karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:24:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-04-02 12:53:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-02-09 12:52:29
Viestit: 27
Minulla olisi juhlat ensiviikon lauantaina, ja se on aika pitkälle pakollinen meno, niin se ruokapuoli on varmaan aika hiilaripitoista ja olen 3 viikkoa VHH:lla, niin onko 1 hiilihydraattinen päivä kuinka paha painon osalta? :(

Enkä tietänkään omia eväitä sinne voi viedä, enkä viiti olla syömättäkään siellä.

Ja olen laihtunut n.5kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 13:17:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-10-29 18:24:19
Viestit: 30
Kaippa jotkut tekee sitä ihan tarkoituksellakin, että kiskaisevat yhtenä päivänä kunnolla hiilareita, jotta paino jaksaa jatkaa laskuaan - ikään kuin "herättelevät " kroppaa. Tietysti se on aika selvä, että siitä saattaa tulla kovaakin päänsärkyä, heikotusta, janotusta ja muuta huonoa oloa, ja seuraavalle päivälle kunnon "hiilarikrapula" turvotuksineen ja huonoine oloineen. Sen takia vaakakin saattaa näyttää taas korkeampia lukemia, mutta se on tietysti vaan nestettä, joka poistuu sitten kun pääsee taas ruotuun syömisten kanssa. Että jos sen huonon olon ja turvotuksen kestää, ja saa itsensä palaamaan juhlien jälkeen taas karpimmaksi, niin mikäpäs siinä. :)

Satuin minäkin syömään yhtenä päivänä kimpaleen prinsessakakkua. Päähänhän se nousi ja kamalan krapulan aiheutti, mutta oli se tietysti kaikesta huolimatta aika hyvää. :roll:

Oletko siis pudottanut kolmessa viikossa 5kg? Tosi hyvä. =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 13:48:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-07 14:10:23
Viestit: 1075
mä teen aina niin et syön kunnolla kotona ennenku meen mihinkään, sit ei välttämättä tee mieli makeaa :) ja jos tekee niin voihan sitä ottaa pienen palan jotakin, mutta ei mua oo katottu kieroon vaikka oonkin vaan juonu kahvia :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 14:18:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-02-09 12:52:29
Viestit: 27
Pikku-Mai kirjoitti:
Kaippa jotkut tekee sitä ihan tarkoituksellakin, että kiskaisevat yhtenä päivänä kunnolla hiilareita, jotta paino jaksaa jatkaa laskuaan - ikään kuin "herättelevät " kroppaa. Tietysti se on aika selvä, että siitä saattaa tulla kovaakin päänsärkyä, heikotusta, janotusta ja muuta huonoa oloa, ja seuraavalle päivälle kunnon "hiilarikrapula" turvotuksineen ja huonoine oloineen. Sen takia vaakakin saattaa näyttää taas korkeampia lukemia, mutta se on tietysti vaan nestettä, joka poistuu sitten kun pääsee taas ruotuun syömisten kanssa. Että jos sen huonon olon ja turvotuksen kestää, ja saa itsensä palaamaan juhlien jälkeen taas karpimmaksi, niin mikäpäs siinä. :)

Satuin minäkin syömään yhtenä päivänä kimpaleen prinsessakakkua. Päähänhän se nousi ja kamalan krapulan aiheutti, mutta oli se tietysti kaikesta huolimatta aika hyvää. :roll:

Oletko siis pudottanut kolmessa viikossa 5kg? Tosi hyvä. =D>


Olen pudottanut painoa kolmessa viikossa tasan 4.4kg eli n. 5kg :)

Niin mietin myös sitä että tuskinpa yhdessä päivässä voi kaikkia pudotettuja kiloja tulla takaisin? :|


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 14:22:33 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Itse liputtaisin tuon tähtiliskon tavan puolesta, eli kotona kunnon ateria alle niin ei tule sitten nälkäisenä ahmittua lautastolkulla hiilarimössöjä - vaan voi keskittyä hillitysti nauttimaan niistä juhlapöydän antimista, joita eniten mieli tekee jos tekee. Jos taas ei tee, niin pakkohan ei lie syödä mitään. That said, mikäli vilja ja/tai sokeri aiheuttavat ikäviä oireita kuten vatsakipuja (kuten osalla foorumilaisia on asianlaita), lienee parempi jättää väliin kokonaan.

Laihdutuksen kannalta yksi korkeahiilarisempi päivä tuskin pitemmällä aikavälillä suuriakaan vaikuttaa, mutta tietenkään ei ole mitään järkeä hyökätä puntarille heti seuraavana aamuna kun todennäköisesti kropassa jonkin verran ns. hiilaripöhöä on. Kannattaa muistaa, että yksi pudotettu rasvakilo vastaa noin 7000 kcal, eli aika lailla mahdotonta on yhden päivän aikana edes yhtä kiloa takaisin syödä (varsinkaan, kun hillittömästä mässäilystä eivät kaikki kalorit edes ehdi imeytyä).

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 15:36:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-02-09 12:52:29
Viestit: 27
Kiitos! :D

Siis vastaako tosiaan 1 pudotettu kilo 7000kcal? :o Ja ymmärsinkö oikein että jos ahmii kunnolla 1 päivän ja heti seuraavana päivänä on karppaamassa, niin edellisen päivän kaikki hiilarit/kalorit ei ehdi imeytyä? :o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 16:08:05 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Laskennallisesti yksi pudotettu RASVAkilo = 7000 kcal. Painonpudotuksessa lähtee kuitenkin alkuun myös nesteitä, mahdollisesti useampi kilo. Karppaamisella taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, paljonko hurjan mässäilyn energiasta jää imeytymättä, käsittääkseni elimistö ei vain kerta kaikkiaan pysty kokonaan käyttämään hyväkseen hillitöntä kertaluontoista energiapläjäystä vaan siitä osa menee ns. hukkaan. Siihen en sitten osaa kyllä kommentoida yhtään, kuinka suuri osa...

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 16:47:57 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Nestettä voi kyllä mässypäivän jäljiltä olla kudoksissa tavallista enemmän, eli turvonnut ja pöhö olo. Neste lähtee kyllä poiskin hyvin nopeasti. Sen huomaa siitä, että saa juosta alvariinsa pissalla...

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 19:13:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 18:41:04
Viestit: 1062
Paikkakunta: Turku
Ei kai se yksi päivä pitkällä tähtäyksellä mitään vaikuta, mutta lyhyen ajan saavutuksia ehkä torpedoi harmittavan paljon. Viikko menee hukkaan hyvin alkanutta laihtumista, juuri kun olisi ollut vauhti päällä. Paino voi nousta pari kiloa, ja muutama päivä saattaa mennä, että taas pääsee eroon mieliteoista, ja hyvään ruokarytmiin kiinni. Lisäksi menetetään se laihtuminen, joka olisi tapahtunut, jos ei tätä uutta aloitusta kurinpalautuspäivineen olisi ollut. Laskevaan käyrään tulee selkeä hyppäys ylöspäin, ja siitä on taas alettava uusi taisto. Ainakin minun kohdalla asia on näin. Jotkut varmaan pääsee tilanteesta helpommalla. Itse koettaisinkin tuossa tilanteessa minimoida vahingot syömällä hyvin kotona, ja valikoimalla juhlissa sopivimmat ruoat, jos vaikka siellä tarjotaan salaattia, tai kermakakkua, josta voi ottaa kermaisimman kulmapalan.

_________________
tarja-tuulikki


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-03 22:44:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
tarja-tuulikki kirjoitti:
Ei kai se yksi päivä pitkällä tähtäyksellä mitään vaikuta, mutta lyhyen ajan saavutuksia ehkä torpedoi harmittavan paljon. Viikko menee hukkaan hyvin alkanutta laihtumista, juuri kun olisi ollut vauhti päällä. Paino voi nousta pari kiloa, ja muutama päivä saattaa mennä, että taas pääsee eroon mieliteoista, ja hyvään ruokarytmiin kiinni. Lisäksi menetetään se laihtuminen, joka olisi tapahtunut, jos ei tätä uutta aloitusta kurinpalautuspäivineen olisi ollut. Laskevaan käyrään tulee selkeä hyppäys ylöspäin, ja siitä on taas alettava uusi taisto. Ainakin minun kohdalla asia on näin. Jotkut varmaan pääsee tilanteesta helpommalla. Itse koettaisinkin tuossa tilanteessa minimoida vahingot syömällä hyvin kotona, ja valikoimalla juhlissa sopivimmat ruoat, jos vaikka siellä tarjotaan salaattia, tai kermakakkua, josta voi ottaa kermaisimman kulmapalan.



Näin suunnilleen kanssa uskoisin sen menevän. Ei mitään haittaa ihmeempää kun noita tulee silloin tällöin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-04 07:32:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-01-19 18:31:37
Viestit: 8
Samoilla linjoilla sen suhteen et hyvät ruoat kotona ja sit kahvilinjalla juhlissa ainakin jos nälkää pelkäät.
Oon onnistunut useammissa juhlissa olemaan syömättä hiilarimössöjä tekemättä siitä numeroa. Otin lautaselle myös vähän perunaa enkä vaan passannut kulhoa eteenpäin, mutta jätin syömättä. Salaattiahan on melkein aina tarjolla? Ei kai kukaan niin tarkasti sun syömsiä kyttää. Ja seisovasta voi ottaa piirakkaa ja jättää pohjan syömättä. Itse oon ajatellut etten halua mun elämää/ruokavaliota muuttaa muiden takia ja noita tilanteita tulee yllättävän paljon, niin kohta voi olla koko karppaus "pielessä". Ja onhan noita tekosyitä jos haluaa sille linjalle lähteä, yks vaihtoehto on myös avoimesti kertoa miksi et syö jotain mitä muut syövät. Tuttujen kanssa olen kertonut, helpottaa elämää.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)