja tuotemerkkejä myydään myös marketeissa, mitä apteekeissa ja luontaistuotekaupoissa. Monesti hinnat ovat muualla paljon edullisemmat, kuin apteekissa. Ainakin magnesiumsitraattivalmistetta, yhtä aika kallista merkkiä, saa jopa meidän perähikiän supparimarketista. :D Noo, mutta luehan lissää. Eläkä vejä henkeen heti.


Mä tykkään Magnecitista, sitraattia siis.. Sitä saa vain joistain apteekeista, hinta välillä 16-19 € ja purkki kestää reilut 3 kk. Halpa hinta siitä ettei oo juuri päänsärkyjä eikä lihasjumeja.. Jne..

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-21 19:06:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-13 16:23:44
Viestit: 716
Jenkeistä saa huomattavasti halvemmalla ... http://www.vitacost.com/productResults.aspx?NttSR=1&ss=1&previousText=magnesium&ntk=products&Ntt=magnesium%20citrate postikulut muutamalle purkille on alle 5 euroa.

_________________
Tuurilla täällä mennään-elämä on bakterologiaa.
+ fruktoosi on myrkkyä
+ teollisesti GMO:lla tuotetut entsyymit saavat sinut syömään roskaa - niitä ei mainita tuoteselosteessakaan
+ stressi tappaa varmemmin kuin huono ruoka (kiitos THL stressistä)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-21 19:38:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Varmasti saa :D Päänsäryn kans vaa ei jaksa ootella et tulis jenkeistä asti, jos sattuu olemaan lopussa, plus niitä ostetaan sillon ku rahaa on :D Ihan oikeesti mulla alkaa hyvin pian tuntuun olossa jos jää magnesiumit syömättä.. Ketorin auttaa yleensä joka kertoo myös siitä et on lihaksista johtuvaa mulla tuo särky, joku burana esim auta mitään...

Mut hitsi oon kyl ihan jo unohtanu iherbinkin.. Vois tilata deetä... Ja selailla muutenki :smt045 Kohtahan nuo lomarahat tipahtaa, jos jotain raskis..

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-21 19:58:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Tuli juuri iHerbistä magnesiumsitraattia jauheena, liotetaan veteen, en ole maistanut vielä. Hinta taisi olla USD 7,63 ja annos puoli tsk = 315 mg ja silloin purkissa noin 119 annosta. Välttyy tabujen lisäaineilta ja voi ottaa tietysti koko teelusikallisenkin jos tavitsee. Minulla on myös magnesium spraytä mutta kun yleensä otan magnesiumin illalla niin ei viitsi juuri ennen sänkyyn menoa sitä ruiskutella.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-22 07:59:08 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Mamachi kirjoitti:
Varmasti saa :D Päänsäryn kans vaa ei jaksa ootella et tulis jenkeistä asti, jos sattuu olemaan lopussa, plus niitä ostetaan sillon ku rahaa on :D Ihan oikeesti mulla alkaa hyvin pian tuntuun olossa jos jää magnesiumit syömättä.. Ketorin auttaa yleensä joka kertoo myös siitä et on lihaksista johtuvaa mulla tuo särky, joku burana esim auta mitään...

Mut hitsi oon kyl ihan jo unohtanu iherbinkin.. Vois tilata deetä... Ja selailla muutenki :smt045 Kohtahan nuo lomarahat tipahtaa, jos jotain raskis..

http://www.iherb.com/Healthy-Origins-Vi ... gels/21298

Näitä syön Suomessa, D-vtamiinipitoisuus veressä 163 nmol/l 8)

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-26 02:54:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
tuulimumma kirjoitti:
Mamachi kirjoitti:
Varmasti saa :D Päänsäryn kans vaa ei jaksa ootella et tulis jenkeistä asti, jos sattuu olemaan lopussa, plus niitä ostetaan sillon ku rahaa on :D Ihan oikeesti mulla alkaa hyvin pian tuntuun olossa jos jää magnesiumit syömättä.. Ketorin auttaa yleensä joka kertoo myös siitä et on lihaksista johtuvaa mulla tuo särky, joku burana esim auta mitään...

Mut hitsi oon kyl ihan jo unohtanu iherbinkin.. Vois tilata deetä... Ja selailla muutenki :smt045 Kohtahan nuo lomarahat tipahtaa, jos jotain raskis..

http://www.iherb.com/Healthy-Origins-Vi ... gels/21298

Näitä syön Suomessa, D-vtamiinipitoisuus veressä 163 nmol/l 8)


Noita meilläkin on ollu. Kokemuksen perusteella voin sanoa et ei kannata ottaa iltaisin, voi viedä yöunet ;)

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-26 02:55:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
mlv kirjoitti:
Tuli juuri iHerbistä magnesiumsitraattia jauheena, liotetaan veteen, en ole maistanut vielä. Hinta taisi olla USD 7,63 ja annos puoli tsk = 315 mg ja silloin purkissa noin 119 annosta. Välttyy tabujen lisäaineilta ja voi ottaa tietysti koko teelusikallisenkin jos tavitsee. Minulla on myös magnesium spraytä mutta kun yleensä otan magnesiumin illalla niin ei viitsi juuri ennen sänkyyn menoa sitä ruiskutella.


Tätä vois kokeilla :)

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-02 21:07:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 15:02:48
Viestit: 745
Paikkakunta: Oulu
Tuolla voi herbalismista jatkaa: http://www.karppaus.info/forum/viewtopi ... 78&t=59509

_________________
SPLASH!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-15 07:44:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-03-25 09:53:25
Viestit: 1278
Paikkakunta: Korpikuusen kannon alla.
Kokosiko kukaan koskaan tätä listaa kenellekkään lähetettäväksi?

_________________
http://www.iherb.com ja alennus ensitilaajalle koodilla: KOT994!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-15 08:06:24 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Unohdin kirjata tähän listaan sen että oon päässyt eroon masennuslääkityksestä. Iso juttu mulle!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-15 09:51:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-07-21 18:22:45
Viestit: 117
Paikkakunta: Kanta-Häme
Sydän- ja niveloireet katosivat.
Maha toimii hienosti.

Parempi mieli. :D

_________________
Vihanneksilla läträäminen on epäeettistä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-15 16:22:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-20 13:39:40
Viestit: 121
Karpannut noin vuoden.
Kilpparin vajaatoiminta helpottanut (ihan labrakokeiden mukaan myös), lääkeannos puolitettu tämän vuoden aikana. Vajista olen sairastanut vuodesta 2005.
Ihon kuivuusongelmat kokonaan poissa.
Allergiat poissa (myös allergiatestit negatiiviset keväällä 2013!!!)
Laktoosi-intoleranssi parantui kokonaan
Paino laskenut normaalipainoon lievästä ylipainosta
Kolesteroli laskenut normaaliarvoon
Ekaa kertaa elämässä ei reikiä hammaslääkärin vuositarkastuksessa, ei myöskään hammaskiveä.
Unen laatu ja nukkuminen parantunut
Selluliitti vähentynyt

_________________
5:2-puolipätkäpaastoileva, soturoiva rento hyväkarppi

"Kaikki hauska on hyvää vatsalle"
-Muumimamma

ruokapäikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=65532


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-15 18:53:09 
Näistä ns. yksittäistapauksista on puhuttu karppauksen osalta.
Ja mollattu, jos jollain on hyvä olo karpin ruokavaliolla.

Tuli mieleen Kolmonen. Hän paasaa leivän nimeen ja on kyllä hoikka ja terve. Miksi häntä ei
mainita yksittäistapaukseksi??


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-08-29 14:45:01 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Nosto.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-08-29 16:14:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Hyvä nosto tästä ketjusta. Enpä ole aiemmin huomannutkaan ja lukenut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-09-29 23:16:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Olen karpannut muistaakseni alkuvuodesta 2018 eli kohta kaksi vuotta. Aloin karpata, koska elimistöni ei yhtäkkiä enää sietänyt hiilareita. (Sairastan ME tautia eli ns. kroonista väsymysoireyhtymää, johon liittyy hiilihydraattiaineenvaihdunnan ongelmia.) Ongelmana oli siis, että nukahdin puolen tunnin kuluttua ruokailusta oli vuorokaudenaika mikä hyvänsä. :roll: Ja pahinta oli, että kun heräsin niin minun oli taas nälkä. :shock: Ongelma poistui heti kun rupesin karppaamaan. :D Ja karppaus on tehnyt minusta muutenkin virkeämmän.

On myös kiva, että suu maistuu raikkaammalle aamuisin ja luulisin, että hampaisiin tulee reikiäkin tulee vähemmän kuin ennen, kun pöpöt ei enää viihdy suussa entiseen malliin.

Oireiden lievittyminen ei liity kohdallani laihtumiseen, koska olen lihonut kokonaista neljä kiloa karppauksen aikana. :evil: Kilot ovat tulleet kyllä viimeisen kahden kuukauden aikana, jolloin olen vähentänyt hiilareita ja lisännyt rasvaa. Tuloksena on ihanan kylläinen olo ja harvemmat ateriointikerrat, mutta ei tämä lihominen ole kyllä ollenkaan kivaa. Kauhistuin tänään, kun kävin taas vaa'assa ja tajusin, että lihomisvauhti on vain kiihtynyt viimeisen kolmen viikon aikana. Pitänee ruveta vähentämään sitä rasvan kanssa läträämistä...

(Hiilareiden määrä on vaihdellut matkan varrella ehkä välillä 100-40. Aluksi söin kananmunia, maitotuotteita, vihanneksia ja marjoja. Tein pari kuukautta sitten sellaisen muutoksen, että aloin syödä lihaa ja jätin melkein kaiken maidon pois, rupesin laittamaan teehen voita ja lopetin myös marjojen syönnin. Syön myös 30 grammaa tavallista karkeampia kaurahiutaleita päivittäin.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-09-30 07:52:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-22 08:20:56
Viestit: 381
Kokemusta ennen karppausta: Noustua se hiukasoo, syötyä se raukasoo. Lisäksi pikkuhiljaa tapahtuvaa painonnousua. Pidän tähän syypäänä ravitsemussuosituksen mukaista hiilihydraattikuormaa.

Vajaa kymmenen vuotta taaksepäin aloitin karppauksen hiilihydattitasolla 50g/vrk, painoni putosi keskimäärin 60g/vrk. Lisäksi väsymys alkoi vähentyä hyvinkin jyrkästi.

Nykyinen painonpudotukseni lähtötasosta on 42kg ja painoindeksi 25 paikkeilla. En edelleenkään syö perunoita, viljatuotteita(leipää,makaronia) enkä juurikaan öljyjä (rypsiöljyä en käytä edes moottorisahassa). Ravintoni muodostuu lihasta (mielellään rasvaisesta),juustoista, kananmunista, kreikkalaisesta jugurtista, smetanasta. Lisäksi vihanneksia ja marjoja maltillisesti. On hyvä muistaa että mikäli hiilihydraattien määrä jossakin ruuan osassa ylittää 5% pitää sellaisten osasten määriä tarkkailla.

Joskus tulee jumi, silti jatkan VHH/karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-10-03 10:53:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
vanha karppu kirjoitti:
Oireiden lievittyminen ei liity kohdallani laihtumiseen, koska olen lihonut kokonaista neljä kiloa karppauksen aikana. :evil: Kilot ovat tulleet kyllä viimeisen kahden kuukauden aikana, jolloin olen vähentänyt hiilareita ja lisännyt rasvaa. Tuloksena on ihanan kylläinen olo ja harvemmat ateriointikerrat, mutta ei tämä lihominen ole kyllä ollenkaan kivaa. Kauhistuin tänään, kun kävin taas vaa'assa ja tajusin, että lihomisvauhti on vain kiihtynyt viimeisen kolmen viikon aikana. Pitänee ruveta vähentämään sitä rasvan kanssa läträämistä...


Lihotko, vai onko paino vain noussut? Minulla paino pysyi samana, vaikka läskit suli eli painoa tuli jonnekin myös lisää. Oletko lähellä normaalipainoa vai onko sinulla varaa laihduttaa?

Onnittelut parantumisesta!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)