karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 03:52:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hampaiden eroosio?
ViestiLähetetty: 2010-04-20 17:50:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-11-04 15:38:35
Viestit: 141
yausername kirjoitti:
Itse olen Killmisterin tapaan jättämässä hammastahnoja pikkuhiljaa pois, ne tuntuvat antavan valheellisen puhtauden tunteen (glyseroli). Suosittelen kokeilemaan Nigaria (merivedestä erotettu magnesiumsuola, jota yleisesti käytetään tofun tekemiseen). Itse tilasin testattavaksi ebaysta pienen erän, joka hammastahnakäytössä tuntuu riittävän pitkään (<10euroa). Luontaistuotekaupoista voinee löytää Suomessakin, minä olen liian laiska etsimään irl. Nigarista valmistetaan nk. magnesiumöljyä; puhdistetaan ja liotetaan veteen. Jos löytää jostain edullisesti magnesiumöljyä tai hiutaleita, olisi se varmaan parempi vaihtoehto.

Maku on ei ole hyvä, mutta siihen tottuu. Pehmeällä harjalla tulee eriomaisen puhdasta jälkeä ja ikenetkin sekä limakalvotkin tuntuvat pitävän aineesta.

Oikeastaan nigarilla hampaat tuntuvat puhdistuvan liiankin hyvin. Olen huomaavinani hammaskiilteeseen ilmestyneen pieniä epämääräisiä jälkiä (eroosio?!), tai oikeastaan vanhat jäljet ovat voimistuneet. Taidan jättää nigarin päivittäisen käytön vain tehopuhdituskäyttöön hyvin harvakseltaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hampaiden eroosio?
ViestiLähetetty: 2010-04-20 22:45:52 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Kun mun leegot puhdistettiin muutama viikko sitten, niin mä sain ohjeen hankkia sähköhammasharja ja pieniä "pulloharjoja", joilla voi pestä hampaanvälit. Hammastahnaa ei suorastaan kieltänyt käyttämästä.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hampaiden eroosio?
ViestiLähetetty: 2010-04-21 06:14:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-05-28 09:21:51
Viestit: 214
rantaiso kirjoitti:
Kun mun leegot puhdistettiin muutama viikko sitten, niin mä sain ohjeen hankkia sähköhammasharja ja pieniä "pulloharjoja", joilla voi pestä hampaanvälit. Hammastahnaa ei suorastaan kieltänyt käyttämästä.

Näitä pulloharjoja on tullut myös hankittua. Paljon kätevämpiä käyttää kuin hammaslanka ja hammastikut.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hampaiden eroosio?
ViestiLähetetty: 2010-04-21 08:17:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-09-08 13:46:29
Viestit: 228
Minusta nuo pulloharjat ovat hankalia, mutta aivan ylettömän käteväksi on osoittautunut hammaslankain! Tiedättekö vehkeen? Samantyyppinen varsi kuin hammasharjassa ja päässä pienenpieni hevosenkenkä, jonka päiden väliin on viritetty pätkä hammaslankaa. Yhtä hevosenkenkää voi käyttää monta kertaa, ja kun lanka rispaantuu, vanhaan varteen voi vaihtaa uuden pään.

Tätä on tosi kätevä käyttää, vaikka monta kertaa päivässä. Sanoin hammaslääkärille, että heidän pitäisi antaa jokaiselle potilaalleen ilmaiseksi yksi hammaslankain - jo alkaisi hampaidenvälit pysyä puhtaina.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hampaiden eroosio?
ViestiLähetetty: 2010-04-21 08:40:04 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Pantoufle, noita meilläki käytössä ja on parempia kuin hammaslangat- ja tikut...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hampaiden eroosio?
ViestiLähetetty: 2010-04-21 16:15:41 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mun mielestä ovat kanssa hankalia ne "pulloharjat" varsinkin taimmaisten hammasvälien kanssa.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hampaiden eroosio?
ViestiLähetetty: 2010-09-11 08:47:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
Mulla on eroosio tehnyt aika pahaa jälkeä. Entisen ruokavalion lisäksi (kivoja noi suositukset että kuus vai kuin monta pientä ateriaa ja välipalaks terveellisiä hedelmiä) röyhtäilytaipumus on varmaan osasyyllinen. Jännä kun ei oo tullu hammaslääkärissä esiin. Viljat röyhtäyttää ihan selvästi ja ne oonkin jättänyt kokonaan, mutta en oo onnistunut paikallistamaan mikä kaikki muu sitä tekee. :| Purkan syönnin tärkeyttä on korostettu mutta kun sekin röyhyttää. Fluoritabletteja söin jonkin aikaa.

Kookosravinto-sivuilla suositellaan kookosöljyllä purskuttelua. Onko kukaan kokeillut?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hampaiden eroosio?
ViestiLähetetty: 2010-09-11 17:35:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-06-13 18:30:03
Viestit: 81
Paikkakunta: Tampere
Itse olen huomannut, että karppauksen myötä on jäänyt vähemmälle tapa ottaa Xylitolia ruokailun jälkeen. En ole tätä tietoisesti vähentänyt, mutta jotenkin jää vaan väliin - ehkä on siitä kiinni, ettei ole tunnetta että tarvitsisi mitään makeaa. Ainakin itse veikkaan että tällä voi olla vaikutusta suun kuntoon.

Annan Xylitolilla kaiken kunnian siitä, että rautahampaissani ei ole reikiä. Maitohampaat aikanaan olivat kuin madon syömät, osa lahosi suuhun, mutta rautiksien tullella aloin vetää kaksin käsin Xylitolia, ja vaikka ei se tietenkään eroosiolta ole pelastanut, niin ainakin reiät on pysyneet poissa..


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)